Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2005, 21:14   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Vlamingen zijn een volk van vechters. We hebben de fransen toch al eerder buitengekegeld?
lol ?

vechters ?

Dat is al HEEL lang geleden.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2005, 22:36   #42
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Wie zijn verleden negeert heeft geen toekomst. Of dacht U dat Vlaanderen geen geschiedenis heeft en zich dankbaar en vrijwillig heeft laten inlijven door de Franse annexatie begin 19-de eeuw ?

Ciao.
Ik ben historicus. Welk standpunt dacht je dat ik wilde duidelijk maken?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2005, 22:54   #43
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ik ben historicus. Welk standpunt dacht je dat ik wilde duidelijk maken?
Dat Vlaanderen bestaat dankzij België of zoals Vlaenderen de Leeuw het zo treffend verwoordde: ondanks ?

Ciao.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2005, 22:58   #44
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Dat Vlaanderen bestaat dankzij België of zoals Vlaenderen de Leeuw het zo treffend verwoordde: ondanks ?

Ciao.
Het huidige Vlaanderen bestaat dankzij het 19de eeuwse België, niet meer, niet minder.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 08:30   #45
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ik ben historicus
Zou je niet zeggen na je flaters over Congo.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 08:46   #46
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Vlamingen zijn een volk van vechters. We hebben de fransen toch al eerder buitengekegelt?
Laat mij niet lachen, Vlamingen zijn makke lammetjes. Al 175 jaar bezet en een koningshuis die niet eens normaal hun taal spreekt, dat moet je verdienen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 10:01   #47
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Zou je niet zeggen na je flaters over Congo.
bedoel je die flaters die jij alleen kon weerleggen met sloganeske taal....
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 12:37   #48
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Zou je niet zeggen na je flaters over Congo.
Flaters? Van pretentieuze arrogantie gesproken: de hele discussie door doe je niets anders dan slogans spuien, je voert geen enkel argument aan, je sleurt er zaken bij die er niets mee te maken hebben, je speelt de man... en dan durf je nog te zeggen dat ik 'flaters' gemaakt heb?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:51   #49
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Laat mij niet lachen, Vlamingen zijn makke lammetjes. Al 175 jaar bezet en een koningshuis die niet eens normaal hun taal spreekt, dat moet je verdienen.
Let op mijn woorden. Lang zal het niet meer duren. O.A dankzij dat koningshuisje staat belgie voor het eerst sinds jaren weer op barsten...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be