Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Hermes Sanctorum (Groen!) (20 tem 26 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hermes Sanctorum (Groen!) (20 tem 26 april) bioingenieur, lid nationaal partijbestuur en lijsttrekker Vlaams-Brabant

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2009, 16:02   #1
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard Uw mening over dit onderwerp.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=121842
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=96
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 april 2009 om 16:17.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 09:33   #2
AEvanLoon
Gouverneur
 
AEvanLoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 1.221
Standaard

Hier is hij weer, de wapenfreak.
__________________
Links - verenig u
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 12:49   #3
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Hier is hij weer, de wapenfreak.
Bwa ik gebruik tenminste geen platte termen om een ander bij voorbaat belachelijk te maken.
Is niet echt een toonbeeld van intellectuele eerlijkheid.
Maar dat ben ik al lang gewoon in de zin van dat men termen als "Cowboy", "Dirty Harry", "Wilde Westen", etc gebruikt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_ridicule
Citaat:
This is a rhetorical tactic which mocks an opponent's argument, attempting to inspire an emotional reaction (making it a type of appeal to emotion) in the audience and to highlight the counter-intuitive aspects of that argument, making it appear foolish and contrary to common sense. This is typically done by demonstrating the argument's logic in an extremely absurd way or by presenting the argument in an overly simplified way, and often involves an appeal to consequences.
Had u verder enige argumenten?
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 april 2009 om 12:58.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 22:40   #4
AEvanLoon
Gouverneur
 
AEvanLoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 1.221
Standaard

Ik geloof absoluut niet in het Latijnse gezegde 'si vis pacem, para bellum'. Te vaak is deze pseudowijsheid als vergoelijking gebruikt door oorlogsstokers.
Hoewel ik geen christen ben, voel ik veel meer voor de bekende woorden van Jezus: 'Hij die het zwaard hanteert zal door het zwaard vergaan'.
Ik had wel liever gehad dat de volgelingen van Jezus in de eeuwen dat ze in de 'beschaafde' wereld voor het zeggen hadden (dat is ongeveer sinds de vierde eeuw van onze jaartelling) naar die hogere wijsheid hadden gehandeld. Dan hadden we bijvoorbeeld geen kruistochten gehad, noch in het Midden Oosten, noch in Zuid-Frankrijk.

Mijn vader was nogal actief in de vooroorlogse beweging van het gebroken geweer en zijn vader dweepte met de pacifist Frans Masereel.
En hoewel ik weet dat het utopisten waren, die de vrede niet hebben kunnen redden (omdat er zovele voorstanders zijn van wapengeweld, en die zijn helaas sterker) sta ik nog vol bewondering voor hun eerlijke inzet.

Ik weet natuurlijk wel dat eenzijdige ontwapening gevaarlijk is als je bedreigd wordt. Maar toch vind ik dat het, als het erop aankomt, beter is te sterven dan te doden.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 11:10   #5
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Ik geloof absoluut niet in het Latijnse gezegde 'si vis pacem, para bellum'. Te vaak is deze pseudowijsheid als vergoelijking gebruikt door oorlogsstokers.
Hoewel ik geen christen ben, voel ik veel meer voor de bekende woorden van Jezus: 'Hij die het zwaard hanteert zal door het zwaard vergaan'.
Ik had wel liever gehad dat de volgelingen van Jezus in de eeuwen dat ze in de 'beschaafde' wereld voor het zeggen hadden (dat is ongeveer sinds de vierde eeuw van onze jaartelling) naar die hogere wijsheid hadden gehandeld. Dan hadden we bijvoorbeeld geen kruistochten gehad, noch in het Midden Oosten, noch in Zuid-Frankrijk.

Mijn vader was nogal actief in de vooroorlogse beweging van het gebroken geweer en zijn vader dweepte met de pacifist Frans Masereel.
En hoewel ik weet dat het utopisten waren, die de vrede niet hebben kunnen redden (omdat er zovele voorstanders zijn van wapengeweld, en die zijn helaas sterker) sta ik nog vol bewondering voor hun eerlijke inzet.

Ik weet natuurlijk wel dat eenzijdige ontwapening gevaarlijk is als je bedreigd wordt. Maar toch vind ik dat het, als het erop aankomt, beter is te sterven dan te doden.
Dat is uw keuze. Ik heb mijn leven iets te hard lief om dat zo maar weg te geven aan iemand die zijn leven en dat van anderen vernietigd.

In een bepaald opzicht beschouw ik mijzelf ook als pacifist aangezien ik een voorstander ben van evenredig wapenbezit (iedereen op dezelfde manier bewapend) en het uitsluitende gebruik daarvan in defensieve situaties (De Zwitsers zijn een goed voorbeeld van wat ik als de ideale situatie beschouw. Aangezien je hen niet meteen een offensieve oorlog ziet voeren in een of andere ver verwijderd land).

Onevenredig wapenbezit zorgt alleen voor een onevenwicht tussen burgers, politie en criminelen. En een onevenwichtige machtsverdeling (een wapen is een machtsvoorwerp) zorgt automatisch voor misbruik door diegene die het machtsvoordeel heeft.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 11:29   #6
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dat is uw keuze. Ik heb mijn leven iets te hard lief om dat zo maar weg te geven aan iemand die zijn leven en dat van anderen vernietigd.

In een bepaald opzicht beschouw ik mijzelf ook als pacifist aangezien ik een voorstander ben van evenredig wapenbezit (iedereen op dezelfde manier bewapend) en het uitsluitende gebruik daarvan in defensieve situaties (De Zwitsers zijn een goed voorbeeld van wat ik als de ideale situatie beschouw. Aangezien je hen niet meteen een offensieve oorlog ziet voeren in een of andere ver verwijderd land).

Onevenredig wapenbezit zorgt alleen voor een onevenwicht tussen burgers, politie en criminelen. En een onevenwichtige machtsverdeling (een wapen is een machtsvoorwerp) zorgt automatisch voor misbruik door diegene die het machtsvoordeel heeft.
Klopt. en daarom zouden alleen ordehandhavers en militairen wapens mogen dragen.
Ik wil niet in een samenleving wonen waarbij ik groot gevaar loop neergeschoten te worden bij één of ander conflict dat anders eerder zou uitlopen op een potje boksen.
Zal ik hierdoor helemaal veilig zijn? Nee, natuurlijk niet. Ik kan een mes tussen mijn ribben krijgen, een ijzeren staaf op mijn kop, etc. Dat zal ook niet veranderen als iedereen een wapen draagt. Maar ik loop dan wel alvast niet het risico een kogel in mijn lijf te krijgen.
Als ik jou écht wil doden, zal me dat wel lukken, hoor. Maar in een heetgebakerde discussie (en ik kan er wat van, hoor) wil ik niet het risico lopen dat ik mijn pistool trek. Ik zou namelijk schieten.

Soms, en eigenlijk meer dan soms, dient de wet ervoor om de domme mens in te tomen.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 12:27   #7
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Klopt. en daarom zouden alleen ordehandhavers en militairen wapens mogen dragen.
1) Ordehandhavers en militairen luisteren naar een regering. Wat stopt hen om misbruik te maken van die machtspositie? De democratie? (die is even vluchtig als een vodje papier zoals duidelijk te zien is in Italië en Griekenland)
2) Criminelen zullen altijd vuurwapens hebben en zullen daar altijd gebruik van maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik wil niet in een samenleving wonen waarbij ik groot gevaar loop neergeschoten te worden bij één of ander conflict dat anders eerder zou uitlopen op een potje boksen.
Ga dan hier wonen. Eén van de veiligste plekken op aarde:

Citaat:
The city's population grew from around 5,000 in 1980 to 13,000 by 1996 (latest available estimate). Yet there have been only three murders: two with knives (1984 and 1987) and one with a firearm (1997)
http://www.freerepublic.com/focus/news/1818862/posts
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 april 2009 om 12:28.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 12:37   #8
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
1) Ordehandhavers en militairen luisteren naar een regering. Wat stopt hen om misbruik te maken van die machtspositie? De democratie? (die is even vluchtig als een vodje papier zoals duidelijk te zien is in Italië en Griekenland)
2) Criminelen zullen altijd vuurwapens hebben en zullen daar altijd gebruik van maken.



Ga dan hier wonen. Eén van de veiligste plekken op aarde:



http://www.freerepublic.com/focus/news/1818862/posts
Vreemd. Heel vreemd. Ik probeer me in te beelden hoe het zou zijn om daar te leven. Aangezien mijn gezin niet volledig blank is, heb ik er alleszins weinig te zoeken (zie tekst in mijn link).
Maar dit is zeer opmerkelijk, ik geef het toe. Overtuigen doet het me niet, hoor. Ik lees namelijk nergens misdaadcijfers voor de invoering van die wet.

http://findarticles.com/p/articles/m...6/ai_15729634/
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 13:05   #9
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Vreemd. Heel vreemd. Ik probeer me in te beelden hoe het zou zijn om daar te leven. Aangezien mijn gezin niet volledig blank is, heb ik er alleszins weinig te zoeken (zie tekst in mijn link).
Maar dit is zeer opmerkelijk, ik geef het toe. Overtuigen doet het me niet, hoor. Ik lees namelijk nergens misdaadcijfers voor de invoering van die wet.

http://findarticles.com/p/articles/m...6/ai_15729634/
Het is niet zo vreemd hoor

Er is zelfs een land waar elk mannelijk gezinshoofd verplicht is om thuis een automatisch aanvalsgeweer te bewaren.

En dat land heeft de helft minder moorden per 100 000 inwoners dan België
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 april 2009 om 13:16.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 14:53   #10
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Ook hier weer de veel voorkomende denkfout dat er een rechtstreeks verband tussen het één (wapenbezit) en het ander ('criminaliteit') zou moeten zijn, terwijl het in feite om een onrechtstreeks verband gaat : 'criminaliteit' hangt gewoon af van de sociale condities, met de factor wapenbezit als 'begunstiger'. Het 'voorbeeld' Zwitserland bewijst dus niks.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 12:43   #11
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Ook hier weer de veel voorkomende denkfout dat er een rechtstreeks verband tussen het één (wapenbezit) en het ander ('criminaliteit') zou moeten zijn, terwijl het in feite om een onrechtstreeks verband gaat : 'criminaliteit' hangt gewoon af van de sociale condities, met de factor wapenbezit als 'begunstiger'. Het 'voorbeeld' Zwitserland bewijst dus niks.
Van de andere kant heeft een vuurwapenverbod NOOIT voor een daling van moord of criminaliteit gezorgd.

Sociale condities zijn de oorzaak van criminaliteit. Vuurwapenbezit bij de brave burgers is een rem op die criminaliteit (de drempel voor een crimineel verhoogt enorm)
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be