Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2018, 16:53   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard Slechts één op drievrouwen met migratieachtergrond werkt.

Citaat:
Laaggeschoolde vrouwen met een migratieachtergrond zijn bijzonder weinig aanwezig op de Vlaamse arbeidsmarkt. Dat blijkt uit een onderzoekt van de Serv. ‘Vlaanderen laat zo een groot arbeidspotentieel liggen.’
Slechts een op de drie (35 procent) vrouwen geboren buiten de EU15 is aan het werk. Daarmee scoort Vlaanderen zeer slecht tegenover andere Europese regio’s en landen, zo blijkt uit de studie van de Commissie Diversiteit van de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (Serv).
Uit de resultaten blijkt ook dat 18 procent van de vrouwen met een migratieachtergrond werkloos is en ruim de helft (57 procent) niet bij VDAB ingeschreven staat.
In het onderwijs kennen de migrantenmeisjes een moeilijkere start met veel schoolse achterstand en vroegtijdig schoolverlaten. Bijna 18 procent van de meisjes met een migratieachtergrond verlaat het onderwijs zonder diploma secundair onderwijs tegenover 4 procent van de meisjes zonder migratieachtergrond. Ze stromen ook veel minder door naar het hoger onderwijs.
uit DSonline
Wellicht bij het debat over de kosten en de baten van binnenstromende multicul te zetten. Een groot deel van de aangroei zou bestaan uit gezinsherenigingen die dan de nodige ongeletterde familieleden ook maar naar hier meebrengen.
Gewoon weer een voorbeeld van hoe we de wereldarmoede en miserie en achterstand blijven invoeren om er daarna mee opgescheept te zitten...
Erg dat er nog veel mensen in de wereld ongeschoold en ongeletterd blijven rondlopen... maar is het aan ons klein landje om daar iets aan te veranderen, voor zover we er dan ook maar een stukje kunnen aan veranderen? Is dat niet eerder een taak dat door hun eigen landen en Europese instanties enz ter plaatse moet georganiseerd worden?
Voor veel van die mensen is er maar één ding dat telt en dat is dat ze hier zomaar het nodige krijgen om te leven in onze maatschappij. Vandaar dat er inderdaad zoveel zijn die te vroeg en zonder diploma of whatever het onderwijs alhier weer verlaten. Vanuit hun thuissituatie vinden ze het soms of veelal niet nodig dat vrouwen en meisjes scholing krijgen.
Einddoel in het leven: levenslange ocmw-klant kunnen spelen in de landen die dat ter beschikking stellen op de kosten van hun belastingbetalers...

Laatst gewijzigd door andev : 26 mei 2018 om 16:55.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 18:00   #2
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wellicht bij het debat over de kosten en de baten van binnenstromende multicul te zetten. Een groot deel van de aangroei zou bestaan uit gezinsherenigingen die dan de nodige ongeletterde familieleden ook maar naar hier meebrengen.
Gewoon weer een voorbeeld van hoe we de wereldarmoede en miserie en achterstand blijven invoeren om er daarna mee opgescheept te zitten...
Erg dat er nog veel mensen in de wereld ongeschoold en ongeletterd blijven rondlopen... maar is het aan ons klein landje om daar iets aan te veranderen, voor zover we er dan ook maar een stukje kunnen aan veranderen? Is dat niet eerder een taak dat door hun eigen landen en Europese instanties enz ter plaatse moet georganiseerd worden?
Voor veel van die mensen is er maar één ding dat telt en dat is dat ze hier zomaar het nodige krijgen om te leven in onze maatschappij. Vandaar dat er inderdaad zoveel zijn die te vroeg en zonder diploma of whatever het onderwijs alhier weer verlaten. Vanuit hun thuissituatie vinden ze het soms of veelal niet nodig dat vrouwen en meisjes scholing krijgen.
Einddoel in het leven: levenslange ocmw-klant kunnen spelen in de landen die dat ter beschikking stellen op de kosten van hun belastingbetalers...
Ik zou wel eens willen weten hoeveel van die 2 op 3 zelfs niet eens mogen werken van hun man.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 21:01   #3
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.288
Standaard

Daarmee scoort Vlaanderen zeer slecht tegenover andere Europese regio’s en landen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 21:52   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Thuis werken die hard als legbatterijen heb ik mij laten vertellen.

Geen idee van of er ook maar wat van waar is???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 22:03   #5
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Daarmee scoort Vlaanderen zeer slecht tegenover andere Europese regio’s en landen.
Klopt als een zwerende vinger, maar de oorzaak is dat men hier de laatste decennia meestendeels totale analfabeten heeft binnengelaten. De enige voorwaarde voor de politiek correcte linkse kerk was dat het sukkelaars moesten zijn, professionele competenties waren volstrekt onbelangrijk.
Vandaar ook dat de N-VA pleit voor een immigratie naar Canadees model.
Wat dat concreet inhoudt moet ik u niet uitleggen zeker?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 22:15   #6
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Klopt als een zwerende vinger, maar de oorzaak is dat men hier de laatste decennia meestendeels totale analfabeten heeft binnengelaten. De enige voorwaarde voor de politiek correcte linkse kerk was dat het sukkelaars moesten zijn, professionele competenties waren volstrekt onbelangrijk.
Vandaar ook dat de N-VA pleit voor een immigratie naar Canadees model.
Wat dat concreet inhoudt moet ik u niet uitleggen zeker?
Want in Duitsland of in Frankrijk heeft men alleen maar vrouwlijke ingenieurs toegelaten? Waarom zijn er meer allochtone vrouwen actief in Duitsland en in Frankrijk?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 22:26   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Want in Duitsland of in Frankrijk heeft men alleen maar vrouwlijke ingenieurs toegelaten?
Dat kan. Waalse ingenieurs zijn er niet zo talrijk.
Citaat:
Waarom zijn er meer allochtone vrouwen actief in Duitsland en in Frankrijk?
Ligt de lat er minder hoog voor ongeschoold personeel? In Vlaanderen wordt op zijn minst verwacht dat de mensen de pictogrammen kunnen begrijpen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 22:36   #8
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Want in Duitsland of in Frankrijk heeft men alleen maar vrouwlijke ingenieurs toegelaten? Waarom zijn er meer allochtone vrouwen actief in Duitsland en in Frankrijk?
Uw bewering was dat Vlaanderen slecht scoorde, ik heb uitgelegd waarom.
Als u de redenen kent waarom andere landen het beter deden, post ze dan hier.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 23:10   #9
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Uw bewering was dat Vlaanderen slecht scoorde, ik heb uitgelegd waarom.
Als u de redenen kent waarom andere landen het beter deden, post ze dan hier.
Dat is niet MIJN bewering.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 23:15   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is niet MIJN bewering.
Jawel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Daarmee scoort Vlaanderen zeer slecht tegenover andere Europese regio’s en landen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 00:06   #11
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Daar is het maandelijkse rapport weer die de wereld moet overtuigen hoe weinig kansen "anderen" wel niet krijgen en hoe discriminerend, racistisch, onverdraagzaam, intolerant, bekrompen enz. "de Vlaming" wel niet is.

Die woordenbrij zal pas stoppen wanneer de Vlaming even (plat-)gaargekookt is als de spreekwoordelijke kikker in het langzaam opwarmende water.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 27 mei 2018 om 00:07.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 00:12   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Ben in de war. Je hebt hier rechtse jongens die zeggen dat werkende vrouwen met een eigen inkomen en zo onze mannelijkheid en onze samenleving ondermijnen. En nu blijkt dat de vrouwen met een migratieachtergrond veel meer thuisblijven is dat ook verontrustend.

Enlighten me, rightwing flipflops.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 00:44   #13
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ben in de war. Je hebt hier rechtse jongens die zeggen dat werkende vrouwen met een eigen inkomen en zo onze mannelijkheid en onze samenleving ondermijnen. En nu blijkt dat de vrouwen met een migratieachtergrond veel meer thuisblijven is dat ook verontrustend.

Enlighten me, rightwing flipflops.
Religie faciliteert de oorlog via de baarmoeder. Het is een getallenspel. Maar we wisten al langer dat de "vrijzinnigen"; moslims geen toontje lager willen laten zingen. Ken je die uitdrukking, dali? "You don't shit where you eat..." Heel toepasselijk op moslims.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 00:46   #14
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Religie faciliteert de oorlog via de baarmoeder. Het is een getallenspel. Maar we wisten al langer dat de "vrijzinnigen"; moslims geen toontje lager willen laten zingen. Ken je die uitdrukking, dali? "You don't shit where you eat..." Heel toepasselijk op moslims.
Uit uw gebrabbel maak ik op: vrouwen zijn bitches die ons onderdrukken indien ze werken. En indien ze niet werken zijn ze wandelende baarmoeders.

Wat stelt u dan voor dat ze doen, genie?

Dat blanke vrouwen thuisblijven als permanente baarmoeder, en dat migrantenvrouwen gaan werken misschien?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 27 mei 2018 om 00:48.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 00:54   #15
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uit uw gebrabbel maak ik op: vrouwen zijn bitches die ons onderdrukken indien ze werken. En indien ze niet werken zijn ze wandelende baarmoeders.

Wat stelt u dan voor dat ze doen, genie?
Heb ik niet gezegd. Het zijn geen bitches die ons onderdrukken indien ze werken. Ik heb alleen tegen een vrouw gezegd: "Ik ben niet iemand die wordt verslagen in een woordenwisseling." Laat maar komen; ik aanvaard de uitdaging, niet als een eikel maar gewoon als ze teveel op je kop kakken en provoceren haal ik uit met een goeie riposte.

Jij toch ook wel, verwacht ik? Beetje assertiviteit.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 03:52   #16
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
‘Vlaanderen laat zo een groot arbeidspotentieel liggen.’
Dit is haast arbeit macht frei.

Trouwens, thuisblijven met de kinderen is ook werken, hoor. Hierin zijn verschillende taken omvat: echtgenote, moeder, kinderopvang, verzorgster/opvoedster en huishoudhulp zijn.

In veel niet-europese landen is de mentaliteit nog steeds zo dat als de man werkt en daarmee wellicht voldoende verdient, de vrouw niet hoeft te werken. Traditionele rollenpatronen, iemand? Alleen decadente westerlingen, die steeds meer willen of depressief "onafhankelijk" willen zijn, zijn niet tevreden met wat ze met het inkomen van hun man of gezamenlijk kunnen kopen. Hier eisen de mannen nu zelfs dat hun vrouwen ook werken. Maar in veel van die landen wordt er soms meewarig gekeken naar vrouwen die werken: zou haar man niet genoeg verdienen?, of afkeurend: is ze ontevreden met haar man (en z'n inkomen)?, enz.
Elke dag holder de bolder naar een crèche crossen, kind daar dumpen, gaan werken als een man zonder huiselijke verplichtingen, en dan kind van crèche oprapen is gewoon niet aan veel (niet-europese) vrouwen besteedt. Volgens mij is dit ook helemaal geen meerwaarde in de samenleving, misschien alleen meer geld. Maar ja, je kan niet alles met geld kopen, zeker geen goede samenleving.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 27 mei 2018 om 04:05.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 08:19   #17
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dit is haast arbeit macht frei.

Trouwens, thuisblijven met de kinderen is ook werken, hoor. Hierin zijn verschillende taken omvat: echtgenote, moeder, kinderopvang, verzorgster/opvoedster en huishoudhulp zijn.

In veel niet-europese landen is de mentaliteit nog steeds zo dat als de man werkt en daarmee wellicht voldoende verdient, de vrouw niet hoeft te werken. Traditionele rollenpatronen, iemand? Alleen decadente westerlingen, die steeds meer willen of depressief "onafhankelijk" willen zijn, zijn niet tevreden met wat ze met het inkomen van hun man of gezamenlijk kunnen kopen. Hier eisen de mannen nu zelfs dat hun vrouwen ook werken. Maar in veel van die landen wordt er soms meewarig gekeken naar vrouwen die werken: zou haar man niet genoeg verdienen?, of afkeurend: is ze ontevreden met haar man (en z'n inkomen)?, enz.
Elke dag holder de bolder naar een crèche crossen, kind daar dumpen, gaan werken als een man zonder huiselijke verplichtingen, en dan kind van crèche oprapen is gewoon niet aan veel (niet-europese) vrouwen besteedt. Volgens mij is dit ook helemaal geen meerwaarde in de samenleving, misschien alleen meer geld. Maar ja, je kan niet alles met geld kopen, zeker geen goede samenleving.
Beste post in de hele draad.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 08:22   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.748
Standaard

Ze zijn te lui en/of ze mogen niet gaan werken van hun vent.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 08:49   #19
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ben in de war. Je hebt hier rechtse jongens die zeggen dat werkende vrouwen met een eigen inkomen en zo onze mannelijkheid en onze samenleving ondermijnen. En nu blijkt dat de vrouwen met een migratieachtergrond veel meer thuisblijven is dat ook verontrustend.

Enlighten me, rightwing flipflops.
Goed gezien.

De moslimcultuur lijkt echt wel achter te lopen tav de onze.
En onze VB'ers aanschouwen het met heimwee.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 08:56   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ben in de war. Je hebt hier rechtse jongens die zeggen dat werkende vrouwen met een eigen inkomen en zo onze mannelijkheid en onze samenleving ondermijnen. En nu blijkt dat de vrouwen met een migratieachtergrond veel meer thuisblijven is dat ook verontrustend.
Enlighten me, rightwing flipflops.

enkel neanderthalers denken zo. Mijn vrouw verdient trouwens zeker 20% meer dan ik.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be