Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Joris Van Hauthem (Vlaams Blok) - 5 tot 11 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Joris Van Hauthem (Vlaams Blok) - 5 tot 11 april "Deze man combineert Vlaams Parlement met de Senaat (als 'Gemeensschapssenator'). Daarnaast zetelt hij ook als gemeenteraadslid in Lennik. Hij is persverantwoordelijke voor het Vlaams Blok en staat geregeld mee op de barricaden in de rand rond Brusse

 
 
Discussietools
Oud 10 april 2004, 21:34   #1
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Beste,

Wat vind u van het idee (mijn idee) om alle zittingen van Kamer en Senaat (en de rest als er nog meer is , want dit landje heeft toch zoveel instellingen dat ik door het bos de bomen niet meer zie) live op TV uit te zenden. Zo kan de burger van thuis uit zijn zetel volgen wat er allemaal besproken en beslist wordt en is men dus niet meer enkel afhankelijk van links getinte media die enkel datgene berichten wat zij willen. Dit lijkt mij dus een neutrale manier om de burger meer bij de politiek te betrekken. Men kan bijvoorbeeld ook zien welk goed werk het Blok verricht, zonder dat anderen daar nog halve waarheden aan toevoegen.

Is dit enigszins haalbaar?
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 10 april 2004, 22:27   #2
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Beste,

Wat vind u van het idee (mijn idee) om alle zittingen van Kamer en Senaat (en de rest als er nog meer is , want dit landje heeft toch zoveel instellingen dat ik door het bos de bomen niet meer zie) live op TV uit te zenden. Zo kan de burger van thuis uit zijn zetel volgen wat er allemaal besproken en beslist wordt en is men dus niet meer enkel afhankelijk van links getinte media die enkel datgene berichten wat zij willen. Dit lijkt mij dus een neutrale manier om de burger meer bij de politiek te betrekken. Men kan bijvoorbeeld ook zien welk goed werk het Blok verricht, zonder dat anderen daar nog halve waarheden aan toevoegen.

Is dit enigszins haalbaar?
Op zich vind ik dit een goed idee, Xnorf. Op Nederland geloof ik gebeurt dit al. Zeker steunen, mr. Van Hauthem.
Groot Bakkes is offline  
Oud 10 april 2004, 22:39   #3
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Van de debatten van het Vlaams parlement, en van de meeste commissievergaderingen vind je de volledige verslagen op internet.

Lees die eens, en vraag je dan nog eens af of het wel zo nuttig is. Het enige wat je eruit kan afleiden is dat er over onbenulligheden enorme discussies zijn, waarbij niemand nadenkt, maar vooral partijpolitiek en persoonlijke aanvallen gelanceerd worden.

De debatten van de senaat kan je trouwens ook via life-streaming volgen als je persé zou willen. Dat ook nog via de kabel aanbieden lijkt me verspilling van het beperkt aantal kanalen dat we hebben. Naar Liberty-TV of Vitaya kijken is wellicht veel interessanter.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 10 april 2004, 22:51   #4
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Van de debatten van het Vlaams parlement, en van de meeste commissievergaderingen vind je de volledige verslagen op internet.

Lees die eens, en vraag je dan nog eens af of het wel zo nuttig is. Het enige wat je eruit kan afleiden is dat er over onbenulligheden enorme discussies zijn, waarbij niemand nadenkt, maar vooral partijpolitiek en persoonlijke aanvallen gelanceerd worden.

De debatten van de senaat kan je trouwens ook via life-streaming volgen als je persé zou willen. Dat ook nog via de kabel aanbieden lijkt me verspilling van het beperkt aantal kanalen dat we hebben. Naar Liberty-TV of Vitaya kijken is wellicht veel interessanter.

Bavo ,
aan getypte verslagen hebbe we niks , daar zie je geen emotie in.

Die streaming op internet wist ik al , MAAR

wat met de mensen die geen internet hebben? en wat met de mensen die het wel hebben maar die op t moment van de streaming niet thuis zijn ?

Streaming verbruikt ook een hoop maandelijkse transfervolume. En het feit dat jij dit saai vindt mag geen argument zijn
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 11 april 2004, 10:45   #5
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Mensen die persé willen kijken kunnen het nu toch? Waarom moet dat dan via de kabel? Die life-streaming heeft veel voordelen. Op niet zo lange termijn zal het verschil tussen gewone kabel en life-streaming toch vervagen. Nu keihard investeren lijkt me dan ook zinloos. Als je democratisch zou beslissen wat er op de kabel komt zal die senaatzender wel snel wijken voor Eurosport ofzo.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 11 april 2004, 15:09   #6
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Mensen die persé willen kijken kunnen het nu toch? Waarom moet dat dan via de kabel? Die life-streaming heeft veel voordelen. Op niet zo lange termijn zal het verschil tussen gewone kabel en life-streaming toch vervagen. Nu keihard investeren lijkt me dan ook zinloos. Als je democratisch zou beslissen wat er op de kabel komt zal die senaatzender wel snel wijken voor Eurosport ofzo.
Lees jij feitelijk wel wat ik zeg? Er zijn nog steeds zeer veel mensen die geen breedbandaansluiting hebben. maar daar denk je weer aan. Trouwens , deze vraag was aan meneer Van Hauthem gesteld.
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 11 april 2004, 21:02   #7
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Mensen die persé willen kijken kunnen het nu toch? Waarom moet dat dan via de kabel? Die life-streaming heeft veel voordelen. Op niet zo lange termijn zal het verschil tussen gewone kabel en life-streaming toch vervagen. Nu keihard investeren lijkt me dan ook zinloos. Als je democratisch zou beslissen wat er op de kabel komt zal die senaatzender wel snel wijken voor Eurosport ofzo.
Lees jij feitelijk wel wat ik zeg? Er zijn nog steeds zeer veel mensen die geen breedbandaansluiting hebben. maar daar denk je weer aan. Trouwens , deze vraag was aan meneer Van Hauthem gesteld.
Ach, die zal wel niet meer antwoorden.
Verder discussieren heeft niet veel zin, mijn mening is duidelijk, en die van jou is duidelijk verschillend.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be