Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2021, 10:35   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
De vraag die ik mij stel dan, hoe kan ik dit controleren ?
Uiteraard kan je dat niet controleren. Maar zogezegd pasjes gaan scannen is de beste manier om zelf aan een pasje te geraken he Neem gewoon telkens een foto van de QR code he.

Geef U uit voor een pasjescontroleur en fotografeer alle QR codes die de mensen U vrolijk tonen. Telkens zegt ge dat het OK is en ze zullen zo fier als een gieter hun pasje weer opbergen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2021 om 10:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:36   #42
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nadien geeft dan een studie inderdaad aan dat vaccinatie goed werkt: 100% van de niet-gevaccineerden zijn gestorven, maar 1% van de gevaccineerden.
Hetzelfde als het gefoefel met de besmettingscijfers.

We testen vooral enkel nog niet-gevaccineerden om dan tot de conclusie te komen dat de besmettingen zich vooral situeren bij de groep niet-gevaccineerden.

Da's als de politie de instructie geven om voornamelijk bruin manne te controleren om dat af te komen dat ze oververtegenwoordigd zijn in de cijfers.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:39   #43
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Dat maakt trouwens dat het IDEE ZELF dat men de corona pas kan intrekken als men positief test, NIET MOGELIJK IS met het huidige systeem.
En toch doet men het blijkbaar.

En tenzij jij de broncode van de scan-app kunt inkijken heb jij ook geen idee wat wel en niet mogelijk is.

Vraag je je niet af waarom men niet gewoon een fysiek pasje kon geven zoals men dat al altijd heeft gedaan met alle andere vergunningen? Waarom er deze keer een qr code moest zijn die gescand moet worden, maar dan toch nog vergeleken moet worden met het paspoort?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:41   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
We testen vooral enkel nog niet-gevaccineerden om dan tot de conclusie te komen dat de besmettingen zich vooral situeren bij de groep niet-gevaccineerden.
Inderdaad, en dat geeft grappige resultaten.

Op het Franse appje, "tousanticovid", zijn er data te zien die ik niet op een website vind.

Ziehier de meest recente, van 12 september:

217 niet-gevaccineerden op 100 000 hebben de laatste 7 dagen een positieve test gehad.

27 gevaccineerden op 100 000 hebben de laatste 7 dagen een positieve test gehad.

MAAR:

23.42 niet-gevaccineerden op 1 miljoen werden de 7 vorige dagen in reanimatie opgenomen

2.37 gevaccineerden op 1 miljoen werden de 7 vorige dagen in reanimatie opgenomen.

Uit die cijfers zou men besluiten dat INDIEN je besmet wordt, je evenveel kans hebt om in reanimatie te komen of je nu gevaccineerd bent of niet. Want dan moet je de verhouding maken tussen besmetten in elke klasse, en dan is die vergelijkbaar

De werkelijkheid is natuurlijk dat er in Frankrijk niet veel reden meer is om U te laten testen als ge gevaccineerd zijt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:46   #45
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard kan je dat niet controleren. Maar zogezegd pasjes gaan scannen is de beste manier om zelf aan een pasje te geraken he Neem gewoon telkens een foto van de QR code he.

Geef U uit voor een pasjescontroleur en fotografeer alle QR codes die de mensen U vrolijk tonen. Telkens zegt ge dat het OK is en ze zullen zo fier als een gieter hun pasje weer opbergen.
Lol. Zo simpel is het natuurlijk niet.

Wij hadden op het werk een event met +- 1000 gasten dit weekend, en toegang was via Covid Safety Ticket. (CST)
Enkel wie een geldig ticket had EN een Identificatie met foto met dezelfde naam als het CST mocht binnen.

2 op 1000 hadden dit niet en die werden naar een Apotheek gestuurd voor een sneltest en daarna mochten ze wel binnen, nadat ze negatief testen uiteraard.

Dat marcheert allemaal prima eigenlijk, nu ik dat voor de eerste keer live meegemaakt heb als deel van het organiserend comité.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 september 2021 om 10:48.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:51   #46
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Vraag je je niet af waarom men niet gewoon een fysiek pasje kon geven zoals men dat al altijd heeft gedaan met alle andere vergunningen? Waarom er deze keer een qr code moest zijn die gescand moet worden, maar dan toch nog vergeleken moet worden met het paspoort?
Omdat je status voorwaardelijk is en niet definitief, en afhankelijk van Vaccinaties, opgedane besmetting en tests.

Er is dus live controle nodig van je immuniteitsstatus op het moment zelf en dat werkt makkelijkst via een QRcode natuurlijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:51   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Lol. Zo simpel is het natuurlijk niet.

Wij hadden op het werk een event met +- 1000 gasten dit weekend, en toegang was via Covid Safety Ticket. (CST)
Enkel wie een geldig ticket had EN een Identificatie met foto met dezelfde naam als het CST mocht binnen.

2 op 1000 hadden dit niet en die werden naar een Apotheek gestuurd voor een sneltest en daarna mochten ze wel binnen, nadat ze negatief testen uiteraard.

Dat marcheert allemaal prima eigenlijk, nu ik dat voor de eerste keer live meegemaakt heb als deel van het organiserend comité.
En die big pharma dan corona op die stokjes van die sneltesten aanbrengen zeker? Hoeveel ziektes zijn zo niet reeds verspreid via medicijnen en testen?
Gewoon niets. Wie symptomen van gelijk welke ziekte heeft, ziekt thuis uit.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:52   #48
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik verwacht de coronapas op de werkvloer. In dat geval zal ik ook stoppen met werken.
Yep, een vette 2. En als ik daardoor geen boterham meer op tafel kan krijgen zal ik die wel op een andere manier "verwerven".
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:56   #49
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Omdat je status voorwaardelijk is en niet definitief, en afhankelijk van Vaccinaties, opgedane besmetting en tests.

Er is dus live controle nodig van je immuniteitsstatus op het moment zelf en dat werkt makkelijkst via een QRcode natuurlijk.
Dat weet ik, maar dat gelooft patrick om de 1 of andere reden niet.

En dat wil dus zeggen dat je toelating om ergens binnen te gaan volledig afhangt van een vinkje in een database. En niemand weet wie die database beheert of wat voor extra voorwaarden er nog aan dat vinkje zullen gekoppeld worden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:10   #50
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat weet ik, maar dat gelooft patrick om de 1 of andere reden niet.

En dat wil dus zeggen dat je toelating om ergens binnen te gaan volledig afhangt van een vinkje in een database. En niemand weet wie die database beheert of wat voor extra voorwaarden er nog aan dat vinkje zullen gekoppeld worden.
Als je 2 minuten zoekt dan weet je toch dat in Vlaanderen die database wordt beheerd door het Agentschap Zorg en Gezondheid?

https://covidsafe.be/nl/privacy-gegevens

Citaat:
Het vaccinatiecertificaat wordt door de onderstaande verwerkingsverantwoordelijken, ieder voor zijn bevoegdheid uitgegeven en kan door de app worden opgehaald:

Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0316.380.841, waarvan de kantoren gelegen zijn Koning Albert II-laan 35, bus 33 te 1030 Brussel;
Aanvulling : Ook Sciensano zit er voor een deel tussen.

Citaat:
De EU digitale COVID test- en herstelcertificaten worden uitgegeven door Sciensano, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0693.876.830, met maatschappelijke zetel in de Juliette Wytsmanstraat 14 te 1050 Elsene en kunnen door de app worden opgehaald.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 september 2021 om 11:25.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:34   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar het vaccin werkt niet om besmetting te voorkomen.
Er is geen enkele aansprakelijkheid na foute afloop.
Er is gelogen, dodentol liep onnodig op, geen enkele moordenaar is ontslagen of vervolgd.

Speelt met een ander zijn kloten.
Drie of vier leugens.
En eenmaal vuile taal, van wie heb je dat geleerd?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:39   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Aangezien men grondwettelijk niemand kan verplichten tot het nemen van een experimenteel vaccin, verwacht ik dat
...
Het is geen experimenteel vaccin,
en het is perfect wettelijk wel mogelijk om te verplichten.
Maar onze politici zijn te laf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:41   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
...
- Tegen nieuwjaar geen toegang meer tot de meeste openbare gebouwen. Ik vraag me af of de supermarkt hierbij hoort.
...
In Frankrijk heeft dat op tafel gelegen, maar is niet weerhouden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:44   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
...
- Geen toegang meer tot openbaar vervoer
Hopelijk voorzien ze niet (niet) dat er op de treinen een aparte wagon komt voor de anti-c-vaxxers.
Want die wappies zijn met zo weinig, dat ze in die aparte wagon veel ruimer zouden zitten dan de normale weldenkende mens.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:46   #55
StV
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard kan je dat niet controleren. Maar zogezegd pasjes gaan scannen is de beste manier om zelf aan een pasje te geraken he Neem gewoon telkens een foto van de QR code he.

Geef U uit voor een pasjescontroleur en fotografeer alle QR codes die de mensen U vrolijk tonen. Telkens zegt ge dat het OK is en ze zullen zo fier als een gieter hun pasje weer opbergen.
Omg jij brengt mij nog op ideeën !
...
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:46   #56
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hopelijk voorzien ze niet (niet) dat er op de treinen een aparte wagon komt voor de anti-c-vaxxers.
Want die wappies zijn met zo weinig, dat ze in die aparte wagon veel ruimer zouden zitten dan de normale weldenkende mens.
De trein naar het "heropvoedingskamp?"
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:56   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Intussen vanuit het europarlement.

https://twitter.com/AfDimEUParl/stat...876471296?s=19

Vraagt men te stoppen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:58   #58
StV
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is geen experimenteel vaccin,
en het is perfect wettelijk wel mogelijk om te verplichten.
Maar onze politici zijn te laf.
Kan u de bron voor de finale authorisatie geven aub ?

Volgens mijn bron zijn ze nog steeds experimenteel.
Allen hebben ze nog steeds een "conditional marketing authorisation" en moeten ze maandelijks rapporteren aan de EMA.

Pfizer
"Comirnaty is now authorised across the EU. This follows the granting of a conditional marketing authorisation by the European Commission on 21 December 2020."
https://www.ema.europa.eu/en/news/em...thorisation-eu
https://www.ema.europa.eu/en/documen...-report_en.pdf
Pag. 118 (status fase 1,2,3,4)


Jansen
https://www.ema.europa.eu/en/medicin...accine-janssen
"This medicine received a conditional marketing authorisation."
https://www.ema.europa.eu/en/documen...-report_en.pdf
Pag. 186 (status fase 1,2,3,4)


Moderna
https://www.ema.europa.eu/en/medicin.../EPAR/spikevax
"This medicine received a conditional marketing authorisation."
https://www.ema.europa.eu/en/documen...-report_en.pdf
pag. 131 (status fase 1,2,3,4)


AstraZeneca
https://www.ema.europa.eu/en/medicin...ne-astrazeneca
"This medicine received a conditional marketing authorisation."
https://www.ema.europa.eu/en/documen...-report_en.pdf
pag. 147 Deze is wel nog maar tot Q2 2022
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 12:02   #59
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er wordt hier veel te veel gefantaseerd. De antivaxxers doen er beter aan zich niet aan te stellen als een slachtoffer. Ze hebben de vrijheid te mogen kiezen. Dat de mensen die zich wel hebben laten vaccineren als compensatie een coronapasje krijgen en de antivaxxers niet is een normale en logische maatregel.
Jij gaat er verkeerdelijk van uit dat gevaccineerden akkoord gaan met het pasje.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 12:09   #60
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Kan u de bron voor de finale authorisatie geven aub ?

Volgens mijn bron zijn ze nog steeds experimenteel.
Allen hebben ze nog steeds een "conditional marketing authorisation" en moeten ze maandelijks rapporteren aan de EMA.
Wat betekent "Experimenteel" exact volgens jou?

Alle vaccins die door EMA tijdelijk zijn goedgekeurd zijn door Fase 1, 2 en 3 - tests gegaan en zijn dus -uiteraard- bewezen veilig en effectief.
Het "Experimentele" aan de vaccins is dat men momenteel nog niet weet hoe die effectiviteit evolueert in de maanden en jaren na vaccinatie.

Dus ja, de vaccins zijn bewezen veilig en effectief en ja, de vaccins zjin experminenteel omdat men de effectiviteit op lange duur niet kent.

Of is dat te genuanceerd?

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 september 2021 om 12:10.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be