Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2012, 10:31   #161
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik ben te lui ... de infantiliteit en de achtelijkheid ... vieze boekje ...zoals een blinde doofstomme.
Ja, ok, ik begrijp dat je dus te lui bent vanwege situaties die te maken hebben met infantiliteit en achte(r)lijkheid. Via bepaalde vieze boekjes ben je dan ook in contact gekomen met blinde doofstomme personen die jou gelijk gegeven hebben. Hoe kunnen wij jou nu helpen?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 10:35   #162
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Ja, ok, ik begrijp dat je dus te lui bent vanwege situaties die te maken hebben met infantiliteit en achte(r)lijkheid. Via bepaalde vieze boekjes ben je dan ook in contact gekomen met blinde doofstomme personen die jou gelijk gegeven hebben. Hoe kunnen wij jou nu helpen?
Je zou om te beginnen eens kunnen antwoorden op de vragen waarmee dit topic geopend werden?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 10:45   #163
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je zou om te beginnen eens kunnen antwoorden op de vragen waarmee dit topic geopend werden?
Jij vindt dat "Islam een oorzaak is van toenemende ellende". De Islam wordt volledig gedefinieerd door de Koran. Wat staat er dan in de Koran, dat voor jou voor toenemende ellende zorgt?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 10:54   #164
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Jij vindt dat "Islam een oorzaak is van toenemende ellende". De Islam wordt volledig gedefinieerd door de Koran. Wat staat er dan in de Koran, dat voor jou voor toenemende ellende zorgt?
De vraagstelling heeft niks met de islam te maken.
Er wordt gevraagd of de westers media en de 1212 gelieerde instellingen bewust de nefaste invloed van islammilities die moorden en verkrachten en stelen en hulpgoederen onderscheppen en... mogen verzwijgen uit angst dat wij anders niet meer in de macht van die Warlords zouden willen investeren.

Simpele vraag dunkt me. Ik zie echt niet wat dit met uw infantiele inschatting van de koran te maken zou hebben.
Tenzij jij vindt dat die koran de oorzaak is van al dat geweld?
Ik had niet de indruk dat je dat probeerde te stellen?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 10:55   #165
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Het is verboden van andere wetgevers te associëren als vennoten aan de Schepper.
.

Laatst gewijzigd door Bobke : 27 februari 2012 om 10:56.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 11:00   #166
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De vraagstelling heeft niks met de islam te maken. ... Simpele vraag ... infantiele inschatting van de koran
Ok. Ik probeer samen te vatten. Jij vindt dat de islam de oorzaak is van jouw toenemende ellende, maar dat heeft als simpele vraag evenwel niets te maken met de islam, omdat dit misschien eerder het gevolg is van een inschatting van de koran, die te infantiel is. Ik ga misschien met jou akkoord. Maar kan je toch even jouw standpunt wat verder toelichten?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 15:13   #167
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard

De aanvallen van fundamentlistische moslims op christenen en kerken in Nigeria halen het gewone nieuws niet meer, nochtans worden wereldwijd christenen vervolgd, verdreven en vermoord in moslimlanden...

Doden door aanslag op kerk Nigeria


Minstens één islamitische zelfmoordenaar is zondag in de Nigeriaanse stad Jos een kerk binnengereden met een auto vol explosieven. Daardoor zijn minstens drie mensen omgekomen, onder wie de dader. Kranten in Nigeria spreken zelfs over 10 doden en twee zelfmoordenaars. Daarnaast raakten meer dan 40 mensen gewond. Dat meldden lokale kerkleiders tegenover het ANP. "We waren in de kerk voor een dienst en de zelfmoordenaar reed door het hek de kerk in en de bom ging af", vertelde predikant John Haruna. De auto reed volgens bronnen richting de preekstoel en ontplofte.

Islamitische organisatie Boko Haram heeft de aanslag geclaimd.

Laatst gewijzigd door marjan : 27 februari 2012 om 15:13.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 15:25   #168
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Nu de stoute amerikanen weg zijn uit irak, moeten ze natuurlijk ook niet meer berichten over de tientallen doden die daar vallen.

http://www.thereligionofpeace.com/

gewoon om even op de hoogte te blijven:

DE LIJST VAN AANSLAGEN
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 15:29   #169
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Ok. Ik probeer samen te vatten. Jij vindt dat de islam de oorzaak is van jouw toenemende ellende, maar dat heeft als simpele vraag evenwel niets te maken met de islam, omdat dit misschien eerder het gevolg is van een inschatting van de koran, die te infantiel is. Ik ga misschien met jou akkoord. Maar kan je toch even jouw standpunt wat verder toelichten?
Uiteraard.
Mijn vraag gaat over de houding van de Westerse en specifiek de Belgische media en de verenigingen zoals 1212.
Niet over het koran of islamgehalte van de islamitische bendes aldaar.
Die zijn er en ze moorden en verkrachten (en stelen en onderscheppen hulpgoederen en maken het de hulpverleners onmogelijk te werken en en en)
Dat zijn gewoon de feiten. Punt uit.

Mogen de Westerse medie en de hulporganisaties opzettelijk verzwijgen dat de omvang van de nood aldaar hoofdzakelijk toe te schrijven is aan die bendes om te vermijden dat wij minder geneigd zouden zijn geld te storten ( daar wij dan zouden weten dat de hulpverlening net de positie van die 'rebellen' versterkt) of niet?

Zie je? Heeft helemaal niks met koran of islam te maken. De vraag over de houding van de media en de hulporganisaties zou hetzelfde zijn moest het benden purperen marsmannetjes zijn.

Duidelijker kan ik het echt niet maken hoor.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 15:43   #170
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Zie je? Heeft helemaal niks met koran of islam te maken.
......
Duidelijker kan ik het echt niet maken hoor.
Maar waarom gebruik je dan titel : "Islam als oorzaak van toenemende ellende"
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 15:57   #171
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Alle ellende komt van het ongeloof der kapitalisten.....

Allah is daarentegen rechtvaardig (ook al heeft ie het nog niet allemaal goed begrepen).....

Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 februari 2012 om 15:58.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 16:00   #172
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Wanneer in de geschiedenis was er nu weer geen ellende?
Tis maar dat ik een referentie wil.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 17:38   #173
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Niet over het koran of islamgehalte van de islamitische bendes aldaar. Die zijn er en ze moorden en verkrachten (en stelen en onderscheppen hulpgoederen en maken het de hulpverleners onmogelijk te werken en en en) Dat zijn gewoon de feiten. Punt uit.
So? Wat heeft dat met de inhoud van de Koran te maken? Kan je een verband leggen met een vers in de Koran?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Duidelijker kan ik het echt niet maken hoor.
Wat staat er in de Koran dat daarmee te maken heeft? Hitler was een gelovige katholiek. Betekent dit volgens jou dat Hitler's motivatie voornamelijk uit de Bijbel kwam?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 17:44   #174
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Hitler was een gelovige katholiek. Betekent dit volgens jou dat Hitler's motivatie voornamelijk uit de Bijbel kwam?
Was Jezus ook een krijgsheer ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 17:48   #175
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je zou om te beginnen eens kunnen antwoorden op de vragen waarmee dit topic geopend werden?
Die heeft gelijk hoor. Feit dat je gebrainwasht bent door een zeer lage in alle culturen, tijdperken en beschavingen veroordeelde ideologie (haat-polytheïstische religie), maakt van u niet alleen een afgodendienaar die geen weg tot de echte vrijheid kent, maar ook een forum-collega die niet in staat is om beschaafd, open, geschoold en eerlijk te discuteren. In alle posts blijft u deze realiteit bevestigen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 18:02   #176
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Hitler was een gelovige katholiek.
Heus niet! Hij was Nationalist en:
http://www.youtube.com/watch?v=EU7np...ipcontrinter=1

Laatst gewijzigd door porpo : 27 februari 2012 om 18:02.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 18:04   #177
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Was Jezus ook een krijgsheer ?
Als ik jou nu vertelde dat Newton een kadaver-vreter was, verandert dat ook maar iets aan de geldigheid of ongeldigheid van zijn theorie over de zwaartekracht?

Op dezelfde manier, heeft jouw mening over de persoon van Mohammed, geen enkele invloed op geldigheid van de centrale stelling van de Koran. Dat is gewoonweg irrelevant.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 18:14   #178
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Als ik jou nu vertelde dat Newton een kadaver-vreter was, verandert dat ook maar iets aan de geldigheid of ongeldigheid van zijn theorie over de zwaartekracht?

Op dezelfde manier, heeft jouw mening over de persoon van Mohammed, geen enkele invloed op geldigheid van de centrale stelling van de Koran. Dat is gewoonweg irrelevant.
Is er dan iemand die geloofd dat Newton een profeet van God is en we zijn levenswijze moeten volgen?
Voor de centrale stelling hadden we de koran niet nodig, die stond al in de bijbel.

Laatst gewijzigd door Bobke : 27 februari 2012 om 18:15.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 18:28   #179
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is er dan iemand die geloofd dat Newton een profeet van God is en we zijn levenswijze moeten volgen?
Neen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Voor de centrale stelling hadden we de koran niet nodig, die stond al in de bijbel.
De Koran is er moeten komen, omdat er nog andere zaken in de Bijbel stonden, die er terug uit moesten, zoals onder meer, de idee dat God familieleden zou hebben, zoals o.m. een zoon, een dochter, en een tante.

De essentie van de Koran staat dus vervat in wat het uit de Bijbel gooit, en niet van wat het ermee gemeenschappelijk heeft.

Als God een menselijke zoon zou hebben, en die zoon wordt dan de Heer, dan eindigt de situatie natuurlijk met een ganse verzameling van Heren, d.i., baronnen, graven, hertogen, enzovoort, die allemaal een beetje menselijke familieleden van God zouden zijn, en allemaal willekeurig wat de wet stellen, totdat er een opstand tegen komt, waarbij niet alleen die Heren eruit worden getrapt, maar ook de godsdienst die eigenlijk verantwoordelijk is voor die vervelende situatie. Voil�*. Dat soort zaken leidt dan tot atheïsme, maar dat is dan ook de oplossing niet, want dan begint men die Heren via verkiezingen aan te stellen, terwijl ze evengoed willekeurig de wetten voortdurend veranderen.

Dan maar terug naar het beginpunt. De Schepper is de wetgever, en niet jouw baronnen, of die nu erfelijk of via verkiezingen of op een andere manier aangesteld zijn geraakt, het kan me niet schelen: Ik wil simpelweg geen baronnen die voortdurend nieuwe wetten uitvinden. En de Schepper doet dat niet, want die bestaat volgens jou zelfs niet. Voil�*. Problem solved.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 18:28   #180
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Maar waarom gebruik je dan titel : "Islam als oorzaak van toenemende ellende"
Zou het voor u verschil gemaakt hebben indien ik gewapende islamieten, of islamitische warlords zou gebruikt hebben?

De reden dat dit niet gemeld wordt door de media is toch net de link met de islam?

En ik kan nu toch moeilijk beginnen met Christendom als...

Verdorie. Het is toch niet mijn schuld dat daar islamitische bendes aan het werk zijn?

Ik word daar helemaal kriegel van. Dat is namelijk net hetzelfde dan wanneer men hier in Molenbeek van 'jongeren spreekt' en alle Marokkaanse gangsters tussen de 10 en de 30 jaar bedoelt.

Het is niet alsof ik de gebeurtenissen daar uit mijn duim zuig wel.

En verder blijkt uit de vraagstelling toch wel heel duidelijk dat ik de houding van de media en de hulporganisaties veroordeel?

Dit is hier toch geen kindertuin wel?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be