Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
|
Discussietools |
12 oktober 2024, 21:34 | #261 |
Secretaris-Generaal VN
|
Vooral dan van de Franstalige Belgen Die spreken U vlot aan in het Engels Duits en of Nederlands. Voor de Franstalige Belg is een taalbarriere onbekend
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 oktober 2024 om 21:35. |
12 oktober 2024, 21:45 | #262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben als Vlaming al minstens 20 keren in de VS geweest. Ik heb nog nooit meegemaakt ik niet werd begrepen en ik ben geen Engelse prof maar een Vlaming met een goede kennis van het Engels en ontegensprekelijk een accent dat ze niet altijd direct kunnen thuisbrengen.....dat gaat al eens van Canada tot Alabama. Heb je nog meer van die hilarische verhaaltjes ? Uiteraard zal er altijd al wel eens een woord zijn je niet goed hebt begrepen.....dat is eigen aan iedere gesproken taal en of persoon. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 oktober 2024 om 21:47. |
|
13 oktober 2024, 02:53 | #263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sommige Engelse uitspraken zijn veel zwaarder dialectisch getint dan 'Amerikaans'. In Engeland's geval heb ik meer de indruk ze dikwijls te horen articuleren en pogen te praten met een hete patat in de mond. (Zoon hier zijn schoonmoeder -Cambridge UK uni opvoeding- is er zo eentje, maar bij lange geen uitzondering.) Uitzonderlijke regionale bewoordingen daargelaten kent American English echter dikwijls een meer neutrale uitspraak. Ik steun mijn schrijfsel op zowel private als beroepservaring in US/UK en SE Asia. DISCLAIMER: ik geef anderzijds grif toe ter zake geen pol.be klavierexpert te zijn met geëlaboreerde vakantietrip ervaringen.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 oktober 2024 om 02:54. |
|
13 oktober 2024, 05:53 | #264 |
Secretaris-Generaal VN
|
Engelse films en zelfs TV-reeksen komen in Amerika gewoon op de buis, en niet ondertiteld zoals de Noord-Nederlandse in Vlaanderen.
13 oktober 2024, 06:21 | #265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ameirikontjes hebben doorgaans heel wat moeite me Engelse schrijfsels door -naar hun aanvoelen- een veel te ingewikkelde spelling. Daarvoor hebben ze hun eigen K.I.S.S. spelling. Ook dat is een feitelijk gegeven, makkelijk te verifiëren in hun dagdagelijkse schrijfsels.
13 oktober 2024, 11:57 | #266 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
13 oktober 2024, 14:55 | #267 |
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zal dan wel de ondertussen stokoude (nog in leven zijnde) Elite zijn. Ben ondertussen een paar keer in Vietnam geweest en de enige taal men er naast het Vietnamees spreekt of begrijpt is het Engels. Ik heb er nooit 1 woord horen spreken dat iet of wat op Frans leek
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2024 om 14:57. |
13 oktober 2024, 20:29 | #268 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Langue...e_vietnamienne Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2024 om 20:37. |
||
14 oktober 2024, 07:08 | #269 | |
Gouverneur
|
Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
19 oktober 2024, 08:07 | #270 |
Secretaris-Generaal VN
|
Dag Leo, hoe gaat het nog met de befaamde 'werkgroep' Leo Belgicus ?
Ik zie dat jullie aantal nog 23 bedraagt. |
22 oktober 2024, 04:58 | #271 |
Gouverneur
|
Je bent aan het verkeerde adres: die vraag moet je aan de werkgroep zelf stellen.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
23 oktober 2024, 03:03 | #272 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het klopt wel dat het Engels in het VK veel sterke dialecten kent, zeker hoe noordelijker hoe meer het afwijkt van het Engels van Oxford, Cambridge en Londen (niet alle platte Londense dialecten zoals Cockney). Verder spreekt men in veel Britse series meestal vrij standaard Engels, het is vaak meer de gebruikte tongval die regio aangeeft. Niet zo anders als bij ons in de Lage Landen. |
|
23 oktober 2024, 05:28 | #273 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
https://youtu.be/gjya_Rgy-9Q?si=PuHW7JJaP4-ReUMG (geen Herrit Callewaerde, trouwens) Laatst gewijzigd door Weyland : 23 oktober 2024 om 05:29. |
|
27 oktober 2024, 01:04 | #274 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dit ondertitelen was ook wel een beetje overdreven, dit is meer West Vlaams accent, dan echt West Vlaams. Anderzijds dat was waarschijnlijk ook deel van de grap toen. |
|