Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2018, 19:51   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Orbán ondersteunt migratievoorstel van de Tsjechische minister-president

Orbán ondersteunt migratievoorstel van de Tsjechische minister-president

Citaat:
Viktor Orbán ondersteunt het migratievoorstel van de Tsjechische minister-president Andrej Babiš, zei de adviseur voor binnenlandse veiligheid van de Hongaarse minister-president, György Bakondi, zaterdagavond in een uitzending van de Hongaarse publiekrechtelijke omroep.
Citaat:
In Europa is sprake van een scheiding tussen de migratieondersteuners en diegenen die deze afwijzen. Dit zijn politieke krachten die zich de veiligheid van de bevolking voor ogen houden. Dit bepaalt de campagne van de Europese verkiezingen.
Ik kan beide heren géén ongelijk geven in hun denken over het migratieprobleem.

Citaat:
Zij zijn economische migranten, ze vluchten niet voor oorlog”, benadrukte de Tsjechische minister-president eerder.
Ik vind dat nog een beleefde uitspraak van de Tsjechische minister-president want ik denk zelfs dat het géén economische migranten zijn.

Een uitspraak van V. Orbán leerde:

Citaat:
'Dit is ons thuisland, ons leven, en omdat we geen ander hebben, zullen we ervoor vechten tot het bittere eind en we zullen het nooit opgeven.'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 september 2018 om 19:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 20:19   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Orbán ondersteunt migratievoorstel van de Tsjechische minister-president

Ik kan beide heren géén ongelijk geven in hun denken over het migratieprobleem.

Ik vind dat nog een beleefde uitspraak van de Tsjechische minister-president want ik denk zelfs dat het géén economische migranten zijn.

Een uitspraak van V. Orbán leerde:
Orban is het vriendje van Driesje.

En zijn standpunt tov asielzoekers is ook dat van de Spa.

‘Economische’ vluchtelingen moeten terug.

Surprise

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 september 2018 om 20:25.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 20:43   #3
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Orban is het vriendje van Driesje.

En zijn standpunt tov asielzoekers is ook dat van de Spa.

‘Economische’ vluchtelingen moeten terug.

Surprise
En wel als volgt - strak plan:

Andrej Babis erklärte seinen Plan früher folgendermaßen: Griechenland, Italien, Malta und Spanien müssen eindeutigklarstellen, dass sie keine Flüchtlinge aufnehmen. Danach sollman mit Marokko, Algerien, Tunesien, Libyen und Ägypten verhandeln, damit sie an ihren Grenzen die Migration stoppen.

Andrej Babis a tervér?l korábban azt mondta: Görögországnak, Olaszországnak, Máltának és Spanyolországnak világosan ki kell mondania, hogy nem fogadnak be menekülteket. Ezután Marokkóval, Algériával, Tunéziával, L?*biával és Egyiptommal kell tárgyalni, hogy a határaikon áll?*tsák meg a migrációt.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 20:45   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
En wel als volgt - strak plan:

Andrej Babis erklärte seinen Plan früher folgendermaßen: Griechenland, Italien, Malta und Spanien müssen eindeutigklarstellen, dass sie keine Flüchtlinge aufnehmen. Danach sollman mit Marokko, Algerien, Tunesien, Libyen und Ägypten verhandeln, damit sie an ihren Grenzen die Migration stoppen.

Andrej Babis a tervér?l korábban azt mondta: Görögországnak, Olaszországnak, Máltának és Spanyolországnak világosan ki kell mondania, hogy nem fogadnak be menekülteket. Ezután Marokkóval, Algériával, Tunéziával, L?*biával és Egyiptommal kell tárgyalni, hogy a határaikon áll?*tsák meg a migrációt.
Die ondehandelingen zijn aan de gang.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 14:59   #5
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Ne mens met zelfs maar een beetje gezond verstand kan niet anders dan hem gelijk geven...…….
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 17:16   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Orban: ‘Europa veroordeelt Hongarije omdat het geen land van migranten zal worden’

Citaat:
De Hongaarse premier Viktor Orbán is ervan overtuigd dat Europa zijn land zal terechtwijzen voor de manier waarop het migranten aanpakt, al blijft hij zijn handelwijze verdedigen. ‘U staat op het punt Hongarije het recht te ontnemen zijn belangen te verdedigen’, zei hij in een toespraak voorafgaand aan de stemming over het al dan niet lanceren van de alarmbelprocedure tegen Hongarije.
Niet alleen Hongarije ontneemt men dat recht ook de andere Europese landen maar daar begrijpt men het nog steeds niet.

Wie sprong er als een bezetene recht om ook zijn woordje te plaatsen? G. Verhofstadt dus ...

Misschien moet Orbán een plan opstellen om de EU dan maar te laten voor wat het is en er uit gaan?

Op basis van dat hij 'Orbán' het weigert dat 'zijn' land, op commando van de EU, verder volstroomt met verwarden, migranten, vluchtelingen, daar kan ik hem géén ongelijk in geven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 september 2018 om 17:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 17:55   #7
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Orban: ‘Europa veroordeelt Hongarije omdat het geen land van migranten zal worden’



Niet alleen Hongarije ontneemt men dat recht ook de andere Europese landen maar daar begrijpt men het nog steeds niet.

Wie sprong er als een bezetene recht om ook zijn woordje te plaatsen? G. Verhofstadt dus ...

Misschien moet Orbán een plan opstellen om de EU dan maar te laten voor wat het is en er uit gaan?

Op basis van dat hij 'Orbán' het weigert dat 'zijn' land, op commando van de EU, verder volstroomt met verwarden, migranten, vluchtelingen, daar kan ik hem géén ongelijk in geven.
Men kan van een volk dat duizenden doden gelaten heeft om gedurende 400 jaar oorlog te pogen de Islam buiten te krijgen moeilijk overtuigen om ze vrijwillig terug te nemen en ze nog te voeden ook. Hier hebben ze dat niet begrepen omdat ze nog geen geweld genoeg gebruiken, maar dat komt binnenkort,
.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 18:06   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.939
Standaard

De NVA mossels gaan zich onthouden...
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 19:53   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Men kan van een volk dat duizenden doden gelaten heeft om gedurende 400 jaar oorlog te pogen de Islam buiten te krijgen moeilijk overtuigen om ze vrijwillig terug te nemen en ze nog te voeden ook. Hier hebben ze dat niet begrepen omdat ze nog geen geweld genoeg gebruiken, maar dat komt binnenkort,
.
Dat zit inderdaad diep en ligt vreselijk moeilijk, begrijpelijk wel.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 21:55   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ne mens met zelfs maar een beetje gezond verstand kan niet anders dan hem gelijk geven...…….
Uiteindelijk zal de EU niets kùnnen doen om Orban & z'n volk tegen te houden in hun gerechtvaardigde strijd.
+ Orban is zéker van z'n stuk.
Juncker & C° niet !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 00:50   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NVA mossels gaan zich onthouden...
Verschiet ik niet van.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 05:21   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Koppige Orban splijt EVP

Citaat:
De Europese Volkspartij staat voor een verscheurende keuze: Victor Orban blijven steunen of de kansen van Manfred Weber gaaf houden om Juncker op te volgen.
Macron spoort EVP aan tot duidelijke keuze: ‘Merkel of Orban’

Die keuze lijkt mij vrij simpel: Orbán

Weg met merkel, zij die héél de EU in haar eentje overhoop gezet heeft.

Orbán wil dat volgende Europese Commissie migratie stopt.

Ik denk dat de meeste mensen wel van mening zijn dat de migratie uiteindelijk een halt moet toegeroepen worden daar het zwaar uit zijn voegen gelopen is en men er zelfs de controle er niet meer over heeft.

Daar moet dus een ander plan voor gezocht worden en nog dringend ook of het loopt helemaal fout.

p.s.

Citaat:
‘Matteo Salvini is mijn held’, zegt de Hongaarse premier. ‘Nu moet hij tonen dat migranten ook op zee kunnen worden tegengehouden.’
Werk aan de winkel ...

Citaat:
De vier Europarlementsleden van de N-VA zullen zich onthouden.
Die hun keuze is dus duidelijk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 september 2018 om 05:25.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 07:37   #13
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ne mens met zelfs maar een beetje gezond verstand kan niet anders dan hem gelijk geven...…….
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wie sprong er als een bezetene recht om ook zijn woordje te plaatsen? G. Verhofstadt dus ...
Gezond verstand en Verhofstadt Dat klopt dus niet. Die dweil maakt gewoon constant elke Belg belachelijk. Ik schaam mij in zijn plaats. Smijt die man in een vergeetput aub!

Ik geef Orban 100% gelijk. Hij moet niet en mag niet toegeven. En Hopelijk haalt hij ook zijn gelijk. Het is buigen of barsten. En de EU zal eerder buigen dan Orban zal barsten
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 08:51   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Gezond verstand en Verhofstadt Dat klopt dus niet. Die dweil maakt gewoon constant elke Belg belachelijk. Ik schaam mij in zijn plaats. Smijt die man in een vergeetput aub!

Ik geef Orban 100% gelijk. Hij moet niet en mag niet toegeven. En Hopelijk haalt hij ook zijn gelijk. Het is buigen of barsten. En de EU zal eerder buigen dan Orban zal barsten
Ik geef Orbán ook gelijk, hij ziet de realiteit tenminste.

Vele anderen in de EU hebben dat lef niet of zijn meelopertjes van merkel.

De vergeetputten in het Gravensteen te Gent terug operationeel maken en Verhofstadt daar induwen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 september 2018 om 08:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 10:30   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Orban: ‘Europa veroordeelt Hongarije omdat het geen land van migranten zal worden’



Niet alleen Hongarije ontneemt men dat recht ook de andere Europese landen maar daar begrijpt men het nog steeds niet.

Wie sprong er als een bezetene recht om ook zijn woordje te plaatsen? G. Verhofstadt dus ...

Misschien moet Orbán een plan opstellen om de EU dan maar te laten voor wat het is en er uit gaan?

Op basis van dat hij 'Orbán' het weigert dat 'zijn' land, op commando van de EU, verder volstroomt met verwarden, migranten, vluchtelingen, daar kan ik hem géén ongelijk in geven.
Hij wil alle baten van de EU maar geen enkele last. Tja, dat hij er dan uitstapt.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 10:31   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NVA mossels gaan zich onthouden...
dat zijn dan pas lafaards.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 10:40   #17
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

De stemming straks zal waarschijnlijk in het nadeel van Orban zijn, maar het zal niet veel uithalen : zonder unanimiteit kan men Hongarije zijn stemrecht in de EU niet afnemen. En Polen zal nooit akkoord gaan hiermee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 10:42   #18
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NVA mossels gaan zich onthouden...
Mosselen bij naam:
Demesmaeker, loones, stevens en van bossuyt
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 10:58   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Hij wil alle baten van de EU maar geen enkele last. Tja, dat hij er dan uitstapt.
waarom moet elke lidstaat onvoorwaardelijk en tegen de wil vd eigen bevolking massaal islamieten importeren ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 11:44   #20
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Hij wil alle baten van de EU maar geen enkele last. Tja, dat hij er dan uitstapt.
De lusten maar niet de lasten.. Dat klinkt bekend..
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be