Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 19 juli 2005, 17:04   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard leuke positieve actie van de N-VA

Ik weet niet of het overal gedaan werd, maar in mijn gemeente is de N-VA van deur tot deur gegaan bij iedereen die op 11 juli 'de beest uithing' om hen een klein sleutelhangertje te geven als dank voor het 'vlaggen'.

Het is een klein geel-zwart bijtje met een papiertje erbij : "Wij zijn BIJzonder blij dat u vlagt".

Superattent en erg positief... zo zie ik het wel graag.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 juli 2005, 17:15   #2
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

hehe, swel grappig, die kaart daaronder, je wil dus zo één Diets land ofzo? andway, dat Vlaanderen zo bij Nederland hoort, mij allemaal ok, als je danook de Nederlandse drugwetgeving ook overneemt ...
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline  
Oud 19 juli 2005, 17:35   #3
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Niet in mijn gemeente, maar hier moet de N-VA eigenlijk nog van de grond komen, het is meer een soort streekbestuur met centrum in Waasmunster. Hoe dan ook, tof initiatief! Misschien moet de N-VA dit volgend jaar kunnen uitbreiden...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 19 juli 2005, 18:20   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Niet in mijn gemeente, maar hier moet de N-VA eigenlijk nog van de grond komen, het is meer een soort streekbestuur met centrum in Waasmunster. Hoe dan ook, tof initiatief! Misschien moet de N-VA dit volgend jaar kunnen uitbreiden...
Mijn gemeente is de volgende op de wenslijst van de Franstaligen om te verfransen, dus N-VA heeft hier lokaal wel een snelle start gekend. Ik vraag eens na of het zuiver een lokale actie was...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 juli 2005, 18:22   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
hehe, swel grappig, die kaart daaronder, je wil dus zo één Diets land ofzo? andway, dat Vlaanderen zo bij Nederland hoort, mij allemaal ok, als je danook de Nederlandse drugwetgeving ook overneemt ...
Ik deel 1 argument met de belgicisten : namelijk dat een superkleine natie minder efficiënt zou zijn. Daarom ben ik naast autonomie voor Vlaanderen ook voor een samengaan met Nederland. Als een soort deelstaat dan, niet als een homogeen onderdeel. Het zou heel wat zaken verbeteren, gaande van een koningshuis dat je taal spreekt tot hun wil om de schelde wel uit te diepen want de 'nieuwe nederlanden' zouden dan twee wereldhavens hebben.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 juli 2005, 03:40   #6
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

leuke actie stemmen ronselen bedoel je dus

Benieuwd of ze het ook deden bij de Vlaamse leeuw die het Vlaams Belang hanteert (zwarte klauwen) [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by separatist on 20-07-2005 at 04:41
Reason:
--------------------------------

leuke actie stemmen ronselen bedoel je dus

Benieuwd of ze het ook deden bij de Vlaamse leeuw die het Vlaams Belang hanteert (zwarte klauwen) [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

leuke actie stemmen ronselen bedoel je dus[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door separatist : 20 juli 2005 om 03:41.
Internaut is offline  
Oud 20 juli 2005, 09:07   #7
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
leuke actie stemmen ronselen bedoel je dus

Benieuwd of ze het ook deden bij de Vlaamse leeuw die het Vlaams Belang hanteert (zwarte klauwen)
kijk eens aan, de leeuw met zwarte klauwen is die van het Vlaams Belang. NOT

Bijna iedere n-va'er gebruikt die leeuw hoor. Het is zowat de "officieele" leeuw van de vlaamse beweging. Dus met zo'n uitspraken bewijst u alleen maar hoe dom u wel bent.
vrijevlaming is offline  
Oud 20 juli 2005, 09:24   #8
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

100 GELE ROZEN

[12/07/2005] - Op 11 juli voerden de Vlaams Belang-werkingen van Nevele, Lovendegem en Waarschoot gezamenlijk actie om de Vlaamsgezinden die hun leeuwenvlag lieten wapperen op deze bijzonder mooie dag,een riem onder het hart te steken.

In Lovendegem was het ondertussen al de derde keer, in Nevele en Waarschoot voor het eerst. De actie met de gele rozen.

Militanten doorkruisten de gemeenten op zoek naar de leeuwenvlaggen - de zwarte of de officiële - en waar de vlag wapperde, werd een gele roos bezorgd met een kaartje. Soms tot verrassing, soms als een aangenaam weerzien.

Bij de opmaak van de totalen gisteren bleek dat alle verwachtingen overtroffen werden: niet minder dan 100 gele rozen werden in die gemeenten verdeeld. Koploper was, zoals kon verwacht worden, Nevele. Niet alleen de gekende Vlaamse traditie, maar ook de enorme inzet van de bestuursploeg geeft duidelijk gensters.

Maar in Lovendegem bleek dat na de telling er opnieuw meer vlaggen hingen. Een bewijs dat de jaarlijkse oproep tot bevlagging blijvend effect heeft.

En voor Waarschoot was deze actie een bevestiging dat de nieuwe werking wel degelijk een mooie toekomst heeft.

Op naar 11 juli 2006!

bron: http://www.vlaamsbelanggenteeklo.org

11 juli actie een succes!! woensdag, 13-jul-2005

Op maandag 11 juli hebben tien bestuursleden en vrijwilligers het grondgebied van de gemeente Beveren doorkruist. Overal waar een Leeuwenvlag uithing werden twee tripels 'Vlaamse Leeuw' bier afgegeven. Bij mensen die niet thuis waren of vanaf het ogenblik dat onze bakken leeg waren werd er een bon afgegeven die recht geeft op twee tripels.

Ons initiatief werd positief onthaald. Het mag gezegd worden dat niet enkel bij onze eigen leden, maar ook bij partijlozen of enkele sympathieke lokale NV-A'ers werd aangeklopt.

Als derde grootste gemeente in Vlaanderen heeft de uitgestrektheid van het grondgebied het ons niet gemakkelijk gemaakt. Maar het zou ons verbazen moesten we een woning overgeslagen hebben en moest dat zo zijn; we hebben nog enkele flesjes fris staan!

Bruno Stevenheydens
[ Lees meer ]
bron: http://www.vlaamsbelangbeveren.org


Och, er zijn ook andere afdelingen die het doen hoor. Zolang 11 juli maar een echt Vlaams feest wordt.
De Garde is offline  
Oud 20 juli 2005, 09:25   #9
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
leuke actie stemmen ronselen bedoel je dus

Benieuwd of ze het ook deden bij de Vlaamse leeuw die het Vlaams Belang hanteert (zwarte klauwen)
Ge moet daar niet zo zuur op reageren, jong. Niks belet Belang-afdelingen van hetzelfde te doen.
De Garde is offline  
Oud 20 juli 2005, 10:17   #10
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik weet niet of het overal gedaan werd, maar in mijn gemeente is de N-VA van deur tot deur gegaan bij iedereen die op 11 juli 'de beest uithing' om hen een klein sleutelhangertje te geven als dank voor het 'vlaggen'.

Het is een klein geel-zwart bijtje met een papiertje erbij : "Wij zijn BIJzonder blij dat u vlagt".

Superattent en erg positief... zo zie ik het wel graag.
Ik snap wel het nut niet. En wat is daar positief aan? Het Vlaams-nationalisme aanmoedigen, is zoals het islamfundamentalisme aanmoedigen. Niks positief.

Hopelijk hebben die twee man en een paardekop dat op hun eigen kosten gedaan en niet op kosten van de gemeenschap.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 20-07-2005 at 11:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik weet niet of het overal gedaan werd, maar in mijn gemeente is de N-VA van deur tot deur gegaan bij iedereen die op 11 juli 'de beest uithing' om hen een klein sleutelhangertje te geven als dank voor het 'vlaggen'.

Het is een klein geel-zwart bijtje met een papiertje erbij : "Wij zijn BIJzonder blij dat u vlagt".

Superattent en erg positief... zo zie ik het wel graag.
Ik snap wel het nut niet. En wat is daar positief aan? Het Vlaams-nationalisme aanmoedigen, is zoals het islamfundamentalisme aanmoedigen. Niks positief.

Hopelijk hebben die twee man en een paardekop dat op hun eigen kosten gedaan en niet op kosten van de gemeenschap.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 20-07-2005 at 11:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik weet niet of het overal gedaan werd, maar in mijn gemeente is de N-VA van deur tot deur gegaan bij iedereen die op 11 juli 'de beest uithing' om hen een klein sleutelhangertje te geven als dank voor het 'vlaggen'.

Het is een klein geel-zwart bijtje met een papiertje erbij : "Wij zijn BIJzonder blij dat u vlagt".

Superattent en erg positief... zo zie ik het wel graag.
Ik snap wel het nut niet. En wat is daar positief aan? Het Vlaams-nationalisme aanmoedigen, is zoals het islamfundamentalisme aanmoedigen. Niks positief.

Hopelijk hebben die twee en een paardekop dat op hun eigen kosten gedaan en niet op kosten van de gemeenschap.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik weet niet of het overal gedaan werd, maar in mijn gemeente is de N-VA van deur tot deur gegaan bij iedereen die op 11 juli 'de beest uithing' om hen een klein sleutelhangertje te geven als dank voor het 'vlaggen'.

Het is een klein geel-zwart bijtje met een papiertje erbij : "Wij zijn BIJzonder blij dat u vlagt".

Superattent en erg positief... zo zie ik het wel graag.
Ik snap wel het nut niet. En wat is daar positief aan? Het Vlaams-nationalisme aanmoedigen, is zoals het islamfundamentalisme aanmoedigen. Niks positief.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 20 juli 2005 om 10:18.
Hans1 is offline  
Oud 20 juli 2005, 10:21   #11
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik snap wel het nut niet. En wat is daar positief aan? Het Vlaams-nationalisme aanmoedigen, is zoals het islamfundamentalisme aanmoedigen. Niks positief.

Hopelijk hebben die twee man en een paardekop dat op hun eigen kosten gedaan en niet op kosten van de gemeenschap.
Laat eens iets weten als je wel iets begrijpt. Dan kunnen we misschien eens praten.
De Garde is offline  
Oud 20 juli 2005, 10:36   #12
Garga
Lokaal Raadslid
 
Garga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2003
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 341
Standaard

Hebben ook met N-VA in onze gemeente gele rozen uitgedeeld bij iedereen waar er een vlag hing. Dit voor de tweede keer op rij, dit jaar hadden we het echter in ons afdelingsblad op voorhand aangekondigd. Gevolg: vorig jaar 65 rozen verdeeld, dit jaar 109 en nog drie extra vlaggen besteld! En reken maar dat de mensen er blij mee zijn, sommigen zitten ons zelf op te wachten. En op twee uitzonderingen na zijn we ook door iedereen zeer goed ontvangen.
__________________
"Er zijn twee soorten politici: die hun taal gebruiken om hun gedachten te verbergen en die hun taal gebruiken om te verbergen dat zij geen gedachten bezitten." - Jan Greshoff
Garga is offline  
Oud 20 juli 2005, 10:37   #13
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garga
Hebben ook met N-VA in onze gemeente gele rozen uitgedeeld bij iedereen waar er een vlag hing. Dit voor de tweede keer op rij, dit jaar hadden we het echter in ons afdelingsblad op voorhand aangekondigd. Gevolg: vorig jaar 65 rozen verdeeld, dit jaar 109 en nog drie extra vlaggen besteld! En reken maar dat de mensen er blij mee zijn, sommigen zitten ons zelf op te wachten. En op twee uitzonderingen na zijn we ook door iedereen zeer goed ontvangen.
109? Is dat in de streek van Aalst?
De Garde is offline  
Oud 20 juli 2005, 10:42   #14
Garga
Lokaal Raadslid
 
Garga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2003
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
109? Is dat in de streek van Aalst?
Zelfde kanton zelfs...
__________________
"Er zijn twee soorten politici: die hun taal gebruiken om hun gedachten te verbergen en die hun taal gebruiken om te verbergen dat zij geen gedachten bezitten." - Jan Greshoff
Garga is offline  
Oud 20 juli 2005, 11:57   #15
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Ranst - Antwerpen
Berichten: 344
Standaard

Reeds meer dan 10 jaar deelt VU/N-VA Ranst gele rozen uit aan
Vlamingen die op 11 Juli de Leeuwevlag uithangen.





www.n-va.be/ranst[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Willy Eeckhout on 20-07-2005 at 13:01
Reason:
--------------------------------

Reeds meer dan 10 jaar deelt VU/N-VA Ranst gele rozen uit aan
Vlamingen die op 11 Juli de Leeuwevlag uithangen.





www.n-va.be/ranst[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Reeds meer dan 10 jaar deelt VU/N-VA Ranst gele rozen uit aan
Vlamingen die op 11 Juli de Leeuwevlag uithangen.

www.n-va.be/ranst[/size]
[/edit]
__________________
[SIZE=3]Vlaamse Eénheid in verscheidenheid[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Willy Eeckhout : 20 juli 2005 om 12:01.
Willy Eeckhout is offline  
Oud 20 juli 2005, 12:51   #16
Flandriar
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik deel 1 argument met de belgicisten : namelijk dat een superkleine natie minder efficiënt zou zijn. Daarom ben ik naast autonomie voor Vlaanderen ook voor een samengaan met Nederland. Als een soort deelstaat dan, niet als een homogeen onderdeel. Het zou heel wat zaken verbeteren, gaande van een koningshuis dat je taal spreekt tot hun wil om de schelde wel uit te diepen want de 'nieuwe nederlanden' zouden dan twee wereldhavens hebben.
Was je op het n-va-colloquium "Vlaanderen staat voor Europa" (11 juni), want daar vielen toch wel meerdere argumenten pro 'kleine' naties te horen.
__________________
[size=2][size=1]
[/size]
[/size]
Flandriar is offline  
Oud 20 juli 2005, 13:04   #17
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik deel 1 argument met de belgicisten : namelijk dat een superkleine natie minder efficiënt zou zijn. Daarom ben ik naast autonomie voor Vlaanderen ook voor een samengaan met Nederland. Als een soort deelstaat dan, niet als een homogeen onderdeel. Het zou heel wat zaken verbeteren, gaande van een koningshuis dat je taal spreekt tot hun wil om de schelde wel uit te diepen want de 'nieuwe nederlanden' zouden dan twee wereldhavens hebben.
Pff, ik wist niet dat Congo zo performant was. De grootte van een land heeft geen zier te maken met het bestuur. Het meest essentiële is een bestuur dat vooruitziend is en vertrouwen wekt bij de bevolking.

En dan lijkt me een kleine natie heel wat handiger dan superstaten.

Wat Nederland betreft: akkoord en liefst zelfs, maar niet forceren. Pas als men het er over eens is dat het twee gelijkwaardige partners zijn kunnen goede afspraken gemaakt worden. Iets waar we in dit apenland na 175 jaar nog niet in geslaagd zijn.
De Garde is offline  
Oud 20 juli 2005, 14:09   #18
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

hé, idd, ze zijn bij mij thuis ook langs geweest. Ze mochten hun sleutelhanger echter houden. Ik heb het niet zo voor collaborateurs.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 20 juli 2005, 14:25   #19
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
leuke actie stemmen ronselen bedoel je dus

Benieuwd of ze het ook deden bij de Vlaamse leeuw die het Vlaams Belang hanteert (zwarte klauwen)
Rustig, rustig. Vele vroegere Vlaams Blok afdelingen hebben hen dat reeds lang geleden voorgedaan. Plagiaat eigenlijk, maar wel een goed initiatief. Samen sterk.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline  
Oud 20 juli 2005, 18:17   #20
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garga
En op twee uitzonderingen na zijn we ook door iedereen zeer goed ontvangen.
wie waren de 2 uitzonderingen als ik vragen mag ?
Internaut is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be