Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2019, 08:51   #21
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke VB is een massamoordenaar?
Assad nodigde PhDW uit remember?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 08:52   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hopelijk komen ze in een storm terecht met golven die hoger zijn dan tien meter. Zal haar leren om de milieuvriendelijke uit te hangen.

Trouwens, hoeveel CO2 uitstoot zou zo'n tochtje opleveren?
Och...CO2 is goed voor de bomen, die halen dat uit de lucht en zetten dat om in O2
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 09:17   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Assad nodigde PhDW uit remember?
Assad heeft toen een lidkaart van het VB gekregen, of begrijp ik u verkeerd?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 09:19   #24
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Assad nodigde PhDW uit remember?
Ja en wat heeft Assad door zijn volk en land verdedigen tegen een buitenlandse agressor misdaan? En kom niet af met gifgasaanvallen op zijn eigen volk, dat is ondertussen al bewezen fakenieuws. Paliwood zeg maar.
En wat heeft FDW misdaan door daar eens een kijkje te gaan nemen?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 16 augustus 2019 om 09:21.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 10:27   #25
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Assad nodigde PhDW uit remember?
Het was dan ook een historische vergissing van het Westen om te trachten een khalifaat op te richten in Syrie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 11:30   #26
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Grappig hoe al die figuren steeds afgeven om mensen die zich inzetten voor onder meer het klimaat en hoe deze met hun privé jet naar meetings komen.
Zij krijgen daarop veel commentaar, immers ze zijn voor CO2 reductie, maar stoten zelf veel CO2 uit met hun jet door naar die bijeenkomsten te komen.

Enfin, nu komt Greta aldus met een CO2 vriendelijk alternatief over en is het ook weer niet goed. Zo zie je maar.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 11:43   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Grappig hoe al die figuren steeds afgeven om mensen die zich inzetten voor onder meer het klimaat en hoe deze met hun privé jet naar meetings komen.
Zij krijgen daarop veel commentaar, immers ze zijn voor CO2 reductie, maar stoten zelf veel CO2 uit met hun jet door naar die bijeenkomsten te komen.

Enfin, nu komt Greta aldus met een CO2 vriendelijk alternatief over en is het ook weer niet goed. Zo zie je maar.
Zelf zwemmen, is 'n CO2 vriendelijk alternatief.

Het fabricageproces & in de vaart houden van zo'n hoogtechnologisch wedstrijd zeilvaartuig is zelfs niet bijna CO2 vriendelijk.

Maar ach, ik doe er geen vliegtuigtrip minder om.

Na de hele maand augustus in Blg vertoefd te hebben, zit ik nog steeds te wachten op die 'Global Warming'.

Misschien wordt belgenland overgeslagen?
Wil iemand Greta daarover inlichten aub.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 12:44   #28
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zelf zwemmen, is 'n CO2 vriendelijk alternatief.

Het fabricageproces & in de vaart houden van zo'n hoogtechnologisch wedstrijd zeilvaartuig is zelfs niet bijna CO2 vriendelijk.

Maar ach, ik doe er geen vliegtuigtrip minder om.

Na de hele maand augustus in Blg vertoefd te hebben, zit ik nog steeds te wachten op die 'Global Warming'.

Misschien wordt belgenland overgeslagen?
Wil iemand Greta daarover inlichten aub.
Vandaar het belang van taksen, om mensen een geweten te taxeren teneinde hun gedrag te veranderen. Mensen zijn immers egoïsten.

Ook is het goed dat mensen eens met de gevolgen geconfronteerd worden doordat bijvoorbeeld hun huis onder water loopt of hun huis wordt weggeblazen door een zware storm. Ook dat doet ze van gedacht veranderen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 12:52   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Vandaar het belang van taksen, om mensen een geweten te taxeren teneinde hun gedrag te veranderen. Mensen zijn immers egoïsten.

Ook is het goed dat mensen eens met de gevolgen geconfronteerd worden doordat bijvoorbeeld hun huis onder water loopt of hun huis wordt weggeblazen door een zware storm. Ook dat doet ze van gedacht veranderen.
De totalitaire trekjes van de ideologie.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 13:40   #30
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De totalitaire trekjes van de ideologie.
Niet zozeer, wel mensen op hun verantwoordelijkheden wijzen. Zij die niet beschikken over de kennis of verstandelijke vermogens, kan men het best sturen met taksen.

Hoe meer mensen, hoe minder men zal mogen helaas. De oplossing ligt voor de hand, doch men blijft er selectief doof en blind voor men kiest er liever voor om mensen meer en meer te beperken.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 13:54   #31
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het is maar de vraag, hoe gek kan iemand zijn te denken dat het klimaat gered is door per zeilschip naar Amerika te varen, denkt dat wicht haar mama nu echt dat er ene vlieger minder gaat vliegen als ons Greetje met den boot vaart.
Ergernis wekt dat kind en haar adepten op bij de normale mensen.
Een rotverwend kind dat weer maar eens haar zinnetje krijgt, eindelijk een foto waarop ze lacht, de bootfoto, "haha ik heb toch mijn zin gekregen".

Nee de klimaatidioten zijn echt wel de pedalen kwijt met hun Gretaatje.

PS. Is die boot niet gesponsord door Bmw hoorde ik laatst?
Hoewel ik een "climate change believer" ben (*) vind ik deze reis een heel slechte stunt. Ze kan er niets mee winnen, en alleen verliezen.
Als ze het vliegtuig had genomen, dan had het koren op de molen geweest voor de klimaatnegationisten, dat zelfs "heilige Greta" niet consistent is. Nu met die zeilboot kan er geschamperd worden, dat om het klimaat te redden we terug naar de jaren 1700, van voor de stoommachine moeten gaan. Erger nog, volgens een artikel van de Washington Post, zou er geen wc aan boord zijn en moet ze zich in een emmer ontlasten.
https://www.washingtonpost.com/world...orm-criticism/
Yep ik zie de grapjes al komen, dat we voortaan met z'n allen in emmers gaan moeten kakken.
Met die reis kan ze alleen maar verliezen en niets winnen.

(*) "climate change believer": ik heb een aantal wetenschappelijke werken gelezen (onder andere van Paul Crutzen) en ben overtuigd door de wetenschappelijke argumenten over climate change. In deze tijden waarin de hashtag klimaatreligie gebruikt wordt is hetjammer dat ik bij gebrek aan een beter woord mezelf als believer moet omschrijven. het zij zo.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 13:56   #32
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Och...CO2 is goed voor de bomen, die halen dat uit de lucht en zetten dat om in O2
En de productie van CO2 verbruikt zuurstof.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 15:28   #33
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Hoewel ik een "climate change believer" ben (*) vind ik deze reis een heel slechte stunt. Ze kan er niets mee winnen, en alleen verliezen.
Als ze het vliegtuig had genomen, dan had het koren op de molen geweest voor de klimaatnegationisten, dat zelfs "heilige Greta" niet consistent is. Nu met die zeilboot kan er geschamperd worden, dat om het klimaat te redden we terug naar de jaren 1700, van voor de stoommachine moeten gaan. Erger nog, volgens een artikel van de Washington Post, zou er geen wc aan boord zijn en moet ze zich in een emmer ontlasten.
https://www.washingtonpost.com/world...orm-criticism/
Yep ik zie de grapjes al komen, dat we voortaan met z'n allen in emmers gaan moeten kakken.
Met die reis kan ze alleen maar verliezen en niets winnen.

(*) "climate change believer": ik heb een aantal wetenschappelijke werken gelezen (onder andere van Paul Crutzen) en ben overtuigd door de wetenschappelijke argumenten over climate change. In deze tijden waarin de hashtag klimaatreligie gebruikt wordt is hetjammer dat ik bij gebrek aan een beter woord mezelf als believer moet omschrijven. het zij zo.
Er is geen twijfel mogelijk, de aarde warmt op, waar het de de believers of Greta-adepten om te doen is, is ons proberen wijs te maken dat het de schuld van de mensheid is en daar wringt het schoentje, die extreme groenen willen ons terug naar de middeleeuwen schoppen. Voor elke mini-ijstijd (de vierde dacht ik sinds het jaar 0) warmt de aarde op om daarna af te koelen. What goes up must come down
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 16:08   #34
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het is maar de vraag, hoe gek kan iemand zijn te denken dat het klimaat gered is door per zeilschip naar Amerika te varen, denkt dat wicht haar mama nu echt dat er ene vlieger minder gaat vliegen als ons Greetje met den boot vaart.
Ergernis wekt dat kind en haar adepten op bij de normale mensen.
Een rotverwend kind dat weer maar eens haar zinnetje krijgt, eindelijk een foto waarop ze lacht, de bootfoto, "haha ik heb toch mijn zin gekregen".

Nee de klimaatidioten zijn echt wel de pedalen kwijt met hun Gretaatje.

PS. Is die boot niet gesponsord door Bmw hoorde ik laatst?
Vooral haar moeder heeft haar zinnetje gekregen. Greet Turnbroek heeft niet door hoe ze door een figuur die haar zou moeten beschermen, misbruikt en uitgebuit wordt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 16:19   #35
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Vooral haar moeder heeft haar zinnetje gekregen. Greet Turnbroek heeft niet door hoe ze door een figuur die haar zou moeten beschermen, misbruikt en uitgebuit wordt.
Ik heb het stille vermoeden dat Greta haar ouders reeds multi-miljonair gemaakt heeft, nog een paar miljoen en dan programmeren ze die dat ze haar aandacht op iets anders zet, de aangroei van de zeepokken op de bultrug of zo. .
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 16:39   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
En de productie van CO2 verbruikt zuurstof.
Heb je meegedaan met de aktie "plant een boom" van nonkel Bob? Ik wel hoor.

https://www.ugentmemorie.be/video/de...1970-de-eerste

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 augustus 2019 om 16:40.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 16:50   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Heb je meegedaan met de aktie "plant een boom" van nonkel Bob? Ik wel hoor.

https://www.ugentmemorie.be/video/de...1970-de-eerste
In de familie zijn er mensen die meegedaan hebben toen.

Die kregen zelfs nog twee berkenbomen, die nu mooi staan te wezen in die mensen hun tuinen.

De BRT organiseerde met de hulp van professor Marcel Van Miegroet op 21 maart 1970 de eerste 'Plant een boom'-actie.

Vrolijke vrolijke vrienden dat zijn wij.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 18:02   #38
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Er is geen twijfel mogelijk, de aarde warmt op, waar het de de believers of Greta-adepten om te doen is, is ons proberen wijs te maken dat het de schuld van de mensheid is en daar wringt het schoentje, die extreme groenen willen ons terug naar de middeleeuwen schoppen. Voor elke mini-ijstijd (de vierde dacht ik sinds het jaar 0) warmt de aarde op om daarna af te koelen. What goes up must come down
Ge moet al wreed simpel zijn om te denken dat het doen en laten van 7.5 miljard mensen met onder meer dagelijks 230.000 vliegtuigen in de lucht, het nog steeds toenemende aantal auto's, de industrie met al hun uitstoot geen invloed zou hebben op een gesloten systeem als de aarde.

En nee, het gaat niet om terug naar de middeleeuwen gaan, wel om vooruitgang en een wat gezondere balans tussen ecologie en economie.

Kortom, ge hebt er de ballen van gesnopen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 18:55   #39
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ge moet al wreed simpel zijn om te denken dat het doen en laten van 7.5 miljard mensen met onder meer dagelijks 230.000 vliegtuigen in de lucht, het nog steeds toenemende aantal auto's, de industrie met al hun uitstoot geen invloed zou hebben op een gesloten systeem als de aarde.

En nee, het gaat niet om terug naar de middeleeuwen gaan, wel om vooruitgang en een wat gezondere balans tussen ecologie en economie.

Kortom, ge hebt er de ballen van gesnopen.
Mensen die zo vast zitten in een denkwijze als u kan je niet overtuigen van het tegendeel. Niemand zegt dat de mens geen aandeel heeft in de opwarming, maar dat aandeel is niet de grootste reden waarom de aarde opwarmt. Ik zal het voor u nog even uitleggen, het is ongeveer de vierde maal op 2 000 jaar dat de aarde opwarmt en ja de eerste maal sinds de industrialisering zullen we het maar noemen, de aarde warmde steeds op alvorens een kleine ijstijd aanbrak of aanbreekt, die ijstijd zou binnen 10 a 20 jaar aanvang nemen volgens de andere wetenschappers (niet die links groene oelewappers).

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180102_03276131

https://www.hln.be/wetenschap-planee...jaar~adc5ff0f/

https://www.blikopnieuws.nl/wetensch...d-in-2019.html

Google zelf maar even.
Je ziet, Hoomer is er steeds om uw horizon te verruimen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 16 augustus 2019 om 18:56.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 21:32   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

KLIMAATACTIVISTE GRETA THUNBERG STEEKT MET ZEILBOOT DE ATANTISCHE OCEAAN OVER: "IK BEN ZEEZIEK"



Wat vooraf ging.

Greta Thunberg speaks to Donald Trump.

Nu wil Greta Trump niet meer spreken???

Greta Thunberg won't speak to Donald Trump on climate change
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 augustus 2019 om 21:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be