Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2021, 16:36   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
En stel dat er op dat moment geen gevaccineerd personeelslid aanwezig is?

Vorig jaar mochten (moesten) de zorgverleners zich blootstellen aan besmettingsrisico om besmettelijke covidpatienten te verzorgen.


En nu wensen de patienten geen enkel risico te lopen zich bloot te stellen aan covid alhoewel ze zelf gevaccineerd zijn?

Ik noem dat gebrek aan respect voor het zorgpersoneel dat al zo hard gewerkt heeft. Zij moesten hun eigen gezondheid op het spel zetten om uw hachje te redden en nu eisen dat jij recht hebt op een nulrisico. Ze hadden misschien destijds ook eieren voor hun geld kunnen kiezen en die covidpatienten gewoon laten creperen, want niemand zal het hen kwalijk nemen indien ze hun eigen gezondheid toch nog belangrijker vinden dan die van een ander.

Beetje kort door de bocht, als je weet welke draconische beschermingsmaatregelen het personeel MOET hanteren en zelf ondergaan in ziekenhuizen vooraleer ze de covid zone's mogen betreden. Spreek eens met een verpleegster op intensieve zorgen die net een shift gedaan heeft, die zijn stik kapot. Men beseft denk ik niet hoe hard het is om daar de hele dag te werken met al die beschermende kledij plus al de rest.

Een zeikerd die nu de zorgverleners wil aanklagen is een onmens, of een golddigger.

Ander punt : zorgpersoneel dat zich niet laat inenten, zou moeten beseffen dat ze niet langer fit for the job zijn. Een patiënt zou in alle rust moeten kunnen vertrekken vanuit de veronderstelling dat zijn zorgverstrekkers geen mongooltjes zijn en dat die dus alle logische & beschikbare preventiemaatregelen respecteerden en toepasten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:38   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niet-gevaccineerden zijn een gevaar voor de maatschappij.

Dan gaat uw verhaaltje over discriminatie niet meer op.
Dus uw vaccin werkt niet als anderen weigeren?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:38   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
leg dat geval in de gang dan maar
Logischer lijkt me om het probleem aan te pakken, dan het gevolg.

Verpleegkundige of dokter even uitnodigen op onderhoud bij de directie, om enkele zaken uit te klaren, keuzes te maken, pikuurtje te gaan halen of hun locker leeghalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:44   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is dan de franstaligen hun eigen schuld met dikke bult...
In een RVT hier in de buurt weet ik dat verschillende van de zorgkundigen zich weigerden te laten prikken, 'ze wilden geen proefkonijn zijn'.
In de twee maanden die daarop volgden zijn er een hoop oudjes gestorven aan de infectie.

Toeval ?

Het gebouw was voor de rest zo goed als hermetisch afgesloten van de buitenwereld.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:45   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus uw vaccin werkt niet als anderen weigeren?
Dat is het punt niet.

We moeten allen solidair zijn, dat is het punt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:53   #46
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is het punt niet.

We moeten allen solidair zijn, dat is het punt.
Zijn dat de jongeren al niet een heel jaar geweest met de ouderen. Andersom is er geen enkele solidariteit. Nu eisen ze nog dat de jongeren ook nog gevaccineerd worden.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 17:01   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is het punt niet.

We moeten allen solidair zijn, dat is het punt.
Hebben ze u ook al gek verklaard of ben je nu aan het swansen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 17:48   #48
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is het punt niet.

We moeten allen solidair zijn, dat is het punt.
Niet akkoord. We zijn niet solidair. Over niks trouwens.
In ons systeem komt het dagelijks tot uiting dat de kiezer moet zwijgen.
De politiekers mogen wel doen wat zij willen. Zelfs als er mogelijk meningsverschillen zijn; wat toch de basis is in een democratie; dan moet de kiezer maar inkaderen dat zijn mening gevaarlijk kan zijn voor zijn gezondheid en bezit.
Want achteraf mag hij opdraaien met zijn bezit. Zonder rechtbank.
En als jullie, komedianten, niet akkoord gaan met mijn visie daaromtrent dan moet en ook de politiekers beperkingen worden opgelegd.
Zij genieten bescherming. Ook voor de kiezer moet dezelfde bescherming gelden. En dan moet de politieker zijn poten dus afhouden van het bezit van de kiezer. En moeten niet in Stedenbouw een of andere aap zoeken die de opgelegde directieven blindelings uitvoert omdat anders zijn jobke in gevaar komt.
Wie mag er nog vrij iets zeggen? Beleefd zijn volstaat zelfs niet meer.
Stel U maar de vraag wat er overblijft van echte democratie. Is ze er nog of blijft er niks meer van over?
Een eerlijke vraag die nooit werd beantwoord in het verleden.
En ik denk niet dat er een antwoord zal volgen;

Laatst gewijzigd door werkman : 11 juni 2021 om 17:53.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 18:48   #49
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is het punt niet.

We moeten allen solidair zijn, dat is het punt.
Solidair met de economische slachtoffers vanwege onze maatregelen, of tellen die negertjes niet mee? Blijkbaar is eigen volk eerst al wat telt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 18:50   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is het punt niet.

We moeten allen solidair zijn, dat is het punt.
Welja, we hadden beter allemaal solidair geweest vorig jaar, en de dood als opoffering aanvaard voor de vrijheid van vele van uw medeburgers.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 18:50   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Solidair met de economische slachtoffers vanwege onze maatregelen, of tellen die negertjes niet mee? Blijkbaar is eigen volk eerst al wat telt.
Wel, men zou mij op den duur nog kunnen overhalen om dat gemaatregel toe te juichen, alles bij elkaar
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 18:51   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niet-gevaccineerden zijn een gevaar voor de maatschappij.
Helemaal niet. Ouderen zijn een gevaar voor de maatschappij.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 18:52   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verder is er een grotere kans dat ongevaccineerden meer virus doen circuleren dan gevaccineerden. Wat maakt dat er een risico is dat de circulatie mensen bereikt die om medische redenen niet konden gevaccineerd worden.
Dat is waar, die moeten maar creperen he. Daarentegen, die ongevaccineerden zijn juist een voordeel voor de gevaccineerden: die helpen hen in contact te komen met nieuwe virusvarianten, en zo hun immuniteit bij te werken zonder zwaar ziek te worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 18:53   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moeten we nog eens dat voorbeeld aanhalen dat het verschil illustreert tussen angst en voorzichtigheid?
Inderdaad, dit is pure hysterie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 18:55   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Beetje kort door de bocht, als je weet welke draconische beschermingsmaatregelen het personeel MOET hanteren en zelf ondergaan in ziekenhuizen vooraleer ze de covid zone's mogen betreden. Spreek eens met een verpleegster op intensieve zorgen die net een shift gedaan heeft, die zijn stik kapot. Men beseft denk ik niet hoe hard het is om daar de hele dag te werken met al die beschermende kledij plus al de rest.
Het ware dan ook beter geweest dat die mensen zich gewoon lieten besmetten he. Het kleine aantal doden onder de personeelsleden zou niet opwegen tegen de enorme lastvermindering voor alle anderen. Solidariteit heet dat, he, waar een kleine groep zich opoffert voor het welzijn van de meerderheid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 19:00   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welja, we hadden beter allemaal solidair geweest vorig jaar, en de dood als opoffering aanvaard voor de vrijheid van vele van uw medeburgers.
Solidariteit is een smsje sturen voor een prikje dat wel mensenlevens kan redden. De staat noch gevestigde overheid geeft prioriteit aan deze kinderen, wiens prikje miljoen? euro kost.
Maar dit prikje van de psychopaten kunnen ze wel op massa schaal organiseren?

Wie is er hier de zot, ... seg!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 19:00   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ander punt : zorgpersoneel dat zich niet laat inenten, zou moeten beseffen dat ze niet langer fit for the job zijn. Een patiënt zou in alle rust moeten kunnen vertrekken vanuit de veronderstelling dat zijn zorgverstrekkers geen mongooltjes zijn en dat die dus alle logische & beschikbare preventiemaatregelen respecteerden en toepasten.
Ik vind dat een beetje een eigenaardige redenering, tenminste als de patient zelf gevaccineerd kon zijn. Ik wil dat wel aannemen voor afdelingen waar patienten komen die vanwege hun aandoening, geen vaccin kunnen krijgen: daar zou men inderdaad enkel maar personeel mogen affecteren dat oftewel reeds corona heeft gehad, gevaccineerd is, in elk geval alle dagen getest wordt, en helemaal in plastiek is ingepakt, met uiteraard bijhorende premie en zo.

Maar een vaccin is een geneesmiddel dat je neemt voor je eigen gezondheid, helemaal niet om anderman's gezondheid te respecteren. Wie dus van oordeel is van er zo geen nodig te hebben, omdat hij tot een groep behoort waar corona een lichtere aandoening is dan het vaccin nemen, vind ik dat die dat helemaal vrij mag bepalen.

Tenslotte gaat het er niet om om mensen te vaccineren waar er geen corona mag komen: je moet daar iedereen TESTEN, en niet enkel op corona, he, op alle mogelijke aandoeningen, zoals griep en alle andere ziektekiemen die een extra gevaar zouden betekenen voor de zwakke patienten die daar onbeschermd zouden zijn.

De bedoeling van een verzorger is natuurlijk niet om op zijn eigen lichaam dinges uit te proberen om "preventie" te doen ten aanzien van patienten natuurlijk. De bedoeling van een verzorger is om geld te verdienen uit de nood die een patient heeft om verzorging te kopen, en uit zijn capaciteit om die aan te bieden tegen een aanvaardbare prijs.

Niet meer dan de bedoeling van een bakker is om U te voeden, maar wel om van uw honger gebruik te maken om U een brood kunnen te slijten he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 19:01   #58
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ware dan ook beter geweest dat die mensen zich gewoon lieten besmetten he. Het kleine aantal doden onder de personeelsleden zou niet opwegen tegen de enorme lastvermindering voor alle anderen. Solidariteit heet dat, he, waar een kleine groep zich opoffert voor het welzijn van de meerderheid.

Inderdaad, eens besmet geweest en genezen konden deze verpleegsters makkelijk de coronapatienten verzorgen.

https://www.medrxiv.org/content/10.1...1258176v2.full
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 19:09   #59
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niet-gevaccineerden zijn een gevaar voor de maatschappij.

Dan gaat uw verhaaltje over discriminatie niet meer op.
Joden zijn geen gevaar voor de maatschappij gebleken.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 19:10   #60
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.
Ik weiger me te laten behandelen door een genetisch gemanipuleerde ziekenbroeder of -zuster.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be