Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2010, 07:19   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard De VLD wil niet dat BHV gestemd wordt in de kamer.

De VLD doet zich nu voor als stoere Vlamingen, maar het gaat hen helemaal niet om de oplossing van BHV, wel om:

1. de CD&V en vooral Yves Leterme een mes in de rug te steken, de haat zit er nog diep in...

2. en nog belangrijker dat de Kamer ontbonden wordt voordat het wetsvoorstel betreffende de splitsing van BHV kan ter stemming gebracht worden.

Daarom lokt de VLD nu de val van de regering uit. Er wordt gewoon dubbel spel gespeeld met de Franstalige liberalen en inderdaad ook met het FDF.

De VLD is altijd al een onbetrouwbare partner gebleken en hopelijk ziet de kiezer dat ook in.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 22 april 2010 om 07:19.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 07:21   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

eerst zien wat ze gaan doen hé. het kan ook nog zijn dat ze de bal in het Franstalig kamp leggen, door de splitsing van BHV te agenderen. dan moeten de Franstaligen maar uit de regering stappen of niet.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 07:52   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De VLD doet zich nu voor als stoere Vlamingen, maar het gaat hen helemaal niet om de oplossing van BHV, wel om:

1. de CD&V en vooral Yves Leterme een mes in de rug te steken, de haat zit er nog diep in...

2. en nog belangrijker dat de Kamer ontbonden wordt voordat het wetsvoorstel betreffende de splitsing van BHV kan ter stemming gebracht worden.

Daarom lokt de VLD nu de val van de regering uit. Er wordt gewoon dubbel spel gespeeld met de Franstalige liberalen en inderdaad ook met het FDF.

De VLD is altijd al een onbetrouwbare partner gebleken en hopelijk ziet de kiezer dat ook in.
Lap,
hier gaat er weer een dezelfde weg op als de B-C-Warrior (de C staat voor comical, gelijk Comical Ali): in 112 posts volhouden dat iets zus of zo is, gebazeerd op nul de botten.

Het karakter van de Maks kennende, is het van dattum.
Seffens opent ie een draad: er zijn geen pedofielen onder de katolieken.


(waarmee ik de vld niet wil heilig verklaren; zoiets bestaat niet in de politiek. Het verleden telt maar zeer weinig mee (terwijl heiligverklaringen alleen maar op het verleden slaan); de toekomst telt in de politiek; dus is het afwachten hoe en op wat de nieuwe jonge leeuwen (Q en mini-Kroo) gaan jagen.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 april 2010 om 08:08.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 08:03   #4
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Ik kan mij voorstellen dat je het op den duur beu wordt van te 'onderhandelen' met de fransaarden.

Je denkt in de laatste rechte lijn te zitten, maar dan komt Ollie Bollie Boos zeggen dan de onderhandelingen in feite nog moeten beginnen...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 08:26   #5
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

"De VLD wil niet dat BHV gestemd wordt in de kamer."
Natuurlijk wil open vld dat bhv gestemd wordt , niet de eenzijdige, maar wel de onderhandelde.
A Decroo is geen Flamingant, noch zijn partij.
Mijn gok : AD gaat akkoord met enkele dagen uitstel, Franstaligen leggen zich min of meer neer bij het oorspronkelijke plan JLD en België is weer gered.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 08:43   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
"De VLD wil niet dat BHV gestemd wordt in de kamer."
Natuurlijk wil open vld dat bhv gestemd wordt , niet de eenzijdige, maar wel de onderhandelde.
A Decroo is geen Flamingant, noch zijn partij.
Mijn gok : AD gaat akkoord met enkele dagen uitstel, Franstaligen leggen zich min of meer neer bij het oorspronkelijke plan JLD en België is weer gered.
Dat is dan toch wel een heel rare manier van kommunikeren, vanwege de gehele vld-top unisono.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 09:03   #7
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Het is niet omdat de regering valt dat het Parlement ook automatisch zal worden ontbonden. Zo werkt dat niet. De regering is al een paar keer gevallen tijdens deze legislatuur remember?

De Koning kan het parlement wel ontbinden, maar dat doet hij slechts indien er een consensus bestaat over de noodzaak om nieuwe verkiezingen te houden. Elke partij zal de risico's en de voordelen afwegen. Er is met andere woorden geen automatisme en ondertussen kan men wetten blijven stemmen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 09:28   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De VLD doet zich nu voor als stoere Vlamingen, maar het gaat hen helemaal niet om de oplossing van BHV, wel om:

1. de CD&V en vooral Yves Leterme een mes in de rug te steken, de haat zit er nog diep in...

2. en nog belangrijker dat de Kamer ontbonden wordt voordat het wetsvoorstel betreffende de splitsing van BHV kan ter stemming gebracht worden.

Daarom lokt de VLD nu de val van de regering uit. Er wordt gewoon dubbel spel gespeeld met de Franstalige liberalen en inderdaad ook met het FDF.

De VLD is altijd al een onbetrouwbare partner gebleken en hopelijk ziet de kiezer dat ook in.

De franstaligen kunnen een val voorkomen door de democratie zijn werk te laten doen. Helaas zit dat er niet in.

De Vlamingen laten toe dat er geregeerd wordt zonder Vlaamse meerderheid, dit in het belang van het land. De Franstaligen echter kunnen het niet verkroppen dat 1 (1!!!!) wet gestemd zou worden zonder Franstalige meerderheid. Dat is inderdaad te absurd voor woorden. Dat je nu nog de zwarte piet wil doorschuiven naar een Vlaamse partij is te gek voor woorden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 09:34   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De franstaligen kunnen een val voorkomen door de democratie zijn werk te laten doen. Helaas zit dat er niet in.

De Vlamingen laten toe dat er geregeerd wordt zonder Vlaamse meerderheid, dit in het belang van het land. De Franstaligen echter kunnen het niet verkroppen dat 1 (1!!!!) wet gestemd zou worden zonder Franstalige meerderheid. Dat is inderdaad te absurd voor woorden. Dat je nu nog de zwarte piet wil doorschuiven naar een Vlaamse partij is te gek voor woorden.
Ik heb het hier al geschreven en ik zal het opnieuw schrijven, Max is allesbehalve Vlaams.

Net zo Vlaams als Leterme, helemaal niet.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 10:11   #10
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De VLD doet zich nu voor als stoere Vlamingen, maar het gaat hen helemaal niet om de oplossing van BHV, wel om:

1. de CD&V en vooral Yves Leterme een mes in de rug te steken, de haat zit er nog diep in...

2. en nog belangrijker dat de Kamer ontbonden wordt voordat het wetsvoorstel betreffende de splitsing van BHV kan ter stemming gebracht worden.

Daarom lokt de VLD nu de val van de regering uit. Er wordt gewoon dubbel spel gespeeld met de Franstalige liberalen en inderdaad ook met het FDF.

De VLD is altijd al een onbetrouwbare partner gebleken en hopelijk ziet de kiezer dat ook in.
Ondertussen spreekt het nieuws je al compleet tegen, maar bon.
De Open Vld heeft niets te verliezen.

Een regering doen vallen wil niet zeggen dat de Kamer ontbonden wordt.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 11:39   #11
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

Ik vrees dat weldegelijk de Kamer zal ontbonden worden, waardoor de stemming over de splitsing van BHV weer voor maanden, misschien zelfs jaren uitgesteld is.

Was de VLD van goede wil, bleef ze in de regering, agendeerde ze de splitsing van BHV en stemde ze dan. Dan zijn de Franstalingen aan zet.

Dom, dommer, domst... of zit er kwade wil achter.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 11:42   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vrees dat weldegelijk de Kamer zal ontbonden worden, waardoor de stemming over de splitsing van BHV weer voor maanden, misschien zelfs jaren uitgesteld is.

Was de VLD van goede wil, bleef ze in de regering, agendeerde ze de splitsing van BHV en stemde ze dan. Dan zijn de Franstalingen aan zet.

Dom, dommer, domst... of zit er kwade wil achter.
zoek het interview met BdW en Van Orshoven vanmorgen op radio1 eens op (net na 8u)

BHV kan gestemd worden zonder regering (alarmbellen kunnen dan niet)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 11:42   #13
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vrees dat weldegelijk de Kamer zal ontbonden worden, waardoor de stemming over de splitsing van BHV weer voor maanden, misschien zelfs jaren uitgesteld is.

Was de VLD van goede wil, bleef ze in de regering, agendeerde ze de splitsing van BHV en stemde ze dan. Dan zijn de Franstalingen aan zet.

Dom, dommer, domst... of zit er kwade wil achter.
Als de kamer wordt ontbonden moeten er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven en dat kan niet zonder splitsing van BHV.
De kamer blijft, BHV wordt gestemd en er komt een Leterme 3 mét O-VLD.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 11:45   #14
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

Cruciaal in deze zaak wordt dat de Kamer niet ontbonden wordt.

Mijn vertrouwen in de VLD is na Verhofstadt nul komma nul, we zullen nu eens zien of deze partij veranderd is of niet.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 12:17   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Ik kan mij voorstellen dat je het op den duur beu wordt van te 'onderhandelen' met de fransaarden.

Je denkt in de laatste rechte lijn te zitten, maar dan komt Ollie Bollie Boos zeggen dan de onderhandelingen in feite nog moeten beginnen...
ik denk ook dat dat gewoon de druppel was, ... ge zult daar maar met een hoop partijvoorzitters samen zitten, allemaal met een volle agenda,

en dan komt er zo een blaaskaak, terug uit verlof, wat van zijn oren maken, en mille fois non die nog met een achterlijke nota komt uitpakken, dat dan figuren als een Dehane , en dien De Croo, witheet van woede uitslaan, ... ik kan het mij zo voorstellen.

We hebben zeuneke De Croo nog niet te veel weten optreden, maar ik denk wel dat dat een opmerkelijk figuur gaat worden, zeker niet den eersten den besten. Ik denk dat ze hem rap zullen leren kennen aan de andere kant van de taalschreve, ... langs een andere kant, het blijft een blauwselvent, dus oogskes een oorkes openhouden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 12:20   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik denk ook dat dat gewoon de druppel was, ... ge zult daar maar met een hoop partijvoorzitters samen zitten, allemaal met een volle agenda,

en dan komt er zo een blaaskaak, terug uit verlof, wat van zijn oren maken, en mille fois non die nog met een achterlijke nota komt uitpakken, dat dan figuren als een Dehane , en dien De Croo, witheet van woede uitslaan, ... ik kan het mij zo voorstellen.

We hebben zeuneke De Croo nog niet te veel weten optreden, maar ik denk wel dat dat een opmerkelijk figuur gaat worden, zeker niet den eersten den besten. Ik denk dat ze hem rap zullen leren kennen aan de andere kant van de taalschreve, ... langs een andere kant, het blijft een blauwselvent, dus oogskes een oorkes openhouden.
Ik denk dat je zeuneke wat overschat. Als de jongen zijn armen bewegen dan is dat omdat iemand anders aan de koordjes trekt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 12:22   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat je zeuneke wat overschat. Als de jongen zijn armen bewegen dan is dat omdat iemand anders aan de koordjes trekt.
Didier die samen met papa Decroo aan de koordjes trekt idd.

maar dit keer zou t toch eens in t gezicht van die belgicistjes kunnen ontploffen hoor
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 12:23   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat je zeuneke wat overschat. Als de jongen zijn armen bewegen dan is dat omdat iemand anders aan de koordjes trekt.
Kan best zijn, vandaar dat de komende dagen cruciaal gaan worden in de volgende zetten die ze gaan nemen.

ik denk dat het wreed interessant gaan worden, natuurlijk mag je ook niet vergeten dat hij wel iets moest doen,... zijn enige kans om zichzelf in de picture te zetten lag hier.

Op slag staat hij in de picture, en De Wever, De Winter en De Decker staan daar nu schoon met hun kloten in hun handen, ...

Strategisch gezien is het prachtig gespeeld, bovendien staat ook Leterme en de CD&V ook schoon voor Joker.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 12:25   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De VLD doet zich nu voor als stoere Vlamingen, maar het gaat hen helemaal niet om de oplossing van BHV, wel om:

1. de CD&V en vooral Yves Leterme een mes in de rug te steken, de haat zit er nog diep in...

2. en nog belangrijker dat de Kamer ontbonden wordt voordat het wetsvoorstel betreffende de splitsing van BHV kan ter stemming gebracht worden.

Daarom lokt de VLD nu de val van de regering uit. Er wordt gewoon dubbel spel gespeeld met de Franstalige liberalen en inderdaad ook met het FDF.

De VLD is altijd al een onbetrouwbare partner gebleken en hopelijk ziet de kiezer dat ook in.
Volgens de media zouden ze zelf initiatieven nemen om de stemming te organiseren. Wat VLD doet is de vlucht vooruit om als stoerste Vlaming voor de dag te komen en de positie van De Croo binnen en buiten de partij te versterken. Hij zal BHV splitsen (althans symbolisch in de kamer) daar waar de rest er bij stond te kijken. CD&V omdat ze wilden verder onderhandelen. De Vlaams nationalistische koterij omdat ze niet hebben willen onderhandelen. Nja electoraal zal ie er misschien mee kunnen scoren maar we staan er weinig verder mee.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 april 2010 om 12:27.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 12:25   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kan best zijn, vandaar dat de komende dagen cruciaal gaan worden in de volgende zetten die ze gaan nemen.

ik denk dat het wreed interessant gaan worden, natuurlijk mag je ook niet vergeten dat hij wel iets moest doen,... zijn enige kans om zichzelf in de picture te zetten lag hier.

Op slag staat hij in de picture, en De Wever, De Winter en De Decker staan daar nu schoon met hun kloten in hun handen, ...

Strategisch gezien is het prachtig gespeeld, bovendien staat ook Leterme en de CD&V ook schoon voor Joker.
ik denk dat jij je wat laat leiden door t feit dat je al fan van zeuneke was

de vlaamse kiezer die gaat integendeel zoals altijd die partij bestraffen die de stekker uittrok.

Didier is de lachende man op de achtergrond ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be