Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2008, 18:29   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard Onmenselijkheid poco's bewezen

Over deze verkrachting

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=5H1T9KBI

was hier een topic gestart in het migrantensubforum.

De reactie hierop van de poco's van duidelijk ronduit schandalig onmenselijk te noemen.

En wat deed de moderatie? Er klikte een bepaalde poco op een rood driehoekje en heel de draag werd verwijderd.

Nu: als mensen dit een fait divers kunnen noemen en er nog mee kunnen lachen, dan zegt dit genoeg en ik ben zeer teleurgesteld in de moderatie bij deze.

Wie de naam van de klikspaan wil weten, stuurt me maar een privébericht. Ik kan enkel zeggen dat deze persoon met een verkrachting kan lachen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 19:21   #2
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Waanzin.
Die verkrachting, voor alle duidelijkheid.
En ook het feit dat mensen daar zomaar voorbij lopen. Ik kan begrijpen dat je bang bent om daar alleen op af te stappen maar verwittig dan de nodige instanties aub en trommel daarna desnoods andere mensen op.

[Ik denk niet dat er een klikspaan nodig is en dat de moderatie sowieso de nieuwsberichten opspoort, want als er een inbreuk gebeurt op het auteursrecht en ze laten dat staan zijn zij verantwoordelijk hé.]
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 19:38   #3
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Feit is wel dat in de verwijderde topic reacties stonden van bepaalde mensen, die echt onbegrijpelijk waren. Ik was al even geshockeerd door de reacties van sommigen, dan van de feiten zelf. Persoonlijk liep ik al niet zo hoog op met de manier waarop deze forummer zich soms uitte, maar dat men zo koel kon zijn en zo onmenselijk, heeft me diep verontwaardigd.

Omdat het niet mijn bedoeling is om te roddelen, ga ik hier dus geen gebruikersnamen noemen, maar in een bepaald geval waren de reacties van zulk een aard, dat het echt alle verbeelding tartte.

Helaas zijn deze reacties, die inderdaad duidelijk maken waarom onze maatschappij zo mank loopt, nu ook weg.

Feit is dat dit meisje verkracht is en dat de daders het feit dat ze geen hoofddoek droeg, als excuus gebruikten. Verder spreek ik me dus niet uit over de afkomst van de daders, maar deze feiten afdoen als een off topic in een subforum over migranten, beschouw ik wel als erg verregaand.

Dat de topicstarter de zaak verkeerd aanbracht, volgens de regels van copy rights en ga zo verder, was voor sommigen een goed excuus om deze topic verwijderd te zien. Daarom hebben ze ongebreideld even hun walgelijke gangen gegaan.

Het wordt dus hoog tijd dat men eens gaat inzien dat politiek correct denken NIETS maar dan ook NIETS met menselijkheid te maken heeft en dat multicultuur blijkbaar niet altijd aanzet tot rozengeur en manenschijn.

Persoonlijk ben ik diep onder de indruk van het feit dat de mensen die zo kinderachtig reageerden, toevallig degene zijn, die de wetten van dit land aan hun kant hebben.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 19:42   #4
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

O ja, ik ben er een nieuwe discussie over begonnen ... met enkel een link naar het artikel. Ik nodig iedereen uit om de discussie weer op gang te brengen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 19:43   #5
Haram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juni 2008
Locatie: Dar Al Harb
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Over deze verkrachting

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=5H1T9KBI

was hier een topic gestart in het migrantensubforum.

De reactie hierop van de poco's van duidelijk ronduit schandalig onmenselijk te noemen.

En wat deed de moderatie? Er klikte een bepaalde poco op een rood driehoekje en heel de draag werd verwijderd.

Nu: als mensen dit een fait divers kunnen noemen en er nog mee kunnen lachen, dan zegt dit genoeg en ik ben zeer teleurgesteld in de moderatie bij deze.

Wie de naam van de klikspaan wil weten, stuurt me maar een privébericht. Ik kan enkel zeggen dat deze persoon met een verkrachting kan lachen.
De reacties van die twee waren te walgelijk voor woorden. En ik ben niet te flauw om hun namen te noemen ook: Ene Rudy en ene Drosophilia - de laatste was de klikspaan overigens.

En een erg vreemde reactie van de moderatie om die hele draad dan maar weg te halen.
Haram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 19:45   #6
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Juist, want de poster had de link naar zijn artikel. In mijn ogen hadden ze hem een waarschuwing moeten geven om de zaak aan te passen. Dat zou me redelijker wezen. Maar ik heb die draad in een kwestie van nog geen minuut zien verdwijnen, dus veel kans zullen ze hem niet gegeven hebben.

En nu je toch namen noemt: één van die personen is hier al eens geband geweest voor de mooie reacties die ze gaf. Normaal zou die ban permanent geweest zijn, maar ik behoorde ook tot de groep forummers die vonden dat ze een tweede kans moest krijgen en daar heeft de moderatie naar geluistert.

Voor vele anderen zijn ze minder mild geweest. Persoonlijk ben ik ook tegen bannen en mag deze persoon hier van mij haar gal spuwen, maar ik hoop dat ze beseft welke indruk ze maakt.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 juni 2008 om 19:49.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 19:46   #7
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard


Dit bewijst dat er dringend iets moet gedaan aan de straffeloosheid die er in bepaalde delen van het land heerst
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 21 juni 2008 om 19:47.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 20:40   #8
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

De onmenselijkheid van alle poco's is inderdaad onomstotelijk (pun not intended), met mathematische zekerheid bewezen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 20:44   #9
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Inderdaad, als je misdaden al als fait diversjes gaat klasseren. Verklaar jezelf dan maar vogelvrij en vergeef me dat ik voor een ander soort maatschappij opper, dan één waar we ongehinderd elkaar kunnen pijnigen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 00:03   #10
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Inderdaad, als je misdaden al als fait diversjes gaat klasseren. Verklaar jezelf dan maar vogelvrij en vergeef me dat ik voor een ander soort maatschappij opper, dan één waar we ongehinderd elkaar kunnen pijnigen.
Ging het hierover? Daar staat duidelijk "faits divers":
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Dernière Heure:
Infos > Faits divers
Violeurs de père en fils
(20/06/2008)
http://www.dhnet.be/infos/faits-dive...e-en-fils.html
Of hierover?:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
Mini-burgemeester verdacht van verkrachting tienermeisjes
Guido Portael (56), bezieler van Antwerpen Miniatuurstad, zit in de cel. De zelfverklaarde mini-burgemeester van Antwerpen werd aangehouden voor verkrachting en aanranding van minderjarige meisjes. Ze werkten voor hem in zijn cafetaria.
http://www.gva.be/Antwerpen/2000/art...1-11EF3B8D07E1
Of hierover? Hier krijgt de verkrachter steun in zowat alle lezersbrieven:

http://www.hbvl.be/Limburg/3800/arti...B-53A01E3EC910

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De onmenselijkheid van alle poco's is inderdaad onomstotelijk (pun not intended), met mathematische zekerheid bewezen.
Als je denkt dat 't nieuw is, lees dan deze studie, en kijk op welke periode ze slaat:
http://www.ethesis.net/sexueel_gewel...eld_deel_4.htm

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juni 2008 om 00:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 00:28   #11
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ging het hierover? Daar staat duidelijk "faits divers":

Of hierover?:


Of hierover? Hier krijgt de verkrachter steun in zowat alle lezersbrieven:

http://www.hbvl.be/Limburg/3800/arti...B-53A01E3EC910



Als je denkt dat 't nieuw is, lees dan deze studie, en kijk op welke periode ze slaat:
http://www.ethesis.net/sexueel_gewel...eld_deel_4.htm
Die twee boeven / verkrachters uit het Zuidstation moeten dringend van hun geslachtsdelen ontlast worden. Dan zijn ze niet langer het slachtoffer van hun oncontroleerbare impulsen. Gewoon een gaatje om te pissen moet voortaan voor hen volstaan.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 00:33   #12
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Die twee boeven / verkrachters uit het Zuidstation moeten dringend van hun geslachtsdelen ontlast worden. Dan zijn ze niet langer het slachtoffer van hun oncontroleerbare impulsen. Gewoon een gaatje om te pissen moet voortaan voor hen volstaan.
Volgens welk artikel van welk Strafwetboek?
En de anderen mogen gaaf blijven volgens jou?

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juni 2008 om 00:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 00:40   #13
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Volgens welk artikel van welk Strafwetboek?
En de anderen mogen gaaf blijven volgens jou?
Uw tennisleraar, zo deze zonder twijfel schuldig bevonden word, mag eveneens uit zijn lijden verlost worden voor zover u het mij vraagt. Ik geef echter grif toe dat mijn ideeën dikwijls niet overeenkomen met de hier en vandaag gangbare wetten, en de door mij voorgestelde straf enkel een voorstel is, om eventueel op een goede dag in het toekomstig Groot Gerenoveerd Strafwetboek neer te poten
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 01:00   #14
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haram Bekijk bericht
De reacties van die twee waren te walgelijk voor woorden. En ik ben niet te flauw om hun namen te noemen ook: Ene Rudy en ene Drosophilia - de laatste was de klikspaan overigens.

En een erg vreemde reactie van de moderatie om die hele draad dan maar weg te halen.
Drosophila is de naam. Met één i.

Twee keer beroerde ik het driehoekje. De eerste keer om te melden dat de verkrachting niets te maken had met "migratie en integratie". Dan nog eens omdat iemand (ik vergat de naam van het onbenul) zijn racisme niet kon binnenhouden.
Wat de mods er daarna mee deden, is hun zaak.

Over de verkrachting zelf sprak ik me niet eens uit, hoe kan mijn "reactie" erop dan "walgelijk" geweest zijn? Tenzij u vindt dat reageren tegen verkeerd geplaatste posts en/of tegen racisme walgelijk is...

Laatst gewijzigd door drosophila : 22 juni 2008 om 01:14.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 01:25   #15
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wie de naam van de klikspaan wil weten, stuurt me maar een privébericht. Ik kan enkel zeggen dat deze persoon met een verkrachting kan lachen.
Ik was de klikspaan en ik eis uw excuses. Ik heb van zeer nabij een verkrachtingsdrama meegemaakt (hoewel ik niet het voornaamste slachtoffer was). Ik lach niet met een verkrachting, en ik laat u deze aan laster grenzende bullshit niet zomaar verkondigen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 04:52   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik was de klikspaan en ik eis uw excuses. Ik heb van zeer nabij een verkrachtingsdrama meegemaakt (hoewel ik niet het voornaamste slachtoffer was). Ik lach niet met een verkrachting, en ik laat u deze aan laster grenzende bullshit niet zomaar verkondigen.

Daarvoor hebt U dus het rode driehoekje.

"Cry Wolf"

En na het lezen van het krantenartikel zie ik de link naar migratie en integratie wel degelijk. Maar dat zal wel aan mij liggen als geïmporteerde Flamingant- ergo extreme racist-.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666
Die twee boeven / verkrachters uit het Zuidstation moeten dringend van hun geslachtsdelen ontlast worden. Dan zijn ze niet langer het slachtoffer van hun oncontroleerbare impulsen. Gewoon een gaatje om te pissen moet voortaan voor hen volstaan.
Verminking van misdadigers is zo middeleeuws.
Het ontmannen van deze criminelen gaat hun gedachtengang niet veranderen.
Gewoon de 2 jongemannen niet in een "West Europese samenleving" laten blijven, je mag ze toch niet uitlokken met al die blonde ongesluierde gratis hoeren he.
En aangezien we west Europa niet kunnen deporteren, zullen we helaas deze 2 jongemannen moeten laten gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Volgens welk artikel van welk Strafwetboek?
En de anderen mogen gaaf blijven volgens jou?
Word het niet eens tijd die halve bibliotheek met dubbelzinnigheden uit te kuisen en de 21ste eeuw te introduceren?
En rechters aan te stellen die politiek neutraal zijn? Net zoals onze koning in theorie Politiek Neutraal zou moeten wezen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 08:00   #17
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daarvoor hebt U dus het rode driehoekje.

"Cry Wolf"

En na het lezen van het krantenartikel zie ik de link naar migratie en integratie wel degelijk. Maar dat zal wel aan mij liggen als geïmporteerde Flamingant- ergo extreme racist-.



Verminking van misdadigers is zo middeleeuws.
Het ontmannen van deze criminelen gaat hun gedachtengang niet veranderen.
Gewoon de 2 jongemannen niet in een "West Europese samenleving" laten blijven, je mag ze toch niet uitlokken met al die blonde ongesluierde gratis hoeren he.
En aangezien we west Europa niet kunnen deporteren, zullen we helaas deze 2 jongemannen moeten laten gaan.



Word het niet eens tijd die halve bibliotheek met dubbelzinnigheden uit te kuisen en de 21ste eeuw te introduceren?
En rechters aan te stellen die politiek neutraal zijn? Net zoals onze koning in theorie Politiek Neutraal zou moeten wezen.
2
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 08:11   #18
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Walgelijk. Zowel de verkrachting, hun excuus als het feit dat niemand dat meisje te hulp schoot. Ik ben verdorie een vrouw en zou in alle staten zijn, beginnen roepen, tieren maar toch niet in alle stilte verderlopen? Bende laffaards!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 08:12   #19
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ging het hierover?
Nee, het ging over Noord-Afrikanen die verkrachten omdat het meisje geen hoofddoek droeg.
En als jij dat een fait divers noemt, dan zegt dat heel veel over jou : dat je geen haar beter bent dan die verkrachters.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 08:14   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Walgelijk. Zowel de verkrachting, hun excuus als het feit dat niemand dat meisje te hulp schoot. Ik ben verdorie een vrouw en zou in alle staten zijn, beginnen roepen, tieren maar toch niet in alle stilte verderlopen? Bende laffaards!
2 (behalve dat ik dan geen vrouw ben)
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be