Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2004, 19:09   #1
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard Doodstraf onder islamitisch bestuur voor godslastering

Beste forumleden,

Naar aanleiding van de moord op Theo Van Gogh heb ik onlangs verklaard dat hij onder een islamitisch bestuur vermoedelijk ter dood zou worden veroordeeld, en dat ik daar als volgeling van de islam zou achterstaan.

Deze idee heeft me, eerlijk gezegd, van in het begin dwarsgezeten en vandaag kan ik ze zelfs niet meer met zekerheid herbevestigen.

Toen hij gedood werd, stelde ik me openlijk de vraag of deze persoon voor wat hij had gedaan volgens de isl-m een doodstraf zou krijgen. Een enkeling kon dit antwoord bevestigen. Ik dacht daarmee het antwoord op mijn vraag gevonden te hebben.

Toch bleef de gedachte mij dwarsliggen. Het was onverzoenbaar met de islamitische idee dat je je geduld moet bewaren en agressie moet schuwen, enz. Ik moest een exacte verwijzing vinden in de geschriften. Die heb ik tot op vandaag niet kunnen vinden. Het enige wat ik kan vinden is dat als de ander kwaad doet tegen jou dat je dan vriendelijk terug moet zijn. Dat geen ziel zonder gegronde reden (deze worden duidelijk opgesomd in de Koran; godslastering heb ik er niet bij teruggevonden) mag worden weggenomen, omdat dat G-d zijn taak is. En ten slotte:

Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken…(K-r-n 5: 32)



Zodus trek ik bij deze mijn woorden in omdat ik zonder duidelijke kennis heb gesproken. Hoewel ik met deze post behoorlijk afga, voel ik me verplicht dit te vertellen.

Ik denk dat het tijd wordt dat ik me ga bezinnen over de manier waarop ik in de toekomst omga met zogenaamd religieuze adviezen.


Vriendelijke groeten,

Ibeke
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:15   #2
snoodaard
Gouverneur
 
snoodaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Locatie: rodenbachstede
Berichten: 1.071
Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

de profeet mohamed is een pedofiel en zijn aanhangers achterlijke geiteneukers.
Voila schiet mij ook maar dood.
Nu eerst een dikke schelle hesp eten
__________________
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:18   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Beste forumleden,

Naar aanleiding van de moord op Theo Van Gogh heb ik onlangs verklaard dat hij onder een islamitisch bestuur vermoedelijk ter dood zou worden veroordeeld, en dat ik daar als volgeling van de islam zou achterstaan.

Deze idee heeft me, eerlijk gezegd, van in het begin dwarsgezeten en vandaag kan ik ze zelfs niet meer met zekerheid herbevestigen.
Ik zal u even uit uw onzekerheid helpen:
[size=4]
Citaat:
[size=4]Nu ook moslim veroordeeld[/size]


Doodstraf voor
arts in Pakistan
wegens blasfemie




Van onze kerkredactie
ISLAMABAD – De Pakistaanse islamitische homeopatische arts Sheikh Mohammed Younus is zaterdag in de hoofdstad Islamabad veroordeeld tot de doodstraf wegens overtreding van de wet op de godslastering en het maken van beledigende opmerkingen over de profeet Mohammed.
Het volledige relaas op:
http://oud.refdag.nl/kl/010822kl01.html[/size]
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:20   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Nog eentje uit dezelfde contreien:

[size=4]
Citaat:
[size=4]Schoolhoofd wacht doodstraf[/size]



Minister actief
voor christenen
in Pakistan




Van onze redactie politiek
DEN HAAG – Minister Van Aartsen van Buitenlandse Zaken eist opheldering van de Pakistaanse ambassadeur over een rechtszaak tegen een christelijk schoolhoofd in de Pakistaanse provincie Punjab. De man is gearresteerd omdat hij de profeet Mohammed zou hebben beledigd. Daarop staat in Pakistan de doodstraf.
[/size]
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:24   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Eerst en vooral ga je in mijn ogen nooit af wanneer je een rechtzetting plaatst. Maar ik vraag mij wel af (en jij hopelijk ook) waarom jij je gedachten moet laten dicteren door wat al dan niet in een of ander boek staat. Wat maakt het uit of iets al dan niet verzoenbaar is met een religieuze tekst? Waarom is het hebben van "duidelijke kennis" over wat in de Koran staat een voorwaarde om voor jezelf uit te maken of de doodstraf moet kunnen?

Denk toch voor jezelf! Kan jij het over je hart krijgen iemand te mollen omwille van hij denkt? Nee? Goed. Who gives a flying fuck wat er in de Koran staat.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:31   #6
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Beste forumleden,

Naar aanleiding van de moord op Theo Van Gogh heb ik onlangs verklaard dat hij onder een islamitisch bestuur vermoedelijk ter dood zou worden veroordeeld, en dat ik daar als volgeling van de islam zou achterstaan.

Deze idee heeft me, eerlijk gezegd, van in het begin dwarsgezeten en vandaag kan ik ze zelfs niet meer met zekerheid herbevestigen.

Toen hij gedood werd, stelde ik me openlijk de vraag of deze persoon voor wat hij had gedaan volgens de isl-m een doodstraf zou krijgen.
Voor wat hij heeft gedaan??????????????????????
Het enige dat hij gedaan heeft is zijn mening te uiten. Of is het misschien zo dat Allah strafbepalingen voorzien voor islam-onvriendelijke expressie-stijlen? Bepalen de Allah-geschriften niet alleen wat je mag denken, maar ook in welke vorm/stijl je moet denken? Tjonge toch.
En zeggen dat we in de 21ste eeuw leven.

Een enkeling kon dit antwoord bevestigen. Ik dacht daarmee het antwoord op mijn vraag gevonden te hebben.

Toch bleef de gedachte mij dwarsliggen. Het was onverzoenbaar met de islamitische idee dat je je geduld moet bewaren en agressie moet schuwen, enz. Ik moest een exacte verwijzing vinden in de geschriften. Die heb ik tot op vandaag niet kunnen vinden. Het enige wat ik kan vinden is dat als de ander kwaad doet tegen jou dat je dan vriendelijk terug moet zijn. Dat geen ziel zonder gegronde reden (deze worden duidelijk opgesomd in de Koran; godslastering heb ik er niet bij teruggevonden) mag worden weggenomen, omdat dat G-d zijn taak is. En ten slotte:

Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken…(K-r-n 5: 32)



Zodus trek ik bij deze mijn woorden in omdat ik zonder duidelijke kennis heb gesproken. Hoewel ik met deze post behoorlijk afga, voel ik me verplicht dit te vertellen.

Fijn van u dat u spontaan rechtzet, maar het zou nog fijner zijn indien u zelf zou nadenken en die islamitische tic om onmiddellijk naar religieuse geschriften te grijpen zou laten vallen. Wat is net dat dat moslims doet afgaan ...

Ik denk dat het tijd wordt dat ik me ga bezinnen over de manier waarop ik in de toekomst omga met zogenaamd religieuze adviezen.
Proficiat.


Vriendelijke groeten,

Ibeke
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:33   #7
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Ibeke, er is maar één advies dat ik je kan geven: luister niet zomaar naar forumleden, dus ook niet naar mij, wees kritisch maar open en ga zelf op onderzoek uit. De grootste bibliotheek ligt aan je vingertoppen: maak er gebruik van
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:34   #8
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Eerst en vooral ga je in mijn ogen nooit af wanneer je een rechtzetting plaatst. Maar ik vraag mij wel af (en jij hopelijk ook) waarom jij je gedachten moet laten dicteren door wat al dan niet in een of ander boek staat. Wat maakt het uit of iets al dan niet verzoenbaar is met een religieuze tekst? Waarom is het hebben van "duidelijke kennis" over wat in de Koran staat een voorwaarde om voor jezelf uit te maken of de doodstraf moet kunnen?

Denk toch voor jezelf! Kan jij het over je hart krijgen iemand te mollen omwille van hij denkt? Nee? Goed. Who gives a flying fuck wat er in de Koran staat.
Je hebt gelijk, ik moet zelf ook denken... en dat doe ik ook anders zou ik nooit tot deze post komen. Met de K-r-n zelf heb ik ook geen probleem, maar doodstraf op godslastering was zo...vreemd toch wel...en als je het ook niet terug kan vinden is het gewoon nog vreemder.

Mijn boodschap: Zelf lezen & denken en zeer kritisch zijn met wat je "hoort"!
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:37   #9
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ibeke, er is maar één advies dat ik je kan geven: luister niet zomaar naar forumleden, dus ook niet naar mij, wees kritisch maar open en ga zelf op onderzoek uit. De grootste bibliotheek ligt aan je vingertoppen: maak er gebruik van
Ja, dat doe ik gewoonlijk ook. Ik weet alleen niet hoe ik me deze keer heb kunnen laten gaan. Ik denk dat ik zo boos was op die man dat ik gewoon alles wel zou aanvaarden, ben trouwens nog altijd boos op hem, maar kan nu al wat helderder denken.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:40   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Of de doodstraf voor een bagatel als godslastering nu al dan niet bestaat in bepaalde onderontwikkelde gebieden, is niet direct hoofdzaak.

Uit jouw replies blijft me vooral bij dat je dergelijke straf goedkeurt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door De anarchistische bankier
Mag ik uit deze vraag afleiden dat naar jouw mening Van Gogh gestraft had moeten worden voor zijn uitspraken?


Ja.
Citaat:
Onder een islamitisch bestuur zou hij zeer vermoedelijk wel tot de doodstraf veroordeeld worden en daar kan ik achter staan.

Maar in het Westen geldt een andere wet en daarom zei ik met het oog op de mogelijkheden binnen de Europese wetgeving dat een gevangenisstraf zou voldoen.
Conclusie:
Je staat dus zelf achter de doodstraf voor 'opiniedelicten'.
Zo doodstraf niet mogelijk is, op zijn minst gevangenisstraf.

Zoveel is duidelijk.

Hou jij echt vast aan dergelijke mensonwaardige ideeën?
Kan je me eens uitleggen waarom?
Zijn dit aangeprate standpunten?
Zo ja door welke onmens?
Of is dit een zelfgevonden provocatie die je gauwgauw intrekt als de tegenwind een beetje hard begint te waaien?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:42   #11
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
de profeet mohamed is een pedofiel en zijn aanhangers achterlijke geiteneukers.
Voila schiet mij ook maar dood.
Nu eerst een dikke schelle hesp eten
Hesp? Dat moet wel eeuwen geleden zijn. Vroeger bleef ik altijd slapen bij een kleuterjuf van mij. Die is nooit getrouwd en leeft eigenlijk een beetje als een non, maar in eigen huis. En zij is zot op kinderen, dus organiseert zij constant uitstapjes, St.feestjes en heeft ze ook graag dat we bij haar blijven logeren.
En dat mens dat zorgde zo goed voor mij...Voor iedereen, zwart, groen, geel, oranje, wit...alles kwam daar bij haar over de vloer. En 's morgens aten wij onder andere hesp. En toen-ik weet niet of dat nu nog is-aten wij hesp op de boterhammen en dat was ne clown...hihi...Super! Ik kon uren zitten kijken naar da clowntje op die hesp en denken: toch sjiek, zo'n clown in een stukje vlees .

En daar moest ik nu net aan denken.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:43   #12
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Ibeke,
op
http://www.kifkif.be/index.php?name=...e6cf856e9b916f
ben je kariger met je excuses. Bang dat daar gevolgen zou van komen?
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:45   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Zodus trek ik bij deze mijn woorden in omdat ik zonder duidelijke kennis heb gesproken. Hoewel ik met deze post behoorlijk afga, voel ik me verplicht dit te vertellen.
Jij gaat helemaal niet af omdat je zonder kennis van zaken sprak en dit intrekt.
Ik toonde hierboven aan dat de doodstraf voor blasfemie weldegelijk een feit is o.a. in Pakistan.

Citaat:
Ik denk dat het tijd wordt dat ik me ga bezinnen over de manier waarop ik in de toekomst omga met zogenaamd religieuze adviezen.
Dat is een prachtig voornemen.
Misschien kom je er dan toe om mensonwaardige straffen voor een opinie ook af te zweren.
Dat was immers wat mij het meest stoorde in jouw discours.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 november 2004 om 19:45.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 19:57   #14
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Beste forumleden,

Naar aanleiding van de moord op Theo Van Gogh heb ik onlangs verklaard dat hij onder een islamitisch bestuur vermoedelijk ter dood zou worden veroordeeld, en dat ik daar als volgeling van de islam zou achterstaan.

Deze idee heeft me, eerlijk gezegd, van in het begin dwarsgezeten en vandaag kan ik ze zelfs niet meer met zekerheid herbevestigen.

Toen hij gedood werd, stelde ik me openlijk de vraag of deze persoon voor wat hij had gedaan volgens de isl-m een doodstraf zou krijgen. Een enkeling kon dit antwoord bevestigen. Ik dacht daarmee het antwoord op mijn vraag gevonden te hebben.

Toch bleef de gedachte mij dwarsliggen. Het was onverzoenbaar met de islamitische idee dat je je geduld moet bewaren en agressie moet schuwen, enz. Ik moest een exacte verwijzing vinden in de geschriften. Die heb ik tot op vandaag niet kunnen vinden. Het enige wat ik kan vinden is dat als de ander kwaad doet tegen jou dat je dan vriendelijk terug moet zijn. Dat geen ziel zonder gegronde reden (deze worden duidelijk opgesomd in de Koran; godslastering heb ik er niet bij teruggevonden) mag worden weggenomen, omdat dat G-d zijn taak is. En ten slotte:

Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken…(K-r-n 5: 32)



Zodus trek ik bij deze mijn woorden in omdat ik zonder duidelijke kennis heb gesproken. Hoewel ik met deze post behoorlijk afga, voel ik me verplicht dit te vertellen.

Ik denk dat het tijd wordt dat ik me ga bezinnen over de manier waarop ik in de toekomst omga met zogenaamd religieuze adviezen.


Vriendelijke groeten,

Ibeke
Beste vriend ;

Wanneer een staat een rechtsysteem hanteert heeft niemand het recht binnen die staat het recht in eigen handen te nemen !! Dat wil niet zeggen dat als een rechtstaat met islamitische achtergrond haar eigen recht op rechtsysteem niet heeft !! De fatwa die je in saudi-arabie te horen krijgt kun je hat slechts toepassen alleen een dan maar alleen in saudi-arabie !

M.a.w het rechtsysteem binnen de sharia is niet meer een niet minder dan een systeem die toegepast wordt in een "islamitische staat" waar een khalifaat aan de hoofd is , Dus je mag niet de zaken verwarren !! als je dat doet dan krijg je een chaotische sfeer !!

b.v: Een pc die werkt op een macintosch kan nooit werken tesamen met een windows besturingssysteem !! dus het probleem ligt niet in de religie zelf maar in het hoe-men-denkt van een mens !!


u zegt:
Citaat:
Toen hij gedood werd, stelde ik me openlijk de vraag of deze persoon voor wat hij had gedaan volgens de isl-m een doodstraf zou krijgen. Een enkeling kon dit antwoord bevestigen. Ik dacht daarmee het antwoord op mijn vraag gevonden te hebben.
Hoe kan je denken over een doodstraf een u leeft boven een europese-grondgebied met een andere rechtsysteem , dat kan gewoon niet , dus a.u.b vermeng de zaken niet , Zou een "moslim" zoals ayaanhirsi nu in een islamitische staat zijn dan zou ze waarschijnlijk een doodstraf krijgen als schijnt dat haar uitspraken de orde zou verstoren , maar zolang zij in een staat leeft met een andere systeem dan is zij beschermd door dat systeem zolang zij de orde niet verstoort volgens de wet in die staat !! Een zolang niemand bezwaar heeft over haar uitspraken voor de rechter !!!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:00   #15
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Beste forumleden,

Naar aanleiding van de moord op Theo Van Gogh heb ik onlangs verklaard dat hij onder een islamitisch bestuur vermoedelijk ter dood zou worden veroordeeld, en dat ik daar als volgeling van de islam zou achterstaan.

Zodus trek ik bij deze mijn woorden in omdat ik zonder duidelijke kennis heb gesproken. Hoewel ik met deze post behoorlijk afga, voel ik me verplicht dit te vertellen.
Bent u redelijk representatief voor de gemiddelde moslim?
Is eerst handelen en dan nadenken common practice bij moslims?

Bvb eerst iemand ritueel afslachten en dan ne keer denken wa is da hier nu eigenlijk?

Ge moogt gerust impulsief antwoorden!!!
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:01   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Je hebt gelijk, ik moet zelf ook denken... en dat doe ik ook anders zou ik nooit tot deze post komen. Met de K-r-n zelf heb ik ook geen probleem, maar doodstraf op godslastering was zo...vreemd toch wel...en als je het ook niet terug kan vinden is het gewoon nog vreemder.

Mijn boodschap: Zelf lezen & denken en zeer kritisch zijn met wat je "hoort"!
Kijk, jij vindt het vreemd dat je daar niks van terugvindt in de Koran (waarom trouwens K-r-n? Peuzelt dat boek je op als je klinkers gebruikt?). Ik vind het dan weer vreemd - eigenlijk zelfs triestig en beangstigend tegelijk - dat je daar moet achter gaan zoeken in een boek om je mening te kunnen vormen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:04   #17
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard l

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Of de doodstraf voor een bagatel als godslastering nu al dan niet bestaat in bepaalde onderontwikkelde gebieden, is niet direct hoofdzaak.

Uit jouw replies blijft me vooral bij dat je dergelijke straf goedkeurt:
Conclusie:
Je staat dus zelf achter de doodstraf voor 'opiniedelicten'.
Zo doodstraf niet mogelijk is, op zijn minst gevangenisstraf.
Ja, dat heb ik gezegd. Je mag daar het volgende uit afleiden: Ik ben niet tegen het uiten van vrije mening. Godslasterlijke vrije meningsuiting, hoor ik ook enorm veel rondom mij, maar daar moet van mij geen gevangenisstraf op. Het ergste wat er kan en vermoedelijk ook zal gebeuren, is dat ik met die mensen niet meer optrek. Maar wat mij vooral stoorde aan Van Gogh is dat hij K-r-nverzen op dat mens haar naakte lichaam heeft laten zetten en haar vervolgens aan G-d presenteerde met letterlijke gebedsverzen die wij gebruiken om ons tot G-d te wenden. De K-r-n is voor ons nog altijd een heilig boek. Dat is het enige waar ik die mens voor in de bak zou willen zien. Je kan zoveel zeggen, maar dat was niet zeggen, dat was Het Boek nemen en het reduceren tot een stuk vuil en tegelijk zeggen dat hij dat doet ter bevrijding van de vrouw in de islam en dat heeft mij wel gekwetst en daar mag van mij een gevangenisstraf op.

De doodstraf is al een stap hoger en ik dacht: Als die mens in een islamitisch land de doodstraf zou krijgen, ik heb er niets op tegen. Maar het is niet zo, die mens krijgt zelfs daarvoor van God geen doodstraf. Als ik van in het begin had geweten dat die er niet zou zijn dan had ik er ook niet om gevraagd. Dus voor mij moét die mens niet dood en neen, hij mag ook niet dood: wij moeten ons beter leren beheersen ipv direct aan zo'n dingen te beginnen denken.


Citaat:
Hou jij echt vast aan dergelijke mensonwaardige ideeën?
Neen.


Citaat:
Kan je me eens uitleggen waarom?
Zie boven

Citaat:
Zijn dit aangeprate standpunten?
Ja.


Citaat:
Zo ja door welke onmens?
Ga ik straks een eitje mee pellen.

Citaat:
Of is dit een zelfgevonden provocatie die je gauwgauw intrekt als de tegenwind een beetje hard begint te waaien?
Als dat zo was, dan had ik hier en elders al heel wat moeten intrekken ...
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:07   #18
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Kijk, jij vindt het vreemd dat je daar niks van terugvindt in de Koran (waarom trouwens K-r-n? Peuzelt dat boek je op als je klinkers gebruikt?). Ik vind het dan weer vreemd - eigenlijk zelfs triestig en beangstigend tegelijk - dat je daar moet achter gaan zoeken in een boek om je mening te kunnen vormen.
Je kan een mening hebben, maar je moet eerst kijken of die door je godsdienst bevestigd wordt. Als dat niet zo is, dan moet je misschien van godsdienst veranderen.


Dat gepeuzel met de klinkers heb ik van een Joodse kennis. Ik vond de motivatie wel mooi.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:08   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

De doodstraf voor blasfemie is een realiteit.
Nog wat 'geruststellend' materiaal:
http://www.amnesty.nl/acties/NK-SCH0114.shtml
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amnesty International
Het meest duidelijke voorbeeld van discriminatie is te vinden in het Pakistaanse strafrecht, waar de ‘godslasteringswetten’ bepalen dat godslastering kan worden bestraft met de doodstraf
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:08   #20
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Bent u redelijk representatief voor de gemiddelde moslim?
Is eerst handelen en dan nadenken common practice bij moslims?

Bvb eerst iemand ritueel afslachten en dan ne keer denken wa is da hier nu eigenlijk?

Ge moogt gerust impulsief antwoorden!!!
Ik stond niet achter de moord, dat mag je niet vergeten.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be