Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2020, 15:39   #21
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Zo is het.
Idd, zo is het maar net. Tijdens een vakantie in Chios lag ik eens op het strand en volgde het gesprek van een Nederlands koppel van middelbare leeftijd die veronderstelden dat ik geen jota Nederlands verstond. Het was heel kostelijk.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 23 juni 2020 om 15:39.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2020, 16:56   #22
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Eigenlijk zit er een logica achter scheefpoeperij. Mannen willen hun zaad zo veel mogelijk spreiden en vrouwen willen zo veel mogelijk stalen met genetisch materiaal zodat het nageslacht de beste kansen heeft om te overleven. Monogamie is enkel een product van onze socio-economische constructie met haar erfenisrechten.
Waar bewaren ze die stalen misschien? En hoe testen ze die? Bizar begrip van genetica heeft u.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2020, 18:54   #23
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Waar bewaren ze die stalen misschien? En hoe testen ze die? Bizar begrip van genetica heeft u.
Ik zal het eventjes simpel houden voor u hee Bach Als een vrouw paart met verschillende mannen dan krijgt ze ook kinderen met verschillend genetisch materiaal. Als ze slechts 1 sexpartner zou hebben en die heeft een bepaald genetisch "mankement" dan is de kans gro0t dat haar kinderen dat overerven. Door met verschillende partners te paren verminder je zulke risico's.

Ziezo Bach, soms moet je dingen niet al te letterlijk interpreteren. Als iemand bv zegt "nou breekt mijn klomp" dan bedoelt ie niet echt dat zijn klomp breekt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2020, 18:57   #24
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Waar bewaren ze die stalen misschien?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2020, 21:46   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Eigenlijk zit er een logica achter scheefpoeperij. Mannen willen hun zaad zo veel mogelijk spreiden en vrouwen willen zo veel mogelijk stalen met genetisch materiaal zodat het nageslacht de beste kansen heeft om te overleven. Monogamie is enkel een product van onze socio-economische constructie met haar erfenisrechten.

2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 12:22   #26
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heren

Een wijf is in het algemeen door haar kleine hersenen niet bij machte om veel te begrijpen.

Een vast wijf in uw huis nemen is vragen om geestelijke en geldelijke moeilijkheden. Ik verwerp eengadigheid (monogamie) ten zeerste.

Mijn oudervader zei steeds: "Ze mogen komen met hun handtas maar niet met hun reistas!" en "Deel met een ander!"

De Russen zeggen inderdaad dikwijls "kak" maar ze bedoelen hiermee wel het vraagwoord "hoe", bv. in de begroeting "Kak dela?" = "Hoe gaat het?".

Het Engels woord "job" in de betekenis van "baan" (werken) wordt door heel wat taalvervuilers in het Nederlands gebruikt. Dit Engels woord is gelijkluidend met de gebiedende wijs van het Russisch werkwoord "Yobat" (Zuid-Nederlands: poepen), bv. "Yob tvoju mat" (Neuk jouw moeder!).
Hoe dan ook indien u wenst om de handeling inzake dit werkwoord met een wijf te verrichten, hou er rekening mee dat u altijd (rechtsreeks of onrechtstreeks) geld zal moeten uitgeven.

Ik ben ten volle van de voorgaande schunnigheid bewust. Dit dient als bijkomende reden om het veelgebruikt Engels woord voorgoed uit het wondermooie Nederlands te weren. Sinds de uittreding van het Verenigd Koninkrijk uit de Avondlandse Bond (Europese Unie) wordt er nu verzocht om alle Engelse woordjes mee te nemen.

Bij voorbaat dank en met mannelijke groeten
Geachte mevrouw,

Aangezien u mij aanspreekt als meneer spreek ik u nu aan als mevrouw.
Dus: Geachte mevrouw,
U spreekt dames hier aan als wijven en dit is niet de eerste keer.
Het lijkt wel alsof u walgt van vrouwen.
U schreef hier zelfs dat vrouwen (wijven) kleinere hersenen hebben dan 'mannen'.
Mag ik vragen hoe het kan dat u grotere hersenen heeft dan de vrouw (in uw woorden; het WIJF) waaruit u geboren bent?
U mag nooit vergeten dat elke man ooit geboren werd dankzij een 'wijf' met kleine hersenen. Nogmaals; dit zijn uw woorden.
Tenslotte; wat uw "mannelijke" groeten betreft: ik vermoed dat u op zoek bent naar mannelijk gezelschap. En ja, dat mag. U mag gerust uit de kast komen maar stop dan om de "wijven" te beschuldigen.
NN
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 14:27   #27
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Geachte mevrouw,

Aangezien u mij aanspreekt als meneer spreek ik u nu aan als mevrouw.
Dus: Geachte mevrouw,
U spreekt dames hier aan als wijven en dit is niet de eerste keer.
Het lijkt wel alsof u walgt van vrouwen.
U schreef hier zelfs dat vrouwen (wijven) kleinere hersenen hebben dan 'mannen'.
Mag ik vragen hoe het kan dat u grotere hersenen heeft dan de vrouw (in uw woorden; het WIJF) waaruit u geboren bent?
U mag nooit vergeten dat elke man ooit geboren werd dankzij een 'wijf' met kleine hersenen. Nogmaals; dit zijn uw woorden.
Tenslotte; wat uw "mannelijke" groeten betreft: ik vermoed dat u op zoek bent naar mannelijk gezelschap. En ja, dat mag. U mag gerust uit de kast komen maar stop dan om de "wijven" te beschuldigen.
NN
cat fight!
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 15:09   #28
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfs onder gedwongen monogamie waren er meer dan genoeg ongelukkige relaties. Met of zonder scheefpoeperij.

U beseft toch dat scheiden zoals we het nu kennen, maar redelijk nieuw is.
Ik weet dat de eerste scheiding in de familie de desbetreffende oom vele jaren tot paria binnen de familie gebracht heeft.

Dat de ex-tante niet lang na de scheiding met een nieuwe vriend grote sier maakte, heeft dat niet minder gemaakt.

We spreken dan wel over eind jaren 80.
Zoals mijn moeder zei toen ik aan het scheiden was : nu zijn er veel echtscheidingen maar vroeger waren er veel slechte huwelijken.
Ik ben begin de jaren '80 gescheiden. Ik had toen een achternicht die al twee keer gescheiden was! Vanaf het einde van de jaren '70 was scheiden al heel normaal. Misschien woonde uw oom in de brousse?
Ik ben blij dat ik gescheiden ben omdat ik een heel slecht huwelijk had. Maar als er maar de minste mogelijkheid is om een huwelijk in stand te houden, dan vind ik dat man en vrouw hun best moeten doen om hun relatie te laten werken.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 15:13   #29
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heren

Een wijf is in het algemeen door haar kleine hersenen niet bij machte om veel te begrijpen.

Een vast wijf in uw huis nemen is vragen om geestelijke en geldelijke moeilijkheden. Ik verwerp eengadigheid (monogamie) ten zeerste.

Mijn oudervader zei steeds: "Ze mogen komen met hun handtas maar niet met hun reistas!" en "Deel met een ander!"

De Russen zeggen inderdaad dikwijls "kak" maar ze bedoelen hiermee wel het vraagwoord "hoe", bv. in de begroeting "Kak dela?" = "Hoe gaat het?".

Het Engels woord "job" in de betekenis van "baan" (werken) wordt door heel wat taalvervuilers in het Nederlands gebruikt. Dit Engels woord is gelijkluidend met de gebiedende wijs van het Russisch werkwoord "Yobat" (Zuid-Nederlands: poepen), bv. "Yob tvoju mat" (Neuk jouw moeder!).
Hoe dan ook indien u wenst om de handeling inzake dit werkwoord met een wijf te verrichten, hou er rekening mee dat u altijd (rechtsreeks of onrechtstreeks) geld zal moeten uitgeven.

Ik ben ten volle van de voorgaande schunnigheid bewust. Dit dient als bijkomende reden om het veelgebruikt Engels woord voorgoed uit het wondermooie Nederlands te weren. Sinds de uittreding van het Verenigd Koninkrijk uit de Avondlandse Bond (Europese Unie) wordt er nu verzocht om alle Engelse woordjes mee te nemen.

Bij voorbaat dank en met mannelijke groeten
Dikke onzin.
Als vertegenwoordigster van het vrouwelijk geslacht dring ik er op aan dat u uw kleinerende, vernederende, foutieve en misleidende opmerkingen voor u houdt. U komt over als het prototype van de discriminerende, ouderwetse meneer met een gleufhoed, overjas en geniepige oogjes die niets anders doen dan in het geheim vrouwen te begluren.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 15:15   #30
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Niks bizar aan.
Vrouwen =Mannen = mensen

Al da gezeik dat vrouwen deftiger, monogamer en braver zijn is gewoon dikke zever.

Een man krijgt een stijve als hij een knipoog krijgt van een mooie vrouw
Een vrouw krijgt een natte foef als ze een knipoog krijgt van een mooie man

Zo is het.
Ik zou het niet direct zo stellen maar in feite hebt u gelijk.
Waarom zouden vrouwen beter (moeten) zijn dan mannen en vice versa?
We zijn allemaal mensen.
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 24 juni 2020 om 15:17.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 15:59   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dikke onzin.
Als vertegenwoordigster van het vrouwelijk geslacht dring ik er op aan dat u uw kleinerende, vernederende, foutieve en misleidende opmerkingen voor u houdt. U komt over als het prototype van de discriminerende, ouderwetse meneer met een gleufhoed, overjas en geniepige oogjes die niets anders doen dan in het geheim vrouwen te begluren.
Ben je er zeker van dat hij naar vrouwelijke kontjes gluurt en niet eerder naar mannelijke billen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 16:04   #32
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ben je er zeker van dat hij naar vrouwelijke kontjes gluurt en niet eerder naar mannelijke billen ?
Dat is inderdaad mogelijk. Maar het is toch geen verklaring voor zijn misogynie. De meeste homosexuelen hebben totaal geen probleem met vrouwen.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 16:09   #33
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dikke onzin.
Als vertegenwoordigster van het vrouwelijk geslacht dring ik er op aan dat u uw kleinerende, vernederende, foutieve en misleidende opmerkingen voor u houdt. U komt over als het prototype van de discriminerende, ouderwetse meneer met een gleufhoed, overjas en geniepige oogjes die niets anders doen dan in het geheim vrouwen te begluren.
Hier ben ik het volledig mee eens.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 16:14   #34
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
cat fight!
Neen hoor Elio.
Ik ben het gewoon beu dat ik me als vrouw in 2020 (!) moet laten vertellen dat vrouwen kleine hersenen hebben en niks begrijpen. Lees maar eens terug wat betreffende forummer over vrouwen schrijft.
Betreffende zou beter eens nadenken waar hij vandaan komt. Ik heb dat al eens geschreven maar hij antwoordt er niet op.
Mss zijn zijn hersenen te klein?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 16:24   #35
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Neen hoor Elio.
Ik ben het gewoon beu dat ik me als vrouw in 2020 (!) moet laten vertellen dat vrouwen kleine hersenen hebben en niks begrijpen. Lees maar eens terug wat betreffende forummer over vrouwen schrijft.
Betreffende zou beter eens nadenken waar hij vandaan komt. Ik heb dat al eens geschreven maar hij antwoordt er niet op.
Mss zijn zijn hersenen te klein?
Persoonlijk denk ik dat hij hier gewoon een typetje wil neerzetten en er bewust op uit is om te provoceren. Indien niet, tja. Dan is zijn levensvisie echt wel gedateerd.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 16:43   #36
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat hij hier gewoon een typetje wil neerzetten en er bewust op uit is om te provoceren. Indien niet, tja. Dan is zijn levensvisie echt wel gedateerd.
Weet je; mij kan het niet schelen waarom betreffende zulke vrouwonvriendelijke en vrouw-onterende uitspraken doet.
Zo iemand hoort niet op een openbaar forum.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 16:53   #37
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Veel vrouwen begrijpen monogamie niet.

"Hoezo, ik moet mijn kutje voor 1 man reserveren?"

Ze kunnen het niet vatten dat ze enkel maar voor 1 man hun vettig slipje mogen uitdoen.

Bizar, toch?
@ Demper een vraagje: ben jij monogaam?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 16:56   #38
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat hij hier gewoon een typetje wil neerzetten en er bewust op uit is om te provoceren. Indien niet, tja. Dan is zijn levensvisie echt wel gedateerd.
Ook hij is geboren uit den "onderkant" van een vrouw" Toch blijft hij vrouwen "wijven noemen"....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 17:06   #39
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ook hij is geboren uit den "onderkant" van een vrouw" Toch blijft hij vrouwen "wijven noemen"....
Kun je je voorstellen met al die oorlogsbruidjes die met een Engelsman of Canadees huwden. En die hun vaders naar de hand van hun dochters vroegen en zeiden I want your daughter to be my wijf?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 24 juni 2020 om 17:06.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 17:07   #40
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ook hij is geboren uit den "onderkant" van een vrouw"
Mss is hij een proefbuisbaby geweest.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be