Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Mag de overheid borg staan voor Arco Aandelen van BDW's moeder ?
Ja. 6 12,77%
Neen. 39 82,98%
Prins Laurent for president. 7 14,89%
wtf = BDW ? 3 6,38%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 14 mei 2018, 19:34   #361
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er zitten wel meer taboe's in de familie.

Zeg nu eens: wie is volledig zonder zonden ?

http://community.dewereldmorgen.be/b...-v-van-verraad
"donderdag 16 oktober 2014
Deze blog werd geschreven door een van onze lezers. Wil je zelf ook beginnen bloggen in onze community, ga dan meteen aan de slag."

Laat u gaan, Henri!
Wapper is offline  
Oud 12 juni 2018, 18:28   #362
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...koppeling-van/

e beursgang van Belfius staat op de agenda van de federale regering, maar de liberale vicepremier De Croo vreest dus dat het niet meer zal lukken. "Een beursgang vergt tijd om dat goed voor te bereiden. Als we Belfius dit najaar nog naar de beurs willen brengen, dan moeten we de beslissing zo ongeveer tijdens de maand juli nemen. Het moet dus vooruit gaan en ik merk dat men een oplossing voor Arco aan dat dossier blijft koppelen", zegt vicepremier De Croo.

"Men", dat is regeringspartij CD&V. De christendemocraten willen inderdaad eerst een oplossing voor de Arco-coöperanten en dan een beursgang van Belfius. Maar voor Arco is er op dit moment nog geen definitieve oplossing. "De timing van beide dossiers loopt niet samen", aldus De Croo. "Een oplossing voor Arco kan voor mij, dat staat ook in het regeerakkoord en ik wil mij daar absoluut aan houden. Maar dan moet het nog goedgekeurd worden door de Europese Commissie. Vandaar dat ik pleit om het los te koppelen."


Dat is de eerste maal dat een Open VLD minister zo klaar en duidelijk voorstander blijkt van een Arco oplossing. Meestal zweeg Open VLD hierover in alle talen, op een gewezen beleidspoliticus na die wereldkundig maakte dat Open VLD zich liet chanteren in de Arco affaire.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 juni 2018 om 18:29.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 juni 2018, 14:10   #363
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-zin~a6d3d77c/

“Men zal moeten toegeven dat het Arco-geld weg is”

Aanwezig waren de voorzitters van de meerderheidspartijen: Bart De Wever (N-VA), Wouter Beke (CD&V), Gwendolyn Rutten (Open Vld) en de voorzitters van de oppositiepartijen sp.a (John Crombez), Groen (Meyrem Almaci) en Vlaams Belang (Tom Van Grieken). De PVDA was niet uitgenodigd voor het debat.

Opvallend tijdens het debat was dat De Wever zei dat het “twijfelachtig” is dat de 800.000 Arco-coöperanten ooit nog hun geld terugzien. Vooral CD&V dringt al jaren aan op een oplossing, maar die is er nog altijd niet. “Men zal, vrees ik, vroeg of laat moeten toegeven in de christelijke zuil dat dat geld weg is”, was De Wever duidelijk. “Ik ben zelf een Arco-spaarder, maar ik reken er niet meer op. We zoeken oplossingen en ik ben loyaal aan het regeerakkoord. Als we een oplossing vinden, gaan we die uitvoeren, maar ik vrees dat we die nooit gaan vinden.”


Komt dat tegen. Het blijkt dat niet alleen Bart De Wever zijn moeder Arco vennoot is maar ook Bart De Wever zelf. Hoe idioot kan die mens zijn ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 november 2018, 11:08   #364
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...n-1396883.html

Maar hun aanbeveling dat de Belgische Staat zich burgerlijke partij zou stellen tegen de toenmalige Dexia-bestuurders, waaronder een hele rist politici en vertegenwoordigers van de christelijke vakbond en ziekenkas die braafjes hun zitpenning incasseerden en nooit teruggaven, werd meteen weggestemd door de toenmalige meerderheid van de regering-Di Rupo. Welk beeld geeft men hiermee vanuit de politiek?

Ook zij die in hun ledenblaadje Visie aan eenvoudige spaarders een veilig spaarproduct (een "deelbewijs") voorstelden dat in werkelijkheid tot een speculatief hefboomfonds vervelde, moesten zich niet verantwoorden maar konden daarentegen rekenen op hand- en spandiensten van politiek geallieerden in tal van pogingen om de factuur van dit Arco-debacle door te schuiven naar de belastingbetaler. Hierdoor blijft de Belgische belastingbetaler ook nog eens excessief blootgesteld aan de financiële sector, ondanks verwoede pogingen van de minister van financiën om de participaties in Ethias, BNP Paribas en Belfius af te bouwen.

Delen

Bankier is een eerbaar beroep. Maar het feit dat topverantwoordelijken voor de grootste debacles niet aangepakt worden, straalt af op de gehele beroepsgroep.

Onderzoek naar het Arco-debacle kon ook niet in de parlementaire Dexia-commissie, en deed ik dan maar zelf. Met toch alvast een opbrengst van 9,5 miljoen euro aan na te dragen belastingschulden door De Beweging, maar jaren na datum een seponering door het parket van mijn aangifte inzake mogelijk misbruik van vennootschapsgoederen met de winstbewijzen. Ook bij die andere bank heeft Maurice Lippens, die op het moment dat het huis in lichterlaaie stond op televisie opriep om zo snel mogelijk te investeren in Fortis, nooit de binnenkant van een cel moeten zien.


De strafklacht van Peter Dedecker jegens hen die hij "het ACW" noemt is reeds jaren geseponeerd. Als een klacht wordt geseponeerd krijg je daar bericht van. Waarom kwam hij niet met dit bericht naar buiten ?

Tevens heeft Charles Michel I het nagelaten om België burgelijke partij te laten stellen in de strafklacht jegens de personen en die Peter Dedecker en in extenso N-VA aanduiden als de aansprakelijk in het geld dat Bart De Wever's moeder kwijtspeelt in haar Arco-investering.

Qua volksverlakkerij kan dit tellen. Eerst stelt Dedecker dat hij het geld gaat recuperen bij degenen die hij aanwijst als de schuldigen. Als het puntje bij paaltje komt laat zijn regering het na om de staat burgerlijke partij te stellen.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 mei 2019, 07:57   #365
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...an-met-uitbet/

Dat zal volgens Van Overtveldt nooit gebeuren. "Men moet nu eens duidelijk zeggen: indien er geld voor Arco op tafel komt, zal het van Beweging.net moeten komen."


De journalist vergat te vragen hoe de vzw Beweging.net aansprakelijk zou zijn. Het is een vzw die nieuw is opgericht na de val van Arco. Zoals elke vzw heeft Beweging.net rechtspersoonlijkheid. Deze rechtspersoonlijkheid heeft bij oprichting zéro verplichtingen, activa, passiva, octrooien of rechten overgenomen van de Arco vennootschappen die momenteel in vereffening zijn.

Naar zeggen van Bart De Wever begint zijn moeder reeds te dementeren. Gezien ze bij hem inwoont is het aan hem om haar financiën in de gaten te houden. De vorige federale legislatuur had Bart De Wever haar Arco belangen laten verdedigen door een N-VA financiënminister. Deze heeft echter gefaald. Benieuwd wie Bart De Wever nu in het veld gaat sturen zodat zijn moeder haar geld terugziet.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be