Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2018, 10:08   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Wat wil de islam?

Opgepikt tussen wat e-mails...
De islamlovers alhier kunnen misschien eventjes weerleggen wat hier zoal staat? Of gebaren dat ze het niet gezien hebben...


Citaat:
Boodschap van een Belgische advocaat (Meester Van Steenkiste)
Goedendag,
Zoals de volgende regels aantonen,werd ik gedwongen me bewust te worden van de extreme moeilijkheid het woord 'infidèle/ongelovige' te definiëren.
Kiezen tussen Allah of Christus,terwijl de Islam veruit de godsdienst is die het meest oprukt in ons land. Vorige maand nam ik deel aan een jaarlijkse stage, noodzakelijk voor de hernieuwing van mijn veiligheidsaanstelling in de gevangenissen. Tijdens de cursus was er een presentatie van 4 sprekers, die respectievelijk de katholieken, protestanten, joden en moslims vertegenwoordigden en hierbij de grondslagen van hun doctrine/leer uitlegden. Het was met bijzondere aandacht dat ik de exposé van de Imam bijwoonde. De presentatie van deze laatste,vergezeld van een video-projectie, was opmerkelijk. Na afloop van de presentaties was er mogelijkheid tot vragen stellen en toen ik aan de beurt kwam,vroeg ik: 'Ik verzoek u me te verbeteren als ik me vergis, maar ik dacht begrepen te hebben dat de meerderheid van de Imams en de religieuze autoriteiten de Jihad (heilige oorlog) verordend hadden tegen de ongelovigen van de hele wereld

En dat bij het doden van een ongelovige (wat een verplichting is voor alle moslims) ze ervan verzekerd zijn naar het paradijs te zullen gaan.
In dat geval, kunt u me de definitie geven van wat precies een ongelovige is?' Zonder iets in te brengen tegen mijn interpretatie en zonder de minste aarzeling, antwoordde de Imam : 'Een niet-moslim!!' Ik repliceerde : 'Sta me dan toe me ervan te verzekeren dat ik het goed begrepen heb: Het geheel van aanbidders/vereerders van Allah moet gehoorzamen aan het bevel om, al wie niet tot uw religie behoort, te doden, om zo hun plaats in het paradijs te verkrijgen, niet waar?' Zijn gelaat dat tot nu toe zelfzekerheid en autoriteit uitstraalde, veranderde plots in dat van een jongetje dat betrapt was met zijn hand in de confituurpot ! 'Dat is juist' mompelde hij. Ik hernam: 'Goed, ik heb er wel veel moeite mee om me voor te stellen dat de paus alle katholieken, of de dominee alle protestanten, zou aansporen om uw geloofsgenoten uit te roeien en zich zo van hun plaats in het paradijs te verzekeren. De Imam was sprakeloos ! Ik vervolgde: 'Ik heb eveneens moeilijkheden om mezelf te beschouwen als uw vriend, vermits uzelf en uw confraters uw gelovigen aanzetten om me te doden. Nog een andere vraag: 'Zou u ervoor kiezen Allah te volgen die u opdraagt me te vermoorden om zo het paradijs te mogen betreden,
of Christus die me aanspoort u lief te hebben zodat ook ik toegang krijg tot het paradijs. Omdat hij wil dat ik er ben in uw gezelschap?'

Men had een speld kunnen horen vallen, terwijl de Imam zweeg
. Onnodig te vermelden dat de organisators en promotors van het seminarie niet konden waarderen dat de minister van de islamitische cultuur zo behandeld werd en dat enkele waarheden omtrent geloofspunten van deze religie werden aan de kaak gesteld. In de komende 30 jaar, zullen er genoeg moslimkiezers zijn in ons land om een regering naar hun keuze te installeren, met toepassing van de Sharia bij wijze van wet. Ik vond dat alle inwoners van dit land op de hoogte gesteld moesten worden.
Maar met het justitiesysteem en de liberale media is er geen enkele kans dat deze tekst breed verspreid zal worden,
vandaar.... deze boodschap.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 11:29   #2
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Opgepikt tussen wat e-mails...
De islamlovers alhier kunnen misschien eventjes weerleggen wat hier zoal staat? Of gebaren dat ze het niet gezien hebben...
Nu wil het geval dat er in België vier advocaten geregistreerd staan onder deze achternaam. Verder is het bericht niet gedateerd en de datum en plaats van de gebeurtenis ontbreken nog. Afgezien daarvan lijkt mij dat een advocaat dergelijke zware beschuldigingen niet zal moeten openbaar maken zonder de tegenpartij te identificeren en deze de gelegenheid te bieden tot een weerwoord. Draad sluiten lijkt mij daarom verstandig.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 11:55   #3
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nu wil het geval dat er in België vier advocaten geregistreerd staan onder deze achternaam. Verder is het bericht niet gedateerd en de datum en plaats van de gebeurtenis ontbreken nog. Afgezien daarvan lijkt mij dat een advocaat dergelijke zware beschuldigingen niet zal moeten openbaar maken zonder de tegenpartij te identificeren en deze de gelegenheid te bieden tot een weerwoord. Draad sluiten lijkt mij daarom verstandig.
En de tekst; Is die dan niet juist? Vooral het vetgedrukte?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 12:36   #4
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En de tekst; Is die dan niet juist? Vooral het vetgedrukte?
Het is juist als het werkelijk is gebeurd. Of het inhoudelijk juist is staat nog te bezien. En of de uitspraken en het zwijgen van die imam zonder naam iets betekenen voor de titel van de draad is nog een open vraag.

Maar als die tekst klopt met wat u allang wist over 'wat de islam wil' dan is het voor u geen nieuws. Dan had u dit bericht met enige fantasie ook kunnen opschrijven en plaatsen op internet.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 13:49   #5
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is juist als het werkelijk is gebeurd. Of het inhoudelijk juist is staat nog te bezien. En of de uitspraken en het zwijgen van die imam zonder naam iets betekenen voor de titel van de draad is nog een open vraag.

Maar als die tekst klopt met wat u allang wist over 'wat de islam wil' dan is het voor u geen nieuws. Dan had u dit bericht met enige fantasie ook kunnen opschrijven en plaatsen op internet.
Het is dus heel duidelijk wat ze willen.
Waarom doen dan nog zoveel mensen dat er niets mis is met de islam en halen ze zonder problemen hele massa's mensen binnen voor wie die teksten 'evangelie' (sic) zijn? En willen ze dat onvoorwaardelijk blijven doen?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 16 december 2018 om 13:50.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 13:54   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

De Islam wil de hele wereld veroveren.
Dat willen de christenen ook.
En ik ook.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 14:16   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De Islam wil de hele wereld veroveren.
Dat willen de christenen ook.
En ik ook.
De christenen waren succesvol tot een dertigtal jaar geleden, maar hun businessplan in het ontwikkelde deel v/d wereld werkt niet meer. De Islam daarentegen is zeer succesvol omdat het zijn huidige aanwas en aanvoer kent vanuit het midden oosten en noord afrika en oprukt via migratie richting de seculiere gebieden.
Jouw hersenspinsel heeft 1 volgeling, die tevens de auteur van het idee is.

De enige echte religie die al de andere zal overwinnen is die van The Flying Spaghetti monster.

https://www.verkami.com/locale/en/projects/20597-ramen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 14:30   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De christenen waren succesvol tot een dertigtal jaar geleden, maar hun businessplan in het ontwikkelde deel v/d wereld werkt niet meer. De Islam daarentegen is zeer succesvol omdat het zijn huidige aanwas en aanvoer kent vanuit het midden oosten en noord afrika en oprukt via migratie richting de seculiere gebieden.
Jouw hersenspinsel heeft 1 volgeling, die tevens de auteur van het idee is.
Mijn atoomtheorie is zeker geen hersenspinsel, maar de eeuwige waarheid over God en het heelal.
Wel zijn de Islam en de oude Bijbel hersenspinsels.
Citaat:
De enige echte religie die al de andere zal overwinnen is die van The Flying Spaghetti monster.

https://www.verkami.com/locale/en/projects/20597-ramen
Daar heb je het al.
Dommer kan het niet.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 15:40   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nu wil het geval dat er in België vier advocaten geregistreerd staan onder deze achternaam. Verder is het bericht niet gedateerd en de datum en plaats van de gebeurtenis ontbreken nog. Afgezien daarvan lijkt mij dat een advocaat dergelijke zware beschuldigingen niet zal moeten openbaar maken zonder de tegenpartij te identificeren en deze de gelegenheid te bieden tot een weerwoord. Draad sluiten lijkt mij daarom verstandig.
Ik heb ook mijn bedenkingen bij de echtheid van die tekst, eerlijk gezegd. Het ligt er een beetje te dik op.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 17:46   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nu wil het geval dat er in België vier advocaten geregistreerd staan onder deze achternaam. Verder is het bericht niet gedateerd en de datum en plaats van de gebeurtenis ontbreken nog. Afgezien daarvan lijkt mij dat een advocaat dergelijke zware beschuldigingen niet zal moeten openbaar maken zonder de tegenpartij te identificeren en deze de gelegenheid te bieden tot een weerwoord. Draad sluiten lijkt mij daarom verstandig.
Voila. Zo lossen we die dingen op!
Maar laten we nu eventjes vergeten wie dat wel of niet geschreven zou hebben...
Klopt het of klopt het niet wat er in dat tekstje staat!
Te belangrijk en te gevaarlijk om op te antwoorden?

Laatst gewijzigd door andev : 16 december 2018 om 17:46.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 17:48   #11
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is juist als het werkelijk is gebeurd. Of het inhoudelijk juist is staat nog te bezien. En of de uitspraken en het zwijgen van die imam zonder naam iets betekenen voor de titel van de draad is nog een open vraag.

Maar als die tekst klopt met wat u allang wist over 'wat de islam wil' dan is het voor u geen nieuws. Dan had u dit bericht met enige fantasie ook kunnen opschrijven en plaatsen op internet.
Toch echt moeilijk om gewoon met een antwoord af te komen blijkbaar...
Oplossing: hoe geraken we van die tekst af?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 17:51   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb ook mijn bedenkingen bij de echtheid van die tekst, eerlijk gezegd. Het ligt er een beetje te dik op.
Ja maar, zo leren we weer niets bij!
Klopt het of klopt het niet?
Bij gebrek aan meteen een grote verontwaardigde "neen" begin ik zo te vrezen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 19:05   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mijn atoomtheorie is zeker geen hersenspinsel, maar de eeuwige waarheid over God en het heelal.

Dommer kan het niet.
En na 40 jaar prediking is je netto-resultaat dat je nog altijd de enige 'gelovige' bent...

Denk je niet dat je Matthijs van Boxsel zijn theorie perfect illustreert ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 19:08   #14
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

https://www.facebook.com/dehoaxwijze...6981828105142/

Alleen spinnen_eten_hooi_believers posten een mail die ze "vandaag" kregen en ondertussen al 4 jaar de ronde doet.



Ach ja Den Wever mag gelukkig zijn met zijn dom klootjesvolk die dergelijke fantaziektes voor waarheid nemen en met veel bla bla blijven verspreiden, voor iets anders zijn ze niet bruikbaar.

Laatst gewijzigd door dpg : 16 december 2018 om 19:15.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 20:50   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb ook mijn bedenkingen bij de echtheid van die tekst, eerlijk gezegd. Het ligt er een beetje te dik op.
Naar mijn oordeel een totaal verzonnen tekst. Het begint al bij die "veiligheidsaanstelling". Wat mag dat wel zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 09:29   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ja maar, zo leren we weer niets bij!
Klopt het of klopt het niet?
Het lijkt onwaarschijnlijk dat dit een echt gebeurd fait divers is. En dus kan je het niet gebruiken om wat dan ook mee te ondersteunen of "aan te tonen". Het is eerder contra-productief. Je zou ondertussen moeten weten wat ik denk van de Islam, en dat komt in grote lijnen overeen met wat daar geacteerd is ; maar "valse bewijzen" om "juiste punten" te maken, is altijd een slecht idee.

En in dit specifiek geval zijn er veel dingen die mijn klein duimpje doen denken dat dit totaal verzonnen is als getuigenis van een werkelijk gebeurde ontmoeting.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 11:05   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En na 40 jaar prediking is je netto-resultaat dat je nog altijd de enige 'gelovige' bent...
Wat nog eens extra bewijst hoe super geniaal mijn atoomtheorie is, dat niemand het wil geloven.
Citaat:
Denk je niet dat je Matthijs van Boxsel zijn theorie perfect illustreert ?
Niet zijn theorie, maar mijn theorie.
Het enige wat hij beweert is dat het een morosofie is, zonder enige redenatie waarom.

Niet ik, maar hij is vreselijk dom.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 13:45   #18
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het is dus heel duidelijk wat ze willen.
Waarom doen dan nog zoveel mensen dat er niets mis is met de islam en halen ze zonder problemen hele massa's mensen binnen voor wie die teksten 'evangelie' (sic) zijn? En willen ze dat onvoorwaardelijk blijven doen?
Heel duidelijk is het volgens mij niet, en dat zal wel de reden zijn dat 'zoveel mensen' menen dat er niets mis is met de islam. En waarom er massa's islamieten worden binnengelaten, weet u dat echt niet? Daar worden toch steeds redenen voor gegeven?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 14:06   #19
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voila. Zo lossen we die dingen op!
Maar laten we nu eventjes vergeten wie dat wel of niet geschreven zou hebben...
Klopt het of klopt het niet wat er in dat tekstje staat!
Te belangrijk en te gevaarlijk om op te antwoorden?
Waarom wilt u vergeten wie het bericht geschreven heeft? Ik neem aan dat volgens u de islam grotendeels gebaseerd is op mythes. En ja, dat is ook gemakkelijk aan te tonen. Dat de islam een levensgevaarlijjke godsdienst is blijkt uit de moderne geschiedenis van de islam. Als men de islam kan bestrijden met feiten, waarom zou men daarvoor dan gebruik maken van fictie?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 14:22   #20
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Waarom wilt u vergeten wie het bericht geschreven heeft? Ik neem aan dat volgens u de islam grotendeels gebaseerd is op mythes. En ja, dat is ook gemakkelijk aan te tonen. Dat de islam een levensgevaarlijjke godsdienst is blijkt uit de moderne geschiedenis van de islam. Als men de islam kan bestrijden met feiten, waarom zou men daarvoor dan gebruik maken van fictie?
Elke aanhanger van gelijk welke godsdienst legt toch gewoon de feiten naast zich neer, zeker als die (nagenoeg) bewijzen dat ze het verkeerd hebben. Dat is de essentie van 'geloven'. Sommige godsdiensten (en hun religieuze leiders) laten een zekere twijfel en overdenken toe andere niet, die achten zich absoluut.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be