Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
|
Discussietools |
4 september 2024, 16:50 | #981 |
Parlementsvoorzitter
|
Het zou nog beter zijn dat Israël en Hamas eerst alle gijzelaars vrijlaten en dat men vervolgens de arrestatiebevelen van het ICC tegen Yahya Sinwar, Mohammed Diab Ibrahim Al-Masri, Benjamin Netanyahu en Yoav Gallant opvolgt. Ismail Haniyeh muisde er zich vanonder, maar we moeten daarom de hele deal niet opblazen.
4 september 2024, 18:02 | #982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moesten ze die geven, bestendigen ze zelf het probleem, lijkt me gat-achterlijk te zijn. En Oost jerusalem is ook voor de hand liggend. Beter het probleem zo op te lossen, dan via open strijd toch ? Nog een jaartje of twintig-dertig en het probleem in Oost jerusalem is via demografie en urbanisatie opgelost. De uiteindelijke doelstelling lijkt me vrij duidelijk te zijn voor wie er een kaart bijneemt : Oost jerusalem en de nederzettingen in area C in één aaneengelegen gebied zo dicht mogelijk bij 100% israëlische burgers te krijgen. Arabieren hebben de rest van west bank. |
|
4 september 2024, 18:07 | #983 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hamas & friends gaan verliezen, wat ze ook doen, wat ze ook zeggen. Hoelang deze ellende nog voortduurt hangt af van twee zaken : -de snelheid waarbij de Hamas gazoenen sneuvelen of zich overgeven -of hun onafwendbare exterminatie indien ze blijven voortdoen |
|
4 september 2024, 18:10 | #984 |
Secretaris-Generaal VN
|
cognitieve dissonantie ? dissociatie met zijn narratief ?
|
4 september 2024, 19:21 | #985 |
Parlementsvoorzitter
|
Doe je aan zelfreflectie of maak je gewoon een gratuite bewering? Ik heb enkel de verklaring van de Israëlische overheid in twijfel getrokken en een andere mogelijkheid beschreven. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat hun verhaal niet helemaal klopt. We wachten nog steeds op enig bewijs van de 40 onthoofde baby's tijdens het bloedbad in Kfar Aza.
4 september 2024, 21:20 | #986 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.timesofisrael.com/hamas-...ops-were-near/ Maar ik geef toe dat het niet 100% uitgesloten is dat de zes gijzelaars collectief zelfmoord pleegden door zichzelf meerdere keren door het hoofd te schieten. Op zichzelf al een krachttoer, maar het kan NOG sterker aangezien de autopsie uitwees dat ze door het achterhoofd zijn geschoten. |
|
4 september 2024, 22:22 | #987 | |
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het besluit van mijn verhaal ging trouwens over het gebruik van militair geweld om de gijzelaars vrij te krijgen. Daarbij is het niet zo relevant wie de gijzelaars vermoorde. In beide gevallen zijn ze omgekomen omdat Israël voor een militaire oplossing koos.
4 september 2024, 23:53 | #988 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
4 september 2024, 23:58 | #989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus, welke oplossing zou jij voorstellen zodat het gijzelen zou stoppen? Ik ben wel benieuwd. |
|
5 september 2024, 07:07 | #990 |
Parlementsvoorzitter
|
Maar dat maakt nu niet veel meer uit. Israël had deze leugen reeds succesvol gebruikt om de publieke opinie te beïnvloeden. Verder doet de Israëlische pers het inderdaad nog niet zo slecht. Dat is voor mij dan ook een belangrijke bron van informatie. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat dit ook van toepassing is op informatie die door de Israëlische overheid wordt verstrekt.
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci). Laatst gewijzigd door Loki : 5 september 2024 om 07:33. |
5 september 2024, 07:15 | #991 | |||
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
5 september 2024, 07:49 | #992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
5 september 2024, 08:01 | #993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want dat is wat de Palestijnen doen. Onze verzetsstrijders waren helden. Die van hen moordlustig, verkrachtend ongedierte. |
|
5 september 2024, 08:32 | #994 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eigenaardig genoeg hadden we zulke groepen niet wanneer Egypte Gaza onder militair gouverneurschap bestuurde.
5 september 2024, 10:00 | #995 | |
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Gezien de situatie van de gijzelaars in Gaza zijn onderhandelingen gewoon de beste optie om ze levend terug te zien. Natuurlijk hangt het ervan af wat de prioriteiten zijn.
5 september 2024, 10:14 | #996 |
Parlementsvoorzitter
|
De situatie was toen heel anders. Egypte had de PLO beloofd dat ze de controle over het gebied zouden krijgen en de Palestijnen kregen ook steun in hun verzet tegen de zogenaamde 'bezetters' van Palestina. Het panarabisme was ook nog populair en de positie van Palestijnen in Egypte/UAR was niet vergelijkbaar met die van de Palestijnen tijdens de Israëlische bezetting/kolonisatie.
5 september 2024, 13:12 | #997 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ier menier onze faktchek van vandaag..
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
5 september 2024, 13:22 | #998 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het lijkt me duidelijk dat die gijzelneming op 7 oktober 2023 ne beduidend deel van de motieven ervoor was. Het waren er enkele honderden, die zijn eigenlijk ballast om mee terug weg te komen dus ze hebben er wat voor over gehad om die mee te krijgen. Want het is niet dat het Israelisch regimeleger keek op een knal meer of minder, zie hun owngoals van enige ontsnapte of vrijgelatene gijzelaars. Die nochtans zwaaiden met een wit doek. Om dan nog te schieten zonder verder kijken moet ge triggerhappy zijn zeker? Zie ook het kapotknallen van hulpvoertuigen met groot symbool hulporganisatie op de daken. Ze kijken niet veel dan he. Het aantal hulpverleners door de bombardementen gemold was ook niet min. Ik dacht te hebben gelezen dat de organisatie in haar geschiedenis nog nooit zoveel doden telde als toen, zelfs een veelvoud. En dat lijkt me zo ongeveer de kern van de hele discussie. Het Israelisch regime voert de tactiek van schrikbewind en tot de laatste vyand mollen koste wat het kost. We hebben dat nog gezien in de geschiedenis, en altijd leidde het tot escalatie.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
5 september 2024, 13:26 | #999 | |
Minister-President
|
Citaat:
Nee, enige juiste oplossing is alles platsmijten tot Hamas zich overgeeft en stopt met burgers als schild te gebruiken. Daarna kan er gepraat worden over een plek voor de Palestijnen. Hoe meer de linkse media het heeft over die 'arme Palestijnen', hoe zekerder ik van mijn stuk ben.
5 september 2024, 13:28 | #1000 | |
Minister-President
|
Citaat: