Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2008, 00:38   #101
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik zal u zeggen wat er fout loopt in ons sociaal systeem. hoe rijker je bent hoe rijker je word doordat je steeds meer voordelen krijgt. en hoe armer je bent hoe minder je zult krijgen.

Het word tijd dat de wereld is wakker word en ik ben geen econoom maar ik weet dat het kapitalisme verleden tijd is geworden en niet gunstig meer is voor de mensheid in het algemeen.
Als ge ophoudt met iedereen en alleman die geld heeft de schuld te geven van uw situatie en al die energie besteed aan het verbeteren van uw situatie, ben je zeer snel degene waarover de anderen zoveel klagen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 02:28   #102
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het word tijd dat de wereld is wakker word en ik ben geen econoom maar ik weet dat het kapitalisme verleden tijd is geworden en niet gunstig meer is voor de mensheid in het algemeen.
Dat doet mij denken aan deze cartoon:

Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 10:31   #103
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Als ge ophoudt met iedereen en alleman die geld heeft de schuld te geven van uw situatie en al die energie besteed aan het verbeteren van uw situatie, ben je zeer snel degene waarover de anderen zoveel klagen.
Er zijn precisiebommen die minder raak zijn dan de opmerkingen van TomB.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 11:55   #104
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Als ge ophoudt met iedereen en alleman die geld heeft de schuld te geven van uw situatie en al die energie besteed aan het verbeteren van uw situatie, ben je zeer snel degene waarover de anderen zoveel klagen
Individualisme zit diep verankerd en straks heeft Darwin het weer gedaan, handig excuus.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 12:44   #105
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
inderdaad je hebt het belachelijke van b2b's post goed samengevat...
hoe?

mitgard was het namelijk eens met mij en ik met hem, wat komt ge hier nu zeggen ventje?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 13:39   #106
Lamme Goedzak
Burgemeester
 
Lamme Goedzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2008
Locatie: Titan
Berichten: 571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik zal u zeggen wat er fout loopt in ons sociaal systeem. hoe rijker je bent hoe rijker je word doordat je steeds meer voordelen krijgt. en hoe armer je bent hoe minder je zult krijgen..
Mijn ouders hebben beide hard gewerkt in hun leven en dus ook heel wat belastingen betaald. Het voordeel 'studiebeurs' heb ik thans nooit mogen ondervinden.
__________________
----
Lamme Goedzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 14:45   #107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik zal u zeggen wat er fout loopt in ons sociaal systeem. hoe rijker je bent hoe rijker je word doordat je steeds meer voordelen krijgt. en hoe armer je bent hoe minder je zult krijgen.

Die paar honderduizend doppers zijn niet het probleem van de sociale zekerheid maar die paar honderduizend managers, politiekers en directeurs enz die miljarden belastingen ontduiken of legaal belastingsvoordelen krijgen bovenop een rijkelijk loon dat is wat onze sociale zekerheid onbetaalbaar maken.

Sociale zekerheid voor iedereen en kapitalisme is net zoals water en vuur.
zolang je het kapitalisme blijft hanteren zullen sociale zekerheden uitputten en uiteindelijk leeg zijn net zoals onze sociale rechten

Het word tijd dat de wereld is wakker word en ik ben geen econoom maar ik weet dat het kapitalisme verleden tijd is geworden en niet gunstig meer is voor de mensheid in het algemeen.

De armen en zwakken in de wereld voelen het nu al, het duurt een heel tijdje eer het rijke westen dit ook gaat beseffen maar geen nood we worden allemaal met onze neus op de feiten gedrukt.
Ik denk eerder dat er iets grondigs mis is met de mentaliteit van heel veel mensen in Belgie. Er is totaal geen streven naar excellence. Men wilt niet meer de beste zijn. Men wilt niet meer moeite doen om iets te bereiken. Degenen die dat wel doen, zijn dan meteen strevers en uitslovers. En nadien ook de rijken, managers enz...waar men op kan afgeven. Want zij zouden stelen.

Mijn beste, ik kom uit een gemeente (maasmechelen) waar er erg veel armen zijn. En ik ga u eens verzekeren, de meeste hebben dit aan hun eigen te danken door hun rotte mentaliteit. Ergens voor gaan, zich inspannen, het beste uit zichtzelf halen, is ondergeschikt geworden aan luilakken, rondhangen en zich wat amuseren door pinten te pakken. Jongeren van 18+ die bij ma en pa blijven wonen met hun dop van 300 euro pm en wat zakgeld, ze zijn schering en inslag. En dan later komen mekkeren dat ze "arm" zijn in vergelijking met de mensen die wel ambitieus zijn en er voor gaan ?

Neen, die vlieger gaat niet op. Ook al ben je geboren in een arm gezin, belgie biedt voldoende kansen om jezelf sociaal te promoveren. En dus ook letterlijk betere banen te kunnen krijgen. Je moet gewoon die klote "tzijn altijd de anderen geweest" mentaliteit achter je laten liggen. Pro actief handelen ! Je hebt je eigen leven in je handen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 19:32   #108
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn beste, ik kom uit een gemeente (maasmechelen) waar er erg veel armen zijn. En ik ga u eens verzekeren, de meeste hebben dit aan hun eigen te danken door hun rotte mentaliteit. Ergens voor gaan, zich inspannen, het beste uit zichtzelf halen, is ondergeschikt geworden aan luilakken, rondhangen en zich wat amuseren door pinten te pakken. Jongeren van 18+ die bij ma en pa blijven wonen met hun dop van 300 euro pm en wat zakgeld, ze zijn schering en inslag. En dan later komen mekkeren dat ze "arm" zijn in vergelijking met de mensen die wel ambitieus zijn en er voor gaan ?

Neen, die vlieger gaat niet op. Ook al ben je geboren in een arm gezin, belgie biedt voldoende kansen om jezelf sociaal te promoveren. En dus ook letterlijk betere banen te kunnen krijgen. Je moet gewoon die klote "tzijn altijd de anderen geweest" mentaliteit achter je laten liggen. Pro actief handelen ! Je hebt je eigen leven in je handen.
Sorry maar dat is maar ten dele waar wat ge hier vertelt. Belgie biedt enkel kansen als ge loonslaaf wilt worden. Wat een schoon vooruitzicht . Ik kan mij best indenken dat dat weinig aantrekkelijk is voor zovelen. Heel uw leven luisteren en dansen naar de pijpen van een broodheer en uw kas afdraaien in een kantoorke. What a life!

Voor de rest biedt uw belgiekske ook al nul de botten kansen. Absoluut niet voor ondernemers en opstartende zelfstandigen (integendeel). Ook niet voor sportlui, artiesten, entertainers of wat dan ook.

Waar je wel gelijk mee hebt is dat er een cultuur van nijd en afgunst heerst voor al wie succes heeft. Hoe zou dat komen? Juist omdat er geen ondernemerscultuur bestaat. Juist omdat het de gewone man heel moeilijk gemaakt wordt om zich op te werken. Dat opwerken gaat enkel maar als ge de juiste relaties hebt en/of een paar goei geldschieters etc.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be