Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2018, 17:23   #681
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, dat heb ik nergens beweerd. Beide versies bestaan al eeuwen, en men heeft voor een bepaalde versie gekozen bij het kiezen van de vlag voor het Vlaams Gewest.



'Jullie'? Ik denk dat u mij verkeerd inschat.

Ik ben Vlaams-nationalistisch (eigenlijk vooral Grootnedeerlandist, zie mijn locatie), stem al van 2009 (de eerste keer dat ik kon stemmen) op N-VA en heb een N-VA lidkaart.

Dat de huidige vlag van het Vlaams Gewest qua kleuren overeenkomt met die van de Belgische vlag interesseert me dus geen reet.

Zoals ik trouwens al eerder in dit topic zei:
Ik heb er nog wel enkele liggen maar ik ben dan ook al wel iets ouder dan u en ben al kiezer van het VB van kort na het ontstaan van het VB.

En als ik lang genoeg mag leven en er zou niemand meer zijn die op het VB stemt, dan nog zal ik zeker als allerlaatste kiezer op het VB stemmen, ook al heb ik niets tegen het NVA hoor, ik vind BDW een uitstekend politicus. Ik heb alleen mijn twijfels of het NVA niet te veel de VU wolf is in een Vlaams-nationalistische schapenvacht. Aan het VB weet ik wat ik eraan heb.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 april 2018 om 17:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 17:28   #682
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb er nog wel enkele liggen maar ik ben dan ook al wel iets ouder dan u en ban al lid van het VB van kort na het ontstaan van het VB. En als ik lang genoeg mag leven en zou de laatste VB kiezer zijn, dan nog zal ik voor het VB kiezen ook al heb ik niets tegen het NVA hoor en vind ik BDW een uitstekend politicus.
Ik ben inderdaad heel wat jonger. Bij het ontstaan van het VB waren zelfs mijn ouders nog niet kiesgerechtigd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 17:36   #683
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ben inderdaad heel wat jonger. Bij het ontstaan van het VB waren zelfs mijn ouders nog niet kiesgerechtigd.
Oei, piep jong nog dan. Veel succes in elk geval.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 17:44   #684
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Oei, piep jong nog dan. Veel succes in elk geval.
Van 1991.

Bedankt .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 17:55   #685
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Al degenen die het interessant vinden om .... over vlaggen te discussieren: het is Sheldon Cooper die een YouTube kanaal 'fun with flags' heeft hé! En dat is bedoeld om ... mee te lachen, hé!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 17:58   #686
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Van 1991.

Bedankt .
Van 1948, aangename kennismaking.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 20:47   #687
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U hebt een bron die aantoont dat men de rode versie heeft gekozen om op de Belgische vlag te lijken?

U hebt een bron die aantoont dat het gaat over een 'gemanipuleerde keuze'? Deze 'manipulatie' zou dan immers al minstens 700 jaar geleden moeten hebben plaatsgevonden.
Nee, u haalt twee dingen door elkaar.
Wanneer we terug gaan naar de oorsprong betreft het een wapenschild met zwarte leeuw op een gouden achtergrond.

Veel later hebben ze er waarschijnlijk die leeuw wat gevaarlijker willen doen uitzien en hebben ze hem afgeschilderd met bloed aan de klauwen en aan de tong/muil.

Toen ze de keuze gemaakt hebben welke afbeelding er ging gebruikt worden voor de Vlaamse vlag hebben ze gekozen voor de meer angstaanjagende bloeddorstige afbeelding, niet vanwege het angstaanjagende uiterlijk maar gewoon omdat dit toevallig de Belgische kleuren zijn, ook al heeft hier het angstaanjagende bloeddorstige effect totaal geen reden meer van bestaan.

Men had gewoon kunnen kiezen voor de oorspronkelijke niet bloeddorstige afbeelding, zwarte leeuw op goud gele achtergrond, toch koos men er voor om er een driekleurige afbeelding van te maken omdat dit gewoon beter paste in hun kraam.

Om nu te gaan zeggen dat het N-VA foutieve vlaggen geeft aan haar leden omdat de oorspronkelijke afbeelding zogezegd rode klauwen en tong had, is onjuist. De oorspronkelijke afbeelding is die van de vlaggen die de N-Va aan haar leden geeft. Dus is het eigenlijk de ander, die uit de Belgische kleuren bestaat en die gekozen is als vlag van de Vlaamse gemeenschap, die fout is.

Toevallig verkeerd gekozen? Daar geloof ik niet in, bewust verkeerd gekozen, ja, daar ben ik wel zeker van.

Maar gezien het hier België betreft hoef je daar niet van verwonderd te staan want ook de Belgische vlag is foutief.

Volgens de grondwet is de Belgische driekleur rood geel en zwart en niet zwart geel en rood. Toch hangt ze overal met zwart aan de mast. 't Zou België niet zijn mocht het eens normaal zijn zoals het hoort te zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 april 2018 om 20:53.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 22:42   #688
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vrijheid voor iedereen bestaat niet in een politiestaat en vrijheid van geloof , ook niet, of gaan we straks tolereren dat ze hier albino negertjes gaan na jagen om ze aan stukken te snijden om de stukken te verkopen als talisman????
Schijnbaar hebt u geen moeite gedaan om alles te lezen wat ik schrijf. Jammer. Of toont u hiermee slechts uw vooringenomenheid?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 22:43   #689
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sins wanneer is de leeuw met rode klauwen en tong de officiële Vlaamse vlag?

Die rode klauwen en rode tong is er maar aan toegevoegd omdat de Belgische vlag uit wart geel en rood bestaat hoor.
Fout. Totaal fout.

Rood is hier een versierselkleur en komt al voor onder het Ancien Régime.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 22:47   #690
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, u haalt twee dingen door elkaar.
Wanneer we terug gaan naar de oorsprong betreft het een wapenschild met zwarte leeuw op een gouden achtergrond.

Veel later hebben ze er waarschijnlijk die leeuw wat gevaarlijker willen doen uitzien en hebben ze hem afgeschilderd met bloed aan de klauwen en aan de tong/muil.

Toen ze de keuze gemaakt hebben welke afbeelding er ging gebruikt worden voor de Vlaamse vlag hebben ze gekozen voor de meer angstaanjagende bloeddorstige afbeelding, niet vanwege het angstaanjagende uiterlijk maar gewoon omdat dit toevallig de Belgische kleuren zijn, ook al heeft hier het angstaanjagende bloeddorstige effect totaal geen reden meer van bestaan.

Men had gewoon kunnen kiezen voor de oorspronkelijke niet bloeddorstige afbeelding, zwarte leeuw op goud gele achtergrond, toch koos men er voor om er een driekleurige afbeelding van te maken omdat dit gewoon beter paste in hun kraam.

Om nu te gaan zeggen dat het N-VA foutieve vlaggen geeft aan haar leden omdat de oorspronkelijke afbeelding zogezegd rode klauwen en tong had, is onjuist. De oorspronkelijke afbeelding is die van de vlaggen die de N-Va aan haar leden geeft. Dus is het eigenlijk de ander, die uit de Belgische kleuren bestaat en die gekozen is als vlag van de Vlaamse gemeenschap, die fout is.

Toevallig verkeerd gekozen? Daar geloof ik niet in, bewust verkeerd gekozen, ja, daar ben ik wel zeker van.

Maar gezien het hier België betreft hoef je daar niet van verwonderd te staan want ook de Belgische vlag is foutief.

Volgens de grondwet is de Belgische driekleur rood geel en zwart en niet zwart geel en rood. Toch hangt ze overal met zwart aan de mast. 't Zou België niet zijn mocht het eens normaal zijn zoals het hoort te zijn.
Dat is helemaal niet juist, omdat heraldisch rood totaal geen hoofdkleur is in de officiële Vlaamse vlag, terwijl dat wel het geval is bij de Belgische vlag. En, los van het Belgisch verband, in Frans-Vlaanderen gebruikt men bijna steeds de leeuw met rode tong, niet de tweekleurige.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 05:43   #691
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Belgische wetgeving ontbeert coherentie. Je mag blijkbaar geen zwarten uitsluiten als een club voor blanken opricht, maar je mag wel zwemuren organiseren voor (moslim)vrouwen. Het zit allemaal zo onlogisch en onsamenhangend in elkaar.

Vrijheid voor iedereen, en ja, daar zijn we het gelukkig over eens, al zullen er op dit forum weer wat overspannen feministen opduiken die moord en brand krijsen.
Niet rokers zijn nochtans volledig welkom in onze rokers club.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 10:15   #692
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, u haalt twee dingen door elkaar.
Wanneer we terug gaan naar de oorsprong betreft het een wapenschild met zwarte leeuw op een gouden achtergrond.

Veel later hebben ze er waarschijnlijk die leeuw wat gevaarlijker willen doen uitzien en hebben ze hem afgeschilderd met bloed aan de klauwen en aan de tong/muil.

Toen ze de keuze gemaakt hebben welke afbeelding er ging gebruikt worden voor de Vlaamse vlag hebben ze gekozen voor de meer angstaanjagende bloeddorstige afbeelding, niet vanwege het angstaanjagende uiterlijk maar gewoon omdat dit toevallig de Belgische kleuren zijn, ook al heeft hier het angstaanjagende bloeddorstige effect totaal geen reden meer van bestaan.

Men had gewoon kunnen kiezen voor de oorspronkelijke niet bloeddorstige afbeelding, zwarte leeuw op goud gele achtergrond, toch koos men er voor om er een driekleurige afbeelding van te maken omdat dit gewoon beter paste in hun kraam.

Om nu te gaan zeggen dat het N-VA foutieve vlaggen geeft aan haar leden omdat de oorspronkelijke afbeelding zogezegd rode klauwen en tong had, is onjuist. De oorspronkelijke afbeelding is die van de vlaggen die de N-Va aan haar leden geeft. Dus is het eigenlijk de ander, die uit de Belgische kleuren bestaat en die gekozen is als vlag van de Vlaamse gemeenschap, die fout is.

Toevallig verkeerd gekozen? Daar geloof ik niet in, bewust verkeerd gekozen, ja, daar ben ik wel zeker van.

Maar gezien het hier België betreft hoef je daar niet van verwonderd te staan want ook de Belgische vlag is foutief.

Volgens de grondwet is de Belgische driekleur rood geel en zwart en niet zwart geel en rood. Toch hangt ze overal met zwart aan de mast. 't Zou België niet zijn mocht het eens normaal zijn zoals het hoort te zijn.
Vermits de rode versie al eeuwen de courante versie was, ben ik er helemaal niet van overtuigd dat dit 'bewust verkeerd' werd gekozen.


Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik heb niets tegen de versie met zwarte klauwen (behalve dat ik ze minder mooi vind).

Voor mij kunnen de twee versies trouwens perfect naast elkaar bestaan zoals vandaag het geval is, de ene als vlag van het Vlaams Gewest, de andere als vlag van de Vlaamse beweging.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 17:02   #693
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Van 1948, aangename kennismaking.
Een doorgewinterde harde stoere vlaamse strijder dus ?

Hebt u destijds ook aan de frontlinie in Les Fourons meegevochten ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 21:05   #694
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een doorgewinterde harde stoere vlaamse strijder dus ?

Hebt u destijds ook aan de frontlinie in Les Fourons meegevochten ?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 21:14   #695
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een doorgewinterde harde stoere vlaamse strijder dus ?

Hebt u destijds ook aan de frontlinie in Les Fourons meegevochten ?
hij heeft Voeren uit de waalse klauwen gered.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be