Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli) Lic. politieke & sociale wetenschappen, voorzitter Jong Spirit (het vroegere Prego), de jongerenafdeling van de VlaamsProgressieven.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2008, 09:32   #1
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard refractional banking/staatsschuld en welzijn van de mensen

Wat is jouw mening over refractional banking en de positie die de centrale banken daarin spelen en het effect daarvan op de staatsschuld en dus indirect ook op de belastingen/welzijn van de mensen ?

http://www.youtube.com/watch?v=OnwLgrSJZKs
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 10:03   #2
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

wat ik me afvraag is op hoeveel plaatsen en met hoeveel verschillende titels je deze video gaat plaatsen...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 10:28   #3
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Iets op tegen ? Ik vind het thans wel belangrijk genoeg en het feit dat jij zo reageert betekent dat je niet weet waar het over gaat.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 11 juli 2008 om 10:31.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 10:39   #4
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Een klein beetje duiding zou misschien niet slecht zijn. Niet iedereen heeft de tijd en de zin om die documentaire (helemaal) te bekijken. Kan je niet in een paar woorden omschrijven waar het om gaat?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 10:51   #5
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Is niet 1,2,3 uit te leggen. Komt erop neer dat de centrale banken een grote rol spelen in de hoeveelheid geld die er in onze maatschappij ter beschikking is en dat ze hierdoor bepalen of er crisissen ontstaan, inflatie, deflatie enz. Als je dan weet dat de centrale banken voor het grootste stuk in handen zijn van grote bankiers, dan weet je wel waar we naar toe gaan...
Verder gaat het dus ook over fractional reserve banking( sorry voor het foutje in de titel) wat het voor de banken mogelijk maakt om veel meer geld uit te lenen dan ze in werkelijkheid binnen krijgen. Uiteraard krijgen ze hier ook interest op en moet je er geen tekeningetje bij maken dat ze er natuurlijk alle belang bij hebben dat wij en de staat diep in de schulden staan...

Het systeem is erop gericht om ons allen (de hele wereld) in een staat van armoede te houden en de rijkdom naar slechts enkelen te laten vloeien.

De film legt het ontstaan van het systeem van in het begin uit en evolueert langzaam naar de situatie de dag van vandaag. Ik vind het een aanrader voor iedereen die wil weten waarom ondermeer de staatsschuld zo hoog is en waarom er economische crisissen ontstaan. Het geeft ook een idee waarom ondermeer de centrale bank zou gekant is tegen het indexatiesysteem.

De staatsschuld die er mede de oorzaak van is dat de overheid te weinig budgetten heeft om bepaalde sociale projecten te verwezenlijken en die de belastingen hoog houdt, wordt er ook door verklaard.

Misschien helpt deze discussie het wat beter te begrijpen (wel in het Engels) : https://mises.org/Community/forums/p/1178/12703.aspx

Laatst gewijzigd door Yves38 : 11 juli 2008 om 11:13.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 08:08   #6
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Wat ik me afvraag is op hoeveel plaatsen en met hoeveel verschillende titels je deze video gaat plaatsen ...
Het staat je altijd vrij om het te ontkennen. Over de randfenomenen kan je dan verder oeverloos debatteren om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat ze uit de ontkenning resulteren.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 15:24   #7
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Maakt niet uit MIS, doet me denken aan wat ze vroeger tegen mij zeiden : 'wat baat een kaars en bril als een uil niet zien wil"

Ik ben in elk geval blij dat ik de kans kreeg om mijn ogen te laten opengaan.

Hierbij nog een tekstje dat het iets korter uitlegt :
http://www.tysknews.com/Depts/Taxes/...king_fraud.htm
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 22:56   #8
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Wat is jouw mening over refractional banking en de positie die de centrale banken daarin spelen en het effect daarvan op de staatsschuld en dus indirect ook op de belastingen/welzijn van de mensen ?

http://www.youtube.com/watch?v=OnwLgrSJZKs
Als je die documentaire hebt gezien, moet je daarover geen vragen meer stellen aan een links-liberale of andere k*tdemocraat.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 19:44   #9
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
wat ik me afvraag is op hoeveel plaatsen en met hoeveel verschillende titels je deze video gaat plaatsen...

Ik denk dat ik hem als eerste op het forum heb gezet tenzij hij er al opstond en ik het niet gezien heb.

Yves heeft wel degelijk een punt. Ik vind ook dat deze video heel erg interessant is, maar ik vrees dat velen hem niet zullen willen bekijken omdat hij te lang duurt omdat zoals gewoonlijk zaken vrij complex zijn en niet in 1,2,3 kunnen worden uitgelegd, maar ja tegenwoordig moet het allemaal met oneliners en dat gaat niet ivm dit topic.

Ik vind het goed dat deze vraag wordt gesteld aan een politicus maar ik verwacht er niet veel van. Maar ik kijk toch uit naar het antwoord.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be