Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2019, 21:24   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard Oostenrijk behoudt en verlengt grenscontroles.

Oostenrijk behoudt en verlengt grenscontroles.

Oostenrijk wil nog tot minstens november grenscontroles behouden op haar grens met Hongarije en Slovenië.

Binnen de Schengenzone is het in principe verboden om grenscontroles te doen.

Hoog tijd dat men die Schengenzone eens gaat opdoeken en overal in de EU terug zware grenscontroles gaat uitvoeren of er een andere oplossing moet voor zien uit te dokteren.

Erg naar de zin van de Europese Commissie was het niet want Europees commissaris voor Binnenlandse Zaken Dimitris Avramopoulos liet in oktober vorig jaar al verstaan dat er een einde moest komen aan de grenscontroles. ‘Ik kan me geen Europa met gesloten binnengrenzen voorstellen, we mogen niet teruggaan naar het verleden’, zei hij toen.

Ik dat we juist wel terug naar het verleden moeten gaan want loopt het op huidig ogenblik dan allemaal zo op rolletjes binnen de EU Avramopoulos?

Ik dacht het niet daar een open grenzen beleid (Wir schaffen das <-- niet alleen dat) héél wat problemen met zich meegebracht heeft die nog steeds niet van de baan zijn, die problemen, ze in zelfs nog in stijgende lijn gaan.

Ik blijf ook nog steeds van mening dat het samenkoeken van de EU de geschiedenisboeken in zal gaan als 1 van de grootste blunders aller tijden naast dat er wel mensen zullen zijn die er een aardig centje met wisten bij te verdienen.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 april 2019 om 21:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 22:04   #2
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
...Hoog tijd dat men die Schengenzone eens gaat opdoeken en overal in de EU terug zware grenscontroles gaat uitvoeren of er een andere oplossing moet voor zien uit te dokteren...
Tja... als ik in de EU een grens over wil, Schengen of niet, controle aan de grensovergangen of niet, is dat maar een klein kunstje.

Veel mensen snappen dit niet vrees ik...

Blijft er dus over: '... een andere oplossing...'

Moeilijke vraag wat mij betreft.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 7 april 2019 om 22:04.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 05:58   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Tja... als ik in de EU een grens over wil, Schengen of niet, controle aan de grensovergangen of niet, is dat maar een klein kunstje.

Veel mensen snappen dit niet vrees ik...

Blijft er dus over: '... een andere oplossing...'

Moeilijke vraag wat mij betreft.
Het zoeken naar ' ... een andere oplossing ... ' is een vreselijk moeilijke oefening inderdaad.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 april 2019 om 05:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 06:34   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het zoeken naar ' ... een andere oplossing ... ' is een vreselijk moeilijke oefening inderdaad.
Temeer daar iedere oplossing zorgt voor andere problemen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 23:51   #5
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Tja... als ik in de EU een grens over wil, Schengen of niet, controle aan de grensovergangen of niet, is dat maar een klein kunstje.

Veel mensen snappen dit niet vrees ik...

Blijft er dus over: '... een andere oplossing...'

Moeilijke vraag wat mij betreft.
Laat maar komen maar geef ze geen huis, eten en 1000€ drinkgeld per maand dan blijven ze van zelf wel weg.
Sorry voor hen maar ook wij kunnen niet de ganse wereld herbergen en ja we zijn ondertussen met veel te veel op dat bolleke.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 00:45   #6
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Laat maar komen maar geef ze geen huis, eten en 1000€ drinkgeld per maand dan blijven ze van zelf wel weg.
Sorry voor hen maar ook wij kunnen niet de ganse wereld herbergen en ja we zijn ondertussen met veel te veel op dat bolleke.
Lol, die 1000€ drinkgeld per maand, das een fabeltje hoor. Wees gerust.

Wat mij betreft hoeven ze zelfs helemaal niet te komen.
De oplossing zal hem ergens zitten in 'iets' dat ze niet meer hoeven te komen naar hier. (hoe je het ook wenst te noemen).
En ik denk persoonlijk dat dit nog de goedkoopste én beste oplossing zal zijn.
Maar.... daar is dan wel wat politieke/economische moed voor nodig.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 10:18   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Het is lang genoeg geleden, dus is het de moeite dat ik het eens herhaal:
fysiek de Vlaamse (of belgische) grens controleren, is onmogelijk. Totaal onmogelijk.
Zelfs niet met middelen en methodes als het Ijzeren Gordijn, met pinnekesdraad, elektriciteit en license to kill schietgeweren en soldaten.

Het is wel duidelijk dat andere zaken nodig zijn, en zelfs redelijk makkelijk toepasbaar. Zie post nr. 5 hier voor.

Ik kan nog een voorbeeldje geven: ik ken een Vlaamse jongeman die al ongeveer vijf jaar gehuwd is met een Oostenrijkse schone. Gehuwd in Oostenrijk. Er wonend. Twee kinderen, geboren in Oostenrijk.
Hij is begerig om de Oostenrijkse nationaliteit te bekomen, maar ... is er nog niet in gelukt.
Een voorwaarde is onder andere: de b. nationaliteit opgeven.
Op de ambassade hadden ze hem al aangeraden, als hij die dan toch zou willen behouden, om die dan op te geven, maar kort daarna deze terug aan te vragen. Maar het fijne weet ik daar allemaal niet van.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 21:19   #8
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Lol, die 1000€ drinkgeld per maand, das een fabeltje hoor. Wees gerust.

Wat mij betreft hoeven ze zelfs helemaal niet te komen.
De oplossing zal hem ergens zitten in 'iets' dat ze niet meer hoeven te komen naar hier. (hoe je het ook wenst te noemen).
En ik denk persoonlijk dat dit nog de goedkoopste én beste oplossing zal zijn.
Maar.... daar is dan wel wat politieke/economische moed voor nodig.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...sen~ac5b7ad49/

In Nederland zijn ze al even goed bezig dat zijn ook van die "wir schaffen das" adepten.
Binnenkort ook België zeker? Aangezien we hier maar 60km kust hebben en de Moslims meer vrije tijd wordt de Belgische kust dan Halal.
Alleen Knokke en het klein strand in Oostende blijven voor de Belgen ....
Toupé genoeg die gasten en als ze vies zijn van ons das ze dan daar blijven voor ons zeker niet gelaten.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 23:04   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Lol, die 1000€ drinkgeld per maand, das een fabeltje hoor. Wees gerust.

Wat mij betreft hoeven ze zelfs helemaal niet te komen.
De oplossing zal hem ergens zitten in 'iets' dat ze niet meer hoeven te komen naar hier. (hoe je het ook wenst te noemen).
En ik denk persoonlijk dat dit nog de goedkoopste én beste oplossing zal zijn.
Maar.... daar is dan wel wat politieke/economische moed voor nodig.
Tegen 2050 verdubbelt de wereld moslim populatie en bijgevolg ook quasi de complete 3e wereld. Die pot gaat hoe dan ook overlopen naar hier, dat is een zekerheid. Hoe wil je dit ooit kunnen stoppen door 'iets' te doen daar?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be