Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2019, 10:25   #1521
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Gisteren een antwoord ontvangen aangaande het intern onderzoek (binnen de fiscus door ambtenaren zelf uitgevoerd dus).









Nu, ik heb geen flauw idee waar de schrijver van het bericht vandaan komt.
Ik heb die man nooit gezien, noch contact mee opgenomen en weet dus niet wat hij al dan niet heeft nagekeken. Soit, op het gepaste moment wordt wel iedereen die met deze zaak begaan is op de hoogte gebracht welke documenten op welk moment naar intern toezicht zijn doorgestuurd.

Een veeg teken over de aanpak van zo'n klacht is wel de vaststelling dat er nooit iemand van het Waalse gewest de moeite heeft gedaan om mij te woord te staan. Dit was nochtans na de eerste twee vergaderingen in Antwerpen voorzien.

Moeten we hieruit nu besluiten dat die 9 jaar leugens, onzin, inefficiëntie , corruptie, valsheid in geschrifte, (onze interpretatie van het gebeuren ...) gewoon een normale werkwijze moet voorstellen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 15:08   #1522
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Burgers die een analyse durven te maken van wat ik net heb gepost krijgen gegarandeerd rillingen die ze meedragen zolang ze met onze Belgische fiscus te maken krijgen.
Alsof er ook maar één iemand een touw kan vastknopen aan de eindeloze brij van verwarrende en éénzijdige gegevens die je al sinds jaren in je blog hier neerschrijft.

Dat is een onontwarbaar fiscaal kluwen. Ongetwijfeld is je fysieke dossier ondertussen al een halve meter dik, tjokvol belastingsaangiftes, BTW-controles, overnames, falingen, gerechtelijke onderzoeken, vonnissen enz...

Totaal niet aan uit te geraken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 00:31   #1523
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is een onontwarbaar fiscaal kluwen. Ongetwijfeld is je fysieke dossier ondertussen al een halve meter dik, tjokvol belastingsaangiftes, BTW-controles, overnames, falingen, gerechtelijke onderzoeken, vonnissen enz...

Totaal niet aan uit te geraken.
Sorry dat ik je moet teleurstellen.
Het dossier tussen mezelf en de fiscus is flinterdun. Geen belastingaangiftes, geen BTW-controles, één overname, geen falingen, geen gerechtelijke onderzoeken....
Eén ambtenaar heeft in 2008 met haar vingertje gewezen naar een verkeerde persoon die ongelooflijk maar waar, na meer dan 10 jaar in Namen nog steeds zou moeten doorgaan als 'feitelijk zaakvoerder' en titularis van een merkwaardige 'GOLDEN REKENING -68' gelinkt met de vennootschap APM&ed bvba.
Meer is het echt niet hoor. Hoe moeilijk kan het zijn om dit op te lossen als je alle informatie - vertaald naar het Frans - op je bureau cadeau krijgt?

Als uitsmijter, een stukje uit het informatiepakket dat ik intern toezicht heb
overhandigd, nu een klein jaar geleden.



Dikke beerput en ik heb een stok om te roeren.
Ik heb even de ambtenaren opgeteld waarnaar ik de bewijzen van de de onkunde van hun collega's heb doorgestuurd.
Het zijn er 42.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 00:51   #1524
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Totaal niet aan uit te geraken.
Dat was ook de bedoeling van de fiscus. Een rotzooi creëren waar je als niets vermoedend en onwetend burger nooit uit geraakt.
Hebben ze toch wel straf tegenslag gehad zeker. Een burger die zich niet zo maar gewonnen geeft en zelf op onderzoek uitgaat.
Dan nog een flinke dosis geluk bij het doornemen van de krant ... had ik per toeval onderstaand artikel niet gelezen dan had ik de wilde fantasie van de fiscus van Namen nooit kunnen weerleggen. (krant 23 april 2013)



Nog even wat meegeven waar je over kan nadenken.
Tot op heden ontkent de fiscus van Namen het bestaan van de in het artikel beschreven carrousel. Redelijk merkwaardig gezien hun een bundel documenten uit dat onderzoek reeds jaren geleden is overhandigd. Twijfel is dus geen optie meer. Even eerlijk nu ... wat is er aan de hand met onze fiscus en hun werkmethodes?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 november 2019 om 01:02.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 01:31   #1525
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Bovenstaande heb ik nooit meegemaakt maar toch wel aanslagen en herberekingen waar je om den duur niet aan uitgeraakt.
Ook van de sociale kas trouwens. Ooit heb ik eens 450000bfr moeten opleggen en na grondige berekening van mezelf klopte dat dan niet, de kas gaf me zelfs gelijk daarin, maar zeiden meteen dat terugbetalen niet zou gebeuren.
Weg is weg!

Nu op mijn aanslag van 2016 heb ik nu toch ook 3 verschillende aanslagen gekregen.
Telkens een wijziging van de vorige.
In mijn nadeel natuurlijk.

Ik kan er ook niet meer aan uit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 06:40   #1526
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik heb even de ambtenaren opgeteld waarnaar ik de bewijzen van de de onkunde van hun collega's heb doorgestuurd.
Het zijn er 42.
De volharding in uw naiviteit blijft mij verbazen. Nu, misschien is het typisch voor zelfstandigen. Mijne loodgieter kwam over 't laatst ook zijn beklag maken (het is een goeie loodgieter, maar een babbelkous). Zijn dochter is per abuis gebuisd voor haar baccalaureat. De opgevraagde copieen die haar gebuisd hebben, komen helemaal niet overeen met de kladversies die ze bijgehouden heeft. De puntenlijsten kloppen ook niet. Zij is gewoon helemaal administratief omgewisseld met anderen. Wordt niet rechtgezet. Het was een goeie leerlinge, maar ze moet haar jaar overdoen, in een richting die ze niet wil, omdat de herinschrijvingen ook verkeerd gegaan zijn. Normaal had ze briljant moeten slagen, maar ze had administratieve pech. Dus jaartje overzitten en een ander diploma halen dan ze wilde. Is min of meer ook aan de neef van mijn vrouw overkomen. Maar zij wist wie te contacteren, en dat is in orde gekomen. Je moet snel genoeg reageren, voor de fout zich administratief propageert. Zoniet is het irreversiebel.

Kijk, ander land, andere diensten, maar ik ken vrij goed de het Franse onderwijssysteem. Welnu, ik zie het totaal disfunctioneren (enfin, het totaal afwijken van wat gezegd wordt dat een administratie zou moeten doen) van de onderwijs administratie van de top van die administratie hier in Auvergne-Rhone-Alpes, via de inspectie, tot aan de individuele school administraties en deels lesgevend personeel. Het gaat niet om "afwijkingen van opinies" hier. Het gaat gewoon om het totaal naast zich neerleggen van de voorgeschreven procedures. Hierdoor hebben leerlingen hun rechten niet, worden geslaagde leerlingen door administratieve vergissingen die op 3 of 4 opeenvolgende niveaus "persoonlijk erkend maar administratief niet correct uitgevoerde) gebeurd zijn, gebuisd en in andere, ongevraagde richtingen geplaatst ; ik ken verschillende leerkrachten die "random" copien noteren (ttz, ze geven willekeurig getrokken punten in plaats van te corrigeren), puntenlijsten worden per vergissing of om lastig te doen, omgewisseld en ga zo maar door.

Wel, daar is niks aan te doen. Ge moet gewoon chance hebben, meer niet. Want op geen enkel niveau gaat men U gelijk geven. Iedereen gaat U zeggen "jaja, 't is erg", en volgt zelf ook de procedures niet. Als ge genoeg volk kent, gaat men het dan voor U arrangeren, en komt het in orde.

Gewoon staatsadministratie, meer niet, he. Het is verbazend dat mensen denken dat dat werkt zoals men openlijk zegt dat het werkt.

Als gij dus "42 ambtenaren" gevonden hebt die in de fout gaan, ik kan er U hier gemakkelijk 2000 erbij doen, zulle.

De ergste sukkelaars zijn die die hun job goed willen doen. Die doen een depressie op. Probleem ook weer opgelost.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2019 om 06:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 09:20   #1527
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ook van de sociale kas trouwens. Ooit heb ik eens 450000bfr moeten opleggen en na grondige berekening van mezelf klopte dat dan niet, de kas gaf me zelfs gelijk daarin, maar zeiden meteen dat terugbetalen niet zou gebeuren.
Weg is weg!
Over de sociale kas gesproken. Daar kregen we dus ook een herziening van - opdracht vanuit de fiscus van Namen. Ze hadden beslist (en proberen dat nog steeds als waarheid te verkopen) dat ik zaakvoerder was van APM&ed bvba, minstens tot einde 2007 - zie hun aan mijn adres herziende inkomstenbelasting op basis van de investeringen van de zaakvoerder in zijn vennootschap.
Wonende in St-Joris Weert was Securex Gent de gelukkige winnaar om de centen op te eisen. Zoals de rest viel dat als een donderslag bij klaarlichte dag en we vroegen waarop hun eis was gebaseerd. Ze wisten het eigenlijk niet. Enkele inspecteurs naar Namen gestuurd - geen antwoorden - toch betalen.

We verhuizen naar Riemst en het dossier gaat naar Hasselt. Ondertussen een afbetalingsplan bij Securex aanvaard anders kwam de deurwaarder ons huis leeghalen. Bij Hasselt heb ik dezelfde vraag gesteld - waarop is uw eis gebaseerd? Hasselt stuurt inspecteurs naar Namen - ze wisten het daar nog steeds niet - schuld kwijtgescholden. Madammeke in Gent moest de gestorte centen terugbetalen. Op een kleinigheid na ... 'administratieve kosten' die moest ik maar gaan terugvragen bij de fiscus in Namen. Het was tenslotte hun fout dat onnodig er een pak werk was verricht.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 09:22   #1528
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De volharding in uw naiviteit blijft mij verbazen.
......
De ergste sukkelaars zijn die die hun job goed willen doen. Die doen een depressie op. Probleem ook weer opgelost.
Voor deze mensen is het absoluut noodzakelijk dat wij als burgers zo'n grove schendingen van mensenrechten in de media brengen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 09:25   #1529
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

En moest er nog iemand aan twijfelen , vandaag weet ik tot de laatste letter hoe alles in zijn werk is gegaan en kan dat dus ook aantonen. Niet fraai hoor.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 10:54   #1530
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Voor deze mensen is het absoluut noodzakelijk dat wij als burgers zo'n grove schendingen van mensenrechten in de media brengen.
Inderdaad, zodat mensen niet meer zo naief zijn, en er geen sukkelaars hun job goed proberen te doen, maar dat men weet hoe de werkelijkheid is, he.

Maar uw boek gaat de werkelijkheid niet aan de droom doen aanpassen he, maar gewoon de werkelijkheid beter beschrijven. Ge kunt het een beetje vergelijken als Copernicus: die heeft er ook niet voor gezorgd, nadat het schandaal bekend werd dat de zon weigerde van rond de aarde te draaien, dat dat "in orde gekomen is", he. Wel dat we nu weten dat ons droombeeld van de aarde in het middelpunt van het universum verkeerd is. Maar dat is niet "gecorrigeerd" geworden: de zon weigert nog altijd van rond de aarde te draaien.

Uw boek gaat dus misschien meer mensen doen inzien dat de utopie van een staatsadministratie die de regels volgt en de burgers correct bedient, een beetje is zoals de utopie van de aarde die het centrum van het universum is, he. En we gaan nu leren dat dat het geval niet is. Dat staatsadministraties dus niet de regels volgen, en daar niet zijn om de burgers correct te bedienen. Maar dat gaat niet gecorrigeerd worden he, niet meer dan dat de zon, na het schandaal van het boek van Copernicus, zich gaan voegen is, en rond de aarde is gaan draaien.

Uw avontuur heeft U dus gewoon iets bijgeleerd over de wereld. En je kan die kennis nu wel delen met zij die het nog niet door hadden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2019 om 11:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 14:26   #1531
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uw avontuur heeft U dus gewoon iets bijgeleerd over de wereld. En je kan die kennis nu wel delen met zij die het nog niet door hadden.
Men zou een vak extra op de lesrooster moeten zetten:
2 uur per week 'wereldrealiteit' en de mensen zouden veel beter gewapend zijn tegen achterbakse rotzooi die 'papieren mannen' met het misselijkmakend gemak, zonder enig schuldgevoel en ontheven van elke vorm van verantwoordelijkheid hun kant uitstuurt.

Nu, wij weten het, de vriendenkring weet het en nog het belangrijkste ... onze zoon weet het als geen ander. De kans dat die jongen langer in dit land blijft dan nodig acht ik zeer klein.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 november 2019 om 14:29.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 14:59   #1532
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Men zou een vak extra op de lesrooster moeten zetten:
2 uur per week 'wereldrealiteit' en de mensen zouden veel beter gewapend zijn tegen achterbakse rotzooi die 'papieren mannen' met het misselijkmakend gemak, zonder enig schuldgevoel en ontheven van elke vorm van verantwoordelijkheid hun kant uitstuurt.
Ge bekijkt het veel te negatief. Natuurlijk zijn sommigen ervan de pineut, maar men zou dat niet doen moest dat geen voordeel opleveren he. Het voordeel is dat ge dus ambtenaar kunt worden en meedoen. En dan wordt dat plots allemaal zo negatief niet meer (tenzij ge zo onnozel zijt om goed werk willen te leveren natuurlijk, maar dan is er toch al een vijs los )

Infeite moet ge dat zien als een vorm van solidariteit. De slachtoffers van de ambtenarij hebben miserie, maar daardoor dragen zij bij tot het gelukzalige van de vatsige ambtenaar. Als je het plaatje bekijkt, is het dan toch beter om vatsige ambtenaar te worden zou ik denken.

Niettemin hebt ge gelijk en zou dat veel opener moeten zijn. Corrupt en fier het te zijn, zoiets. In plaats van hypocriet moeten te doen alsof ge het publiek dient. Dat is ook vervelend voor ambtenaren. Het zou eigenlijk tot hun geluk bijdragen mochten ze openlijk mogen zeggen dat ze daar niet zijn om het volk te dienen of procedures te volgen. En weet ge wat ? Ik hoor het meer en meer. Ambtenaren geraken geemancipeerd en durven openlijk nu zeggen dat ze geen procedures volgen en de burger de boom in kan. Dat is beter voor de geestesgezondheid.

Gij zou ook kontenter zijn denk ik. Stel dat tijdens uw avontuur een ambtenaar eerlijk had mogen schrijven: "meneer, ja, aanvankelijk was het een vergissing omdat we ons de procedures niet aantrekken, maar gij zijt dus gewoon een willekeurig slachtoffer van de openbare diensten. Uiteraard volgen wij de voorschriften niet, en daar zal dus uit volgen dat er met uw zaak niks zal gebeuren: gij moet betalen want wij beslissen, en wij vergissen ons en zullen dat niet rechtzetten. Pech voor U. Dat is nu eenmaal hoe openbare diensten werken, zoals ge op school hebt geleerd (tenminste, in het uitzonderlijke geval dat de leraar die U dat moest zeggen, de juiste procedures heeft gevolgd, wat hij totaal niet moet)."

Dan was het duidelijk, kon je op je twee oren slapen, ja, je bent een slachtoffer, maar zo werkt het nu eenmaal, en ze weten het, en gij ook.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2019 om 15:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 22:44   #1533
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge bekijkt het veel te negatief. Natuurlijk zijn sommigen ervan de p ....... twee oren slapen, ja, je bent een slachtoffer, maar zo werkt het nu eenmaal, en ze weten het, en gij ook.
Dan was het duidelijk, kon je op je twee oren slapen, ja, je bent een slachtoffer, maar zo werkt het nu eenmaal, en ze weten het, en gij ook.
Schitterend verwoord. Nu nog zorgen dat de rest van de bevolking het ook weet. Pas dan, en niet eerder, kan ik op mijn twee oren slapen.
Last van een nogal sterk gevoel voor rechtvaardigheid.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 15:05   #1534
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Last van een nogal sterk gevoel voor rechtvaardigheid.
Ga voor de staat werken, daar leert ge dat af
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 20:27   #1535
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

In Nederland is een min of meer soortgelijke toestand aan het licht gekomen en voor de betrokken (hogere) ambtenaren ziet het er niet goed uit:

“De Tweede Kamer heeft gevraagd te onderzoeken hoe ambtsmisdrijven, zoals machtsmisbruik, die mogelijk zijn gepleegd door ambtenaren of staatssecretaris Snel kunnen leiden tot vervolging.

Het draait om het handelen van de fiscus, die ouders dupeerde door de kinderopvangtoeslag ten onrechte stop te zetten. Honderden ouders werden onjuist aangemerkt als fraudeur en moesten tot tienduizenden euro's terugbetalen.

De ambtenaren zouden door het Openbaar Ministerie vervolgd kunnen worden voor knevelarij. Daar is sprake van wanneer een ambtenaar zijn positie misbruikt en onterecht geld terugvordert of niet terugstort terwijl hij weet dat het niet klopt. De maximale straf voor knevelarij is zes jaar cel.

Uit eerder onderzoek van RTL Nieuws en Trouw bleek dat de ambtelijke top van de Belastingdienst willens en wetens kinderopvangtoeslagen stopzette, terwijl zij wisten dat de ouders er wel recht op hadden. Het onrechtmatig handelen waar lagere ambtenaren werden aangespoord om "langs de randen van de wet" te werken, volgde na opdrachten van de hoogste ambtenaren bij de fiscus.”

https://www.nu.nl/politiek/6014462/t...l_talk_wrapper

Maak het maar mee...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 29 november 2019 om 20:28.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 00:37   #1536
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In Nederland is een min of meer soortgelijke toestand aan het licht gekomen.....
De ambtenaren zouden door het Openbaar Ministerie vervolgd kunnen worden voor knevelarij. Daar is sprake van wanneer een ambtenaar zijn positie misbruikt en onterecht geld terugvordert of niet terugstort terwijl hij weet dat het niet klopt.[/u] De maximale straf voor knevelarij is zes jaar cel.
Niettegenstaande uw voorbeeld een 'copy-past' lijkt te zijn met wat wij hier als gezin NOG STEEDS meemaken hebben we het hier over Nederland. Van een vergelijkbaar onderzoek opgedragen door politici zie ik hier niet veel van in huis komen. In 2010 was de Waalse fiscus op de hoogte van meerdere links tussen een '>10' bedrijven waarin onderling uitgewisselde facturen duidelijk maakten dat men te maken had met een carrousel.(Keiharde bewijzen van die aanwezige kennis worden samen met de lancering van het boek op een website publiek gemaakt.)

Wat doet de fiscus in Namen? Ze zonderen één bedrijf uit de carrousel af en gaan via een herziening personenbelasting de zaakvoerder belasten op basis van zijn rekening courant. Niet de zaakvoerders die op alle documenten figureren - neen, ze pikken er de oprichter uit die jaren eerder de zaak heeft overgelaten.
Het fictief verhaal dat de fiscus de rechtbank van eerste aanleg voorschotelt is bewust en doordacht uitgespeeld om mijn gezin op straat te zetten.

Wat de fiscus beweerd kan tellen:

* de vennootschap APM&ed bvba zou op geen enkele wijze betrokken zijn bij een carrousel (??) een conclusie die fiscus ook vandaag nog als waarheid tracht te verkopen.
* de 'zaakvoerder' achter de schermen zou zelfs jaren na de overname nog steeds de oorspronkelijke oprichter zijn . Als sleutelbewijs moet een gemanipuleerd PV dienen dat eigenlijk door een gezond denkend rechter als onmogelijk zou moeten beschouwd worden.
* de rekening courant zaakvoerder werd zonder enig bewijs eveneens aan de oorspronkelijke oprichter gekoppeld, de fiscus kan geen enkel bankstuk voorleggen dat een aanwijzing zou geven in die richting, laat staan een bewijs. Ook geen enkel stuk uit de boekhouding wordt neergelegd die dit zou kunnen aantonen.

Klap op de vuurpijl, alle informatie hier omtrent is reeds 8 jaar eenvoudig na te lezen in een grondig gerechtelijk onderzoek uitgevoerd door het parket van Mechelen waarin door de fiscus van Namen de 'geïsoleerde' vennootschap een sleutelrol heeft gespeeld in een facturenzwendel (40 tal vennootschappen)

Het bestaan van deze informatie ( dossiernummer gerechtelijk onderzoek, pagina nummering inbegrepen + relevantie ) en waar die kan geraadpleegd worden heb ik in de loop der jaren doorgestuurd naar topmensen van de fiscus, tientallen politici, ombudsdiensten, enz... zonder het minste resultaat.
Hier kan ik maar één zaak op zeggen, in België heerst een zeer hoge corruptie tolerantie als ambtenaren in een nauw schoentje komen te zitten.

Mogelijk is de boven aangehaalde werkwijze gangbaar in een ontspoord deel van onze fiscus maar het is ook best mogelijk dat, gezien de weerstand die we ondervinden om hier paal en perk aan te stellen, deze manier van werken van hogerop wordt aangemoedigd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 23:27   #1537
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Verder zou ik ook graag nog een mysterie opgelost zien.

Op 13 juni 2013 is een verslag van de vergadering met inspecteur K*** V******( bevestiging van onze totale afwezigheid in het door ons pas ontdekt fraudedossier) naar de fiscus van Namen ( J.M. A********) doorgestuurd.

Op 20 juni 2013 antwoord J.M. A******* dat hij contact gaat opnemen met de BBI om al dan niet een bevestiging te krijgen van ons verslag. Hij heeft van ons alle gegevens aangaande het onderzoek in zijn bezit gekregen. Onderzoeksrechter .... dossiernummer ... verantwoordelijke BBI fiscaal dossier (M*** B***** Hasselt) ...
Op 23 juli 2013 meldt J.M. A******* dat hij geen enkele informatie heeft ontvangen dat het verslag van de meeting met inspecteur K*** bevestigd en hij gaat over tot het betekenen van het vonnis.
Weg kans om de zaak in der minne te regelen....

Hiervan is geen enkel document aanwezig en ik vraag me af of het niet mogelijk is de briefwisseling tussen J.M. A******* en zijn contactpersonen bij de BBI op te vragen?
Hieruit zouden we kunnen opmaken of er al dan niet een poging tot verificatie is geweest - of er al dan niet door de BBI een antwoord naar J.M.A******* is doorgestuurd en wat er dan door de BBI zou geantwoord zijn.

Het zou alvast een licht werpen op wat er daar mis is gelopen.
Zou onze voorzitter van de fiscus me hiermee kunnen helpen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 17:55   #1538
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Johan, alhoewel je, ondanks alle bewijsstukken, blijkbaar onmachtig bent tegen de administratieve willekeur van hoge ambtenaren – met neerslag naar de lagere regionen –, wilde ik gewoon aantonen dat het – zoals bij onze noorderburen – ook anders kan.
Vandaag verscheen dit in de Ollandse pers:

Menno Snel over toeslagenaffaire: 'Ik kan leed nooit meer goedmaken'

“Door de keiharde fraudejacht van de Belastingdienst raakten duizenden ouders onterecht hun kinderopvangtoeslag kwijt. De affaire stortte veel gezinnen in een financiële nachtmerrie. De ouders werden bestempeld als fraudeurs en de Belastingdienst zette allerlei middelen in om het uitgekeerde bedrag terug te vorderen.

Tijdens het debat wordt staatssecretaris Menno Snel (D66) op de grill gelegd door een kritische Tweede Kamer. Snel bood al meerdere keren excuses en ook vandaag ging hij voor de Tweede Kamer en een volle publieke tribune door het stof.

Het kabinet liet eerder al weten 300 ouders te compenseren die door de Belastingdienst ten onrechte zijn behandeld als fraudeurs van kinderopvangtoeslag. Zij krijgen alsnog hun toeslag, een financiële compensatie en immateriële schade vergoed. Naar duizend andere zaken wordt nog gekeken.”


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/poli...genaffaire-het

Aangezien in dit belgolandje politici en hun departementale akolieten quasi nooit gestraft worden voor hun fouten/wandaden, kan ik alleen maar voor je hopen dat het bijltjesdag zal worden, indien het politieke beleid ooit een totaal andere wending zal krijgen.

Fingers crossed.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:51   #1539
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Beste mensen,

De meest pijnlijke maar ook mooiste kerstmis die ik me kan herinneren.

Die 10 jaar die onze fiscus alles in het werk heeft gesteld om ons de dood in te jagen hebben me alleen maar sterker, kwader en onverzettelijker gemaakt. En op een bevlogen moment dan denk je bij jezelf …. die steeds terugkerende pijn …. toch maar eens naar de cardioloog …. wie weet is het meer dan die stress waaraan we al die tijd gewoon aan zijn geworden.

En dan stap je van die ene wereld waarin inefficiëntie, domheid, isoleren van info, afwimpelen van verantwoordelijkheid mekaar voor de voeten loopt om toch op het hoogste schavotje te kunnen belanden naar een totaal andere wereld, een totaal tegengestelde.
Woensdag 18 december, afspraak met een cardioloog in Bilzen. Fietsje trappen, de dokter wist onmiddellijk hoe laat het was en twee uur later lag ik op medium care in het Ziekenhuis Oost Limburg. De ene test volgde de andere op en dankzij mijn niet al te slechte fysieke conditie lag ik de dag daarna op de operatietafel om via een slagaders de boel te herstellen. Dat was ijdele hoop en vier overbruggingen waren noodzakelijk. In deze wereld geen plaats voor gelul en gezever en dat was, na 10 jaar heel andere ervaringen opgedaan te hebben, wel even wennen. Het woord 'hoogdringend' heeft hier nog impact en is in staat om dingen te verschuiven. De operatie werd helemaal naar het begin van de wachtrij verschoven en reeds maandag om 21,00 uur kon vrouwlief me even bezoeken op intensive care. Alles was super verlopen en de ambtenaren die het onderwerp van deze draad kennen zullen wel in hun binnenste vloeken en dit toch extra jammer vinden.

Zoals iedereen weet verhuis je na enkele dagen naar een gewone afdeling. Verplegers en verpleegsters met een brede glimlach, ja ook tijdens deze feestdagen. Alles kits Johan?
Verplegers en verpleegsters met Vlaamse namen... met anders klinkende moeilijke namen... identieke toewijding.
Mensen die vanzelfsprekend vinden om hun job naar behoren uit te voeren ook al krijgen ze te maken met mensen die ze niet kennen en ook nooit zullen kennen. Ik wist niet waar ik het had, ze bestaan dus nog – die goede mensen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 15:55   #1540
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Beste mensen,

De meest pijnlijke maar ook mooiste kerstmis die ik me kan herinneren.

Die 10 jaar die onze fiscus alles in het werk heeft gesteld om ons de dood in te jagen hebben me alleen maar sterker, kwader en onverzettelijker gemaakt. En op een bevlogen moment dan denk je bij jezelf …. die steeds terugkerende pijn …. toch maar eens naar de cardioloog …. wie weet is het meer dan die stress waaraan we al die tijd gewoon aan zijn geworden.

En dan stap je van die ene wereld waarin inefficiëntie, domheid, isoleren van info, afwimpelen van verantwoordelijkheid mekaar voor de voeten loopt om toch op het hoogste schavotje te kunnen belanden naar een totaal andere wereld, een totaal tegengestelde.
Woensdag 18 december, afspraak met een cardioloog in Bilzen. Fietsje trappen, de dokter wist onmiddellijk hoe laat het was en twee uur later lag ik op medium care in het Ziekenhuis Oost Limburg. De ene test volgde de andere op en dankzij mijn niet al te slechte fysieke conditie lag ik de dag daarna op de operatietafel om via een slagaders de boel te herstellen. Dat was ijdele hoop en vier overbruggingen waren noodzakelijk. In deze wereld geen plaats voor gelul en gezever en dat was, na 10 jaar heel andere ervaringen opgedaan te hebben, wel even wennen. Het woord 'hoogdringend' heeft hier nog impact en is in staat om dingen te verschuiven. De operatie werd helemaal naar het begin van de wachtrij verschoven en reeds maandag om 21,00 uur kon vrouwlief me even bezoeken op intensive care. Alles was super verlopen en de ambtenaren die het onderwerp van deze draad kennen zullen wel in hun binnenste vloeken en dit toch extra jammer vinden.

Zoals iedereen weet verhuis je na enkele dagen naar een gewone afdeling. Verplegers en verpleegsters met een brede glimlach, ja ook tijdens deze feestdagen. Alles kits Johan?
Verplegers en verpleegsters met Vlaamse namen... met anders klinkende moeilijke namen... identieke toewijding.
Mensen die vanzelfsprekend vinden om hun job naar behoren uit te voeren ook al krijgen ze te maken met mensen die ze niet kennen en ook nooit zullen kennen. Ik wist niet waar ik het had, ze bestaan dus nog – die goede mensen.
Spoedig herstel & laat je niet klein krijgen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be