Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2018, 22:15   #101
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het brein doet dat eigenlijk altijd...vandaar dat ge ook bedrogen kunt uitkomen.
Neem gewoon de visuele herkenningstechnieken...je hoeft maar de helft van de input te hebben en toch zegt het brein 'appel'
99 op 100 klopt dit .... in 1 op de 100 zal het een ufo zijn
Je punt is me bekend. Zoals bv volledige zinnen kunnen lezen waarvan de klinkers ontbreken of vanuit een geïsoleerde klank een lied herkennen.

Maar in mijn specifieke OBE-situatie ervaarde ik 2 verschillende waarnemingshoeken tegelijk – vanuit de zetel de krant lezen en dat beeld tegelijk waarnemen vanaf het plafond -, waarbij ik me dus afvraag hoe m’n brein die plafond-ervaring kon genereren.

Nu ja, er zijn wsl wel enkele klinisch-wetenschappelijke verklaringen daarvoor, maar die nemen toch het realistisch aandoende karakter niet weg van die specifieke waarneming/ervaring, die voor mij als ‘echter’ overkwam, dan wanneer ik – al dan niet routinematig - mijn dagelijkse dingen doe.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 08:14   #102
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik heb het artikel even gelezen. Wat ze blijkbaar gedaan hebben is een pattern recognition programma foto's laten zien met captions als "Man komt onder trein" en "Hillary vermoord nog een baby", en vervolgens hebben ze hem andere foto's laten zien en gevraagd: van alle categorieën die je kent, waar valt deze foto in? Het klinkt heel creepy, dat een programma in een inktvlek een man die onder de bus komt zou zien, maar het is gewoon een programma dat kleur en vorm probeert te matchen aan afbeeldingen die hij kent, en deze afbeelding lijkt nog het meest op die van een man die onder de bus komt. Daar zit geen enkele kwade bedoeling achter. Of in ieder geval niet vanuit de AI, de comment section maakt zich al klaar om computers in de fik te gaan steken.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 22:59   #103
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je punt is me bekend. Zoals bv volledige zinnen kunnen lezen waarvan de klinkers ontbreken of vanuit een geïsoleerde klank een lied herkennen.

Maar in mijn specifieke OBE-situatie ervaarde ik 2 verschillende waarnemingshoeken tegelijk – vanuit de zetel de krant lezen en dat beeld tegelijk waarnemen vanaf het plafond -, waarbij ik me dus afvraag hoe m’n brein die plafond-ervaring kon genereren.
fantasie misschien ?
Je bouwt een virtueel beeld op van een gekende locatie bv waar al die gezichtspunten je al bekend zijn.
Er zijn me maar een paar dubieuze/vreemde gevallen bekend van bede's waar de patiënt zaken ziet die hij vermeend nooit daarvoor kan gezien hebben en die achteraf schijnen te kloppen als men dat checkt vanuit die welbepaalde waarnemingshoek.

nu, ik had je al wel eens verteld over mijn eigen kleine ervaring van slaapparalyse ?
Ook iets heel geks... ge zit dan in feite in een droomfase maar ondertussen werken je zintuigen wel

Citaat:
Nu ja, er zijn wsl wel enkele klinisch-wetenschappelijke verklaringen daarvoor, maar die nemen toch het realistisch aandoende karakter niet weg van die specifieke waarneming/ervaring, die voor mij als ‘echter’ overkwam, dan wanneer ik – al dan niet routinematig - mijn dagelijkse dingen doe.
ja klopt maar zulke dingen kan je dus ook perfect triggeren met wat chemische middelen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 23:11   #104
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik heb het artikel even gelezen. Wat ze blijkbaar gedaan hebben is een pattern recognition programma foto's laten zien met captions als "Man komt onder trein" en "Hillary vermoord nog een baby", en vervolgens hebben ze hem andere foto's laten zien en gevraagd: van alle categorieën die je kent, waar valt deze foto in? Het klinkt heel creepy, dat een programma in een inktvlek een man die onder de bus komt zou zien, maar het is gewoon een programma dat kleur en vorm probeert te matchen aan afbeeldingen die hij kent, en deze afbeelding lijkt nog het meest op die van een man die onder de bus komt. Daar zit geen enkele kwade bedoeling achter. Of in ieder geval niet vanuit de AI, de comment section maakt zich al klaar om computers in de fik te gaan steken.
misschien is het gewoon een slecht idee om het de mens als voorbeeld te laten nemen.

Ik meen me die bot nog te herinneren die op 24u racistische praat begon te verkopen, net omdat het leerde uit zijn interactie met echte mensen

Een van mijn douche-gedachtengangen is soms: stel nu dat een advanced alien ras heimelijk op aarde landt om de mens beter te leren kennen. Om dat te doen logt het in op het internet, en gebruikt die hoeveelheid aan informatie om de mens te beoordelen. Zou het dan een positief beeld hebben van de mens? Of eerder omgekeerd?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 09:35   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Een van mijn douche-gedachtengangen is soms: stel nu dat een advanced alien ras heimelijk op aarde landt om de mens beter te leren kennen. Om dat te doen logt het in op het internet, en gebruikt die hoeveelheid aan informatie om de mens te beoordelen. Zou het dan een positief beeld hebben van de mens? Of eerder omgekeerd?
Wat zou het betekenen voor een advanced alien om een "positief beeld" te hebben van de mens ? Hebben wij een positief beeld van E. Coli ?

Ik denk dat "internet discussies" interessant zijn omdat ze net menselijke aspecten blootleggen die in "real world" omgang onderdrukt en uitgefilterd worden. De sociale codes en zelf-censuur die we onszelf opleggen en die verwacht is in normale real world interacties is enorm, en fijngetuned sinds eeuwen, met alle sociale drukkingsmiddelen die erbij horen.

Gedurende enkele decennia heeft een discussie op internet het voordeel gehad van die filters wat weg te nemen, en de medemens in een iets meer authentiek licht te zien, maar de sociale filters zijn zich nu ook al ten volle aan het ontwikkelen in deze ooit vrije omgeving, en binnen enkele decennia zullen de discussies op internet even glad en rimpelloos hypocriet zijn als de rest van onze sociale interacties.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 23:03   #106
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
misschien is het gewoon een slecht idee om het de mens als voorbeeld te laten nemen.

Ik meen me die bot nog te herinneren die op 24u racistische praat begon te verkopen, net omdat het leerde uit zijn interactie met echte mensen

Een van mijn douche-gedachtengangen is soms: stel nu dat een advanced alien ras heimelijk op aarde landt om de mens beter te leren kennen. Om dat te doen logt het in op het internet, en gebruikt die hoeveelheid aan informatie om de mens te beoordelen. Zou het dan een positief beeld hebben van de mens? Of eerder omgekeerd?
douche-gedachtengangen ?
Kwestie van de tijd tussen het wisselen van shampoo en douchegel nuttig te besteden ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 10:22   #107
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
misschien is het gewoon een slecht idee om het de mens als voorbeeld te laten nemen.

Ik meen me die bot nog te herinneren die op 24u racistische praat begon te verkopen, net omdat het leerde uit zijn interactie met echte mensen

Een van mijn douche-gedachtengangen is soms: stel nu dat een advanced alien ras heimelijk op aarde landt om de mens beter te leren kennen. Om dat te doen logt het in op het internet, en gebruikt die hoeveelheid aan informatie om de mens te beoordelen. Zou het dan een positief beeld hebben van de mens? Of eerder omgekeerd?
Ik heb zelf van redelijk dichtbij zo'n bot meegemaakt, Hubert Both. (Ja, heel subtiel.) Hij was losgelaten op de site van de Nederlandse krant de Telegraaf, en scande alle reacties onder artikelen die over een bepaald aantal reacties heen gingen. Dus een paar mensen die rustig het nieuws bespreken neemt hij niet mee, maar honderd mensen die om het hardst schreeuwen dat hierom alle moslims het land uit moeten wel. Toen Hubert eenmaal in reageerstand werd gezet en dus zelf kon gaan posten kwam er dan ook behoorlijk racistische taal uit. (Nou ja, natuurlijk niet altijd racistisch, maar het idee is mensen een beeld te geven van de stijl van de comments, en daar ken ik geen betere kortere omschrijving van. Misschien... bot?) Gebaseerd op alle reacties op de populairste artikelen.

Maar, Hubert begreep natuurlijk niet wat hij zij. Zijn beste en meest begrijpelijke reacties bevatten dan ook de grootste stukken die direct gekopieerd waren. Als je hele zinnen aan elkaar plakt ben je al gauw enigszins begrijpelijk als bot. En ondanks dat je de invoer niet expliciet filtert op "ik wil hem alleen van racistische praat laten leren" voer je zo'n filtering wel impliciet uit door hem überhaupt van internet te laten leren, en van reacties in plaats van artikelen, en en van een krant die fout was in de oorlog (ja, dat getuigd van heel veel klasse, na 3 generaties nog natrappen), en van allen de artikelen waar mensen helemaal los gaan in de comments. De gemiddelde inhoud van menselijke communicatie valt best mee, Hubert Both was ingesteld om de donkere hoekjes uit te vegen. Die aliens gebruiken hopelijk andere protocollen dan dat als ze een beeld van ons willen krijgen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 20:22   #108
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.632
Standaard en dan nu : de praktijk!

AI is allemaal leuk en wel,maar hoe pas je dat in de praktijk toe,ik bedoel in de vorm van een "iets" waarmee een mens iets kan?

In het ISS hebben ze CIMON de AI- assistent.Het ding bevat blijkbaar werkprocedures die opgevraagd kunnen worden door dat gewoon te vragen ,en er bestaat ook de mogelijkheid om andere gesprekken mee te voeren....tot op zekere hoogte.

Vooral in het tweede deel toe wordt het eerder grappig:
https://www.youtube.com/watch?v=3_2J...s#action=share
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 december 2018 om 20:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 19:49   #109
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Microsoft investeert $1 miljard in OpenAI (founder Elon Musk, maar gestopt wegens...)

Nederlands : https://www.manners.nl/microsoft-inv...medium=organic

https://www.nytimes.com/2019/07/22/t...microsoft.html

https://en.wikipedia.org/wiki/OpenAI
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be