Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2020, 18:03   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard Ecolo is het nieuwe FDF van Vivaldi

Nu Maingain Corridor met zijn FDF van het politieke toneel verdwenen is ,
is er een nieuwe Franstalige partij verschenen die er alles aan doet om de Vlamingen tegen zich in het harnas te jagen.

Het is Ecolo met federaal staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Schlitz in de hoofdrol.

Als "bonne Belge" is zij natuurlijk volledig Nederlands onkundig,

ook al voert zij "la Solidarité Nationale" hoog in het vaandel.

https://www.tijd.be/dossier/weekboek.../10268133.html

Toen ze haar beleid uit de doeken deed sprak ze geen woord Nederlands, en ook haar doventolk gebruikte enkel de Franstalige versie van de doventaal.


Toen ze daarop aangevallen werd ,ging ze zelfs in de aanval.

Enkel de Vlaams Nationalisten zouden het erg vinden dat ze als Federale Staatssecretaris geen Nederlands sprak.

De rest van de Vlamingen waren goede Belgen en die moesten maar genoegen nemen haar Franstalige uitleg.


Hopelijk gaat Schlitz verder op de haar ingeslagen weg.

Hoe meer zij de Vlamingen taalkundig tegen de schenen blijft schoppen ,hoe vlugger de Forza Fladria een meerderheid zal behalen in het Vlaams Parlement en hoe vlugger Vlaanderen onafhankelijk zal zijn .

Dus wij duimen voor Schlitz ;Go go Sarah Schlitz.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 november 2020 om 18:11.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 19:29   #2
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Nu Maingain Corridor met zijn FDF van het politieke toneel verdwenen is ,
is er een nieuwe Franstalige partij verschenen die er alles aan doet om de Vlamingen tegen zich in het harnas te jagen.

Het is Ecolo met federaal staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Schlitz in de hoofdrol.

Als "bonne Belge" is zij natuurlijk volledig Nederlands onkundig,

ook al voert zij "la Solidarité Nationale" hoog in het vaandel.

https://www.tijd.be/dossier/weekboek.../10268133.html

En waarom er geen Nederlandstalige doventolk aanwezig was ,
maar enkel een Franstalige doventolk zweeg ze natuurlijk zedig.

Toen ze haar beleid uit de doeken deed sprak ze geen woord Nederlands, en ook haar doventolk gebruikte enkel de Franstalige versie van de doventaal.


Toen ze daarop aangevallen werd ,ging ze zelfs in de aanval.

Enkel de Vlaams Nationalisten zouden het erg vinden dat ze als Federale Staatssecretaris geen Nederlands sprak.

De rest van de Vlamingen waren goede Belgen en die moesten maar genoegen nemen haar Franstalige uitleg.


Hopelijk gaat Schlitz verder op de haar ingeslagen weg.

Hoe meer zij de Vlamingen taalkundig tegen de schenen blijft schoppen ,hoe vlugger de Forza Fladria een meerderheid zal behalen in het Vlaams Parlement en hoe vlugger Vlaanderen onafhankelijk zal zijn .

Dus wij duimen voor Schlitz ;Go go Sarah Schlitz.

Petra De Sutter probeert haar partijgenote te verschonen met het klassieke Belgicistische riedeltje ;"Ze is Nederlands aan het leren "

https://www.7sur7.be/belgique/la-pre....google.com%2F

"Toujours selon Petra De Sutter, Sarah Schlitz suit “depuis longtemps” des cours de néerlandais, dès qu’elle a été élue députée.



Zou Schlitz niet beter eerst Nederlands geleerd hebben ,vooraleer in de Nationale politiek te stappen .

"Comble du cynisme, les personnes sourdes ou malentendantes néerlandophones étaient également “mises ?* l’écart” puisque le langage des signes est différent en Flandre. Face aux critiques, Sarah Schlitz s’est défendue comme elle le pouvait."

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 november 2020 om 19:31.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 12:07   #3
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Petra De Sutter probeert haar partijgenote te verschonen met het klassieke Belgicistische riedeltje ;"Ze is Nederlands aan het leren "

https://www.7sur7.be/belgique/la-pre....google.com%2F

"Toujours selon Petra De Sutter, Sarah Schlitz suit “depuis longtemps” des cours de néerlandais, dès qu’elle a été élue députée.



Zou Schlitz niet beter eerst Nederlands geleerd hebben ,vooraleer in de Nationale politiek te stappen .

"Comble du cynisme, les personnes sourdes ou malentendantes néerlandophones étaient également “mises ?* l’écart” puisque le langage des signes est différent en Flandre. Face aux critiques, Sarah Schlitz s’est défendue comme elle le pouvait."
he Kaproentje, pakt de zever niet meer?
blijkbaar is niemand nog geinterrisierd in je fantasieverhalen van wij tegen zij en alle walen zijn slecht

hoe zit het met de onafhanklijkheid? wij zijn eind 2020 en nog is ze nergens te bespeuren. de catalanen zijn nog steets spaans , trump verlor de verkiezingen
het jaar van je glazen bol was niet zo goed he? heb je die in la wallonie gekoopt ofwa ?
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 29 november 2020 om 12:09.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 12:21   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
he Kaproentje, pakt de zever niet meer?
blijkbaar is niemand nog geinterrisierd in je fantasieverhalen van wij tegen zij en alle walen zijn slecht

hoe zit het met de onafhanklijkheid? wij zijn eind 2020 en nog is ze nergens te bespeuren. de catalanen zijn nog steets spaans , trump verlor de verkiezingen
het jaar van je glazen bol was niet zo goed he? heb je die in la wallonie gekoopt ofwa ?
Witte K. schreef niet “dat alle Walen slecht” zijn. Hij klaagt wel aan dat met Schlitz weer een zoveelste ééntalige politica in een Belgische federale regering wordt opgenomen. We weten dat in het secundair onderwijs zeer weinig Walen bereid zijn Nederlands te volgen. Mij niet gelaten, maar dan moeten de Walen cosequent zijn: met geen of onvoldoende kennis van het Nederlands moeten ze dan ook niet een mandaat in de federale regering willen opnemen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 12:27   #5
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Petra De Sutter probeert haar partijgenote te verschonen met het klassieke Belgicistische riedeltje ;"Ze is Nederlands aan het leren "

https://www.7sur7.be/belgique/la-pre....google.com%2F

"Toujours selon Petra De Sutter, Sarah Schlitz suit “depuis longtemps” des cours de néerlandais, dès qu’elle a été élue députée.



Zou Schlitz niet beter eerst Nederlands geleerd hebben ,vooraleer in de Nationale politiek te stappen .

"Comble du cynisme, les personnes sourdes ou malentendantes néerlandophones étaient également “mises ?* l’écart” puisque le langage des signes est différent en Flandre. Face aux critiques, Sarah Schlitz s’est défendue comme elle le pouvait."
Er valt me iets op dat ik ook al gehoord heb als het over allochtonen en asielzoekers gaat.
Sarah Schlitz suit “depuis longtemps” des cours de néerlandais, dès qu’elle a été élue députée.
Ofwel is ze oerdom, of ze heeft geen enkel taalgevoel of ze liegt, want als ik "depuis longtemps" een taal leer dan ken ik daar toch al een heel pak van....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 12:37   #6
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
he Kaproentje, pakt de zever niet meer?
blijkbaar is niemand nog geinterrisierd in je fantasieverhalen van wij tegen zij en alle walen zijn slecht

hoe zit het met de onafhanklijkheid? wij zijn eind 2020 en nog is ze nergens te bespeuren. de catalanen zijn nog steets spaans , trump verlor de verkiezingen
het jaar van je glazen bol was niet zo goed he? heb je die in la wallonie gekoopt ofwa ?
Integendeel Zephyr,de Belgicisen waren met stomheid geslagen door zoveel Franskiljonse hoogmoed van Ecolo.

Dit kunnen ze met geen enkel argument verdedigen .

De partij die het Belgiscisme hoog in het vaandel voert benoemt een Nederlands onkundige Staatssecretaris ,die het dan ook nog vertikt een Nederlandstalige doventolk in te schakelen terwijl ze wel een Franstalige doventolk laat optreden.

Als teken van misprijzen voor de Vlamingen kan dit tellen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 12:43   #7
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Witte K. schreef niet “dat alle Walen slecht” zijn. Hij klaagt wel aan dat met Schlitz weer een zoveelste ééntalige politica in een Belgische federale regering wordt opgenomen. We weten dat in het secundair onderwijs zeer weinig Walen bereid zijn Nederlands te volgen. Mij niet gelaten, maar dan moeten de Walen cosequent zijn: met geen of onvoldoende kennis van het Nederlands moeten ze dan ook niet een mandaat in de federale regering willen opnemen.
Zephyr heeft geen argumenten en daarom legt hij mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb.

Ik heb niets tegen de Walen,maar ik begrijp niet
waarom wij zouden moeten samen leven in één land met die mensen die onze taal absoluut niet willen leren ,zelfs niet als ze een post in de federale regering willen uitvoeren .

De Walen hoeven geen Nederlands te leren voor mij ,maar dat ze ons dan ook gerust laten en in hun eigen land leven ,daar kunnen ze zoveel Frans spreken als ze willen en hoeven ze nooit nog één woord Nederlands te leren .Geen enkel probleem voor mij.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 12:45   #8
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Er valt me iets op dat ik ook al gehoord heb als het over allochtonen en asielzoekers gaat.
Sarah Schlitz suit “depuis longtemps” des cours de néerlandais, dès qu’elle a été élue députée.
Ofwel is ze oerdom, of ze heeft geen enkel taalgevoel of ze liegt, want als ik "depuis longtemps" een taal leer dan ken ik daar toch al een heel pak van....
Wie een federale politieke post wil bezetten zou Nederlands en Frans moeten kunnen spreken,punt.

Er zijn nog vele beroepen waar men tweetalig moet zijn .
Als men geen Nederlands wil of kan leren ,dan moet men maar in Wallonië politiek bedrijven.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 12:57   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zephyr heeft geen argumenten en daarom legt hij mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb.

Ik heb niets tegen de Walen,maar ik begrijp niet
waarom wij zouden moeten samen leven in één land met die mensen die onze taal absoluut niet willen leren ,zelfs niet als ze een post in de federale regering willen uitvoeren .

De Walen hoeven geen Nederlands te leren voor mij ,maar dat ze ons dan ook gerust laten en in hun eigen land leven ,daar kunnen ze zoveel Frans spreken als ze willen en hoeven ze nooit nog één woord Nederlands te leren .Geen enkel probleem voor mij.

Dat kan, dat mag, en het is 100% wettelijk toegelaten om iets niet te begrijpen. Maak je daarover geen zorgen. Doe gewoon voort volgens eigen inzicht en ambitie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 13:18   #10
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat kan, dat mag, en het is 100% wettelijk toegelaten om iets niet te begrijpen. Maak je daarover geen zorgen. Doe gewoon voort volgens eigen inzicht en ambitie.
Dat is ook wat in Schlitz toe wens.

Doe zo voort ééntalig in het Frans ,de Vlaams gezinden danken U.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 13:22   #11
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat kan, dat mag, en het is 100% wettelijk toegelaten om iets niet te begrijpen. Maak je daarover geen zorgen. Doe gewoon voort volgens eigen inzicht en ambitie.
En het is in la Belgique zelfs toegelaten om een ander niet te begrijpen en zelfs niet te willen begrijpen maar toch je vingertje legaal naar boven te houden om de andere zo gezegd goede lessen te leren...
Je moet al totaal francofoon geindoctrineerd en hersendom gemaakt zijn om de tegenstrijdigheid en het totale gebrek aan democratie van la Belgique niet in te zien...
Maar inderdaad, wettig en voor onze totaal gecorrumpeerde media is er geen vuiltje aan de Belgische lucht...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 13:27   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Er valt me iets op dat ik ook al gehoord heb als het over allochtonen en asielzoekers gaat.
Sarah Schlitz suit “depuis longtemps” des cours de néerlandais, dès qu’elle a été élue députée.
Ofwel is ze oerdom, of ze heeft geen enkel taalgevoel of ze liegt, want als ik "depuis longtemps" een taal leer dan ken ik daar toch al een heel pak van....
Het is gewoon de Waalse mentaliteit zoals we die altijd hebben gekend.
Di Rupo is al veertig jaar bezig met Nederlands te "leren".
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 13:29   #13
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het is gewoon de Waalse mentaliteit zoals we die altijd hebben gekend.
Di Rupo is al veertig jaar bezig met Nederlands te "leren".
Neen, neen, de dag dat hij eerste minister af was en geen hoop meer had om nog ooit federaal mee te spelen, die dag is hij onmiddellijk gestopt...
Goede Belg...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 14:28   #14
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, neen, de dag dat hij eerste minister af was en geen hoop meer had om nog ooit federaal mee te spelen, die dag is hij onmiddellijk gestopt...
Goede Belg...
Alleen zijn abonnement op "Dag Allemaal " heeft hij gehouden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 14:29   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Ondertussen hangt Ecolo de kleuter uit door de benoeming van Danny Pieters in het Grondwettelijk Hof te blokkeren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 14:34   #16
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ondertussen hangt Ecolo de kleuter uit door de benoeming van Danny Pieters in het Grondwettelijk Hof te blokkeren.
Om wille van welke reden??? Dat hij durft te zeggen dat hij een Vlaming is misschien en aldus zo niet langer onpartijdig is volgens onze grote francofonie???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 14:40   #17
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wie een federale politieke post wil bezetten zou Nederlands en Frans moeten kunnen spreken,punt.

Er zijn nog vele beroepen waar men tweetalig moet zijn .
Als men geen Nederlands wil of kan leren ,dan moet men maar in Wallonië politiek bedrijven.
België is drietalig...........
Dus ik mag veronderstellen dat AL onze leiders allemaal de drie officiële landstalen machtig zijn. Dat is het minste wat ze kunnen doen voor hun centen. Tenslotte worden ze door die drie groepen betaald.....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:08   #18
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Om wille van welke reden??? Dat hij durft te zeggen dat hij een Vlaming is misschien en aldus zo niet langer onpartijdig is volgens onze grote francofonie???
"Als ons Zakia niet mag, de Pieters dan ook niet, NAH!"

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:19   #19
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
België is drietalig...........
Dus ik mag veronderstellen dat AL onze leiders allemaal de drie officiële landstalen machtig zijn. Dat is het minste wat ze kunnen doen voor hun centen. Tenslotte worden ze door die drie groepen betaald.....
Die Duitse krijgsgevangenen van WOI zouden ze beter terug naar huis sturen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:21   #20
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ondertussen hangt Ecolo de kleuter uit door de benoeming van Danny Pieters in het Grondwettelijk Hof te blokkeren.
Laat Ecolo zo maar verder doen.
Hoe meer stokken die in de wielen steken van de federale instellingen hoe vlugger dit land op zijn laatste benen loopt.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be