Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2017, 10:28   #201
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Bedankt voor die waarschuwing.

Hopelijk komt hij dan ook terug op het feit dat dit gevaarte nog steeds vrij rond loopt in onze samenleving?
Wat te doen met Syriëstrijders die vrij rondlopen?
Als die iets strafbaar doen moeten ze daarvoor gestraft worden, dat is nogal duidelijk.

Jambon en Francken doen volgens mij wat ze kunnen en moeten.
Dadeemelee is offline  
Oud 5 juni 2017, 10:38   #202
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Welk alternatief zou ons als samenleving dan terug in eenheid verbinden?
Geen enkel.
Ik zal bovendien zelf wel kiezen met wie ik in eenheid verbonden wil zijn.
Another Jack is offline  
Oud 5 juni 2017, 10:44   #203
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Welk alternatief zou ons als samenleving dan terug in eenheid verbinden?
Medeforummer Jan Van den Berghe zou u daarover uitvoerig kunnen inlichten.
Wapper is offline  
Oud 5 juni 2017, 10:44   #204
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een organisatie die het hotel opblaast waar de Britse premier verblijft, waar ze maar tenauwernood aan de dood ontsnapte, die auto's opblies van regeringsfunctionarissen en hun familie, die aanslagen pleegde of cafés, is dat voor u een onschuldige vereniging dan?
Kunt u mij link geven waar ik dat stel?

Typische desinformatie en poging tot het laten verzanden van de discussie.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 5 juni 2017, 10:45   #205
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Als je ze allen RAPATRIEERT dan zijn er toch geen meer die zich kunnen opblazen...
Woord"deportatie" bewuste woordkeuze van de linkse goegemeente om op gevoelens te spelen van de mensen. Moet beelden van concentratiekampen oproepen
2
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 5 juni 2017, 10:48   #206
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Het was wel een dikke "fuck you" naar de terroristen.
Wij feesten gewoon door. De angst heerst hier niet.
Als men de draconische veiligheidsmaatregelen rond dit "feest" zag, zou men toch een andere indruk krijgen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 5 juni 2017, 10:57   #207
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Geen enkele. Dat hebben we nu ongeveer en de islamieten profiteren daarvan. Je continent islamiseert en uw achterkleinkinderen zullen daar de dupe van zijn.
Wil je dat?



Ik hoop hier snel mede christenen te treffen die herboren willen worden in Christus. Ik reik je de hand.
Als dan al 'heel het continent islamiseert' zie ik nog niet in hoe jij dat met je meligheid gaat kunnen voorkomen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juni 2017 om 10:57.
Another Jack is offline  
Oud 5 juni 2017, 10:58   #208
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Ik hoop hier snel mede christenen te treffen die herboren willen worden in Christus. Ik reik je de hand.
Voorlopig kan ik het stellen met 1 geboorte. (Ieder zijn hobby uuiteraard)
Wapper is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:04   #209
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Het was wel een dikke "fuck you" naar de terroristen.
Wij feesten gewoon door. De angst heerst hier niet.
In mijn ogen was dit gewoon een geniale commerciële zet van het management van Ariana Grande. Ik geloof geen seconde dat de meerderheid van de bezoekers van dat concert er naartoe gingen om dergelijke boodschap te geven aan die terroristen, en dan nog, IS ligt hier niet wakker van. Die aanslag zal veel langer herinnerd worden dan dat concert.
Hypochonder is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:09   #210
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
We mogen niet toegeven aan de angst. Integendeel, we moeten het kwaad recht in de ogen kijken en benoemen zoals het is.
Nu, meer dan ooit.

De islam is een religie van terreur en niet van vrede.
Daarmee gaat elke normale mens akkoord.

Alleen leeft onze maatschappij momenteel in een sfeer van angst door de moslimterreur.
(btw : iets wat tijdens de IRA aanslagen nooit het geval was)

Of men nu op reis gaat, een grotere bijeenkomst bijwoont, een museum bezoekt, ect, overal wordt men aan het potentiële gevaar herinnerd door de noodzakelijk geworden opstelling van veiligheidsmensen en hun apparatuur.

De aanwezigheid in onze steden van een zo grote moslimgemeenschap- die duidelijk niet aan zelfreiniging doet, eerder aan zelfbeklag - laat die moslimfanatici toe zich in deze groep in stilte en ongestoord voor te bereiden om toe te slaan.

Je kan dan je kop in het zand steken, de kans groeit met de dag dat je vroeg of laat wordt toch geconfronteerd wordt met de moordlust van deze islam aanhangers.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:19   #211
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Welk doel hebben aanslagen? Onze samenleving te ontwrichten, mensen angst aan te jagen.
Wel ik vind zo'n concert daar een welgemeende fuck you tegen.
Maarja, dat is mijn mening.

Fuck die terroristen, zij zullen nooit winnen. Als Hitler het niet kon, zal het hun zeker niet lukken.
En laat ons er nu eens van uitgaan dat dat concert als een echte welgemeende fuck you bedoeld was. Verplaats jezelf nu eens naar het hoofdkwartier van IS in Raqqa of waar dat ook mag zijn... Daar bestaat de wandversiering uit afgehakte hoofden van westerlingen... Zij zien het nieuws over dat concert op TV, hoe denk je dat ze daar dan reageren, totaal verslagen??? Die zetten dit gewoon in het rijtje van bloemetjes leggen en krijttekeningen op de stoep maken: samen een liedje zingen... Daar lachen ze eens goed mee.
Hypochonder is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:32   #212
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En laat ons er nu eens van uitgaan dat dat concert als een echte welgemeende fuck you bedoeld was. Verplaats jezelf nu eens naar het hoofdkwartier van IS in Raqqa of waar dat ook mag zijn... Daar bestaat de wandversiering uit afgehakte hoofden van westerlingen... Zij zien het nieuws over dat concert op TV, hoe denk je dat ze daar dan reageren, totaal verslagen??? Die zetten dit gewoon in het rijtje van bloemetjes leggen en krijttekeningen op de stoep maken: samen een liedje zingen... Daar lachen ze eens goed mee.
Raqqa is op dit moment zo goed als omsingeld door moslims die van de jihad, het moorden en de terreur niet moeten weten. Mosul is zo goed als gevallen. Dan resten er van het kaifaat nog alleen Al Bukmal in zuid-oost Syrië, wat dorpen en een stuk woestijn.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online  
Oud 5 juni 2017, 11:40   #213
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Raqqa is op dit moment zo goed als omsingeld door moslims die van de jihad, het moorden en de terreur niet moeten weten. Mosul is zo goed als gevallen. Dan resten er van het kaifaat nog alleen Al Bukmal in zuid-oost Syrië, wat dorpen en een stuk woestijn.
Je weet zoals iedereen dat je hier ebola gaat vervangen door de pest en de cholera.
Het enige voordeel is dat die laatste infecties onder controle kunnen gehouden worden zonder zelf gevaar te lopen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 5 juni 2017 om 11:44.
Anselmo is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:46   #214
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Je weet zoals iedereen dat je hier ebola gaat vervangen door de pest en de cholera.
Het enige voordeel is dat die laatste infecties onder controle kunnen gehouden worden zonder zelf gevaar te lopen.
Wees eens concreet en ontdoe dat van de beeldspraak.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online  
Oud 5 juni 2017, 11:48   #215
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Ik heb een "plan". Maar dat is nog niet concreet uitgewerkt. Daarom ga ik er dus ook niet veel over zeggen.
Wel wil ik je meegeven dat ik het continent wil de-islamiseren door het Woord.
De pen is machtiger dan het zwaard.
Succes.
Another Jack is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:48   #216
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Raqqa is op dit moment zo goed als omsingeld door moslims die van de jihad, het moorden en de terreur niet moeten weten. Mosul is zo goed als gevallen. Dan resten er van het kaifaat nog alleen Al Bukmal in zuid-oost Syrië, wat dorpen en een stuk woestijn.
Ja jongen, je hebt precies goed naar het nieuws gekeken he? Dit is niet uit te roeien door enkel en alleen hun kalifaat militair te vernietigen. Er zullen altijd genoeg ontheemde klaplopers zijn die overgaan tot aanslagen in het westen. Ze verspreiden hun haat via het internet.
Hypochonder is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:54   #217
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wees eens concreet en ontdoe dat van de beeldspraak.
De IS-adepten in Raqqa zijn zeloten waarmee een ernstig gesprek zinloos is.
Deze lieden zijn zo ver weg dat een terugkeer naar de redelijkheid onmogelijk is.
Zij willen enkel het imaginair paradijs en laten daarvoor hun leven.
Hopeloos dus.

Met de leiding van de Syrische en/of Iraakse legerleiding kan men eventueel onderhandelen.
Het zijn blijkbaar moslims die eerder willen leven dan zichzelf op te blazen.
Momenteel valt daar - vooral uit eigenbelang- enig realisme waar te nemen.
Maar of het op langere termijn positief afloopt valt dan nog af te wachten.
De wijze waarop zij hun gevangenen behandelen is misschien minder rabiaat dan die van de IS-gekken, maar niettemin ver van aanvaardbaar.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 5 juni 2017 om 11:58.
Anselmo is offline  
Oud 5 juni 2017, 12:05   #218
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
De IS-adepten in Raqqa zijn zeloten waarmee een ernstig gesprek zinloos is.
Deze lieden zijn zo ver weg dat een terugkeer naar de redelijkheid onmogelijk is.
Zij willen enkel het imaginair paradijs en laten daarvoor hun leven.
Hopeloos dus.

Met de leiding van de Syrische en/of Iraakse legerleiding kan men eventueel onderhandelen.
Het zijn blijkbaar moslims die eerder willen leven dan zichzelf op te blazen.
Momenteel valt daar - vooral uit eigenbelang- enig realisme waar te nemen.
Maar of het op langere termijn positief afloopt valt dan nog af te wachten.
Als je de dingen over wat langere termijn bekijkt kan dit net zo goed een tijdelijke opstoot zijn. In de jaren '60-'70 werden veel staten in het Midden Oosten geregeerd door leiders die godsdienst als een een zaak van minder belang zagen. Met Nasser, Assad, het regime in Afghanistan en Pakistan en anderen had je leiders die de moslimbroeders en andere zeloten minachtten en onder de knoet hielden.

In het begin van de jaren '80 vond zotte Ronald het een goed idee die groepen te steunen en de regimes zo te proberen verzwakken. Met een goede 30 jaar vertraging is dat min of meer gelukt. Ook het feit dat die regimes in wezen dictaturen waren en geen welvaart brachten heeft de bevolking ontgoocheld. Dat gaf de moslimextremisten kansen. Maar ik denk niet dat de zaak daarmee ten einde is. Je ziet nu al dat veel mensen in die landen die groepen niet (meer) als valabel alternatief zien. Maar de groep gewelddadige extremisten gaat niet zonder slag of stoot het initiatief uit handen geven.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online  
Oud 5 juni 2017, 12:15   #219
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Welk alternatief zou ons als samenleving dan terug in eenheid verbinden?
Niet iedereen is vatbaar voor een religieus discours. Maar waarom laten we vb. schoolkinderen niet de Vlaamse Leeuw (en voor mijn part de Europese vlag) groeten voor de schooldag begint? Wanneer wordt de intellectuele verschraling in de media eindelijk eens aangepakt? Hoe komt het dat een prutser zoals Jan Fabre bekender is dan Paul Van Nevel en zijn Huelgas Ensemble? Om van de faecesproducerende machine nog maar te zwijgen. Wanneer gaan onze steden terug een architecturale identiteit krijgen? Enzovoort enzovoort.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 5 juni 2017 om 12:17.
Libro is offline  
Oud 5 juni 2017, 12:27   #220
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat gaat allemaal over dingen waar ik niks over gezegd heb. Wat ik gezegd heb is dat ik alle terreur slecht vind en dat het voor de slachtoffers niet uitmaakt welke terrorist het gedaan heeft.
De IRA en de PLO werden destijds ook netjes van elkaar gescheiden gehouden. De een deed dit en de ander dat. En vandaag is het nu eenmaal zo dat het islamextremisme het leeuwendeel van het terrorisme wereldwijd op zich neemt.

Maar er is hoop. In Indonesie heeft de regering een compromis gesloten met de rebellen in Atjeh en mag de sharia wetgeving daar nu toegepast worden. Die twee homos hebben mogen ondervinden wat dit inhoudt.

http://www.bbc.com/news/world-asia-39996224

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 juni 2017 om 12:31.
Elio di Supo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be