Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2019, 00:08   #21
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je moet doen zoals N-VA, de echte rijken belonen, decoreren en een standbeeld geven. Hen natuurlijk ook een gunstig fiscaal tarief geven.

Nu met Sossen in de regering is die ongelijkheid voorbij.
Iedereen gelijk=niemand iets.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 00:09   #22
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ook in de zevende dag...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...rale-formatie/



De man heeft groot gelijk. En daar kan de nva die van slechte wil, voor verrotting en rechts is, geen compromis mee sluiten. Dit spreekt boekdelen over wat voor slechte partij NVA wel is. Alles voor henzelf de Vlaams-Nationalisten en de rijksten; niets voor de rest! En daarmee denkt men een begroting in evenwicht te kunnen afleveren. De Vlaams nationalist wordt genaaid door z'n eigen vertegenwoordigers en heeft dit niet in de gaten.
Schuif nva op federaal vlak aub gewoon aan de kant.
De oplossing; al wie gespaard en gewerkt heeft om iets te bereiken geeft volmacht aan de Waalse regering om van de rekening te nemen wat ze nodig hebben.
Voila ik heb het geregeld en Guinevere ook tevreden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 00:09   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik en mijn vrouw trekken maandelijks al meer pensioen dan die twee uit de schapenkoppen klasse gezamenlijk verdienen...

Dat zal de tol wezen om een diplomaloos bestaan te moeten leiden....
Ik alleen al zit er boven. Tel daar dan nog mijn vrouw haar inkomen bij.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 00:13   #24
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, echte rijken kun je ook meer onder druk zetten, zoals in het verleden is gebleken. Je moet het wel willen en dat is het probleem bij de rechtse NVA. Die wil verder stroop smeren maar het land kan zich dat niet permitteren.
En al die mensen die Euromillions winnen hebben hun geld al direct uitgegeven aan een villa, nieuwe wagen enz. Hoe zou dat komen, denk je? Ze werden gepakt door de verkopers.

Het probleem is dat NVA niet onder ogen ziet dat het een regering MOET vormen met de PS. En als ze dat niet willen, dat ze verzaken aan hun verantwoordelijkheid, ze het land laten verrotten in het nadeel van alle burgers.

Waarom doet NVA mee aan federale verkiezingen? Als ze winnen, willen ze toch niet besturen. De kieslijsten dienen te worden aangepast.
Ze zouden beter de rijken verder rijk laten zijn en onze economie wat op gang houden en de profiteurs en de vakbonden eens deftig aanpakken.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 00:17   #25
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Demotte zegt wel dat de middenklasse al flink wordt belast maar...

Mss is dat inderdaad wel rijk in de realiteit van dit land?
Met tweeen 5000€ netto da's een mooi bedrag.
Mijn man en ik zitten pakt samen aan 2500€ in Vlaanderen. Ja, als allochtonen zijn we natuurlijk ook wat achtergesteld maar van dat bedrag valt goed te leven. Ik hoop natuurlijk dat m'n man meer gaat verdienen maar niet ten koste van de Waal (idd hoe gruwelijk eigenlijk)

Het probleem is dat de rijken van 2500€ netto per kop nog meer willen, ten koste van de rest. Kijken die niet op zich heen, zien ze wel eens naar de rest van de wereld, en schamen die zich dan niet? Voor dat soort koppig en inherent slecht egoïsme moeten we dan nog begrip hebben.
Frustratie en jalousie zullen onze economie en diegenen die het "echt" nodig hebben ons ook niet veel verder helpen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 00:18   #26
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ze zouden beter de rijken verder rijk laten zijn en onze economie wat op gang houden en de profiteurs en de vakbonden eens deftig aanpakken.
Inderdaad, tijd dat de staakbonden ook eens belastingen gaan betalen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 00:23   #27
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist het omgekeerde is gebleken. Frankrijk dacht het grote geld te kunnen vinden door een superrijkentaks in te voeren. Daar is men door scha en schande op teruggekeerd. Het kapitaal van die toplaag is heel mobiel. Begin je ongenadig te belasten, dan verschuift het kapitaal naar fiscaal interessantere plaatsen.
Ik ben niet bij die super rijken maar ik zie ook niet in wat daar nu eerlijk aan was?
De super rijken die de boel aan de gang houden pluimen om diegenen die denken dat het wel uit de hemel zal vallen verder te laten nietsen is diefstal.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 00:52   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is iemand nu al rijk, als hij/zij 2500€ netto per maand verdient ???
Het probleem waar Meneer Demotte op alludeert is dat loontrekkenden ,ambtenaren en zelfs gewone zelfstandigen zeer solidair zijn. Hun loon is gekend en wordt via progressieve belastingschalen zwaar belast. Zeker de beter verdienenden onder hun, zien veel van hun geld naar de staat verdwijnen.

Maar eenmaal je voorbij een bepaald bedrag aan inkomen gaat, veranderen de spelregels. Mensen beginnen niet meer te werken met arbeidscontracten, maar met vennootschappen, en stellen dure belastingconsultants aan om constructies op te zetten waardoor ze minder (veel minder),belastingen moeten betalen, constructies waar de minder goed verdienende loontrekkenden, ambtenaar of zelfstandige geen toegang tot heeft.

En dat is de inherente ongelijkheid in ons systeem. Als je uw inkomen vergaart via uw arbeid betaal je belastingen, en veel. Van zodra het uit kapitaal komt, zijn er massas vluchtwegen, soms legaal, vaak schimmig, soms illegaal.

En kom niet af van "ik betaal 50 % op mijn dividenden dus ik betaal wel belastingen op mijn kapitaal"; geen enkele rijkere burger doet dat, die laat zich adviseren en zorgt dat dat bedrag veel, veel lager is. Spreek eens met een private banker. Zowat iedere bank in Belgie helpt u daarmee. Maar je moet wel min 250-500k op je rekening hebben staan....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:06   #29
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem waar Meneer Demotte op alludeert is dat loontrekkenden ,ambtenaren en zelfs gewone zelfstandigen zeer solidair zijn. Hun loon is gekend en wordt via progressieve belastingschalen zwaar belast. Zeker de beter verdienenden onder hun, zien veel van hun geld naar de staat verdwijnen.

Maar eenmaal je voorbij een bepaald bedrag aan inkomen gaat, veranderen de spelregels. Mensen beginnen niet meer te werken met arbeidscontracten, maar met vennootschappen, en stellen dure belastingconsultants aan om constructies op te zetten waardoor ze minder (veel minder),belastingen moeten betalen, constructies waar de minder goed verdienende loontrekkenden, ambtenaar of zelfstandige geen toegang tot heeft.

En dat is de inherente ongelijkheid in ons systeem. Als je uw inkomen vergaart via uw arbeid betaal je belastingen, en veel. Van zodra het uit kapitaal komt, zijn er massas vluchtwegen, soms legaal, vaak schimmig, soms illegaal.

En kom niet af van "ik betaal 50 % op mijn dividenden dus ik betaal wel belastingen op mijn kapitaal"; geen enkele rijkere burger doet dat, die laat zich adviseren en zorgt dat dat bedrag veel, veel lager is. Spreek eens met een private banker. Zowat iedere bank in Belgie helpt u daarmee. Maar je moet wel min 250-500k op je rekening hebben staan....
Het is nu wat mij betreft wel duidelijk van waar uw wind waait....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:16   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

Het probleem is dat de rijken van 2500€ netto per kop nog meer willen, ten koste van de rest.
Klopt !
Koning Albert is niet tevreden met zijn pensioen van 0,92 miljoen euro terwijl het gemiddeld pensioen 1200 euro bedraagt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:20   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het is nu wat mij betreft wel duidelijk van waar uw wind waait....
De rest van de post hebt ge niet verstaan, of is je walenhaat zo sterk dat je bent gestopt met lezen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:20   #32
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist het omgekeerde is gebleken. Frankrijk dacht het grote geld te kunnen vinden door een superrijkentaks in te voeren. Daar is men door scha en schande op teruggekeerd. Het kapitaal van die toplaag is heel mobiel. Begin je ongenadig te belasten, dan verschuift het kapitaal naar fiscaal interessantere plaatsen.
Die fiscaal interessantere plaatsen gaan we sluiten hoor
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:23   #33
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De rest van de post hebt ge niet verstaan, of is je walenhaat zo sterk dat je bent gestopt met lezen ?
Helemaal niet vriend,en uw reactie nu is duidelijk veelzeggend...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:24   #34
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ook in de zevende dag...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...rale-formatie/

Leve Rudy Demotte

.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:25   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Klopt !
Koning Albert is niet tevreden met zijn pensioen van 0,92 miljoen euro terwijl het gemiddeld pensioen 1200 euro bedraagt.
Kom,kom,wij betalen nog altijd de verstook van zijn boot en het bijbehorend personeel...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:28   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Kom,kom,wij betalen nog altijd de verstook van zijn boot en het bijbehorend personeel...
Gij betaalt niks, pensionado.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:30   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij betaalt niks, pensionado.
Ik heb 45 jaar lang betaald alvorens op pensioen te gaan droplul....

Zwijg jij nu maar tot je ook 45 jaar lang hebt afgedragen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 01:39   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik heb 45 jaar lang betaald alvorens op pensioen te gaan droplul....

Zwijg jij nu maar tot je ook 45 jaar lang hebt afgedragen...
45 jaar werken om zo schraal te eindigen....ik weet alvast welk voorbeeld ik niet moet volgen Svennies, bedankt daarvoor
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 09:15   #39
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
45 jaar werken om zo schraal te eindigen....ik weet alvast welk voorbeeld ik niet moet volgen Svennies, bedankt daarvoor
Heb je nu nog steeds niet door dat het schooiers zijn voor wie 20 euro veel geld is waarmee ze eens een keertje meer fritten kunnen gaan halen.

Moest dat niet zo zijn, ze zouden uiteindelijk niet voor een peulenschil van de Walen af willen zijn.

Laatst gewijzigd door dpg : 11 november 2019 om 09:19.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 09:34   #40
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Het voorstel van de nva, splitsing sociale zekerheid, is niet enkel moreel verwerpelijk. Het is ook nogeens een slechte zakendeal.

NVA: we willen de Walen erbij om (de schijn van) België hoog te houden maar het mag niets kosten.

En de Walen moeten daarin meegaan? Om je te bescheuren moest het niet serieus gemeend zijn.

Nieuwsflash, zelfs de zon gaat niet gratis op. Moesten er geen moslims meer zijn die God aanbidden, de zaak hier zou snel worden beslecht.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 november 2019 om 09:35.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be