Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2018, 13:23   #121
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De grootste angst voor mij is dat ik 75 jaar word, en dan pas besef dat ik niet heb geleefd.

Dus sorry, laat anderen maar "de grote carriere maken". Tijd heeft iedereen even veel, het is wat je er mee doet wat telt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 13:28   #122
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Inderdaad! Ik stel vast dat ik bijna 50 wordt en mijn gans leven heb verspild aan de schoolbanken en een professionele loopbaan. Mijn kinderen zijn opgegroeid zonder ik het mee echt beleefd heb. Wel ik heb dan nog 25 jaar voor ik 75 ga worden -hopelijk in goede gezondheid- dus ik wil die volgende 25 jaar intens beleven. Voor mij hoeft die dagelijkse stress,pendelen en grote carrière niet meer.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 9 februari 2018 om 13:28.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 13:47   #123
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De grootste angst voor mij is dat ik 75 jaar word, en dan pas besef dat ik niet heb geleefd.

Dus sorry, laat anderen maar "de grote carriere maken". Tijd heeft iedereen even veel, het is wat je er mee doet wat telt.
Jammer dat niet iedereen beseft dat ieder gewerkt uur van een leven, voor iedereen evenveel waard is.
Maar ja, echt communisme is vies en ba.
Maffiose praktijken van kapitalisten en hun politieke slaven is uitstekend.
Er zijn er hier zelfs die denken meer te verdienen, terwijl ze 2500 € hebben ingeleverd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 15:00   #124
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jammer dat niet iedereen beseft dat ieder gewerkt uur van een leven, voor iedereen evenveel waard is.
Maar ja, echt communisme is vies en ba.
Maffiose praktijken van kapitalisten en hun politieke slaven is uitstekend.
Er zijn er hier zelfs die denken meer te verdienen, terwijl ze 2500 € hebben ingeleverd.
als je elke job evenveel gaat betalen, loopt je samenleving ook vast. Er gaat niemand nog willen excelleren, niemand wordt uitgedaagd.

Hoe je draait of keert, op een gegeven moment is geld wel belangrijk, een zekere luxe wil iedereen en er is niets mis om meer te willen hebben als een ander, zo creëer je vooruitgang.

Maar op een gegeven moment stopt het, vanaf een bepaald punt heb je genoeg om alles wat je nodig hebt te bekostigen. Wie dan nog meer wil, puur om het te hebben, dat zijn in mijn ogen dommeriken, die hebben niets uit hun leven gehaald.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 15:03   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Inderdaad! Ik stel vast dat ik bijna 50 wordt en mijn gans leven heb verspild aan de schoolbanken en een professionele loopbaan. Mijn kinderen zijn opgegroeid zonder ik het mee echt beleefd heb. Wel ik heb dan nog 25 jaar voor ik 75 ga worden -hopelijk in goede gezondheid- dus ik wil die volgende 25 jaar intens beleven. Voor mij hoeft die dagelijkse stress,pendelen en grote carrière niet meer.
Profiteur.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 15:04   #126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De grootste angst voor mij is dat ik 75 jaar word, en dan pas besef dat ik niet heb geleefd.

Dus sorry, laat anderen maar "de grote carriere maken". Tijd heeft iedereen even veel, het is wat je er mee doet wat telt.
De kans dat je vroeger de pijp uitgaat is groot ...heel groot.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 15:06   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik wil niet rijk worden. Ik wil gelukkig zijn.

En met 70-80k netto gezinsinkomen kunt ge perfect gelukkig zijn. Meer is leuk, maar als ik er teveel moeite voor moet doen, hoeft het niet meer voor mij. Ik ben graag op tijd thuis en in de weekends wil ik met de kinderen bezig zijn en met mijn hobbies.
Ik zou zeggen perfect tevreden. Gelukkig zijn is iets anders.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 15:41   #128
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jammer dat niet iedereen beseft dat ieder gewerkt uur van een leven, voor iedereen evenveel waard is.
Maar ja, echt communisme is vies en ba.
Maffiose praktijken van kapitalisten en hun politieke slaven is uitstekend.
Er zijn er hier zelfs die denken meer te verdienen, terwijl ze 2500 € hebben ingeleverd.
Mensen die risico nemen, durven ondernemen, iets groots bijdragen aan de maatschappij, meer verantwoordelijkheid hebben... mogen daarvoor worden beloond.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 15:51   #129
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mensen die risico nemen, durven ondernemen, iets groots bijdragen aan de maatschappij, meer verantwoordelijkheid hebben... mogen daarvoor worden beloond.
Zo is dat.

Ik trek als zelfstandige 3 keer zo veel als mijn zus die als loonslaaf werkt (in dezelfde branche). Nochthans werk ik 9-5 en zij doet regelmatig overuren.

Als je kiest voor zekerheid dan wordt de boel afgeroomd en krijg je maar een fractie.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 16:09   #130
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind net van wel. Het huidige drugsbeleid is enkel en alleen een goede voor criminelen en criminele organisaties. Het heeft honderdduizenden doden op zijn geweten. Een war on drugs lukt nergens.Drugs zijn geen zaak voor justitie dan wel voor volksgezondheid.
Maar dit is een andere discussie die niet thuishoort in deze draad.
Och, een algemeen legaal drugsbeleid zal dan wel miljoenen doden op zijn geweten mogen schrijven. Maar dat is inderdaad een andere discussie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 16:19   #131
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

.

Laatst gewijzigd door pajoske : 9 februari 2018 om 16:22.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 16:20   #132
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mensen die risico nemen, durven ondernemen, iets groots bijdragen aan de maatschappij, meer verantwoordelijkheid hebben... mogen daarvoor worden beloond.
Uiteindelijk komt zowat alles wat de maatschappij voortbrengt iedereen ten goede. De ene al wat meer dan de andere. Maar het verleden heeft wel bewezen dat het anders niet werkt.
En het wordt pas echt een probleem als niemand meer risico's wil nemen, niemand meer wil ondernemen, niemand meer innovatief meer is...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 16:22   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, een algemeen legaal drugsbeleid zal dan wel miljoenen doden op zijn geweten mogen schrijven. Maar dat is inderdaad een andere discussie.
De praktijk en de geschiedenis spreken u tegen. Maar goed einde discussie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 17:38   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jammer dat niet iedereen beseft dat ieder gewerkt uur van een leven, voor iedereen evenveel waard is.
Maar ja, echt communisme is vies en ba.
Maffiose praktijken van kapitalisten en hun politieke slaven is uitstekend.
Er zijn er hier zelfs die denken meer te verdienen, terwijl ze 2500 € hebben ingeleverd.
Zijt ge daar weer met uw gelijke prijs voor elk gepresteerd uur, ongeacht wie het presteerde?
Gaat gij evenveel betalen voor een kaartje voor een concert van Loes Verplancke op het bal in de tent van de lokale kermis, als voor een kaartje waar je Helmut Floppi gaat te horen krijgen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:03   #135
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, je moet je basisbehoeften en nog wat extra kunnen invullen. Maar eens dat gebeurt, waarom nog meer willen?
Stel die vraag gerust aan broeder Bracke.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 10:03   #136
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.011
Standaard

Vlaanderen sloopt jobrecord

https://www.tijd.be/politiek-economi...utm_source=SIM
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 10:07   #137
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Nu nog werklozen vinden die wensen te werken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 11:17   #138
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als je elke job evenveel gaat betalen, loopt je samenleving ook vast. Er gaat niemand nog willen excelleren, niemand wordt uitgedaagd.

Hoe je draait of keert, op een gegeven moment is geld wel belangrijk, een zekere luxe wil iedereen en er is niets mis om meer te willen hebben als een ander, zo creëer je vooruitgang.

Maar op een gegeven moment stopt het, vanaf een bepaald punt heb je genoeg om alles wat je nodig hebt te bekostigen. Wie dan nog meer wil, puur om het te hebben, dat zijn in mijn ogen dommeriken, die hebben niets uit hun leven gehaald.
De luxe kost je je gezondheid en het ergste is , degenen die zich het meeste kunnen permitteren hebben er lak aan dat gezondheid en welzijn van hun medemens, iedere dag word op het spel gezet.

De grootste achteruitgang is te merken aan de verzuring van mensen onder elkaar en dat heeft als enige reden, dat rijken jaloers zijn op elkaar en op diegenen die zich goed voelen met weinig.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 11:19   #139
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De luxe kost je je gezondheid en het ergste is , degenen die zich het meeste kunnen permitteren hebben er lak aan dat gezondheid en welzijn van hun medemens, iedere dag word op het spel gezet.

De grootste achteruitgang is te merken aan de verzuring van mensen onder elkaar en dat heeft als enige reden, dat rijken jaloers zijn op elkaar en op diegenen die zich goed voelen met weinig.
De meest ongelukkige mens die ik ken is COO van een multinational. Studiegenoot van mij.

Geld met de hopen, maar geen fatsoenlijk gezinsleven.

Nu, ik ken ook een R&D directeur die al jaren 4/5 werkt, veel tijd heeft voor gezin en hobbies, en toch een hoog loon binnenhaalt. Die man is bijzonder gelukkig: veel geld, veel tijd.

Laatst gewijzigd door Tavek : 14 februari 2018 om 11:20.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 11:21   #140
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zou zeggen perfect tevreden. Gelukkig zijn is iets anders.
Ik twjfel zelfs aan dat tevreden zijn, anders zou die zich wat minder storen aan de vele onbenulligheden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be