Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2021, 08:26   #61
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
De totale incompetentie van onze overheid wordt toch alweer pijnlijk duidelijk. Vaccinatie alleen ging nooit voldoende zijn "om de epidemie" tegen te houden, ook al werd ons dat vanaf een zeker percentage (gradueel steigend natuurlijk) voorgeschoteld. Contacttracing "is onbegonnen werk nu" wegens niet capabel. En de belangrijkste maatregel, het voorbereiden en uitbreiden van de zorg teneinde overbelasting te vermijden (of toch tenminste een plan opstellen, in geval dat) , is zelfs nooit een optie geweest. We hebben anderhalf jaar de tijd gehad.

Wat gaan we dan wel weer krijgen? Beproefde recepten die NIET werken. Maar dees keer gaat het anders zijn, iets met licht en een tunnel en zo. Nog effe volhouden!
Het gaat dan ook niet meer over virusbestrijding maar livestream in kaart brengen waar ieder digital ID is.
Er was zo eens een serie op Netflix die in de toekomst vooruit blikte. Die procedure aan de luchthaven bracht het goed in kaart. Maar de naam van die serie ontgaat me nu even.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 08:28   #62
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet meer over virusbestrijding maar livestream in kaart brengen waar ieder digital ID is.
Er was zo eens een serie op Netflix die in de toekomst vooruit blikte. Die procedure aan de luchthaven bracht het goed in kaart. Maar de naam van die serie ontgaat me nu even.
black mirror waarschijnlijk
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 08:30   #63
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is dus GEEN MAATSCHAPPELIJK PROBLEEM en we kunnen er toch niks tegen doen.
Dat is een zeer nihilistische houding, die eigenlijk niet te rijmen valt met wat je zegt over scholen en zo. Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat je standpunten wisselen per onderwerp.

Ik ga wat nuttigers doen, we blijven in rondjes draaien hier.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 08:31   #64
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
De totale incompetentie van onze overheid wordt toch alweer pijnlijk duidelijk. Vaccinatie alleen ging nooit voldoende zijn "om de epidemie" tegen te houden, ook al werd ons dat vanaf een zeker percentage (gradueel steigend natuurlijk) voorgeschoteld. Contacttracing "is onbegonnen werk nu" wegens niet capabel. En de belangrijkste maatregel, het voorbereiden en uitbreiden van de zorg teneinde overbelasting te vermijden (of toch tenminste een plan opstellen, in geval dat) , is zelfs nooit een optie geweest. We hebben anderhalf jaar de tijd gehad.

Wat gaan we dan wel weer krijgen? Beproefde recepten die NIET werken. Maar dees keer gaat het anders zijn, iets met licht en een tunnel en zo. Nog effe volhouden!
Coronapasjes zijn nog geen 'beproefd recept' ... Het is kwestie van tijd volgens mij vooraleer we die pasjes in elk aspect van ons leven zullen nodig hebben. Dat het deze winter schijnbaar weer erger gaat worden qua maatregelen als de vorige is blijkbaar geen eye-opener voor het gros van de mensen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 09:14   #65
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Coronapasjes zijn nog geen 'beproefd recept' ... Het is kwestie van tijd volgens mij vooraleer we die pasjes in elk aspect van ons leven zullen nodig hebben. Dat het deze winter schijnbaar weer erger gaat worden qua maatregelen als de vorige is blijkbaar geen eye-opener voor het gros van de mensen.
ik heb doelbewust niks geschreven over CSt, het concept op zich is al onnozel want gevaccineerden verspreiden eveenzeer het virus
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 11:58   #66
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
'Verdedigingslinies aanhouden', als je dat soort termen leest wordt het duidelijk hoe die mensen denken, ze zijn een oorlog aan het voeren. Wat die gasten niet lijken te snappen is dat ze een oorlog aan het voeren zijn tegen virale evolutie en de menselijke biologie, m.aw. een oorlog tegen onszelf.

Je kan dit niet zien als een oorlog, want als je dat doet dan ga je gegarandeerd misdaden tegen de menselijkheid begaan, zoals in elke oorlog gebeurt. Je kan als maatschappij ook de natuur niet als vijand beschouwen, dat loopt slecht af, zowel voor de natuur als voor de mens.

Zelfs binnen het referentiekader van het traditionele krijgersethos is hun houding verkeerd, want er is geen respect voor die natuurlijke krachten, die worden enorm onderschat en de menselijke uitvindingen enorm overschat.
2!!!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 14:04   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Dat is een zeer nihilistische houding, die eigenlijk niet te rijmen valt met wat je zegt over scholen en zo. Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat je standpunten wisselen per onderwerp.
MAATREGELEN hebben de scholen (verder) omzeep geholpen. MAATREGELEN waren een GIGANTISCHE RAMP. Maar corona niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 14:05   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
De totale incompetentie van onze overheid wordt toch alweer pijnlijk duidelijk. Vaccinatie alleen ging nooit voldoende zijn "om de epidemie" tegen te houden, ook al werd ons dat vanaf een zeker percentage (gradueel steigend natuurlijk) voorgeschoteld. Contacttracing "is onbegonnen werk nu" wegens niet capabel. En de belangrijkste maatregel, het voorbereiden en uitbreiden van de zorg teneinde overbelasting te vermijden (of toch tenminste een plan opstellen, in geval dat) , is zelfs nooit een optie geweest. We hebben anderhalf jaar de tijd gehad.
Dit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be