Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2008, 21:43   #41
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik hoop dat er in de Grote Pathologische Reformistische Stroming van de Financiële Relativiteitstheorie nog wel mensen zijn die weten waar ze 't over hebben. We zijn de fase van een tragische grap al lang voorbij hoor, 't is huilen met de pet op, als je begrijpt wat 'k bedoel. Het kalf is al verdronken.
Daar heb je dan groot gelijk in, het is huilen met de pet op. Simpel gesteld, als tijd en ruimte relatieve begrippen zijn en alles onlosmakelijk met elkaar verbonden is, dan betekent dit dat ook prijzen, lonen en elk getal dat je maar kan treffen ook relatief ten opzichte van elkaar gezien kan worden. Als je hier bovenop weet dat geld wordt bijgedrukt uit het niets en vervolgens blijkt dat een virtuele economie niet meer aansluit bij de fysieke economie, dan kan je economie vergelijken met een monopolyspel. Aangezien dit op zich de essentie van economie vervormd tot een pathologie waarvan we ons zelf maar amper bewust zijn (net omwille van de verstarring en verslaving die het oplevert), dan heb je geen achterhaalde denkpatronen nodig die eigen zijn aan deze vervormde economie. Hieruit volgt automatisch dat wat je denkt dat economie is uiteindelijk getuigt van simplisme. Op dat moment doe je er goed aan de essentie te herbekijken van waaruit eenvoud vloeit. Die eenvoud is dan simpel, de omgekeerde logica zal je dus de absurditeit van je huidige denken rekenkundig bewijzen. De omgekeerde logica is dan uiteraard even absurd dan dat wat het wil aantonen en dat is de Financiële Relativiteitstheorie. Natuurlijk en zoals altijd zijn er dan Billies en Bollies die zich nog steeds in dezelfde achterhaalde denkpatronen nestelen waardoor ze helemaal niet begrijpen waar het nu in essentie over gaat. En dan .. spartelen en verdrinken.

En zo geschiedde, de tragiek der mensheid.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 21:51   #42
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Wie zijn "jullie" trouwens ?
Ik zeg het je toch, Billy en Bollie … diegenen die de wereld gaan veranderen maar niet goed weten wat ze nu in feite van plan zijn, een prachtig stel dus. Mensen gaan dat zeker geloven, zeker met die bol van je …
Citaat:
Ik heb geen affiniteit met iemand op dit forum, buiten de louter toevallige overeenkomst in denken.
Welk duo is dat dan weer ? Bassie en Adrian ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 22:03   #43
Bill Ayers
Burgemeester
 
Bill Ayers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik zeg het je toch, Billy en Bollie … diegenen die de wereld gaan veranderen maar niet goed weten wat ze nu in feite van plan zijn, een prachtig stel dus. Mensen gaan dat zeker geloven, zeker met die bol van je …

Welk duo is dat dan weer ? Bassie en Adrian ?
Wie is hier de wereldverbeteraar? Ik wil niet het menselijk handelen kneden en naar m'n hand zetten. Dat ben jij. Je hoofd bij de les houden, Wernertje.

En laat de rest van je sarcastische praat maar achterwege, je opmerkingen spreken al van genoeg arrogantie zonder.
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 22:19   #44
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Wie is hier de wereldverbeteraar? Ik wil niet het menselijk handelen kneden en naar m'n hand zetten. Dat ben jij. Je hoofd bij de les houden, Wernertje.
Ook dat nog, wat jullie nog steeds niet lijken te begrijpen is dat elke kritiek die jullie leveren op die absurde Financiële Relativiteitstheorie enkel kritiek is op jullie eigen systeem. We hebben slechts de omgekeerde logica even weergegeven. En dat, beste Billy, is dus wel degelijk een tragische grap waarvan je noch de essentie, noch de humor zelf begrepen hebt. Het wordt zelfs nog absurder omdat je middels deze theorie zowel rijk als arm rijker maakt. Je krijgt er dan nog een WIN-WIN situatie bovenop. Dus wat is je probleem nu nog in feite ? Dat stuk lezen jullie liever niet ondanks dat het al honderd keer gezegd is, zo zijn jullie gericht op dat papier dat je geld pleegt te noemen.
Citaat:
En laat de rest van je sarcastische praat maar achterwege, je opmerkingen spreken al van genoeg arrogantie zonder.
Zeer zeker, jij bent het die een systeem van slavenhandel ondersteunt, ik niet. Wie er iets over zegt moet je dan zo snel mogelijk kunnen onderdrukken door nog slechts inhoudloze woordenreeksen te plaatsen. Iedereen doorziet dergelijke spelletjes vrij snel. Lees maar na, in het vak ernaast dus. Moest je denken dat er geen andere studies bestaan dan ‘meer productie en de economie moet groeien’ dan denk ik dat je verkeerd denkt. En ga nu je pak friet maar halen, laat ons hopen dat het smaakt tenzij je de prijs te hoog vindt, dan ga je maar een pizza kopen. Doe rustig voort … we zullen wel zien wat het wordt hé.

En als het je niet bevalt, sluit dan gewoon je ogen voor de ellende die jullie systeem aanricht, je doet het nu al zolang.

Laatst gewijzigd door MIS : 24 april 2008 om 22:23.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 01:56   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.258
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Als je zou begrijpen hoe prijsafspraken werken, zou je zien dat prijsafspraken maken met duizenden kleintjes niet zo makkelijk is.
De belastingsdienst helpt hier dapper in mee.

Als een frituuruitbater zijn klein pakske teveel goedkoper verkoopt dan zijn naburige concurent, dan gaat de belastingsdienst een boete opleggen wegens concurentievervalsing. En ook als er teveel friet op dat pakje ligt komt dat boven water.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 07:04   #46
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Als een frituuruitbater zijn klein pakske teveel goedkoper verkoopt dan zijn naburige concurent, dan gaat de belastingsdienst een boete opleggen wegens concurentievervalsing. En ook als er teveel friet op dat pakje ligt komt dat boven water.
Zoals je het zegt. De Chinezen (in hoeverre het Chinezen zijn natuurlijk) hebben er enkel baat bij, het betekent dat ze nog meer winsten kunnen boeken. Daarom ook dat ik als stille vennoot er alle belang bij heb dat de lonen in Europa blijven stijgen. Ik houd dan ook doelbewust (en volgens het streefdoel ‘monetaire winst’) 10 % van de productie in Europa, de rest verhuist naar de lage loonlanden. Op die manier kunnen we zelfs subsidies ontvangen en dat zolang de voorraad strekt. Anders gezegd, zolang schrille contrasten blijven bestaan heeft de neoklassieke econoom een ‘vrij’ leventje. Het staat iedereen vrij dit spel mee te spelen door de uitbuiting van anderen, zo werkt onze maatschappij nu éénmaal, tot spijt van wie het benijdt. Of het nog iets met economie te maken heeft, een bijzonder groot vraagteken. Anders gezegd, we bedenken haast letterlijk onze eigen ondergang.

Laatst gewijzigd door MIS : 28 april 2008 om 07:20.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 10:41   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Iemand kan bijvoorbeeld een rinkelende telefoon horen, maar het signaal niet als verzoek tot communicatie herkennen. Anderzijds kan hij wel reageren op een telefoonsignaal, maar de telefoon niet herkennen als het toestel dat hij daarvoor moet gebruiken
Ok, that's it.

Citaat:
Dit bericht is verborgen omdat MIS op jouw negeerlijst staat.
Het heeft nog lang geduurd...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 11:49   #48
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Frietkotbazen boos om onderzoek minister Van Quickenborne
Tja, de lage prijs van de aardappel daalt. Maar de hoge prijs van de lonen stijgt. En daar betalen wij voor. Niet voor die aardappel.

Overal hetzelfde probleem hoor.

Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 11:51.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 12:13   #49
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

zeer interessant hebben er vandeweekend thuis nog over gebabbeld. De prijs voor bientjes (frieten dus) is vandejaar gedaald tot 2 tot 4 frank (!!!) de kilo daar waar ze vorig jaar op 10 tot 12 frank stond. Dat betekent wel dat de aardappelboeren vorig jaar MASSAAL geld hebben gewonnen maar ook dat ze vandejaar zelf niet uit de kosten komen. Van één kilo aardappelen trek je +- 0,5 kg friet...
Merkwaardigheid 1: de prijzen zijn niet veranderd in het frietkot
Merkwaardigheid 2: de prijzen in de frietkoten blijven maar stijgen over de jaren

Hoeveel kost een pakje frieten vandaag? En chips?

Men moet er wel de tussenpersonen niet vergeten bijrekenen maar ik denk toch dat sommigen van dedie dit jaar goeie affairkes hebben gemaakt. Maar het opmerkelijke is dat het bij die tussenpersonen nooit slecht gaat zoals bij de boer zelf. Die hebben alleen goede en zeer goede jaren. Ik denk dat wij belgen heel gemakkelijke klanten zijn... Het is spijtig dat het de politiekers zijn die dit moeten opmerken maar als het niet anders kan; bedankt Vincent.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 12:37   #50
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
zeer interessant hebben er vandeweekend thuis nog over gebabbeld. De prijs voor bientjes (frieten dus) is vandejaar gedaald tot 2 tot 4 frank (!!!) de kilo daar waar ze vorig jaar op 10 tot 12 frank stond. Dat betekent wel dat de aardappelboeren vorig jaar MASSAAL geld hebben gewonnen maar ook dat ze vandejaar zelf niet uit de kosten komen. Van één kilo aardappelen trek je +- 0,5 kg friet...
Merkwaardigheid 1: de prijzen zijn niet veranderd in het frietkot
Merkwaardigheid 2: de prijzen in de frietkoten blijven maar stijgen over de jaren
Het zijn trouwens niet alleen de frieten die in prijs zijn gestegen. 3 a 4 jaar geleden betaalde ik 25 ct voor een saus, terwijl dat nu minstens 50 ct (of meer) kost in de meeste frituren. Dat is een stijging van 100%, zoveel duurder kan de aankoopkost niet geworden zijn voor de frituristen. Nu ja, het lijkt me onwaarschijnlijk dat er onderlinge afspraken zijn gemaakt, daarvoor is de markt iets te groot en gefragmenteerd. Waarschijnlijk wilden ze gewoon meeprofiteren van de inflatie en hebben ze hun prijzen afgerond. De felle reacties van de frituristenbond tegen het aankondigingsonderzoek van Van Quickenborne spreken wel boekdelen over de manier hoe ze hun prijs gevormd hebben.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 12:41   #51
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het zijn trouwens niet alleen de frieten die in prijs zijn gestegen. 3 a 4 jaar geleden betaalde ik 25 ct voor een saus, terwijl dat nu minstens 50 ct (of meer) kost in de meeste frituren. Dat is een stijging van 100%, zoveel duurder kan de aankoopkost niet geworden zijn voor de frituristen. Nu ja, het lijkt me onwaarschijnlijk dat er onderlinge afspraken zijn gemaakt, daarvoor is de markt iets te groot en gefragmenteerd. Waarschijnlijk wilden ze gewoon meeprofiteren van de inflatie en hebben ze hun prijzen afgerond. De felle reacties van de frituristenbond tegen het aankondigingsonderzoek van Van Quickenborne spreken wel boekdelen over de manier hoe ze hun prijs gevormd hebben.
ik kan me ook moeilijk inbeelden dat iedere belg, marokaan, turk, hollander,... die een frietkot heeft in samen is gaan zitten om prijzen te gaan afspreken. Volgens mij is het niet bij de frietkramer zelf dat het blijft plakken maar bij intermediairen. Het is al zeker niet bij de boer.

Die sauzen dat is puur oportunisme natuurlijk wie zou het niet doen je weet toch dat iedereen saus wil op zijn frieten .

Er is iets niet pluis da's zeker. Kunnen we trouwens spreken over marktfalingen hier? ja toch? Want de prijzen volgen de markt niet echt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 12:44   #52
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Frietkoten zijn niet verplicht een prijs aan te rekenen die minimaal is. Als de klant niet prijsgevoelig genoeg is, zal het frietkot extra winst maken. Maar dat verhaaltje blijft niet eeuwig duren. Na een tijdje zal een extra prijsverhoging een zodanige negatieve invloed op het aantal verkopen hebben, dat de winst na de prijsverhoging gedaald is.

Maken frietkoten enorm veel winst, dan zullen er gauw genoeg frietkoten bijkomen. Een frietkot starten is nu eenmaal makkelijker dan een kerncentrale starten.

Samengevat: de dag dat de vlaming uitgebuit wordt door een kleine zelfstandige frietkoteigenaar moet nog komen.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 12:49   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ik kan me ook moeilijk inbeelden dat iedere belg, marokaan, turk, hollander,... die een frietkot heeft in samen is gaan zitten om prijzen te gaan afspreken. Volgens mij is het niet bij de frietkramer zelf dat het blijft plakken maar bij intermediairen. Het is al zeker niet bij de boer.

Die sauzen dat is puur oportunisme natuurlijk wie zou het niet doen je weet toch dat iedereen saus wil op zijn frieten .

Er is iets niet pluis da's zeker. Kunnen we trouwens spreken over marktfalingen hier? ja toch? Want de prijzen volgen de markt niet echt...
Veel intermediairs zijn er niet waar het geld bij kan blijven plakken. Aardappels worden geteelt ==> Verwerkt door een centrum ==> Frituristen kopen ze aan. In zo'n centrum als Van Zon kopen de frituristen alles helemaal verwerkt aan en dan verkopen ze het aan de klanten. Ik was het laatst nog in zo'n verkoopscentrum en de prijzen van die sauzen en vleesproducten waren slechts een fractie van wat ze er in de frituur voor vragen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 12:57   #54
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Veel intermediairs zijn er niet waar het geld bij kan blijven plakken. Aardappels worden geteelt ==> Verwerkt door een centrum ==> Frituristen kopen ze aan. In zo'n centrum als Van Zon kopen de frituristen alles helemaal verwerkt aan en dan verkopen ze het aan de klanten. Ik was het laatst nog in zo'n verkoopscentrum en de prijzen van die sauzen en vleesproducten waren slechts een fractie van wat ze er in de frituur voor vragen.
Ik herhaal: de lonen worden ook doorgerekend. En gezien het algemeen prijspeil blijft stijgen, moeten de lonen stijgen en omgekeerd enzovoort... Opwaartse loon-prijs spiraal. Heeft met de aankoopprijzen niets te maken. De winstmarge die ze daarop nemen wordt enkel en alleen bepaald door de lonen die ze zichzelf nodig achten. En in tijden van economische onzekerheid en weinig toekomstperspectieven zijn de mensen al eens geneigd om te hamsteren. Geld te sparen wel te verstaan. Maar oneerlijke winsten? En te dure frieten? Kom, kom, niet zeveren heh. Het probleem ligt veel dieper.

Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 12:57.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 13:03   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Ik herhaal: de lonen worden ook doorgerekend. En gezien het algemeen prijspeil blijft stijgen, moeten de lonen stijgen en omgekeerd enzovoort... Opwaartse loon-prijs spiraal. Heeft met de aankoopprijzen niets te maken. De winstmarge die ze daarop nemen wordt enkel en alleen bepaald door de lonen die ze zichzelf nodig achten. En in tijden van economische onzekerheid en weinig toekomstperspectieven zijn de mensen al eens geneigd om te hamsteren. Geld te sparen wel te verstaan. Maar oneerlijke winsten? En te dure frieten? Kom, kom, niet zeveren heh. Het probleem ligt veel dieper.
In een frituur werken gemiddeld 1 tot 2 personen (misschien 3 als het een grote frituur is), die vaak dan nog eens de eigenaar zijn van de zaak. De stijgende loonkost kan je bezwaarlijk een reden noemen voor hun verhoogde prijzen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 13:05   #56
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In een frituur werken gemiddeld 1 tot 2 personen (misschien 3 als het een grote frituur is), die vaak dan nog eens de eigenaar zijn van de zaak. De stijgende loonkost kan je bezwaarlijk een reden noemen voor hun verhoogde prijzen.
Moeten zij zichzelf geen lonen toekennen dan? En is de levensduurte dan niet gestegen misschien?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 13:13   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Moeten zij zichzelf geen lonen toekennen dan?
Neen, hun verkopen zijn hun inkomsten. Lonen vormen pas een kost als je ze moet betalen aan werknemers, maar als je je eigen zaak hebt dan moet je jezelf geen loon uitkeren.

Citaat:
En is de levensduurte dan niet gestegen misschien?
De laatste 5 jaar? Neen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 13:24   #58
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, hun verkopen zijn hun inkomsten. Lonen vormen pas een kost als je ze moet betalen aan werknemers, maar als je je eigen zaak hebt dan moet je jezelf geen loon uitkeren.
Maar je moet toch van iets leven? Bij een zelfstandige noemt dat winst in plaats van loon. Als de loonkosten stijgen moet je winst met evenveel stijgen om eenzelfde levensstandaard te behouden.

Laatst gewijzigd door nun : 28 april 2008 om 13:24.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 13:27   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.258
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

De laatste 5 jaar? Neen.
Het is duidelijk dat je of een zeer goed inkomen hebt, of dat je zelf nooit gaat winkelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 13:41   #60
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Maar je moet toch van iets leven? Bij een zelfstandige noemt dat winst in plaats van loon. Als de loonkosten stijgen moet je winst met evenveel stijgen om eenzelfde levensstandaard te behouden.
Welke loonkosten hebben ze dan? Er is pas sprake van loonkosten zodra ze personeel in dienst nemen en dat is bij de meeste frituren niet het geval, buiten enkele grote zaken waarbij er 1 of 2 personen in het zwart wat staan bij te verdienen (vaak voor nog geen 10 euro per uur). Zelfs als ze die verhoogde loonkosten (als ze er al zijn) willend doorrekenen in hun producten, dan verantwoordt dat nog niet de prijsstijgingen die ze de laatste tijden hebben doorgevoerd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be