Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 14 september 2003, 11:19   #21
Commie
Lokaal Raadslid
 
Commie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: 't stad
Berichten: 313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meeus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
De gedachtenpolitie van het Vlaams Blok wil toeslaan. Stop die politieke politie en vrijwaar het recht om voor een eigen mening te kunnen uitkomen!

Halt aan de rechtse gedapo van het Vlaams Blok!
Bij het lezen van deze tekst, ben ik toch wel erg geschrokken door de stompzinnigheid ervan !

Wat ik steeds maar hoor is dat juist het Vlaams Blok overal de mond gesnoerd wordt, zelfs als iemand ervan toch op een zelfdzaam ogenblik uitgenodigd wordt.

En wat hoorde ik onlangs over die gruwelijke extremistische gebroeders Verbeke, die zowaar tot 1 jaar cel worden veroordeeld, 10 jaar hun burgerrechten kwijtspelen en nog een 2.500 euros boetes krijgen omdat ze hun mening willen zeggen !

Wie is hier de GEDAPO ? COMMIE !
Fascisme is geen mening maar een misdaad.

Die mannen van VHO maken zichzelf medeplichtig aan de misdaden van het nazisme en worden dus terecht veroordeeld.
Commie is offline  
Oud 14 september 2003, 15:49   #22
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
PERSMEDEDELING 12 SEPTEMBER 2003

Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde
starten met campagne: ?Halt aan de linkse indoctrinatie?




In sommige scholen hangen er affiches met teksten zoals ?Ze hebben ons al eens getoond hoe zij de crisis en de sociale problemen oplossen. Extreemrechts? Nooit meer!?, ?Wie zijn stem geeft aan extreemrechts is ze voor altijd kwijt?, ?Een stem voor extreemrechts, is een verloren stem!?, ?

Ondanks het feit dat het Vlaams Blok zichzelf geenszins bestempelt als een extreem rechtse partij, stellen we dagelijks vast dat de geschreven en audiovisuele media het Vlaams Blok wel degelijk omschrijven als extreem rechts, en daarom zijn de affiches in kwestie tegen het Vlaams Blok gericht. Door het ophangen van dergelijke affiches wordt er in de school dus aan partijpolitiek gedaan. Dit is volgens de Vlaams Blok Jongeren onaanvaardbaar, omdat er binnen de muren van een school niet aan politiek mag gedaan worden. Een school dient politiek neutraal te zijn.

Dezelfde mening is de Commissie Zorgvuldig Bestuur toegedaan. Naar aanleiding van een klacht tegen het Gemeentelijk Technisch Instituut Sint-Jozef te Kalmthout, wegens het ophangen van de affiche ?Wie zijn stem geeft aan extreemrechts is ze voor altijd kwijt?, stelt de Commissie op 2 juni 2003 dat ?dergelijke affiches een connotatie hebben met politieke standpunten en partijen binnen het bestaande partijpolitiek landschap in Vlaanderen en dat het ophangen van dergelijke affiches in strijd is met het verbod op politieke propaganda in scholen.?

Daarom starten de Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde vandaag met de campagne ?Halt aan de linkse indoctrinatie?. Elke school waar een affiche met een dergelijk opschrift omhoog hangt, zal schriftelijk vriendelijk verzocht worden deze te verwijderen. Aan de directeur zal gevraagd worden om in de toekomst er op toe te zien dat de letter van de bestaande regelgeving terzake zal worden toegepast.

Vandaag werd er schriftelijk aan de directeur van het Koninklijk Atheneum te Halle gevraagd de affiche, die omhoog hangt in het lokaal van niet-confessionele Zedenleer, met opschrift ?Ze hebben ons al eens getoond hoe zij de crisis en de sociale problemen oplossen. Extreemrechts? Nooit meer!? te verwijderen. Deze vraag kwam er na melding van enkele leerlingen.

Iedereen mag zijn mening hebben. Deze mag rechts, links, ? desnoods averechts zijn, maar een instelling zoals een school dient een neutraal karakter te hebben.

Jörgen Noens
Voorzitter Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde

Frederic Erens
Nationaal voorzitter Vlaams Blok Jongeren
Zolang we maar dubbele standaarden kunnen gebruiken hé! Elke Blokker op dit forum loopt steeds te verkondigen dat een mening niemand schaadt. Publicaties van mensen die de holocaust ontkennen, mag men dan ook niet verbieden. Maar als er eens een simpele affiche hangt zonder diepgaande argumenten...

Tweede dubbele standaard: Een mening mag niet verkondigd worden in het zedenleer-klaslokaal, maar de directie moet die affiches wel weghalen met een andere politieke mening. Ze moet zich namelijk afzetten tegen 'de linkse indoctrinatie' (whatever that may be).

Derde dubbele standaard: In Uw programma lees ik:

Citaat:
Het recht van de inrichtende machten om eigen pedagogische projecten aan te bieden is voor het Vlaams Blok een onaantastbare verworvenheid.
...
De onderwijsvrijheid moet gerespecteerd worden in Vlaanderen.
Zich verzetten tegen de discriminatie van de medemens, behoort dat dan niet tot de onderwijsvrijheid (die btw nog altijd in de grondwet staat)?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 15 september 2003, 10:35   #23
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
Je zou beter aan je sympathisanten Herbert en Siegfried Verbeke vragen om zich aan de anti-negationismewet te houden

Wel grappig hoe het Blok zich soms wil opwerpen als de verdedigers van de Belgische wetten en regels... Uiteraard enkel als het hen uitkomt.

Een verbod op politieke meningen op de scholen is een maatregel die schandalig is en dus gesteund wordt door die rechtse mannekes die liever niet hebben dat de jongeren voor zichzelf denken. Neen, zij zullen wel bepalen wat wij wel of niet mogen denken, of welke mening we al dan niet mogen uiten.
Beste commie,

Ik moet waarschijnlijk niet ver zoeken van wat uw schrijfnaam de afkorting is.

De twee personen waarover u het heeft, zijn voor mij totaal onbekende personen. Wat ik over hen weet, is hetzelfde als wat u in de krant leest of op het nieuws hoort. Maar wat dat bij deze discussie komt doen ismij een raadsel.

Uiteraard is het een recht dat iedere leerling en iedere leerkracht een eigen politieke mening mag hebben. Het zou inderdaad schandalig zijn, mocht dit geen recht zijn! Maar ik schrijf duidelijk een EIGEN mening. Een leerkracht mag zijn mening niet proberen over te dragen aan zijn leerkrachten.

Er zijn ook leerkrachten die een Vlaams-Bloklidkaart hebben. Stel u voor dat zo'n leerkracht aan jou les geeft en tracht zijn mening op te dringen aan jouw klas. Vind je dat dat mag? Ik vind van niet! Wat zou jij er van vinden, moesten er affiches van het Vlaams Blok in je klas hangen? Mag dat? Neen! En dat is maar normaal ook! Een school moet neutraal zijn. Een leerkracht moet neutraal zijn in zijn les geven!

Zoals u zelf schrijft, mogen we niet bepalen wie wat moet denken! Ook leerkrachten mogen dat niet!

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
Beste commie,

Ik wacht nog steeds op een reactie op bovenstaande. U heeft nu enkele dagen de tijd gehad om iets te bedenken!

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline  
Oud 15 september 2003, 10:36   #24
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
Je zou beter aan je sympathisanten Herbert en Siegfried Verbeke vragen om zich aan de anti-negationismewet te houden
Nogmaals beste commie,

Zijn deze twee personen sympathisanten van mij? Hoe weet je dat? Hebben ze dat aan jou laten weten? Verwittig dan maar snel de gerechtelijke diensten, want naar het schijnt is één van deze twee zoek!

Dus u vraagt net zoals ik vraag, dat men zich aan de wet houdt! Of vindt u dat je een verschil mag maken tussen uw voorbeeld en mijn voorbeeld?

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
Idem
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline  
Oud 15 september 2003, 10:43   #25
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Zolang we maar dubbele standaarden kunnen gebruiken hé! Elke Blokker op dit forum loopt steeds te verkondigen dat een mening niemand schaadt. Publicaties van mensen die de holocaust ontkennen, mag men dan ook niet verbieden. Maar als er eens een simpele affiche hangt zonder diepgaande argumenten...

Tweede dubbele standaard: Een mening mag niet verkondigd worden in het zedenleer-klaslokaal, maar de directie moet die affiches wel weghalen met een andere politieke mening. Ze moet zich namelijk afzetten tegen 'de linkse indoctrinatie' (whatever that may be).

Derde dubbele standaard: In Uw programma lees ik:

Citaat:
Het recht van de inrichtende machten om eigen pedagogische projecten aan te bieden is voor het Vlaams Blok een onaantastbare verworvenheid.
...
De onderwijsvrijheid moet gerespecteerd worden in Vlaanderen.
Zich verzetten tegen de discriminatie van de medemens, behoort dat dan niet tot de onderwijsvrijheid (die btw nog altijd in de grondwet staat)?
Beste S.,

voor mij bestaat er inderdaad zoiets als ieder heeft her echt op een eigen mening. Net daarom reageer ik als verantwoordelijke van de Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde op het feit dat een bepaalde leerkracht via affiches zijn mening wil opdringen aan enkele leerlingen. Deze hebben hierdoor geen recht op een eigen mening! Is het dat wat u wenst? Kijk een instelling als een school dient een neutraal karakter te hebben. Dit is nu eenmaal de wet en hierdoor kan iedere leerling zelf zijn eigen mening vormen! Net zoals wat u blijkbaar vraagt! Tevereden?

Ondanks het feit dat het Vlaams Blok zichzelf geenszins bestempelt als een extreem rechtse partij, stellen we dagelijks vast dat de geschreven en audiovisuele media het Vlaams Blok wel degelijk omschrijven als extreem rechts, en daarom zijn de affiches in kwestie tegen het Vlaams Blok gericht. Dit werd bevestigd door de Commissie Zorgvuldig Bestuur. De Commissie stelt op 2 juni 2003 dat ‘dergelijke affiches een connotatie hebben met politieke standpunten en partijen binnen het bestaande partijpolitiek landschap in Vlaanderen en dat het ophangen van dergelijke affiches in strijd is met het verbod op politieke propaganda in scholen.’ Dat een school dus een eigen pedagogisch project wil aanbieden, is een recht.

Maar geen project die één partij viseert! Geen project dat een connotatie heeft met één politieke partij! Wat dat is politieke propaganda voeren, iets wat niet mag in Vlaanderen!

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline  
Oud 15 september 2003, 12:44   #26
Klaas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Ik pis op het Vlaams Blok...
Proficiat ... en voor de rest iets inhoudelijk?
Klaas is offline  
Oud 15 september 2003, 12:50   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Zelfs mijn kat is zo beleefd om naar haar bak te lopen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 15 september 2003, 14:42   #28
Klaas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Berichten: 1.431
Standaard

Commie?
Klaas is offline  
Oud 15 september 2003, 15:49   #29
Commie
Lokaal Raadslid
 
Commie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: 't stad
Berichten: 313
Standaard

Zeg Noens, ga je hier ook nog op reageren? Het lijkt nogal een terechte opmerking inzake contradicties binnen hetgeen naar voor gebracht wordt door rechtse rakkers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.

Zolang we maar dubbele standaarden kunnen gebruiken hé! Elke Blokker op dit forum loopt steeds te verkondigen dat een mening niemand schaadt. Publicaties van mensen die de holocaust ontkennen, mag men dan ook niet verbieden. Maar als er eens een simpele affiche hangt zonder diepgaande argumenten...

Tweede dubbele standaard: Een mening mag niet verkondigd worden in het zedenleer-klaslokaal, maar de directie moet die affiches wel weghalen met een andere politieke mening. Ze moet zich namelijk afzetten tegen 'de linkse indoctrinatie' (whatever that may be).

Derde dubbele standaard: In Uw programma lees ik:

Citaat:
Het recht van de inrichtende machten om eigen pedagogische projecten aan te bieden is voor het Vlaams Blok een onaantastbare verworvenheid.
...
De onderwijsvrijheid moet gerespecteerd worden in Vlaanderen.
Zich verzetten tegen de discriminatie van de medemens, behoort dat dan niet tot de onderwijsvrijheid (die btw nog altijd in de grondwet staat)?
Commie is offline  
Oud 15 september 2003, 15:56   #30
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Veel mensen verzetten zich tegen het fascistische VB. Dat andere partijen meewerken aan de verwezenlijking van punt één van het VB, de realisatie van een soevereine Vlaamse staat, daar wordt veel minder over gezegd.
Bruno* is offline  
Oud 15 september 2003, 16:33   #31
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
Zeg Noens, ga je hier ook nog op reageren? Het lijkt nogal een terechte opmerking inzake contradicties binnen hetgeen naar voor gebracht wordt door rechtse rakkers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.

Zolang we maar dubbele standaarden kunnen gebruiken hé! Elke Blokker op dit forum loopt steeds te verkondigen dat een mening niemand schaadt. Publicaties van mensen die de holocaust ontkennen, mag men dan ook niet verbieden. Maar als er eens een simpele affiche hangt zonder diepgaande argumenten...

Tweede dubbele standaard: Een mening mag niet verkondigd worden in het zedenleer-klaslokaal, maar de directie moet die affiches wel weghalen met een andere politieke mening. Ze moet zich namelijk afzetten tegen 'de linkse indoctrinatie' (whatever that may be).

Derde dubbele standaard: In Uw programma lees ik:

Citaat:
Het recht van de inrichtende machten om eigen pedagogische projecten aan te bieden is voor het Vlaams Blok een onaantastbare verworvenheid.
...
De onderwijsvrijheid moet gerespecteerd worden in Vlaanderen.
Zich verzetten tegen de discriminatie van de medemens, behoort dat dan niet tot de onderwijsvrijheid (die btw nog altijd in de grondwet staat)?
Geplaatst: Ma Sep 15, 2003 11:43 am Onderwerp: Re: Vlaams Blok Jongeren B-H-V: Halt aan de linkse indoctrin

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Zolang we maar dubbele standaarden kunnen gebruiken hé! Elke Blokker op dit forum loopt steeds te verkondigen dat een mening niemand schaadt. Publicaties van mensen die de holocaust ontkennen, mag men dan ook niet verbieden. Maar als er eens een simpele affiche hangt zonder diepgaande argumenten...

Tweede dubbele standaard: Een mening mag niet verkondigd worden in het zedenleer-klaslokaal, maar de directie moet die affiches wel weghalen met een andere politieke mening. Ze moet zich namelijk afzetten tegen 'de linkse indoctrinatie' (whatever that may be).

Derde dubbele standaard: In Uw programma lees ik:

Quote:
Het recht van de inrichtende machten om eigen pedagogische projecten aan te bieden is voor het Vlaams Blok een onaantastbare verworvenheid.
...
De onderwijsvrijheid moet gerespecteerd worden in Vlaanderen.



Zich verzetten tegen de discriminatie van de medemens, behoort dat dan niet tot de onderwijsvrijheid (die btw nog altijd in de grondwet staat)?


Beste S.,

voor mij bestaat er inderdaad zoiets als ieder heeft her echt op een eigen mening. Net daarom reageer ik als verantwoordelijke van de Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde op het feit dat een bepaalde leerkracht via affiches zijn mening wil opdringen aan enkele leerlingen. Deze hebben hierdoor geen recht op een eigen mening! Is het dat wat u wenst? Kijk een instelling als een school dient een neutraal karakter te hebben. Dit is nu eenmaal de wet en hierdoor kan iedere leerling zelf zijn eigen mening vormen! Net zoals wat u blijkbaar vraagt! Tevereden?

Ondanks het feit dat het Vlaams Blok zichzelf geenszins bestempelt als een extreem rechtse partij, stellen we dagelijks vast dat de geschreven en audiovisuele media het Vlaams Blok wel degelijk omschrijven als extreem rechts, en daarom zijn de affiches in kwestie tegen het Vlaams Blok gericht. Dit werd bevestigd door de Commissie Zorgvuldig Bestuur. De Commissie stelt op 2 juni 2003 dat ‘dergelijke affiches een connotatie hebben met politieke standpunten en partijen binnen het bestaande partijpolitiek landschap in Vlaanderen en dat het ophangen van dergelijke affiches in strijd is met het verbod op politieke propaganda in scholen.’ Dat een school dus een eigen pedagogisch project wil aanbieden, is een recht.

Maar geen project die één partij viseert! Geen project dat een connotatie heeft met één politieke partij! Wat dat is politieke propaganda voeren, iets wat niet mag in Vlaanderen!

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens


Beste Commie,

Bezin eer je begin! Bovenstaande werd reeds vandaag omstreeks 11u43 geplaatst! En trouwens een vraag van een ander gebruiken om zelf niet een antwoord te formuleren, zegt genoeg over je persoon!

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline  
Oud 15 september 2003, 16:37   #32
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Veel mensen verzetten zich tegen het fascistische VB. Dat andere partijen meewerken aan de verwezenlijking van punt één van het VB, de realisatie van een soevereine Vlaamse staat, daar wordt veel minder over gezegd.
Beste Tacitus,

Weet u wel wat het woord fascimse wil zeggen? Kent u er wel de inhoud van? Ik heb college gelopen een zekere prof. Deschouwer (VUB) niet bepaald een vriend van het Vlaams Blok en eerder een persoon die voorstander is van belgië dan van Vlaanderen. Toch schrijft deze prof. in zijn cursus politicologie dat fascisme in onze maatschappij al lang niet meer bestaat en dat er geen enkele partij in het partijpolitiekelandschap in Vlaanderen, zich baseerd op het fascimse! Kan u deze personeen op een ander gedacht brengen? Kan u me bewijzen dat het Vlaams Blok fascistisch zou zijn? Het lijkt één van de enige woorden te zijn die u gebruikt om u te verweren tegen het Vlaams Blok.

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline  
Oud 15 september 2003, 17:52   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Veel mensen verzetten zich tegen het fascistische VB. Dat andere partijen meewerken aan de verwezenlijking van punt één van het VB, de realisatie van een soevereine Vlaamse staat, daar wordt veel minder over gezegd.
En ALWEER datzelfde verhaaltje: vlaams is fascisme. Het doet mij zeer pijn in mijn radicaal links hart, maar noem mij dan maar fascist.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 15 september 2003, 19:17   #34
Celebfin
Provinciaal Statenlid
 
Celebfin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Locatie: Antwerpen(Wilrijk)
Berichten: 668
Standaard

Vlaamse onhafankelijkheid is gewoon dom, niks fascistisch.
__________________
You have a voice don't loose it
You have a choice so choose it
you have a brain so use it
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline  
Oud 16 september 2003, 10:25   #35
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Affiches tegen ,,extreem-rechts'' moeten uit de klas

BRUSSEL -- Het Vlaams Blok kreeg gelijk van de Commissie Zorgvuldig Bestuur.
Een atheneum moet een affiche tegen extreem-rechts verwijderen. De partij
gaat meteen in de tegenaanval.


http://www.standaard.be/r.asp?ID=DST...ws/binnenland/

Affiches tegen ,,extreem-rechts'' moeten uit de klas
Vlaams Blok wint procedure bij bevoegde onderwijscommissie
BRUSSEL -- Het Vlaams Blok kreeg gelijk van de Commissie Zorgvuldig Bestuur.
Een atheneum moet een affiche tegen extreem-rechts verwijderen. De partij
gaat meteen in de tegenaanval.


De Commissie Zorgvuldig Bestuur van het departement Onderwijs waakt over
enkele basisprincipes zoals de (poging tot) kosteloosheid, de regulering van
reclame en sponsoring en de afwezigheid van politieke propaganda. In een
dispuut over affiches tegen extreem-rechts geeft de Commissie het Vlaams
Blok gelijk.
De partij legde bijna twee jaar geleden klacht neer tegen de burgemeester en
de onderijsschepen van de Antwerpse gemeente Kalmthout. In de klas voor
niet-confessionele zedenleer van het gemeentelijk instituut Sint-Jozef hing
de affiche Wie zijn stem geeft aan extreem-rechts is ze voor altijd kwijt.
Volgens de extreem-rechtse partij is deze poster een inbreuk tegen het
verbod om in scholen aan politieke propaganda te doen.
Net voor de jongste zomervakantie volgde de Commissie de redenering van het
Vlaams Blok. Volgens commissievoorzitter Ernest Duys heeft de affiche een
connotatie met een politieke partij omdat ze in het kader van de Antwerpse
gemeenteraadsverkiezingen van 2000 werd verspreid. ,,Het ophangen van de
affiche ondersteunt het stemgedrag voor bepaalde politieke landschap,''
besluit hij. Een financiële sanctie komt er niet maar de school wordt
gevraagd de affiche te verwijderen en ervoor te zorgen dat het niet meer
gebeurt.
Voor de Brusselse Vlaams Blok Jongeren is het oordeel van de Commissie een
aanleiding om met een campagne tegen de ,,linkse indoctrinatie'' te starten.
Als de Blok-jongeren ergens affiches ,,spotten'' die tegen extreem-rechts
zijn gericht, dan zal de schooldirecteur schriftelijk worden gevraagd om ze
te verwijderen. Zo niet kan een procedure worden gestart.
Merkwaardig is wel dat het Blok zichzelf niet als een extreem-rechtse
formatie beschouwt. ,,Maar omdat andere partijen ons wel als extreem-rechts
bestempelen, zijn de affiches tegen het Vlaams Blok gericht,'' vindt
jongerenvoorzitter Frederic Erens.

16/09/2003
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline  
Oud 16 september 2003, 10:32   #36
Commie
Lokaal Raadslid
 
Commie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: 't stad
Berichten: 313
Standaard

Uit naam van de vrije meningsuiting mag dus geen mening geuit worden die ingaat tegen uw mening?

Echt zielig hoor! Eerst klagen jullie dat het Vlaams Blok in de media geboycot zou worden, wat absoluut niet het geval is, en dat jullie het "slachtoffer" zouden zijn van de Politiek Correcte media. Om daarna eigen "politiek correcte" normen te willen opleggen.

Daar is maar één woord voor: hypocriet
Commie is offline  
Oud 16 september 2003, 10:37   #37
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
Uit naam van de vrije meningsuiting mag dus geen mening geuit worden die ingaat tegen uw mening?

Echt zielig hoor! Eerst klagen jullie dat het Vlaams Blok in de media geboycot zou worden, wat absoluut niet het geval is, en dat jullie het "slachtoffer" zouden zijn van de Politiek Correcte media. Om daarna eigen "politiek correcte" normen te willen opleggen.

Daar is maar één woord voor: hypocriet
Beste Commie,

U heeft nog steeds niet op mijn voorgaande reacties geantwoord, ik mag dus vermoeden dat je geen weerwoord kunt bieden en je dus steeds dezelfde zinnen blijft herhalen!

Nogmaals, voor de Vlaams Blok Jongeren is het recht op een eigen mening een fundamenteel iets! Net daarom vragen we dergelijke affiches te verwijderen. Omdat men met dergelijke affiches tracht leerlingen een mening op te dringen en men ze dus niet de kans laat om een eigen mening te vormen!

Zou jij het goed vinden dat bij jou, indien je nog naar het school zou gaan, in de klas affiches hangen tegen het communisme, tegen het socialisme, tegen extreem links, tegen de LSP, tegen de PvdA, tegen ALS, tegen Blokbuster, ...?

Met vriendelijke groeten en in de hoop eindelijk eens een antwoord van u te mogen lezen,

Jörgen Noens
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline  
Oud 16 september 2003, 10:40   #38
Commie
Lokaal Raadslid
 
Commie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: 't stad
Berichten: 313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
Uit naam van de vrije meningsuiting mag dus geen mening geuit worden die ingaat tegen uw mening?

Echt zielig hoor! Eerst klagen jullie dat het Vlaams Blok in de media geboycot zou worden, wat absoluut niet het geval is, en dat jullie het "slachtoffer" zouden zijn van de Politiek Correcte media. Om daarna eigen "politiek correcte" normen te willen opleggen.

Daar is maar één woord voor: hypocriet
Beste Commie,

U heeft nog steeds niet op mijn voorgaande reacties geantwoord, ik mag dus vermoeden dat je geen weerwoord kunt bieden en je dus steeds dezelfde zinnen blijft herhalen!

Nogmaals, voor de Vlaams Blok Jongeren is het recht op een eigen mening een fundamenteel iets! Net daarom vragen we dergelijke affiches te verwijderen. Omdat men met dergelijke affiches tracht leerlingen een mening op te dringen en men ze dus niet de kans laat om een eigen mening te vormen!

Zou jij het goed vinden dat bij jou, indien je nog naar het school zou gaan, in de klas affiches hangen tegen het communisme, tegen het socialisme, tegen extreem links, tegen de LSP, tegen de PvdA, tegen ALS, tegen Blokbuster, ...?

Met vriendelijke groeten en in de hoop eindelijk eens een antwoord van u te mogen lezen,

Jörgen Noens
Dus een mening uiten = een mening opdringen?
Commie is offline  
Oud 16 september 2003, 10:45   #39
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
Uit naam van de vrije meningsuiting mag dus geen mening geuit worden die ingaat tegen uw mening?

Echt zielig hoor! Eerst klagen jullie dat het Vlaams Blok in de media geboycot zou worden, wat absoluut niet het geval is, en dat jullie het "slachtoffer" zouden zijn van de Politiek Correcte media. Om daarna eigen "politiek correcte" normen te willen opleggen.

Daar is maar één woord voor: hypocriet
Beste Commie,

U heeft nog steeds niet op mijn voorgaande reacties geantwoord, ik mag dus vermoeden dat je geen weerwoord kunt bieden en je dus steeds dezelfde zinnen blijft herhalen!

Nogmaals, voor de Vlaams Blok Jongeren is het recht op een eigen mening een fundamenteel iets! Net daarom vragen we dergelijke affiches te verwijderen. Omdat men met dergelijke affiches tracht leerlingen een mening op te dringen en men ze dus niet de kans laat om een eigen mening te vormen!

Zou jij het goed vinden dat bij jou, indien je nog naar het school zou gaan, in de klas affiches hangen tegen het communisme, tegen het socialisme, tegen extreem links, tegen de LSP, tegen de PvdA, tegen ALS, tegen Blokbuster, ...?

Met vriendelijke groeten en in de hoop eindelijk eens een antwoord van u te mogen lezen,

Jörgen Noens
Dus een mening uiten = een mening opdringen?
Beste Commie,

Doet u het erom?

Neen een mening uiten, staat niet gelijk aan een mening opdringen. Maar als leerkracht affiches in een klaslokaal hangen, lijkt me echter niet ideaal. Een school moet een neutraal karakter bezitten.

En gelet het feit dat de Commissie Zorgvuldig Bestuur deze beslissing heeft genomen, toont aan dat de Vlaams Blok Jongeren hier het bij het rechte eind hebben.

Nogmaals: Zou jij het goed vinden dat bij jou, indien je nog naar het school zou gaan, in de klas affiches hangen tegen het communisme, tegen het socialisme, tegen extreem links, tegen de LSP, tegen de PvdA, tegen ALS, tegen Blokbuster, ...?

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline  
Oud 16 september 2003, 10:46   #40
Commie
Lokaal Raadslid
 
Commie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: 't stad
Berichten: 313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meeus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
De gedachtenpolitie van het Vlaams Blok wil toeslaan. Stop die politieke politie en vrijwaar het recht om voor een eigen mening te kunnen uitkomen!

Halt aan de rechtse gedapo van het Vlaams Blok!
Bij het lezen van deze tekst, ben ik toch wel erg geschrokken door de stompzinnigheid ervan !

Wat ik steeds maar hoor is dat juist het Vlaams Blok overal de mond gesnoerd wordt, zelfs als iemand ervan toch op een zelfdzaam ogenblik uitgenodigd wordt.

En wat hoorde ik onlangs over die gruwelijke extremistische gebroeders Verbeke, die zowaar tot 1 jaar cel worden veroordeeld, 10 jaar hun burgerrechten kwijtspelen en nog een 2.500 euros boetes krijgen omdat ze hun mening willen zeggen !

Wie is hier de GEDAPO ? COMMIE !
Dus het Vlaams Blok is voor een verbod op politieke propaganda op school en tegen een verbod op het verspreiden van misdaden? Nu kan ik toch even niet meer volgen hoor.
Commie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be