Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april (°29 mei 1970) Begon zijn politieke carrière bij de Volksunie in 1993. Hij is de fractievoorzitter van Spirit in de federale Kamer, en eerste schepen van Boechout.

 
 
Discussietools
Oud 19 april 2007, 15:33   #1
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard Internet in belgie

Beste Koen, ik ben uw huisje tegengekomen op SL en vroeg me af of jij ook al tegen de up en donwload limieten bent gelopen? Blijkbaar zijn we de enige in heel de wereld die aan onze providers moeten bij betalen om second life te kunnen gebruiken. Hoe is het mogelijk dat een land als belgie zijn onderdanen laat achteruitstellen op de rest van de wereldbevolking. 1O GB limieten zijn niet meer van deze tijd. Ik betaal per maand bijna 20 euro extra om een paar keer per week second life te kunnen gebruiken. Nog dit jaar zullen er veel programma's opduiken die in dezelfde grootorde aan de downloadlimiet klagen. Hoe ist het mogelijk dat de belgische staat niet optreed tegen onze monopolisten. Ieddereen vindt de prijs van het abbonement te duur, ik kan nog met die prijs leven als ik daarvoor internet kreeg dat op dit tijdperk is afgestemd. Als muzikant kan ik enkel spreken over concurrentie vervalsing vermits buitenlandse artiesten ons mogen bestoken met hun muziek zonder dat ze er voor moeten betalen. Als wij op onze beurt ons talent willen tonen stoten we tegen de muur van de belgische monopolisten!

Ik hoorde jullie in de tijd nog zwaar afgeven op Apple met het nonargument dat muziek in alle formaten moest worden verkocht, wanneer gaan jullie eens van leer trekken tegen echte monopolisten die onze dagdagelijkse levens zullen taxeren als we ze zo verder laten doen.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 19 april 2007, 16:31   #2
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Beste Koen, ik ben uw huisje tegengekomen op SL en vroeg me af of jij ook al tegen de up en donwload limieten bent gelopen? Blijkbaar zijn we de enige in heel de wereld die aan onze providers moeten bij betalen om second life te kunnen gebruiken. Hoe is het mogelijk dat een land als belgie zijn onderdanen laat achteruitstellen op de rest van de wereldbevolking. 1O GB limieten zijn niet meer van deze tijd. Ik betaal per maand bijna 20 euro extra om een paar keer per week second life te kunnen gebruiken. Nog dit jaar zullen er veel programma's opduiken die in dezelfde grootorde aan de downloadlimiet klagen. Hoe ist het mogelijk dat de belgische staat niet optreed tegen onze monopolisten. Ieddereen vindt de prijs van het abbonement te duur, ik kan nog met die prijs leven als ik daarvoor internet kreeg dat op dit tijdperk is afgestemd. Als muzikant kan ik enkel spreken over concurrentie vervalsing vermits buitenlandse artiesten ons mogen bestoken met hun muziek zonder dat ze er voor moeten betalen. Als wij op onze beurt ons talent willen tonen stoten we tegen de muur van de belgische monopolisten!

Ik hoorde jullie in de tijd nog zwaar afgeven op Apple met het nonargument dat muziek in alle formaten moest worden verkocht, wanneer gaan jullie eens van leer trekken tegen echte monopolisten die onze dagdagelijkse levens zullen taxeren als we ze zo verder laten doen.
Ik betaal 40 euro per maand bij chello en heb onbeperkte up en download limieten.
fox is offline  
Oud 19 april 2007, 23:08   #3
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Bazilfunk, het gebeurt niet vaak maar hier moet ik je bijtreden. Die monopoliespelletjes in dit land zijn een ware schande; evenals het gemak waarmee die bedrijven ermee wegkomen in hun reacties hierover.
Als ik zie dat bv een groot deel van de Oost-Europese PC-gebruikers de 'doorsnee' Belgische PC-gebruiker ver achter zich laat met hun 5 Mbit, 10 Mbit en zelfs nog krachtigere verbindingen dan begin ik mij toch vragen stellen over dat internetmonopolie en de (schandalige) beperkingen in België. Die zijn gewoon niet meer reëel. Een groot bestand ofzo doorsturen naar een vriend is gewoon om te lachen/huilen (kies zelf maar ) met die 'modem'snelheden voor te uploaden. Op dat vlak kan het hier véél beter.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door Gorefest : 19 april 2007 om 23:08.
Gorefest is offline  
Oud 20 april 2007, 01:53   #4
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

er is helemaal geen monopolie.
ga naar dommel, 30 euro per maand, limiet: 50 gb

alstublieft, dank u wel.
Pølle is offline  
Oud 20 april 2007, 02:44   #5
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Luisteren jullie eigenlijk wel? 50GB is nog steeds een limiet van 50GB Als ik er nu al 30 nodig heb tegenover 4 gb vorig jaar dan weet je wel waar ik volgend jaar zit.

En ik download niks films of muziek dit is gewoon puur upload van een communciatietool. Moest ik me nog bezig houden met films downloaden dan heb ik aan 50GB ook niet genoeg. De programmas van morgen vragen veel bandbreedte, maar blijkbaar zal web 2.0 aan belgie volledig voorbij gaan wegens te duur.

Ik heb trouwens een totaal oplossing met tv en al er in. Verander ik van internet dan heb ik geen tv. Ik zit vast tussen 2 monoplies!
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 20 april 2007 om 02:46.
Bazilfunk is offline  
Oud 20 april 2007, 11:51   #6
Pontus
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 juni 2006
Berichten: 370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Luisteren jullie eigenlijk wel? 50GB is nog steeds een limiet van 50GB Als ik er nu al 30 nodig heb tegenover 4 gb vorig jaar dan weet je wel waar ik volgend jaar zit.
Bazilfunk, ik kan het nauwelijks geloven dat je enkel door Second Life te spelen 30Gb verbruikt. Heb jij toevallig Telenet?

Ik weet dat online games vrij veel upload traffiek verbruiken, en bij Telenet mag slechts 15% van je limiet voor upload gebruikt worden. Dus met een standaard 10Gb abonnement kan je amper 1,5Gb uploaden en je moet al bijbetalen. Of dit nu nog zo is weet ik niet, verleden jaar in ieder geval nog wel.

Bij Dommel betaal je amper 32,95€ voor ADSL met een limiet van 50Gb download, en upload verkeer is onbeperkt!
Pontus is offline  
Oud 20 april 2007, 17:03   #7
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Bazilfunk, ik kan het nauwelijks geloven dat je enkel door Second Life te spelen 30Gb verbruikt. Heb jij toevallig Telenet?

Ik weet dat online games vrij veel upload traffiek verbruiken, en bij Telenet mag slechts 15% van je limiet voor upload gebruikt worden. Dus met een standaard 10Gb abonnement kan je amper 1,5Gb uploaden en je moet al bijbetalen. Of dit nu nog zo is weet ik niet, verleden jaar in ieder geval nog wel.

Bij Dommel betaal je amper 32,95€ voor ADSL met een limiet van 50Gb download, en upload verkeer is onbeperkt!
Ja second life gebruikt ongveer een gig per dag. Elke plaats waar je komt op second life moet helemaal worden gedownload. Wij zitten hier thuis met 2 second life gebruikers dus dat telt echt wel op.

Ik heb belgacom. Ik ben echt wel op de hoogte van andere oplossingen voor internet, maar ik bekijk internet niet als het algehele commucnicatie gegeven van morgen. De tijd van enkel internet ben ik eigenlijk al voorbij.

Even de situatie beter verduidelijken. Ik woon in Antwerpen en kan zelfs niet kiezen voor telenet TV. Moest ik telenet TV kunnen aanschaffen was het probleem voor mij van de baan want je hebt geen telenet internet nodig voor Telenet TV en mijn gsm abbonement zou ik dan ook nog ergens wel kunnen versieren.

Maar in antwerpe. In word ik gewoon op kosten gejaagd als ik een digitaal pakket wil. Voor een volledig pakket van digitale tv ben ik verplicht belgacom te nemen en dat komt met internet.

Ik ga hier echt geen discussie beginnen over IN-D versus belgacom maar in Antwerpen is de situatie anders dan in de rest van vlaanderen, ik geloof dat er nog een paar steden zijn waar de kabeldistributie e.d. in de handen is van intercommunales.

Als ik bijvoorbeeld, dommel, in-D en andere telecom neem kom ik ook weer duurder uit.

Daarnaast ben ik ook nog eens huiverig tegenover die kleine providers als je bijvoorbeeld hoort dat bij tele 2 de service soms een week plat ligt.

Ik heb in antwerpen zowiezo al minder keuze dus overstappen hier moet je nog beter overdenken dan op een ander.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 20 april 2007, 17:17   #8
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

tja als je kleine providers sowieso al geen kans geeft...
ik heb heel wat vrienden met dommel, zonder klachten.
en je komt mss duurder uit vanwege je tv, maar je hebt wel véél bijna 5x zoveel te downloaden en oneindig te uploaden.
Pølle is offline  
Oud 20 april 2007, 17:26   #9
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Beste Koen, ik ben uw huisje tegengekomen op SL en vroeg me af of jij ook al tegen de up en donwload limieten bent gelopen? Blijkbaar zijn we de enige in heel de wereld die aan onze providers moeten bij betalen om second life te kunnen gebruiken. Hoe is het mogelijk dat een land als belgie zijn onderdanen laat achteruitstellen op de rest van de wereldbevolking. 1O GB limieten zijn niet meer van deze tijd. Ik betaal per maand bijna 20 euro extra om een paar keer per week second life te kunnen gebruiken. Nog dit jaar zullen er veel programma's opduiken die in dezelfde grootorde aan de downloadlimiet klagen. Hoe ist het mogelijk dat de belgische staat niet optreed tegen onze monopolisten. Ieddereen vindt de prijs van het abbonement te duur, ik kan nog met die prijs leven als ik daarvoor internet kreeg dat op dit tijdperk is afgestemd. Als muzikant kan ik enkel spreken over concurrentie vervalsing vermits buitenlandse artiesten ons mogen bestoken met hun muziek zonder dat ze er voor moeten betalen. Als wij op onze beurt ons talent willen tonen stoten we tegen de muur van de belgische monopolisten!

Ik hoorde jullie in de tijd nog zwaar afgeven op Apple met het nonargument dat muziek in alle formaten moest worden verkocht, wanneer gaan jullie eens van leer trekken tegen echte monopolisten die onze dagdagelijkse levens zullen taxeren als we ze zo verder laten doen.
Ik heb een abonnement bij Orange:
20mbit download/754 kbps upload
geen datalimiet, plus telefonie erbij!
€25,- de maand.


Leve France Télécom!

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 20 april 2007 om 17:27.
liberalist_NL is offline  
Oud 20 april 2007, 17:38   #10
Pontus
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 juni 2006
Berichten: 370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ja second life gebruikt ongveer een gig per dag. Elke plaats waar je komt op second life moet helemaal worden gedownload. Wij zitten hier thuis met 2 second life gebruikers dus dat telt echt wel op.

Ik heb belgacom. Ik ben echt wel op de hoogte van andere oplossingen voor internet, maar ik bekijk internet niet als het algehele commucnicatie gegeven van morgen. De tijd van enkel internet ben ik eigenlijk al voorbij.

Even de situatie beter verduidelijken. Ik woon in Antwerpen en kan zelfs niet kiezen voor telenet TV. Moest ik telenet TV kunnen aanschaffen was het probleem voor mij van de baan want je hebt geen telenet internet nodig voor Telenet TV en mijn gsm abbonement zou ik dan ook nog ergens wel kunnen versieren.

Maar in antwerpe. In word ik gewoon op kosten gejaagd als ik een digitaal pakket wil. Voor een volledig pakket van digitale tv ben ik verplicht belgacom te nemen en dat komt met internet.

Ik ga hier echt geen discussie beginnen over IN-D versus belgacom maar in Antwerpen is de situatie anders dan in de rest van vlaanderen, ik geloof dat er nog een paar steden zijn waar de kabeldistributie e.d. in de handen is van intercommunales.

Als ik bijvoorbeeld, dommel, in-D en andere telecom neem kom ik ook weer duurder uit.

Daarnaast ben ik ook nog eens huiverig tegenover die kleine providers als je bijvoorbeeld hoort dat bij tele 2 de service soms een week plat ligt.

Ik heb in antwerpen zowiezo al minder keuze dus overstappen hier moet je nog beter overdenken dan op een ander.
Voor een volledig pakket met digitale tv kan je bij Dommel niet terecht, dat klopt. Maar voor al de rest, als je nu Belgacom ADSL hebt kan je zonder probleem overstappen op Dommel ADSL, want ze gebruiken dezelfde infrastructuur. Ik stond ook huiverig tegen kleinere providers maar ik ben enkele maanden geleden op aanraden van een collega overgeschakeld, en dat werkt perfect hoor.

Je bent voor Dommel ADSL wel verplicht om een Belgacom telefoonlijn te hebben, terwijl dit bij Belgacom niet meer verplicht is. Het kan maar Belgacom rekent 11€/maand door aan Dommel als de klant geen telefoonlijn wil, terwijl je voor 6,95€/maand bij Belgacom een discovery line hebt. Je reinste Belgacom oplichterij dus.
Pontus is offline  
Oud 21 april 2007, 02:22   #11
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
J
Als ik bijvoorbeeld, dommel, in-D en andere telecom neem kom ik ook weer duurder uit..
is dit de plaats om uw intieme prive probleempjes ten berde te brengen?
born2bewild is offline  
Oud 21 april 2007, 18:24   #12
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
is dit de plaats om uw intieme prive probleempjes ten berde te brengen?
Weer typisch voor onzen oerblokker. 't ga niet over vreemdelingen dus is het niet belangrijk Ja ik heb een probleem met hoe men in belgie monopolies zijn gang laat gaan. Tja niet enkel ingebeelde problemen moeten aan bod komen he.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 21 april 2007, 18:45   #13
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Weer typisch voor onzen oerblokker. 't ga niet over vreemdelingen dus is het niet belangrijk Ja ik heb een probleem met hoe men in belgie monopolies zijn gang laat gaan. Tja niet enkel ingebeelde problemen moeten aan bod komen he.
1/ ik ben geen blokker
2/ ga bij Freya van uw oren maken ivm monopolies.
born2bewild is offline  
Oud 21 april 2007, 18:46   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Weer typisch voor onzen oerblokker. 't ga niet over vreemdelingen dus is het niet belangrijk Ja ik heb een probleem met hoe men in belgie monopolies zijn gang laat gaan. Tja niet enkel ingebeelde problemen moeten aan bod komen he.
In Nederland is men niet bezig met monopolies en toch is de prijs-kwaliteit verhouding (wat internet betreft alleen) twee keer zo groot.
liberalist_NL is offline  
Oud 21 april 2007, 22:11   #15
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Ik download niks (allez, een paar kbytjes)
Dat is toch de oplossing?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline  
Oud 21 april 2007, 22:12   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik download niks (allez, een paar kbytjes)
Dat is toch de oplossing?
Ik haal minstens 10 dvd's per maand binnen, dan moet je geen datalimiet hebben. Maar dat heeft hier geen enkele provider meer.
liberalist_NL is offline  
Oud 23 april 2007, 18:51   #17
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik download niks (allez, een paar kbytjes)
Dat is toch de oplossing?
Gij bedoelt mijne computer gewoon laten afstaan ofzo? Blijkbaar snap je niet zoveel van het internet want om deze post te kunnen zetten heb je de pagina's van forumpolitics moeten downloaden.

Second Life is het internet zoals we dat morgen gebruiken. websteks zullen veel meer informatie bevatten dan nu. Dit houdt in dat als onze monopolies zo verder gaan we in belgie een kreupel internet hebben dat mensen maandelijks op kosten zal jagen.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 23 april 2007, 18:55   #18
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
1/ ik ben geen blokker
2/ ga bij Freya van uw oren maken ivm monopolies.
Ok ge zijt nen belanger, de vraag is gericht aan koen omdat dit een politieker is die zich al op web 2.0 bevindt. Waarom leest ge hij hier eigenlijk? Tis hier ne politieker van spirit, het gaat hier niet over ne politieker met nazi sympathien. Verveelt ge u zo hard dat ge zelfs al moet gaan trollen in topics om nog wat aandacht te kunnen krijgen?

Allez ik ben terug weg naar de mulitculturele wereld die second life heet. Verveel u nog maar wat verder
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 24 april 2007, 12:43   #19
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

doei!
(en als ge een probleem met uw electriciteitsrekening hebt, open maar een thread okidoki?)
born2bewild is offline  
Oud 24 april 2007, 12:57   #20
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
terwijl je voor 6,95€/maand bij Belgacom een discovery line hebt.
Waar je dan nog 60€ activatiekost voor betaald, zonder den technicien waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 24 april 2007 om 12:58.
StevenNr1 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be