Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2011, 18:50   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is totaal iets anders. Mijn thuis is privéterrein.
Maakt niet uit, het gaat over gebruik van geweld.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 18:51   #62
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maakt niet uit, het gaat over gebruik van geweld.
Ja, en ik heb al gezegd dat ik tegen geweld ben. Behalve wanneer ge uzelf moet verdedigen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 18:51   #63
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom kijkt ge dan zo raar?

(Tis u geraden)
Het is mijn uiterlijk, ik kan hieraan niks doen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 18:52   #64
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, en ik heb al gezegd dat ik tegen geweld ben. Behalve wanneer ge uzelf moet verdedigen.
Een maatschappij moet zichzelf soms ook verdedigen, daarom misschien die deportatie.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 18:58   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Kijk, daar kan ik me dus in vinden.

Overlast en misdaad moeten aangepakt worden, voor iedereen.

Zorg er voor dat niemand misbruik kan maken van het systeem en iedereen komt er uit als winnaar.

Allochtonen die hier kunnen bijdragen aan de maatschappij winnen er bij.
De maatschappij wint erbij omdat er geen profiteurs meer zijn.
Autochonen winnen er bij omdat ze minder belastingen moeten betalen.

Ik blijf herhalen, pak de problemen aan, niet een groep mensen op basis van afkomst.
Het probleem is dat het onmogelijk is.
Wat u een groep noemt , dus de hele wereld, kan hier gewoon niet wonen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:00   #66
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
tut tut tut dubbeldick, ik was eerst.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:01   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, en ik heb al gezegd dat ik tegen geweld ben. Behalve wanneer ge uzelf moet verdedigen.
Ik ben ook tegen geweld, de vraag is, wat is uzelf of de gemeenschap verdedigen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:07   #68
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Waarom is mensen deporteren = aan geweld?
Daar volg ik Filo in . Ontvoering is ook geweld en al zeker naar regio's waar deze personen de dood wacht .

mensenrechten zijn universeel , en de civiele, economische, sociale en culturele rechten behoren toe aan alle mensen. Vluchtelingen moeten ook kunnen genieten van deze rechten daar zij de kwetsbaarste groep zijn is dit van groot belang .Het recht om asiel aan te vragen, de vrijheid van de gedwongen terugkeer, de vrijheid van verkeer en op bescherming is dezer dagen met de opkomst van extreem rechts in in gevaar .

Vele van hen worden na hun lange en moordende reis teruggestuurd en vinden de dood en martelling als gevolg .

Een klein citaat

Citaat:
Many asylum seekers whose petitions are declined or those who are caught before they file a petition and cannot meet the legal requirements for staying in Turkey are sent back to Iran. It is estimated that between 1993 and 1998, more than 2,000 Iranian asylum seekers were sent back, many of them were arrested, tortured, sentenced or executed in Iran. Reliable statistics are not readily available for those who are arrested and sent back since June elections, but indications are that the numbers are significant.
bron http://www.iranian.com/main/blog/ara...ights-disaster

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:10   #69
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Massale deportatie niet naar de hel? Graag een voorbeeld (uit de geschiedenis).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 10 februari 2011 om 19:26.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:17   #70
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker Bekijk bericht
idiote*
fotootjes*
VB-krantje*
*
foto's
http://woordenlijst.org/zoek/?q=fotootje&w=w

*
VB-krant

---
En vergeet ook niet "post #89" te verbeteren (in de nabije toekomst).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cara Bekijk bericht
u werkt niet?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 10 februari 2011 om 19:44.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:30   #71
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cara Bekijk bericht
als die afkomst de oorzaak is moet je conclusies durven trekken en daar hebben de linkschen rakkers de (politieke) moed niet voor uit schrik hun soepsidiepostjes en kiezers te verliezen

Waar denk je dat al het geld uit onze arbeid naartoe gaat ? De dikke wratten met hun villa's zeiljachten en buitenverblijfjes met persoonlijke slaafjes betaald met ons belastinggeld (dienstencheques) weten het wel !

Het kapitalisme is de ziekte op onze planeet die mede verantwoordelijk is voor de vluchtelingenstromen.

Citaat:
De 10% rijksten van dit land beschikken ondertussen over 50% van de rijkdom van dit land. De gemiddelde topmanager verdient maar liefst 110 keer zoveel als de gemiddelde arbeider. En zoals het de rijken betaamd gaan ze dat eens lustig vieren op de miljonairsfair: "We kunnen u alvast wel verklappen dat u zich wederom kunt verheugen op de meest uitzonderlijke noviteiten: manshoge gouden brandkasten, velgen die het complete interieur van een juwelier aan hun wielen hebben hangen".


"De lonen zijn te hoog", "de loonlast is te hoog",... sinds enkel jaren is dat de dada van bedrijfsleiders, regering en patroonsorganisaties. Voor elke cent extra loon moet keihard onderhandeld worden, soms gestaakt,... Bedrijven delocaliseren omdat de arbeidskracht elders goedkoper zou zijn, duizenden worden op straat gezet omdat aandeelhouders een hoger rendement willen ,....
Je zou verwachten dat in een dergelijk klimaat de rijken het ook wat moeilijker hebben? Maar neen hoor. De rijken werden de afgelopen jaren nog rijker en de kloof met de gewone werkende mensen wordt steeds groter. Tien procent van de rijksten beschikken ondertussen over 50% van de rijkdom in dit land.
Je zou verwachten dat die rijken een beetje schroom hebben over zoveel toenemende weelde terwijl ze aan de rest van bevolking vragen om te matigen. Niets blijkt minder waar, de Belgische € miljonairs gaan zich samen met hun vriendjes uit de rest van de wereld eind mei immers eens lustig laten gaan en hun centen verbrassen aan allerlei nutteloze luxe producten zoals "manshoge gouden brandkasten, velgen die het complete interieur van een juwelier aan hun wielen hebben hangen."
Bron http://www.indymedia.be/index.html%3...%252F9517.html


In onze wereld is er de rijkdom en de middelen om een einde te maken aan de armoede, het is hoog tijd dat we de oorzaken (of liever de oorzaak) van de armoede aanpakken. Dit kan enkel en alleen door internationaal samen te werken. De kapitalisten hebben de regeringen in hun handen, Kortom ...,niet de regeringen of het volk bepalen het beleid maar de kapitalisten . Hun hele doel is om winst te maken op de kap van de arbeiders in hun bedrijven zodat hun aandeelhouders kunnen profiteren.

De werkende klasse hoeft geen enkel land, geen enkele natie nog staat te verdedigen daar dit enkel verdeeldheid maakt en hij er geen enkel belang bij heeft, dit is het enige wapen dat de vernietiging van de kapitalistische staat kan brengen. Het grenzendenken en nationalisme leid tot niets een wereldwijd verzet kan men enkel bereiken door over de grenzen samen te werken tegen dit tuig dat al lang internationaal samenwerkt.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:34   #72
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Daar volg ik Filo in . Ontvoering is ook geweld en al zeker naar regio's waar deze personen de dood wacht .

mensenrechten zijn universeel , en de civiele, economische, sociale en culturele rechten behoren toe aan alle mensen. Vluchtelingen moeten ook kunnen genieten van deze rechten daar zij de kwetsbaarste groep zijn is dit van groot belang .Het recht om asiel aan te vragen, de vrijheid van de gedwongen terugkeer, de vrijheid van verkeer en op bescherming is dezer dagen met de opkomst van extreem rechts in in gevaar .

Vele van hen worden na hun lange en moordende reis teruggestuurd en vinden de dood en martelling als gevolg .

Een klein citaat

bron http://www.iranian.com/main/blog/ara...ights-disaster

REAB, waar ze zelf beslissen om terug te keren. andere worden gedwongen, maar bv mensen van Iran kunnen niet teruggestuurd worden omdat Iran ze niet terugneemt.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:36   #73
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het probleem is dat het onmogelijk is.
Wat u een groep noemt , dus de hele wereld, kan hier gewoon niet wonen.
Waarom zou dat onmogelijk zijn?
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is, mensen deporteren is natuurlijk gemakkelijker.

Maar oplossingen zoeken voor problemen is altijd beter.

En daar heeft iedereen dan baat bij (behalve de profiteurs natuurlijk).
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:38   #74
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
REAB, waar ze zelf beslissen om terug te keren. andere worden gedwongen, maar bv mensen van Iran kunnen niet teruggestuurd worden omdat Iran ze niet terugneemt.
Ga je beweren dat dit persbericht vals is?... ... Kom, kom Inno jij kan wel beter, of niet?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:40   #75
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waar denk je dat al het geld uit onze arbeid naartoe gaat ? De dikke wratten met hun villa's zeiljachten en buitenverblijfjes met persoonlijke slaafjes betaald met ons belastinggeld (dienstencheques) weten het wel !

Het kapitalisme is de ziekte op onze planeet die mede verantwoordelijk is voor de vluchtelingenstromen.



Bron http://www.indymedia.be/index.html%3...%252F9517.html


In onze wereld is er de rijkdom en de middelen om een einde te maken aan de armoede, het is hoog tijd dat we de oorzaken (of liever de oorzaak) van de armoede aanpakken. Dit kan enkel en alleen door internationaal samen te werken. De kapitalisten hebben de regeringen in hun handen, Kortom ...,niet de regeringen of het volk bepalen het beleid maar de kapitalisten . Hun hele doel is om winst te maken op de kap van de arbeiders in hun bedrijven zodat hun aandeelhouders kunnen profiteren.

De werkende klasse hoeft geen enkel land, geen enkele natie nog staat te verdedigen daar dit enkel verdeeldheid maakt en hij er geen enkel belang bij heeft, dit is het enige wapen dat de vernietiging van de kapitalistische staat kan brengen. Het grenzendenken en nationalisme leid tot niets een wereldwijd verzet kan men enkel bereiken door over de grenzen samen te werken tegen dit tuig dat al lang internationaal samenwerkt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cara Bekijk bericht
u werkt niet?
Toch wel . Mss kan je nu een keer op de rest van mijn post reageren ipv er in te knippen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:43   #76
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Daar volg ik Filo in . Ontvoering is ook geweld en al zeker naar regio's waar deze personen de dood wacht .

mensenrechten zijn universeel , en de civiele, economische, sociale en culturele rechten behoren toe aan alle mensen. Vluchtelingen moeten ook kunnen genieten van deze rechten daar zij de kwetsbaarste groep zijn is dit van groot belang .Het recht om asiel aan te vragen, de vrijheid van de gedwongen terugkeer, de vrijheid van verkeer en op bescherming is dezer dagen met de opkomst van extreem rechts in in gevaar .

Vele van hen worden na hun lange en moordende reis teruggestuurd en vinden de dood en martelling als gevolg .

Een klein citaat

bron http://www.iranian.com/main/blog/ara...ights-disaster

Als ik het goed lees gaat het ten eerste over Turkije en ten tweede over zaken die in Iran gebeuren... Niets waar wij iets mee te maken hebben hé...
Citaat:
Many asylum seekers whose petitions are declined or those who are caught before they file a petition and cannot meet the legal requirements for staying in Turkey are sent back to Iran. It is estimated that between 1993 and 1998, more than 2,000 Iranian asylum seekers were sent back, many of them were arrested, tortured, sentenced or executed in Iran. Reliable statistics are not readily available for those who are arrested and sent back since June elections, but indications are that the numbers are significant.
Als men ze in Iran gaat arresteren en straffen zullen ze wel iets gedaan hebben dat tegen de inlandse wetgeving gaat hé... Anders moet u het daar ter plaatse even gaan navragen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:46   #77
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ga je beweren dat dit persbericht vals is?... ... Kom, kom Inno jij kan wel beter, of niet?
Vanuit België en de rest van de Europese unie worden ze niet teruggestuurd. Weinigen krijgen ook positief. Dus hun situatie is erg. Ze kunnen niet terug en ze kunnen hier niet blijven. Ze zijn voor altijd illegaal in feite.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:52   #78
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cara Bekijk bericht
te lang en ik wacht nog steeds op het antwoord op de vraag wat JIJ doet voor de opvang van vluchtelingen

Aangezien je werkt, werk je toch mee aan dat kapitalisme of zou het soms kunnen dat je loon uit een soepsidiepotje komt?

I laat graag onozelaars wachten op mij, doe ik op men werk ook.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:54   #79
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het woord deportatie is zowiezo negatief omdat het een dwang inhoudt.
Niemand heeft graag dat die onder dwang ergens heen wordt gestuurd.

Dat heeft weinig of niets met de nazi's te maken.
Als je de wetten verbreekt en weerspannigheid vertoont heb je niets meer te willen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 19:54   #80
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cara Bekijk bericht
als die afkomst de oorzaak
Als, is inderdaad het sleutelwoord.
Want de afkomst is niet de oorzaak.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be