Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2021, 09:32   #181
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De federale overheden hebben pas eind april de reservelijsten opgesteld en bekend gemaakt.
1 van mijn nichtjes, 24 jaar, kreeg zelf de vraag of ze zich wou laten vaccineren met een overschot, toen ze met haar 90 jarige buurvrouw naar het plaatselijke vaccinatiecentrum was gereden.
Alle aanwezige vrijwilligers hadden al een vaccin toegedient gekregen.

Een ander nichtje, werkzaam als verpleegkundige in een WZC heeft zitten rondbellen, om mensen te zoeken die wilde gevaccineerd worden met een overschot van het WZC.

De federale organisatie was de eerste maanden zo'n grote ramp, dat men gewoon zelf opzoek moest naar gegadigden.
Men was er zelfs zo trots op om overschotten te hebben en deze aan niet risicopatienten te kunnen toedienen, dat men zelfs de media erbij haalde.
Ik heb een gelijkaardig verhaal gehoord. Een nicht, jonge twintiger, werkzaam op de gemeente werd de dag zelf gecontacteerd omdat er vaccins vrij waren. Het was vorig jaar maart of mei. De vaccins waren gepland voor hulpverleners. Er werd bij de planning geen rekening gehouden dat niet elke hulpverlener op de vaccinafspraak kon zijn. Er waren dus gaten in het vaccinatieschema die gevuld dienden te worden. De hulpverleners die verlet waren voor hun vaccinatieafspraak kregen een telefoonnummer om naar te bellen. Dit telefoonnummer belde ergens op de gemeente maar niemand nam het op, het was geen lokale bevoegdheid. Het werd doorgeschakeld naar een federale dienst waar dit telefoonnummer onbemand bleef. Pas na een tijd werd er gemeentepersoneel ingeschakeld om dit telefoonnummer te beantwoorden. Ze konden weliswaar de afspraak niet annuleren of verplaatsen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 09:33   #182
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
Regelmatig kregen we één of meerdere namen van mensen die we ‘er snel even moesten tussen nemen’. Als we antwoordden dat er geen plaatsje meer vrij was in de dagplanning, kregen we te horen ‘dat we dan maar iemand anders moesten afbellen’. Het was duidelijk dat die instructies van burgemeester Veerle Heeren (CD&V) kwamen.”


ufff , en ze mag burgermeesterke blijven?
onbegriplijk


bron zoals boven

https://www.hln.be/binnenland/regelm...iden~a424dc38/
Als het zo zit is het uiteraard een heel andere zaak dan ‘een vrijgekomen plaats innemen’.
Dan zou ze best de eer aan zichzelf houden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 09:51   #183
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Gelukkig treedt het gerecht op: Journalist die vaccinfraude burgemeester aan het licht bracht wordt ondervraagd door parket ...

Wie stemt in godsnaam nog op die door en door corrupte ondemocratische Belgicistische systeempartijen ???? De ploeg van 11 miljoen mijn gat! Verkiezingen nu ! Op alle niveaus!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 09:57   #184
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb een gelijkaardig verhaal gehoord. Een nicht, jonge twintiger, werkzaam op de gemeente werd de dag zelf gecontacteerd omdat er vaccins vrij waren. Het was vorig jaar maart of mei. De vaccins waren gepland voor hulpverleners. Er werd bij de planning geen rekening gehouden dat niet elke hulpverlener op de vaccinafspraak kon zijn. Er waren dus gaten in het vaccinatieschema die gevuld dienden te worden. De hulpverleners die verlet waren voor hun vaccinatieafspraak kregen een telefoonnummer om naar te bellen. Dit telefoonnummer belde ergens op de gemeente maar niemand nam het op, het was geen lokale bevoegdheid. Het werd doorgeschakeld naar een federale dienst waar dit telefoonnummer onbemand bleef. Pas na een tijd werd er gemeentepersoneel ingeschakeld om dit telefoonnummer te beantwoorden. Ze konden weliswaar de afspraak niet annuleren of verplaatsen.
Die verhalen kloppen.
De ambulanciers waren vaak op de baan terwijl ze ingeplant waren voor een vaccinatie.
Ook de artsen en verpleegkundigen van de operatiekwartieren en spoedafdelingen, waren vaak nog aan het werk op het ogenblik dat ze ingeplant waren voor vaccinatie.

Daarnaast was het vaak dat je binnen een korte tijd op het vaccinatiecentrum, de kliniek of het WZC moest kunnen zijn. Want men kon niet blijven wachten op een kandidaat voor het overschotvaccin.
En men had niet de telefoonnummers van de +85ers die beschikbaar waren en snel terplaatsen konden zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 09:58   #185
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Veerle dacht even, "mijn vaccinatie-gegevens vallen onder het medisch beroepsgeheim, dus kan ik veilig en wel mijn dierbaren, vrienden en kennissen bevoordelen"
En die journalist heeft al verklaard te zwijgen als een graf over zijn bronnen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 10:07   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als het zo zit is het uiteraard een heel andere zaak dan ‘een vrijgekomen plaats innemen’.
Dan zou ze best de eer aan zichzelf houden.
Ik vind dat eerlijk gezegd zo grof dat ik er moeite mee heb. Maar ik heb er nog meer moeite mee dat die mensen van het vaccinatie centrum daar zouden op ingaan. Als dat waar is, is dat wel heel heel verregaand. Wie kan nu denken dat dat onder de radar zou blijven ? Die persoon die afgebeld wordt, heeft men daar geen schrik van ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 mei 2021 om 10:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 10:15   #187
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ik heb er nog meer moeite mee dat die mensen van het vaccinatie centrum daar zouden op ingaan. ...
Dit gebeurt veel vaker. En ook volstrekt logisch dat mensen op "verzoeken" van burgemeesters ingaan.

Er zijn heel wat mooie goed betaalde ambtelijke jobs te vergeven.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 10:17   #188
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dit gebeurt veel vaker. En ook volstrekt logisch dat mensen op "verzoeken" van burgemeesters ingaan.

Er zijn heel wat mooie goed betaalde ambtelijke jobs te vergeven.
Ik bedoelde niet om een kennis een plaatsje te geven ; maar om volk AF TE BELLEN. Dat is er toch ver over. Dat kan toch niet goed komen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 10:21   #189
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik bedoelde niet om een kennis een plaatsje te geven ; maar om volk AF TE BELLEN. Dat is er toch ver over. Dat kan toch niet goed komen.
Ik denk dat je verbaasd zou zijn hoe kruiperig veel ambtenaren zijn naar het gezag toe.
Meestal komt niemand er achter en kraait er nooit een haan meer naar.

Nu heeft men de pech dat ene "Dirk" een tip heeft gehad en er ook mee aan de slag is gegaan. Maar dat is uitzonderlijk.

En wie zal zeggen wat er met "Dirk" zal gebeuren komende tijd? Maak je geen illusies.


Hier een tip is de overheid dat met Hollandse klokkenluiders doet

Rypke Zeilmaker
https://www.youtube.com/watch?v=zID94SUVJb4
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 10:26   #190
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gelukkig treedt het gerecht op: Journalist die vaccinfraude burgemeester aan het licht bracht wordt ondervraagd door parket ...

Wie stemt in godsnaam nog op die door en door corrupte ondemocratische Belgicistische systeempartijen ???? De ploeg van 11 miljoen mijn gat! Verkiezingen nu ! Op alle niveaus!
Juist, laten we van de niet-systeempartijen systeempartijen maken door daarvoor te stemmen.

Mijn ironie betekent niet dat ik je ongelijk geef. Gewoon een uiting van moedeloosheid.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 7 mei 2021 om 10:27.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 11:14   #191
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Juist, laten we van de niet-systeempartijen systeempartijen maken door daarvoor te stemmen.

Mijn ironie betekent niet dat ik je ongelijk geef. Gewoon een uiting van moedeloosheid.
Er zijn geen niet-systeempartijen.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 11:57   #192
Gast_Peken
Burger
 
Geregistreerd: 25 augustus 2020
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb een gelijkaardig verhaal gehoord. Een nicht, jonge twintiger, werkzaam op de gemeente werd de dag zelf gecontacteerd omdat er vaccins vrij waren. Het was vorig jaar maart of mei. De vaccins waren gepland voor hulpverleners. Er werd bij de planning geen rekening gehouden dat niet elke hulpverlener op de vaccinafspraak kon zijn. Er waren dus gaten in het vaccinatieschema die gevuld dienden te worden. De hulpverleners die verlet waren voor hun vaccinatieafspraak kregen een telefoonnummer om naar te bellen. Dit telefoonnummer belde ergens op de gemeente maar niemand nam het op, het was geen lokale bevoegdheid. Het werd doorgeschakeld naar een federale dienst waar dit telefoonnummer onbemand bleef. Pas na een tijd werd er gemeentepersoneel ingeschakeld om dit telefoonnummer te beantwoorden. Ze konden weliswaar de afspraak niet annuleren of verplaatsen.
Dat zou straf zijn want:


"Eerste Belgen krijgen spuitje tegen covid-19 " - 28/12/2020 om 05:43

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201228_91711727
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 13:15   #193
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die verhalen kloppen.
De ambulanciers waren vaak op de baan terwijl ze ingeplant waren voor een vaccinatie.
Ook de artsen en verpleegkundigen van de operatiekwartieren en spoedafdelingen, waren vaak nog aan het werk op het ogenblik dat ze ingeplant waren voor vaccinatie.

Daarnaast was het vaak dat je binnen een korte tijd op het vaccinatiecentrum, de kliniek of het WZC moest kunnen zijn. Want men kon niet blijven wachten op een kandidaat voor het overschotvaccin.
En men had niet de telefoonnummers van de +85ers die beschikbaar waren en snel terplaatsen konden zijn.
uw interpretatie, bij ons zijn de 'overschotten' netjes gegeven aan andere zorgverleners uit ziekenhuizen en huisartsen met clienten in het wzc, niet aan een onskentons lijstje
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 13:16   #194
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Het is niet de enige...

Ga eens vragen in Herzele hoeveel ambetantenaren van het gemeentepersoneel al gevaccineerd zijn. Volgens goede bron, de zoon van een van die ambtenaren, zouden ze zo goed als allemaal hun vaccin al hebben gekregen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 13:51   #195
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is niet de enige...

Ga eens vragen in Herzele hoeveel ambetantenaren van het gemeentepersoneel al gevaccineerd zijn. Volgens goede bron, de zoon van een van die ambtenaren, zouden ze zo goed als allemaal hun vaccin al hebben gekregen.
Arme schaapjes, ze beseffen niet wat ze gedaan hebben.
Ze gaan er allemaal nog spijt van krijgen, eigen schuld, dikke bult.
"Wir haben es nicht gewusst" gaat niet op, die stoute anti-vaxxers hebben genoeg gewaarschuwd waarvoor ze werden uitgespuwd, stank voor dank om mensen proberen te behoeden voor vrijwillige zelfdestructie door de prikken.
Draag dus dan ook de gevolgen maar zonder te bleiten, geen medelijden mee, ze hadden maar voor eigen gezondheid moeten kiezen.

Het wordt een triestig najaar en volgende jaren..de tijd zal het uitwijzen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 13:58   #196
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

De politiek geeft opdracht aan het gerecht om een journalist onder druk te zetten zodat die zijn bronnengeheim zou breken. De Belgische scheiding der machten en persvrijheid in al zijn glorie. Ongelooflijk naar wat voor soort staat we aan het evolueren zijn. En dat met een "liberaal" aan het roer.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 15:23   #197
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik denk dat je verbaasd zou zijn hoe kruiperig veel ambtenaren zijn naar het gezag toe.
Meestal komt niemand er achter en kraait er nooit een haan meer naar.

Nu heeft men de pech dat ene "Dirk" een tip heeft gehad en er ook mee aan de slag is gegaan. Maar dat is uitzonderlijk.
Het gaat hem om de mensen die men afgebeld heeft. Ik zou verwachten dat die toch van hun oren zouden maken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 15:27   #198
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gaat hem om de mensen die men afgebeld heeft. Ik zou verwachten dat die toch van hun oren zouden maken ?
feiten van 2 maanden geleden ? en deze hoogbejaarden zullen ondertussen wel hun prik hebben gehad...kan nog altijd boven waterkomen het nieuws is nog maar vers van de pers
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 15:31   #199
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is niet de enige...

Ga eens vragen in Herzele hoeveel ambetantenaren van het gemeentepersoneel al gevaccineerd zijn. Volgens goede bron, de zoon van een van die ambtenaren, zouden ze zo goed als allemaal hun vaccin al hebben gekregen.
wat wil dit zeggen ? niets, ik zat er met mijn neus op en heb niks 'haram' gezien of gehoord, je moet weten dat er honderdduizenden met arendsogen de vaccinaties aan het volgen waren omwille van de innige wens om er zelf één te krijgen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 15:31   #200
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.255
Standaard

Ik zou verwachten van een burgemeester dat hij/zij actief en op voorhand zou zorgen dat de meest bedreigden alle kansen kregen om op een reservelijst te komen, en alle kansen kregen om dan bereikt, getransporteerd en ingespoten te worden.

Herhaling: had de koe zich gedragen zoals de twee schepenen uit die andere Limburgse gemeente, die onmiddellijk, voor enige vraag van journalist of bevolking, communiceerden over het hoe en het waarom, dan was ze op het schild gehesen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be