Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2021, 11:28   #61
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar in Google vindt ik:

De meeste Joden geloven net als christenen dat een rechtvaardige ziel naar de Hemel gaat. Andere Joden geloven in een reïncarnatie door meerdere levens. Weer een andere gelooft dat de ziel wacht op de wederkomst van de Messias, de verlosser.

Maar ik neem aan dat de moderne joden zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hiernamaals
Honestly...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 11:46   #62
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat staat dan in het nieuwe testament, maar niet in het oude.
Overigens noem je alleen de veroordeling, dat zou betekenen dat we allemaal naar de hel gaan.
Niet erg aardig dus.
De mens heeft ook zoveel goeds gedaan.
Die 144000 hebben zich niet met een vrouw besmeurd, waarin opnieuw de haat jegens de vrouw spreekt.

En dat nieuwe Jeruzalem is een sprookje, een stad waarin het Lam Gods constant licht zou geven.
Niet de Lam Gods dus, maar de Lamp van God.
Jezus als gloeilamp....

Neen, het nieuwe Jeruzalem is Amsterdam.
Het oude Jeruzalem, waar altijd al oorlog was en ook met geweld door David is veroverd, is een stad van de duivel en dient nu alleen nog maar als buffer tegen de islam.
Ahja, sedert Christus is de dood overwonnen en al wie in Hem gelooft zal de wederopstand zien; zij die Zijn normen en waarden loochenden zullen de 2e dood zien.

Het Licht is een breder concept, jammer dat je geen Engels kunt. Europese kerken gaan te lichtzinnig/werelds om met hun roeping mijn inziens. Deze preek benadert dat nochtans uitvoerig. Must watch.
https://m.youtube.com/watch?v=tLsa8kdTK7k
Christenen doen er goed aan die kerk op te volgen. Geen slap geouwehoer of politieke correcte bullpoo.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 09:32   #63
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ahja, sedert Christus is de dood overwonnen en al wie in Hem gelooft zal de wederopstand zien; zij die Zijn normen en waarden loochenden zullen de 2e dood zien.
De dood was altijd al overwonnen, want het leven is immers eeuwig, en de eeuwigheid heeft immers geen begin, maar was er altijd al.
Alleen Jezus zelf is dood, want hij heeft nooit bestaan, dan alleen in de hemel der fantasie, waar ook Donald Duck leeft en Mickey Mouse.
En ook alle andere goden.
Zoals die van het filmdoek.
Maar ook Wodan en Zeus, enz.
Citaat:
Het Licht is een breder concept, jammer dat je geen Engels kunt. Europese kerken gaan te lichtzinnig/werelds om met hun roeping mijn inziens. Deze preek benadert dat nochtans uitvoerig. Must watch.
https://m.youtube.com/watch?v=tLsa8kdTK7k
Christenen doen er goed aan die kerk op te volgen. Geen slap geouwehoer of politieke correcte bullpoo.
De christenen doen er beter aan mijn nieuwe Bijbel te lezen als vervulling van de oude.
Daarin is pas de echte wedergeboorte tot het bewustzijn van het eeuwige leven (dat er dus altijd al was).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 09:44   #64
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Hemel en hel.

Maar bij de hemel is dan toch ook weer de hel, waar Jezus veelvuldig mee dreigt, en aldus zijn Adam en Eva mij veel sympathieker, want hoewel ze dan wel ook bewust werden van het kwaad, hebben zij zelf nooit enig kwaad gedaan, noch iemand (wie dan ook) met de hel gedreigd.
Maar Jezus zelf is een baarlijke duivel en de kans om bij hem in de hemel te komen is uiterst klein.
Het heet dan wel dat bij God alles mogelijk is* (dus wie weet?), maar wat dan alleen bewijst dat het woord van Jezus zelf niet te vertrouwen is.
Hij leutert maar wat uit zijn extreme gevoelens van haat.
Zijn Vader is dan waarschijnlijk beter dan Hij.

*Mattheus 19:22 En wederom zeg Ik u: Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke inga in het Koninkrijk Gods. 25 Zijn discipelen nu, dit horende, werden zeer verslagen, zeggende: Wie kan dan zalig worden? 26 En Jezus, hen aanziende, zeide tot hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be