Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
|
Discussietools |
15 november 2024, 07:28 | #1661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het geneut dat het bouwen van een kerncentrale veel jaren en veel hogere kosten meebracht, tja, zet er nog meer regelnevende ambtenaren op, en laat elke milieugroepering maar procederen. Alsof we de kennis en technologie uit de jaren 60 echt kwijt zijn. Op op nog geen 10 jaar hebben we in België 2 centrales en 7 reactoren uit de grond gestampt, en nog meegedaan aan de Franse centrale van Chooz.
16 november 2024, 10:36 | #1662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ruimte voor meer dan dertien kleine kerncentrales in Nederland: ’Serieus werk van gaan maken’ Bij onze noorderburen ziet men het iets anders volgens de Telegraaf
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
16 november 2024, 20:28 | #1663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is in verhouding tot een aardgas of steenkoolcentrale maar een kleine bemanning die alles overziet. Om maar 1 voorbeeld te geven. En die bemanning wordt niet groter met een grotere kernreactor. De EPR 1600 (de dure, veel te lang in abouw gewezene in Finland) heeft uiteindelijk een kleinere ploeg dan de kleine PWR's van Doel 1 2 en Thiange 1. Het hele punt is dat een kerncentrale die "buiten dienst" is gesteld, voor een deel gerecycleerd wordt om andere centrales in gang te houden, TMI is daar een voorbeeld van. TMI 1, die tot 80 jaar lang mocht produceren, zal niet meer opstarten, na de decommissie van 2017, omdat ze onderdelen gebruikt hebben om andere -dezelfde- kerncentrales -waar de aardgaselektriciteit minder goedkoop was-volgens het boekje in gang te houden.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 november 2024 om 20:31. |
|
17 november 2024, 19:38 | #1664 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2024 om 19:46. |
|||
27 november 2024, 00:28 | #1665 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 november 2024 om 00:42. |
|
27 november 2024, 14:02 | #1666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nog een goed gebruik van die capaciteit ook, serverfarms en degelijke hebben een redelijk stabiel elektriciteitsverbruik, indien de koeling goed gergeld is.
27 november 2024, 15:41 | #1667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Aangezien de meeste kerncentrales in de regel echt (veel) langer openblijven, en dus navenant opgelapt worden, mag deze draad doodlopen.
En mag een nieuwe draad opstart worden: "Nieuwe kerncentrales" tip voor een inleiding: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 november 2024 om 15:48. |
|
29 november 2024, 10:32 | #1668 |
Secretaris-Generaal VN
|
Er waren in deze draad al berichten over de inplanting van nieuwe centrales.
Frankrijk wilde een 4tal nieuwe kleinere centrales bouwen. Frankrijk gaat ‘meer dan’ de geplande zes nieuwe kerncentrales bouwen Een 8 tal dacht ik.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 november 2024 om 10:33. |
29 november 2024, 10:55 | #1669 |
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat Engie haar zinnen volledig heeft gezet op gas-centrales zitten wij nu met een probleem. Aan wie mag dit toegeschreven worden? Aan de man met het spleettand gebit. HIJ heeft destijds de Belgische energiesector voor een heel groot stuk overgeleverd aan de grillen van La France.
29 november 2024, 11:31 | #1670 |
Secretaris-Generaal VN
|
Overigens, waarom moeten wij voor alles wat kernenergie betreft zonodig helemaal van Frankrijk afhangen? Er werd blijkbaar door België/Belgique aan La France een zeer mooi maar niet te verantwoorden cadeau geschonken: een monopolie.
29 november 2024, 20:50 | #1671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Duitsland overweegt overstap kernenergie na energiefiasco
Of het allemaal klopt wat er geschreven staat daar heb ik geen idee van. Uit de tekst: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
Gisteren, 10:08 | #1672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ok, ver gezocht maar toch...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : Gisteren om 10:09. |
|
Gisteren, 13:41 | #1673 |
Secretaris-Generaal VN
|
Wat een Afrikaniste als minister van energie niet vermag. Een mens krijgt angstaanvallen van de krantenartikels momenteel over de teloorgang van onze industrie. Sluitingen, desinvesteringen, ontslagen, relocaties, ... .
Stevent de Vlaamse industrie af op een depressie? ‘Europa beleeft moeilijke tijden, maar ons land doet het nog slechter’ ‘Grootste ontslaggolf in jaren verwacht in ons land in voorjaar 2025’ Toppolitici bezoeken Gentse staalfabriek van ArcelorMittal na uitstel van miljardeninvestering: "Willen industrie in Europa houden"
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen' |