Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2018, 20:38   #41
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Is de francofonie niet de grote vijand dan?
maar neeje jong... niks zo vijandig als een francofoons islamblok waarvan ge in het frans moet van vernemen dat ze vijftig zweepslagen gaan bedelen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 20:40   #42
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het ben jij die het uitdrukt in een zij/wij spel...
Ik haal gewoon aan uit wat hun beweegredenen bestaan...
Dat ontkennen is het licht van de zon ontkennen...


zoek de tegenstrijdigheid
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 03:27   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als we weten hoe hij er naar kijkt, dan weten we beter hoe we hem kunnen overtuigen.

Ik roep het Belang en de Belangers op om dit eens goed te lezen, en er eens diep over na te denken.



De juffrouw in kwestie is dus al eens naar een bijeenkomst van de nva geweest.

Maar ja, de (Joodse) juffrouw is van opleiding "bachelor in de pedagogie van het jonge kind". Ik veronderstel dat dat een mooie benaming is voor kleuteronderwijzeres.
Haar focus ligt in kinderwelzijn. Een volledig Vlaamse bevoegdheid.

Hoe dan ook: met azijn vang je geen vliegen.
Opmerkelijk : de forumwoordvoerder van N-VA die zijn communautaire bocht begint in te zetten, maar dat dan probeert te verbloemen door een oproep te doen naar het vlaams blok.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 03:30   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Schoof bereidt ons voorzichtig voor wat we al lang wisten maar steeds ontkend werd: terug den diepvriezer in
klopt als een bus
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 03:31   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik denk dat een ""bachelor in de pedagogie van het jonge kind" niet meteen de uitleg van een zelfverklaard econoom vanachter de kookpotten uit de de keuken in Durbuy zal aannemen.
Allez ik kan verkeerd zijn hé
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 08:59   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik lees hier en daar wel een analyse van wat de meeste jongeren denken en doen, maar niet wat dan de strategie moet zijn van de politieke partijen.
Topics zoals het Vlaams nationalisme en het communautaire laten vallen, aangezien dat niet leeft bij de jongeren de dag van vandaag. Degenen waar dat wel bij leeft, nemen steeds in aantal af, geen goede business daar op inzetten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 09:00   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Opmerkelijk : de forumwoordvoerder van N-VA die zijn communautaire bocht begint in te zetten, maar dat dan probeert te verbloemen door een oproep te doen naar het vlaams blok.
De schoof en zijn niet-ingedaalde kloten bereiden inderdaad de verdediging van een nieuwe regeringsdeelname zonder staatshervorming, of zelfs met herfederaliseringen, voor.

Leuk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 09:22   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Topics zoals het Vlaams nationalisme en het communautaire laten vallen, aangezien dat niet leeft bij de jongeren de dag van vandaag. Degenen waar dat wel bij leeft, nemen steeds in aantal af, geen goede business daar op inzetten.
Natuurlijk leeft dat niet bij de jongeren.
Wat wel bij hen leeft, zijn de vele transmigranten, die de buurten onveilig maken, de vele islamgekken die de jonge meisjes en vrouwen beledigen en lastig vallen, de vele asielzoekers die meer rechten en minder plichten hebben dan zij, de bejaarden die hen verhinderen om vrij te genieten van hun jeugd, de grote bedragen die ze van hun zuur verdiende lonen zien verdwijnen naar de overheden, de bedragen die ze zien naar de leefloners verdwijnen,
Het feit dat ze steeds meer inwoners in HUN steden en dorpen te verwerken krijgen, die niet eens 1 van de 3 landstalen machtig zijn en geen verstaanbaar Engels spreken.
Het feit dat inwijkelingen hun grootouders naar hier halen om gratis in een rusthuis verzorgd te worden, terwijl hun eigen grootouders niet eens voldoende pensioen krijgen om een rusthuis te bekostigen.
Het feit dat burgers uit andere EU-lidstaten hier tegen 1/2 van hun loon komen werken en daar dan nog meer netto van overhouden,

Dat zijn de zaken waar de jongeren vandaag direct mee geconfronteerd worden en waar zij zich aan storen.
Verder kan het hen niks schelen dat men in het BHG Frans spreekt, dat Wallonië enkele miljoenen ondersteuning nodig heeft.
Zij gaan daar immers kajaken, airsoften, klimmen, wandelen, naar de pretparken, skieën, raften en nog zoveel andere zaken om zich te ontspannen.
De jongeren denken al lang niet meer gewestelijk, maar Europees.
Zij willen niks liever dan dat alle regels en wetten binnen de EU overal gelijk zijn en dat de EU terug eigendom word van de Europeaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:03   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Opmerkelijk : de forumwoordvoerder van N-VA die zijn communautaire bocht begint in te zetten, maar dat dan probeert te verbloemen door een oproep te doen naar het vlaams blok.
Je vergist je deerlijk.
Er zit geen bocht van mij aan te komen,
maar ik probeer andere mensen een bocht in mijn richting te doen nemen; en ik probeer uit te vissen hoe je dat best aan boord legt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:11   #50
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Is het communautaire niet wat de NVA groot gemaakt heeft? Anders had men even goed op de liberalen kunnen stemmen. Zelfde groot kapitaal voorkeur. In de praktijk lijkt er weinig verschil te zijn echter. Het communautaire bleek slechts iets te zijn om stemmen te halen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:12   #51
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Is het communautaire niet wat de NVA groot gemaakt heeft? Anders had men even goed op de liberalen kunnen stemmen. Zelfde groot kapitaal voorkeur. In de praktijk lijkt er weinig verschil te zijn echter. Het communautaire bleek slechts iets te zijn om stemmen te halen.
Welke liberalen? Die van de Turteltaks?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 augustus 2018 om 11:13.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 16:47   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, veel Francofonen hebben een grote mond maar niet allemaal. Veel moslims zijn achterlijk maar niet allemaal.

Veel vrouwen zijn zagen maar niet allemaal.

De beweegredenen zijn er in de meerderheid van de gevallen.

Het enige dat ik zeg dat als jij zo'n type bent dat over zich heen laat wandelen je het ergens ook zelf hebt.gezocht....
Het gaat niet over personen hier... Er zijn even veel goede en slechte franstaligen als Vlamingen... Wij zijn allemaal slechts mensen...

Wat ik aanklaag is de racistische houding, de wil om Vlaanderen te koloniseren en ondergeschikt te maken aan de francofonie van de franstalige elite...
Roepen de Vlamingen de Franstaligen op om in hun contreien hun franse taal op te geven???
Spreken de Vlamingen van de dictatuur der meerderheid wanneer de Vlamingen enkel hun democratische macht willen gebruiken???
Eisen de franstaligen overal waar ze kunnen faciliteiten op voor zichzelf terwijl ze hun eigen bevolking oproepen om toch vooral de Nederlandse taal niet te leren want het is niet meer dan een veredeld dialect (en als we de groene en de sossen nog lang aan het bewind houden krijgen ze nog gelijk ook) en buiten België en zelfs in la Belgique tot aan de kust heb je dat niet nodig???
Verdomme ze het om de taalwetten in Bruxelles, door hen zelf meegestemd, uit te voeren???
Het is de elite die ik aanval, het zijn de francofone autistische gebruiken van de top die door indoctrinatie de hele dwaas gehouden bevolking opruigt (en dat terwijl de leuze is dat men niet mag oproepen tot haat, terwijl zijzelf niets anders doen) en de goedkeuring van la Belgique dat ook mijn land zou moeten zijn maar dat zich regelrecht gedraagt als de stiefmoeder van Vlaanderen dat ik aanklaag...

Weet je ik ben altijd Vlaamsvoelend geweest en toen ik pas in relatie was met mijn franstalige man maakte hij zich altijd boos als ik iets over de francofonie zei... Alle franstaligen waren zo niet...
Vreemd als men over de Vlamingen spreekt is dat onderscheid plots niet meer nodig voor de grote francofonie... Dan is het van 'iedereen weet toch... hoe de Vlamingen zijn' En zij hebben inderdaad het gevoel dat iedereen dat weet terwijl ze compleet niet door hebben dat zij dat gevoel hebben omdat het hen voortdurend zo bedriegelijk wordt ingezaagd door de francofone media...
Hoe noemde een vroegere premier die media ooit? 'Radio milles collines'... en gelijk had hij...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 16:50   #53
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Topics zoals het Vlaams nationalisme en het communautaire laten vallen, aangezien dat niet leeft bij de jongeren de dag van vandaag. Degenen waar dat wel bij leeft, nemen steeds in aantal af, geen goede business daar op inzetten.
Oke stoppen met het communautaire maar des te meer aantonen hoe alles in la Belgique verkeerd loopt omdat de grote francofonie weigert redelijk te zijn... en de Vlamingen voortdurend de dure, gepeperde rekening doorstuurt...

Denk je echt dat indien dat gebeurt de Vlamingen nog lang tam en mak zouden blijven???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 08:49   #54
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oke stoppen met het communautaire maar des te meer aantonen hoe alles in la Belgique verkeerd loopt omdat de grote francofonie weigert redelijk te zijn... en de Vlamingen voortdurend de dure, gepeperde rekening doorstuurt...

Denk je echt dat indien dat gebeurt de Vlamingen nog lang tam en mak zouden blijven???
Ja, want de meerderheid, zoals wij, kunnen nog steeds zorgeloos leven zonder de broeksriem te moeten aanspannen.
Buiten enkelingen interesseert het communautaire de jongeren dan ook geen kloten. Als ik ze dan hoor klagen, gaat het meestal over immigratie van vluchtelingen en moslims. Iets waar de Vlaamse overheid gretig aan meedoet (maar laat uitschijnen van niet).
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 11:46   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De schoof en zijn niet-ingedaalde kloten bereiden inderdaad de verdediging van een nieuwe regeringsdeelname zonder staatshervorming, of zelfs met herfederaliseringen, voor.

Leuk.
Zou schoofzak onder zijn kloten gekregen hebben van de partij dat hij die bocht al zo vroeg publiek heeft gemaakt ?

Het valt op dat hij er geen woord meer over piept...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 12:09   #56
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou schoofzak onder zijn kloten gekregen hebben van de partij dat hij die bocht al zo vroeg publiek heeft gemaakt ?

Het valt op dat hij er geen woord meer over piept...
Dat zou veel verklaren.

Maar ik kan me inbeelden dat de NVA ook via allerhande bureaus onderzoekt wat de hete themras zijn komende verkiezingen.

Indien het communautaire niet opduikt in die lijstje, wil je daar niet op inzetten....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 15:54   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou schoofzak onder zijn kloten gekregen hebben van de partij dat hij die bocht al zo vroeg publiek heeft gemaakt ?

Het valt op dat hij er geen woord meer over piept...
Zijt ge niet met de draad mee?
Ik heb gewoon even gegeild op dat Joods meisje en haar motivering.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 15:07   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De verfransing van Brussel is een feit. Vlamingen sterven stilletjes uit in Brussel. Dat zeg ik niet, maar de Vlaamse Brusselaars zeggen dit zelf. Het enige wat we kunnen doen is het Vlaams onderwijs in Brussel dubbel en dik steunen en hopen op een kentering (hetgeen niet helemaal onmogelijk is vermits het Nederlands in België nu sterker staat dan het Frans). En...én de Rand vrijwaren voor verdere verfransing. Hetgeen een uiterst moeilijke opdracht zal zijn want een stad (hic : Brussel) die zich uitbreidt is moeilijk tegen te houden. Toch maar voet bij stuk houden.
In BXL is het eerder ver-Arabisering.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 19:52   #59
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In BXL is het eerder ver-Arabisering.
Blok heeft dus toch gelijk dat België een onleefbaar land is geworden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 10:01   #60
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Blok heeft dus toch gelijk dat België een onleefbaar land is geworden.
Blok moet zijn mond houden over België. En over andere dingen. Hij is een Minister van Buitenlandse Zaken onwaardig. De man kan eigenlijk niet meer degelijk functioneren op internationaal vlak als Minister van Buitenlandse Zaken.

Zo’n kornuit hoort eigenlijk thuis bij de PVV. Maar uw premier Rutten houdt hem de hand boven het hoofd. U weet wel: ‘ons kent ons’.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2018 om 10:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be