Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2008, 10:45   #21
Positiefke
Lokaal Raadslid
 
Positiefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 april 2008
Locatie: Prachtige België
Berichten: 331
Standaard

Waarom mensen importeren als er werk genoeg is voor iedere dopper momenteel.
Maar de wil is er niet en daar wringt het schoentje.
Positiefke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:13   #22
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Waarom mensen importeren als er werk genoeg is voor iedere dopper momenteel. Maar de wil is er niet en daar wringt het schoentje.
Leuke vraag natuurlijk, ik vermoed dat het is om export te kunnen verzekeren en dat om kapitaal te verwerven. Als de Chinezen de concurrentie opdrijven en zij hun producten hier met megawinsten verkopen, zullen we een tegenoffensief moeten lanceren. Daarom is de enige keuze vanuit een partieel denkende economie de productie opdrijven. We doen er dus goed aan (niet enkel omwille van de vergrijzing) mensen te lokken die we kunnen uitbuiten. We kunnen altijd zeggen dat het een vorm van solidariteit is en dat zal lukken zolang we die andere landen arm houden. Het Rijke Westen moet derhalve de schijn ophouden een paradijs te zijn. We moeten natuurlijk een beetje opletten wat we doen, als de Chinezen (zoals ze nu al doen) ook Afrika gaan exploreren dan zullen we niet langer kunnen genieten van de derdewereldlanden waar we die nieuwe import vandaan halen. Pas op, er zijn natuurlijk criteria gesteld aan die import. Die import mag niet ouder zijn dan 30 en in blakende gezondheid verkeren. Het zou immers een beetje dom zijn om ouderen te importeren om de vergrijzing op te lossen, zo ook zijn zieke mensen een blok aan ons been, er wordt nu al zoveel betaald voor ziektezorg. Misschien nog best weeskinderen, die kunnen alvast hun ouders niet trachten over te brengen, noch moeten ze geld naar huis sturen. Begrijp je een beetje, men noemt het soms ook ontwikkelingshulp.

Hoe dan ook, er is een schaarste aan geld. Gelukkig zijn we een beetje creatief ook en kennen we alles van economie.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:15   #23
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Louter ter info en voor wie een job met toekomst zoekt ... begrafenisondernemer is een gat in de markt ...

Laatst gewijzigd door MIS : 27 april 2008 om 11:16.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:28   #24
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Positiefke Bekijk bericht
Zet dan de werklozen aan het werk.
Er staan toch genoeg jonge mensen aan de dop die gezond en wel zijn om te werken?
Maar ja als je die geen duwtje geeft gaan ze zelf ook niet veel presteren hé.
Je moet mensen niet "duwen"; het volstaat dat we ophouden met mensen toe te laten op kosten van anderen te leven zonder toestemming van die laatsten.

Maar er is weldegelijk een probleem van werkloosheid dat niét te maken heeft met den dop, maar met de minimumlonen en CAO's; die zorgen ervoor dat een aantal werknemers gewoon uit de markt geprijsd wordt. Dat is een andere discussie natuurlijk, maar ik vermeld het hier toch even.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:35   #25
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Maar er is weldegelijk een probleem van werkloosheid dat niét te maken heeft met den dop, maar met de minimumlonen en CAO's; die zorgen ervoor dat een aantal werknemers gewoon uit de markt geprijsd wordt. Dat is een andere discussie natuurlijk, maar ik vermeld het hier toch even.
Dat is juist, gelukkig dat je het even aanhaalt. Ik ben zelf stille vennoot en die hoge lonen zijn als een smulpartij, echt waar. Inmiddels hebben we 90 % van de productie kunnen afvoeren naar de lage loonlanden. Doelbewust houden we 10 % van de productie hier in België, dat heeft z’n voordelen. Ik moet je dat wellicht niet toelichten, soms een beetje jammer voor die werknemers maar het is nu éénmaal het recht van de sterkste dat ons drijft. Geen ontkomen aan.

Laatst gewijzigd door MIS : 27 april 2008 om 11:36.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:41   #26
Positiefke
Lokaal Raadslid
 
Positiefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 april 2008
Locatie: Prachtige België
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Je moet mensen niet "duwen"; het volstaat dat we ophouden met mensen toe te laten op kosten van anderen te leven zonder toestemming van die laatsten.
.
Als je de werklozen niet mag "duwen".
Dan zeker onze oudere werknemers niet "duwen" die al meer dan 40j hebben gewerkt, om ze nog langer te doen werken.
Diegenen die al meer dan 40j hebben gewerkt hebben ook afgedragen aan de staat voor de gepensioneerden en werklozen.
Gun hen hun verdiende rust en laat de jongere garde het werk maar doen en instaan voor de kost van de gespensioneerde en werkloze....zodat het cirkeltje rond is.

Het is stom dat veels te oudere mensen moeten werken om die jongere gast aan den dop zijn centjes te geven.
Draai de zaken eens om aub.
Positiefke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:48   #27
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Positiefke Bekijk bericht
Het is stom dat veels te oudere mensen moeten werken om die jongere gast aan den dop zijn centjes te geven.
Natuurlijk, onder het voorstel van Perca krijgen de jongere gasten geen dop. Het 'duwen' gebeurt niet door de staat, maar automatisch (door honger).

Laatst gewijzigd door nun : 27 april 2008 om 11:48.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:49   #28
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Als je de werklozen niet mag "duwen". Dan zeker onze oudere werknemers niet "duwen" die al meer dan 40j hebben gewerkt, om ze nog langer te doen werken. Diegenen die al meer dan 40j hebben gewerkt hebben ook afgedragen aan de staat voor de gepensioneerden en werklozen. Gun hen hun verdiende rust en laat de jongere garde het werk maar doen en instaan voor de kost van de gespensioneerde en werkloze....zodat het cirkeltje rond is. Het is stom dat veels te oudere mensen moeten werken om die jongere gast aan den dop zijn centjes te geven. Draai de zaken eens om aub.
We moeten toekomstgericht denken, binnen een jaar of dertig zijn we van die derde leeftijd vanaf, die blijven natuurlijk niet leven, dat spreekt voor zich. Daarom is het nog niet zo slecht om de derde leeftijd te exporteren. Anders gezegd, alles wat niet rendabel is … afvoeren. We zullen wel een smoes verzinnen om het een menselijk tintje te geven, we zijn daar immers expert in. Ook in logistiek zijn we expert dus een dergelijke operatie kan snel geregeld worden. Met alle chinezen maar niet met den dezen, ge kent dat wel …
Citaat:
Draai de zaken eens om aub.
Bedankt voor de tip ...
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:50   #29
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Een kutjob is ook je eigen schuld, dan; dus dat is alvast één argument dat de prullenmand ingaat.
dikke kwatsj
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:50   #30
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Onze openbare financiën staan er zeer slecht voor. Overal waar er kan bespaard worden, moet er dan ook worden bespaard. De pensioenuitgaven vormen één van de grootste uitgavenposten van de overheid en door de vergrijzing dreigen de pensioenuitgaven compleet te ontsporen. Het is dan ook de hoogste tijd dat er drastisch wordt ingegrepen in de pensioenuitgaven.

Brugpensioen dient uiteraard onmiddellijk te worden afgeschaft.

Inzake het wettelijk pensioen moeten we terug naar de bron, namelijk een inkomen voorzien tijdens de laatste levensjaren tijdens dewelke men écht niet meer in staat is om nog te werken. Toen de wettelijke pensioenleeftijd van 65 jaar indertijd werd ingevoerd, lag de levensverwachting lager dan de toenmalige pensioenleeftijd. Heden ligt de levensverwachting een stuk hoger dan de wettelijke pensioenleeftijd en blijven de mensen ook veel langer gezond. Het zou dan ook maar logisch zijn dat de wettelijke pensioenleeftijd wordt opgetrokken. De wettelijke pensioenleeftijd verhogen tot 75 jaar lijkt me in de huidige omstandigheden dan ook zeer redelijk.

Een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd hoeft niet noodzakelijk te beletten dat de mensen er kunnen voor opteren om voor hun 75-ste te stoppen met werken. Wie vroeger wil stoppen met werken, kan er immers voor opteren een voldoende groot vermogen op te bouwen. Door het optrekken van de leeftijd waarop men recht heeft op een wettelijk pensioen, zou er ruimte vrijkomen om de belastingen te verminderen, zodat de mensen de mogelijkheid krijgen om tijdens hun loopbaan wat meer te sparen.
niemand verbiedt u om te werken tot ge sterft hé.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:51   #31
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Natuurlijk, onder het voorstel van Perca krijgen de jongere gasten geen dop. Het 'duwen' gebeurt niet door de staat, maar automatisch (door honger).
Over welke honger heb je het … winsthonger ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:56   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
We moeten toekomstgericht denken, binnen een jaar of dertig zijn we van die derde leeftijd vanaf, die blijven natuurlijk niet leven, dat spreekt voor zich. Daarom is het nog niet zo slecht om de derde leeftijd te exporteren. Anders gezegd, alles wat niet rendabel is … afvoeren. We zullen wel een smoes verzinnen om het een menselijk tintje te geven, we zijn daar immers expert in. Ook in logistiek zijn we expert dus een dergelijke operatie kan snel geregeld worden. Met alle chinezen maar niet met den dezen, ge kent dat wel …

Bedankt voor de tip ...
Binnen een jaar of dertig is men inderdaad van de babygeboomden vanaf. Ware het nu niet dat men deze wou vervangen door geïmporteerde werklozen, dan had je nog een leuk vooruitzicht voor de schaarse gepensionneerden én werkenden in die periode.

Ik vrees echter dat tegen dat de huidige gebabyboomden (ik behoor erbij, ik heb niks geboomd, mijn ouders hebben geboomd) het afgetrapt zijn, uw kas helemaal leeg zal zijn gevreten door de onproductieve nieuw geimporteerden.

Tegen die tijd denk ik dat Europa netjes te vergelijken zal zijn met een gemiddeld islamitische land anno 2000.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:13   #33
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Binnen een jaar of dertig is men inderdaad van de babygeboomden vanaf. Ware het nu niet dat men deze wou vervangen door geïmporteerde werklozen, dan had je nog een leuk vooruitzicht voor de schaarse gepensionneerden én werkenden in die periode.
Dat klopt maar een mens leert van de geschiedenis natuurlijk. Die import krijgt enkel tijdelijke contracten, als we ze niet meer nodig hebben mogen ze terug naar huis. Daarom ook dat VDAB internationaal gaat. Men gaat ze die opleiding geven volgens de noden hier in België. Die import komt dus kant en klaar binnengestroomd en speciale kampen worden ingericht om ze te huisvesten. Er wordt over nagedacht natuurlijk, beetje creatief zijn hé.
Citaat:
Ik vrees echter dat tegen dat de huidige gebabyboomden (ik behoor erbij, ik heb niks geboomd, mijn ouders hebben geboomd) het afgetrapt zijn, uw kas helemaal leeg zal zijn gevreten door de onproductieve nieuw geimporteerden.
Nee hoor, dat wordt allemaal netjes in kaart gebracht. Pas op, we zijn menselijk natuurlijk, niet met een nummer of een barcode op het voorhoofd maar met een ingebouwde chip. Dat is wat men bedoelt met … 'we moeten het hebben van onze logistieke kennis' ... de innovatie in deze sector heeft ook niet stilgestaan natuurlijk. De bewakers krijgen een scanner mee en dan kan je onmiddellijk aflezen of een bepaald persoon wel/niet op de juiste plaats is in het economische circuit. Een vloeiende economie dus.
Citaat:
Tegen die tijd denk ik dat Europa netjes te vergelijken zal zijn met een gemiddeld islamitische land anno 2000.
Beetje vertrouwen mag wel … de techniek staat voor niks tegenwoordig. Ondertussen houden we ons ook bezig met de invoering van de zoutstandaard … voor op de pattaten natuurlijk.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:15   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
niemand verbiedt u om te werken tot ge sterft hé.
Gij kent de Belgische wet nog niet?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:16   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dikke kwatsj
Het droombeeld van Links: iedereen moet leuke, goed-betaalde banen hebben, met de nodige economische groei om de welvaart veilig te stellen.

Iets klopt er niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:20   #36
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Iets klopt er niet
Tiens, wat denk je ? Wanneer ga je nu verder met je mondiale deflatieregels, ben ik altijd benieuwd naar.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:32   #37
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Ik vraag me af welk bedrijf een 70-jarige arbeider zal aannemen? Hij is te duur, te traag en straks krijgt hij nog een crise cardiaque. De mensen mogen dan wel langer leven, de levensduur van onze organen zal daarmee niet verhogen.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:36   #38
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Ik vraag me af welk bedrijf een 70-jarige arbeider zal aannemen? Hij is te duur, te traag en straks krijgt hij nog een crise cardiaque. De mensen mogen dan wel langer leven, de levensduur van onze organen zal daarmee niet verhogen.
Waarom zou die persé 'te duur' moeten zijn?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:40   #39
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik vraag me af welk bedrijf een 70-jarige arbeider zal aannemen ? Hij is te duur, te traag en straks krijgt hij nog een crise cardiaque. De mensen mogen dan wel langer leven, de levensduur van onze organen zal daarmee niet verhogen.
De jongeren zullen verplicht worden fysieke arbeid te verrichten en dat staat los van de studies. Vanaf 35 jaar krijgt men andere jobs die minder arbeidsintensief zijn, de ouderen krijgen de controle functies, achter een computer naar de bewakingscamera’s kijken en bij gebeurlijke conflicten duwen ze op een knopje om de bewakers (wel of niet reeds geautomatiseerd) te activeren waar nodig. Anders gezegd, arbeid wordt verdeeld in functie van het lichaam, stelselmatig wordt dat afgebouwd tot de dood hierop volgt. Ook daar zijn natuurlijk de nodige innovaties voor bedacht, niet langer in de grond steken maar opstoken. Komt me redelijk bekend voor overigens … dat is de maximalisatie van het menselijke potentieel in functie van het BNP, daar kunnen we niet te buiten.

Iedereen gelijk voor de wet in een sfeer van solidariteit

Laatst gewijzigd door MIS : 27 april 2008 om 12:41.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:10   #40
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

tot 60 werken is meer dan lang genoeg. Er zijn altijd mensen die langer willen werken, laat zij dan maar werken. Maar wie wil stoppen op zen 60e moet kunnen stoppen en een pensioen trekken.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be