Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2018, 13:30   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard Miljoen euro aan verkeersboetes verloren door nieuw systeem

Miljoen euro aan verkeersboetes verloren door nieuw systeem

Citaat:
Na de invoering van het automatisch systeem om verkeersboetes te innen werden veel agenten dagenlang geconfronteerd met een foutmelding van de controlesoftware. Honderden pv’s, goed voor een boetebedrag van één miljoen euro, zouden daardoor onbruikbaar zijn.

Na gelezen te hebben wat het artikel blokletterde moet je echt wel moeite doen om niet plat van het lachen te gaan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 19:37   #2
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het toeval wil dat ik gisteren een boete in mijn bus heb gevonden.
Weer een onnozele boete voor 2 km/h overschrijding van een idiote 70.

De brief die ik kreeg heeft een nieuwe layout, een nieuw format.

Wat mij enorm stoort aan het nieuwe format is dat er niet wordt aangegeven waar de overtreding precies werd vastgesteld en dat er niet wordt aangegeven hoe de vaststelling werd gedaan.

In mijn concreet geval wordt enkel algemeen verwezen naar "de steenweg op Diest" in Turnhout en naar een zogenaamde "Batch Radar".

De steenweg op Diest is de N19 en die loopt kilometerslang over het grondgebied Turnhout, en van die Batch Radar kan ik op het internet niets terugvinden. Is dat een bemande of onbemande camera? Geen idee.

In het vroegere format werd tot op de meter nauwkeurig aangegeven waar de vaststelling werd gedaan, met welk toestel en of de vaststelling bemand of onbemand gebeurde.

Het gaat over een luttele 53€ maar ik overweeg om protest aan te tekenen, want met dat nieuwe format kunnen ze beweren wat ze willen.
"We hebben ergens vastgesteld met één of ander toestel dat u een overtreding heeft begaan".
Dat begint op het Proces van Frans Kafka te gelijken (waarin het hoofdpersonage nooit te weten kwam waarom hij aangehouden en veroordeeld werd).
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 09:17   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

2 per uur te snel is niet onnozel.
53 euro boete voor 2 euro is wel onnozel.

70 per uur snelheidsbeperkingen zijn niet onnozel.

Of mr of mevr de flik dat heeft vastgesteld met zijn/haar eigen ogen, met een machien van hout of van ijzer, maakt niet veel uit.

Maar als het niet precies aangeduid is waar de overtreding plaats vond, daar maak je volgens mij wel een kans.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 10:39   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Red face

Bijna heel Antwerpen zone 30 tegen 2018

Citaat:
Op zo’n 95 procent van de Antwerpse wegen geldt binnen drie jaar een snelheidsbeperking van 30 kilometer per uur. Tegen eind 2018 mag je enkel op de zogenaamde hoofdwegen nog 50 of 70 km/u rijden.
Dat is even opletten 'geblazen'

Iemand al eens 30km/u gereden met de wagen? Dan kan je beter te voet gaan.

p.s.

Laat mij daar iets 'leuk' aan toevoegen.

VIDEO. Boef raast met 300 km/u over drukke weg en zoekt straatracers

Bwa, een 0 (30 of 300) meer of minder maakt niet uit zeker?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 10:57   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In het land met de hoogste belastingdruk ter wereld knijpen ze het volk nog wat meer uit met verkeersboetes... Hoe het volk dit blijft pikken het is me een compleet raadsel.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 11:01   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Iemand al eens 30km/u gereden met de wagen? Dan kan je beter te voet gaan.
Dat is ook de bedoeling van een woon- en leefstad, je parkeert de wagen en je gaat te voet.

Met de wagen zie je niets in de stad hé.


Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2018 om 11:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 12:16   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is ook de bedoeling van een woon- en leefstad, je parkeert de wagen en je gaat te voet.

Met de wagen zie je niets in de stad hé.
Zo is dat inderdaad, dat men de stad 'autoluw' wil maken maar er zijn ook tal van mensen die niet alleen maar met hun wagen naar de stad rijden om er even te gaan wandelen in de zin van dat er ook veel mensen zijn die te er te werk gesteld zijn in de stad en hun wagen/bestelwagen daar ook voor nodig hebben.

Of die dat gaan kunnen appreciëren, die 30 km/u dat weet ik niet, waar ik niet met bedoel dat men in een stad tegen 150 km/u zou mogen doorgevlogen komen.

30 km/u is traag hoor, ik denk dat ik met mijn fiets al veel harder ga.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 14:11   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
30 km/u is traag hoor, ik denk dat ik met mijn fiets al veel harder ga.
Het is toch poepnormaal dat men met een fiets zich sneller verplaatst in de stad dan met een auto.

En ik ga trager te voet als de fiets voor het rood licht staat.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 22:22   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is toch poepnormaal dat men met een fiets zich sneller verplaatst in de stad dan met een auto.
Vooral als ze zich geen kloten aantrekken van rode lichten, haaientanden, voorrang van rechts regels enz.

Fietsers menen overal en onder alle omstandigheden voorrang te hebben op auto's.

Deze week weeral bijna eentje op mijn motorkap liggen die niet wist, en heel waarschijnlijk nog steeds niet weet, wat haaientanden betekenen, en dan maakte ze nog veel van haar oren ook, er van overtuigd zijnde dat zij daar voorrang heeft op auto's waarschijnlijk om dat ze er van overtuigd is dat ze overal en eender waar voorrang heeft.

t' Wordt hoog tijd dat ze ook eens beginnen fietsers te verplichten om een rijexamen af te leggen. Ze zijn mee van de kwetsbaarste in het verkeer en ze moeten geen enkele verkeersregel kennen om te mogen deelnemen aan het verkeer. Dat is toch al te absurd.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2018 om 22:24.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 22:32   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo is dat inderdaad, dat men de stad 'autoluw' wil maken maar er zijn ook tal van mensen die niet alleen maar met hun wagen naar de stad rijden om er even te gaan wandelen in de zin van dat er ook veel mensen zijn die te er te werk gesteld zijn in de stad en hun wagen/bestelwagen daar ook voor nodig hebben.

Of die dat gaan kunnen appreciëren, die 30 km/u dat weet ik niet, waar ik niet met bedoel dat men in een stad tegen 150 km/u zou mogen doorgevlogen komen.

30 km/u is traag hoor, ik denk dat ik met mijn fiets al veel harder ga.
Er zijn er inderdaad genoeg die sneller rijden met de fiets en die het verbod van max. 30km/u ongestraft kunnen en mogen negeren, wat maakt dat het verbod max.30km/u een discriminerend verkeersreglement is zolang fietsers ook niet verplicht worden van een goed zichtbare en leesbare nummerplaat te voeren zoals bv. die van een bromfiets waardoor ze aan de zelfde pakkans onderworpen zijn al elk ander vervoermiddel.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2018 om 22:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 22:43   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2 per uur te snel is niet onnozel.
53 euro boete voor 2 euro is wel onnozel.

70 per uur snelheidsbeperkingen zijn niet onnozel.

Of mr of mevr de flik dat heeft vastgesteld met zijn/haar eigen ogen, met een machien van hout of van ijzer, maakt niet veel uit.

Maar als het niet precies aangeduid is waar de overtreding plaats vond, daar maak je volgens mij wel een kans.
Ik vind ook dat die 70 in veel gevallen onnozel is.

Voordien was het op gewone wegen buiten de bebouwde kom, 90/u tenzij er andere snelheidsborden stonden. Omdat het bos borden van minder dan 90/u te groot werd hebben ze de regel veranderd naar 70 met 90/u als uitzondering alleen hebben ze op tal van wegen waar het voordien 90/u was zonder snelheidsbeperking naar 70 km/u, na de verandering, geen bord van max.90/u geplaatst. 't Zal weer te duur gekomen hebben aan borden en overtredingen brengen nu eenmaal lekker wat geld in de lade.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2018 om 22:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 22:55   #12
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vooral als ze zich geen kloten aantrekken van rode lichten, haaientanden, voorrang van rechts regels enz.

Fietsers menen overal en onder alle omstandigheden voorrang te hebben op auto's.

Deze week weeral bijna eentje op mijn motorkap liggen die niet wist, en heel waarschijnlijk nog steeds niet weet, wat haaientanden betekenen, en dan maakte ze nog veel van haar oren ook, er van overtuigd zijnde dat zij daar voorrang heeft op auto's waarschijnlijk om dat ze er van overtuigd is dat ze overal en eender waar voorrang heeft.

t' Wordt hoog tijd dat ze ook eens beginnen fietsers te verplichten om een rijexamen af te leggen. Ze zijn mee van de kwetsbaarste in het verkeer en ze moeten geen enkele verkeersregel kennen om te mogen deelnemen aan het verkeer. Dat is toch al te absurd.
Als ge in de auto uw gordel niet aan hebt, wordt ge beboet vanwege onveilig, maar dat ge u als fietser aan alle verkeersregels uw voeten vaagt, dat is dan niet onveilig!?!?!?

Dat is roekeloos rijgedrag maar daar wordt niet of nauwelijks tegen opgetreden want fietsers mogen niet lastig gevallen worden want die hebben ze nodig om aan hun normen te komen. Eerder gaan ze het fietsgebruik promoten in plaats van bestraffen.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2018 om 23:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 13:31   #13
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In het land met de hoogste belastingdruk ter wereld knijpen ze het volk nog wat meer uit met verkeersboetes... Hoe het volk dit blijft pikken het is me een compleet raadsel.
Ze hebben het te druk met werken en carrière te maken. En de Belg is veel te braaf. Geef ze hun pint bier en voetbal en ze zijn tevreden.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 20:51   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Het toeval wil dat ik gisteren een boete in mijn bus heb gevonden.
Weer een onnozele boete voor 2 km/h overschrijding van een idiote 70.
Terecht! Zolang u zich niet betert, hoop ik dat u nog vele bekeuringen in de bus krijgt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 20:53   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In het land met de hoogste belastingdruk ter wereld knijpen ze het volk nog wat meer uit met verkeersboetes... Hoe het volk dit blijft pikken het is me een compleet raadsel.
Bij een verkeersboete knijp je alleen jezelf. Door je eigen schuld. Zo eenvoudig zit het in elkaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be