Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 28 september 2003, 09:12   #21
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Je zou ook een berekening kunnen maken hoeveel Euro elke partij gemiddeld besteed heeft per verkozene! Dan kom je voor de BUB uit op 2000 € : 0 = ONEINDIG. Voorwaar een prachtresultaat dat alleen door de Agalevvers geklopt wordt!
Evenaard. Niet geklopt. Oneindig is niet groter dan oneindig.

Ja, ik ben een muggenzifter. So?
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben ook geen echte wiskundige. Maar het is wel "geëvenaard"!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 28 september 2003, 11:49   #22
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
De lijst MARIA haalde 6.440 stemmen, zonder enig budget van betekenis. MARIA zal absoluut geen 2.000 euro uitgegeven hebben. Het zou mij niet verbazen als ze aan 10 stemmen per euro komt.
MARIA is onderdeel van PVDA- veel beter gefinancierd trouwens dan wij (cf. folders die we hoegenaamd niet betalen konnen); we haalden trouwens meer stemmen dan Maria. Van alle partijen die niet in het parlement zitten deden enkel het PVDA, Liberaal Appel, Vivant, CDf en Front national het beter. In het geval van LA en CDf was dit verschil zelfs niet zo groot (3x meer stemmen). Vivant heeft een reusachtig budget, en de PVDA kan financieel nog steeds veel meer dan wij.
Bruno* is offline  
Oud 28 september 2003, 13:47   #23
Patrick F
Burger
 
Geregistreerd: 27 juni 2003
Berichten: 117
Standaard

Gaat de BUB volgend jaar ook naar de verkiezingen?
Patrick F is offline  
Oud 28 september 2003, 13:51   #24
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De verkiezingen van 18 mei 2003 zijn al een tijdje achter de rug en iedereen denkt dat men de uitslag wel kent. Niets is minder waar. Een KUL-studie, die net is bekend geraakt, toont aan dat de machtspartijen verschrikkelijk veel geld hebben uitgegeven om te komen waar ze nu zijn geraakt. Niet alleen hadden ze het monopolie op de media, ze spendeerden ook in totaal 12.000.000 euro aan hun campagnes. Het wettelijke maximum van 1.000.000 euro per partij werd bijna steeds bereikt.

Dan stelt zich de vraag naar de succesratio's. Blijkt dat de meeste partijen méér dan 1 euro per kiezer uitgaven. De slechts scorende partijen zijn de NVA en Agalev. Zij hadden het meeste geld nodig om hun kiezers te overtuigen. De best scorende partij zou het Vlaams Blok zijn met ongeveer één euro per kiezer. Maar dat is onjuist.

De B.U.B. haalde met een budget van slechts 2.000 euro maar liefst 10.000 stemmen, dat is een ratio van 5 kiezers voor één euro !Geen enkele partij komt ook maar in de buurt. Wij zijn dan ook de morele overwinnaars van deze nationale verkiezingen.
Deze soort redeneringen doen mij ervan weerhouden om op de BUB te stemmen (samen met dat ze links zijn en voor de tweetaligheid)
El Cid is offline  
Oud 28 september 2003, 14:03   #25
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

We zijn een centrumpartij.

Als u tegen tweetaligheid (nu viertaligheid) bent, moet u inderdaad niet voor ons stemmen.
Hans1 is offline  
Oud 28 september 2003, 14:04   #26
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Individuele viertaligheid, wel te verstaan, geen territoriale.
Hans1 is offline  
Oud 28 september 2003, 14:12   #27
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
We zijn een centrumpartij.

Als u tegen tweetaligheid (nu viertaligheid) bent, moet u inderdaad niet voor ons stemmen.
Ik ben inderdaad niet voor verplichte tweetaligheid. Als je twee- of meertalig wil zijn, is dat best voor mij, maar verplichten kan je niet doen.

Ik ben wel voor het instellen van het Nederlands als officiële taal van België. Onze voorouders wisten ook al goed genoeg dat wat ons van Frankrijk onderscheid het Nederlands is, terwijl we van Nederland verschillen door onze godsdienstige achtergrond, of je nu gelovig bent of niet.

Bijna alle Brusselaars en onegveer een derde van de Walen zijn van Nederlandstalige komaf, dan stel ik dat het Nederlands zeker dé taal van België moet zijn, met respect voor de drie andere talen Frans, Duits en Luxemburgs, net zoals het er in Nederland aan toe gaat met het Fries. Daar zijn toch geen communautaire problemen?
El Cid is offline  
Oud 28 september 2003, 14:23   #28
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Het zou al mooi genoeg zijn als we het unitaire België kunnen herstellen met provinciale decentralisatie, drie gemeenschappen en taalwetten (waaronder verplicht viertalig onderwijs). Vandaag moeten alle leerlingen ook wiskunde leren, of ze dat nu willen of niet. En voor mij persoonlijk was dat puur verloren tijd.
Hans1 is offline  
Oud 28 september 2003, 14:25   #29
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het Liberaal appel heeft trouwens ondanks massale media-aandacht en vele financieringen nauwelijks méér stemmen gehaald dan wij.
Dat is een fabeltje dat je maar blijft herhalen. Het LIBERAAL APPEL haalde 29.868 stemmen, 3 keer meer dan de BUB.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vandaag moeten alle leerlingen ook wiskunde leren, of ze dat nu willen of niet. En voor mij persoonlijk was dat puur verloren tijd.
Wiskunde is best nuttig. je leert er het verschil tussen "nauwelijks meer" en "drie keer meer".
John Stufflebeam is offline  
Oud 28 september 2003, 14:27   #30
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het zou al mooi genoeg zijn als we het unitaire België kunnen herstellen met provinciale decentralisatie, drie gemeenschappen en taalwetten (waaronder verplicht viertalig onderwijs). Vandaag moeten alle leerlingen ook wiskunde leren, of ze dat nu willen of niet. En voor mij persoonlijk was dat puur verloren tijd.
Wat voor zin heeft het Luxemburgs te leren? Frans OK, Duits OK, maar Luxemburgs? Een beetje meer realiteitszin zou de BUB goed doen.

PS: de BUB is links, hoeveel keer je ook zegt dat je een centrumpartij bent.
El Cid is offline  
Oud 28 september 2003, 14:28   #31
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Maar kwam ook op voor de senaat en in W-VL. en Limburg waar toch zo'n 2.000.000 mensen wonen. De B.U.B. beperkte zich tot de Kamer in Antwerpen, Brabant, Oost-Vlaanderen en Namen.
Hans1 is offline  
Oud 28 september 2003, 14:39   #32
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Maar kwam ook op voor de senaat en in W-VL. en Limburg waar toch zo'n 2.000.000 mensen wonen. De B.U.B. beperkte zich tot de Kamer in Antwerpen, Brabant, Oost-Vlaanderen en Namen.
Kwam het Liberaal Appel op in Wallonië, waar toch zo'n 3.000.000 mensen wonen? Nee, dat is nieuw voor mij.
El Cid is offline  
Oud 28 september 2003, 14:49   #33
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
De lijst MARIA haalde 6.440 stemmen, zonder enig budget van betekenis. MARIA zal absoluut geen 2.000 euro uitgegeven hebben. Het zou mij niet verbazen als ze aan 10 stemmen per euro komt.
MARIA is onderdeel van PVDA- veel beter gefinancierd trouwens dan wij (cf. folders die we hoegenaamd niet betalen konnen); we haalden trouwens meer stemmen dan Maria. Van alle partijen die niet in het parlement zitten deden enkel het PVDA, Liberaal Appel, Vivant, CDf en Front national het beter. In het geval van LA en CDf was dit verschil zelfs niet zo groot (3x meer stemmen). Vivant heeft een reusachtig budget, en de PVDA kan financieel nog steeds veel meer dan wij.
Er was een stemadvies van de PvdA voor Maria, net zoals de BUB een stemadvies voor Boutmans (Agalev) gaf.

Maria is echter geen onderdeel van de PvdA. Lijsttrekker Maria Vindevoghel was ACV-militante bij Sabena, en ze krijgt geen euro van de PvdA.

Je bent er nog eentje vergeten: RWF-RBF, 25.416 stemmen.

En nog eentje: PCP, kwam enkel in B-H-V op, en haalde daar 8.258 stemmen, 3 x meer dan de BUB in B-H-V, bijna evenveel als de BUB in 6 kiesomschrijvingen.
John Stufflebeam is offline  
Oud 28 september 2003, 15:09   #34
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Er was een stemadvies van de PvdA voor Maria, net zoals de BUB een stemadvies voor Boutmans (Agalev) gaf.

Maria is echter geen onderdeel van de PvdA. Lijsttrekker Maria Vindevoghel was ACV-militante bij Sabena, en ze krijgt geen euro van de PvdA.
Er was een link van de site van de PVDA naar Resist en naar Maria.
Maria Vindevoghel is extreem-links: http://www.pvda.be/shop/shop_c.htm
Bruno* is offline  
Oud 28 september 2003, 15:10   #35
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Je bent er nog eentje vergeten: RWF-RBF, 25.416 stemmen.
hadden veel meer geld dan wij (ik ben in Waver geweest, hing daar vol affiches van hen, Brussel ook, maanden voor de verkiezingen)
Bruno* is offline  
Oud 28 september 2003, 15:12   #36
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het zou al mooi genoeg zijn als we het unitaire België kunnen herstellen met provinciale decentralisatie, drie gemeenschappen en taalwetten (waaronder verplicht viertalig onderwijs). Vandaag moeten alle leerlingen ook wiskunde leren, of ze dat nu willen of niet. En voor mij persoonlijk was dat puur verloren tijd.
Wat voor zin heeft het Luxemburgs te leren? Frans OK, Duits OK, maar Luxemburgs? Een beetje meer realiteitszin zou de BUB goed doen.

PS: de BUB is links, hoeveel keer je ook zegt dat je een centrumpartij bent.
Die vierde taal is het Engels.
Vreemd dat U ons links noemt, Superstaaf noemde ons extreem-rechts.
Bruno* is offline  
Oud 28 september 2003, 15:13   #37
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Maar kwam ook op voor de senaat en in W-VL. en Limburg waar toch zo'n 2.000.000 mensen wonen. De B.U.B. beperkte zich tot de Kamer in Antwerpen, Brabant, Oost-Vlaanderen en Namen.
Kwam het Liberaal Appel op in Wallonië, waar toch zo'n 3.000.000 mensen wonen? Nee, dat is nieuw voor mij.
Wij kwamen niet op in Wallonië (Senaat), zoals u-foutief- suggereert.
Bruno* is offline  
Oud 28 september 2003, 15:30   #38
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Er was een stemadvies van de PvdA voor Maria, net zoals de BUB een stemadvies voor Boutmans (Agalev) gaf.

Maria is echter geen onderdeel van de PvdA. Lijsttrekker Maria Vindevoghel was ACV-militante bij Sabena, en ze krijgt geen euro van de PvdA.
Er is een link, maar dat bewijst jouw stelling niet (MARIA is onderdeel van de PvdA, en die hebben geld).

Trouwens MARIA is ACV-militante. Vour jou is dat misschien extreem links, maar voor mij is dat centrum-links.


Er was een link van de site van de PVDA naar Resist en naar Maria.
Maria Vindevoghel is extreem-links: http://www.pvda.be/shop/shop_c.htm
John Stufflebeam is offline  
Oud 28 september 2003, 15:31   #39
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Er was een stemadvies van de PvdA voor Maria, net zoals de BUB een stemadvies voor Boutmans (Agalev) gaf.

Maria is echter geen onderdeel van de PvdA. Lijsttrekker Maria Vindevoghel was ACV-militante bij Sabena, en ze krijgt geen euro van de PvdA.
Er was een link van de site van de PVDA naar Resist en naar Maria.
Maria Vindevoghel is extreem-links: http://www.pvda.be/shop/shop_c.htm
Er is een link, maar dat bewijst jouw stelling niet (MARIA zou een onderdeel zijn van de PvdA, en die zouden geld hebben).

Trouwens MARIA is ACV-militante. Vour jou is dat misschien extreem links, maar voor mij is dat centrum-links.
John Stufflebeam is offline  
Oud 28 september 2003, 15:38   #40
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Maar kwam ook op voor de senaat en in W-VL. en Limburg waar toch zo'n 2.000.000 mensen wonen. De B.U.B. beperkte zich tot de Kamer in Antwerpen, Brabant, Oost-Vlaanderen en Namen.
Kwam het Liberaal Appel op in Wallonië, waar toch zo'n 3.000.000 mensen wonen? Nee, dat is nieuw voor mij.
Wij kwamen niet op in Wallonië (Senaat), zoals u-foutief- suggereert.
Hans1 suggereerde dat het Liberaal Appel een veel groter gebied had waar het kiezers uit kon putten, omdat het ook in West-Vlaanderen en Limburg opkwam. Hij vergeet er wel bij te zeggen dat het Liberaal Appel niet in Wallonië opkwam, in tegenstelling tot de BUB. Op die Senaatslijst haalde het LA trouwens minder dan tijdens de kamerverkiezingen. Je komt dus in een situatie waar je beter kan vergelijken: BUB kamer en LA kamer, en dus niet zoals u foutief suggereert BUB kamer en LA Senaat.

Daarin gaan we eens kijken per kieskring: (BUB VS LA)
Antwerpen: 2624 VS 13588
Brussel-Halle-Vilvoorde: 2462 VS 2631
Leuven: 937 VS 2044
Oost-Vlaanderen: 1828 VS 6043

De BUB tapt bovendien nog uit het Waalse vaatje -iets dat hopelijk snel voor andere partijen ook geldt. M.a.w. ik erger mij mateloos aan deze verliezerslogica van de BUB. Ik hoop dat men snel weer voeling krijgt met de realiteit.
El Cid is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be