Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2018, 06:40   #201
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor een politieke partij is Assita Kanko wel degelijk een verrijking. Niet omdat ze allochtoon is. Wel omdat het een intelligente, welbelezen en welbespraakte dame is, perfect geïntegreerd en bovendien meertalig.
Ik reageerde op het punt dat Assita een verrijking was OMDAT ze een immigratie verleden had. Ttz, dat het een van die voorbeelden is, waar we "chance hebben van immigratie te hebben". Mijn punt is dat dat niet waar is. Assita is een goeie aanwinst voor de N-VA (neem ik aan), maar NET PRECIES omdat ze totaal is geïntegreerd, en zich dus essentieel gedraagt, denkt, ... als iemand van hier. Zij had evengoed iemand van hier kunnen zijn. Het feit van een immigrante te zijn draagt niks bij aan haar "aanwinst zijn" voor de N-VA (tenzij natuurlijk om propagandistische redenen eventueel).

Stellen dat immigratie een verrijking zou zijn, zou erop neerkomen dat we ZONDER die immigratie armer zouden zijn, iets niet snappen,.... Stel bijvoorbeeld dat Tongolezen allemaal wiskunde genieen zijn. Door Tongolezen binnen te halen, krikken we het niveau van ons wiskunde onderwijs sterk omhoog, iets wat we niet hadden gekund zonder die Tongolezen. In dat geval is de immigratie van Tongolezen een echte verrijking. Stel dat Bassovaren een grote cultuur en wijsheid van vrede en geluk hebben, en dat zij bij ons komen, en in elke gemeente groepjes organiseren die mensen echt bijstaan als ze wrevelig zijn, ruzie maken en zo. In dat geval kunnen we zeggen dat Bassovaren een verrijking zijn:
zij brengen ons iets dat we niet hadden zonder hen.

Dat is met Assita niet het geval. Zij is zoals wij. Zij brengt ons niet iets, dat we zelf niet hadden kunnen bedenken, doen, .... Zij is prima. OMDAT ze is zoals wij. WIJ hebben haar verrijkt, zij is perfect geintegreerd, en dat is het. Haar Afrikaans van origine zijn heeft ons als dusdanig niks gebracht dat wij hier niet hadden en dank zij haar nu hebben. Iemand die van hier is, had evengoed haar standpunten, houding, denkvermogen... kunnen hebben.

Wat Assita bijzonder maakt, is spijtig genoeg, dat ze opvalt als goed geintegreerde. Het feit zelf dat we erover praten, is zorgwekkend. Dat een Afrikaanse in de politiek stapt, is zoals wij, zou de meest normale zaak van de wereld moeten zijn. Het feit dat zij van Afrikaanse origine is, zou zelfs niet meer moeten opvallen dan haar schoenmaat.

Maar verrijken OMDAT ze van ginder komt, nee, niet echt, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 december 2018 om 06:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 07:04   #202
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Domme redenering: wanneer een partij iemand met een andere huidskleur in huis heeft is deze partij pro massa migratie. Ik meen eerder dat zo'n partij gewoon niet racistisch is en daarbij kan zo'n partij makkelijk tegen ongebreidelde import van schuimbekkende mannelijke moslims zijn.

Kanko is trouwens evenzeer tegen dergelijke ongebreidelde en onvoorwaardelijke instroom van elke klaploper die niet meer weet van welk hout pijlen te maken. Net zoals ze voor behoud van onze eigen identiteit en cultuur is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 11:17   #203
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoeveel Kanko's komen er zo binnen op pakweg duizend migranten?
Als het er van dat slag zijn mogen ze voor mijn part alle 1.000 binnen. Spijtig dat ze ons veelal alleen het uitschot door de strot gaan duwen om voor te werken. Dan zijn er hier klagers die EN meer pensioen EN meer Dop en goedkopers stroom EN betaalbare woningen EN betaalbare Homes EN meer loon EN goedkopere energie EN...………...MEER WELKOME GELUKSZOEKERS eisen en die niet begrijpen dat dit niet samengaat .
Dat is niet dom, dat is niet bisdom dat is aartsbisdom...………..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 12:06   #204
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor een politieke partij is Assita Kanko wel degelijk een verrijking. Niet omdat ze allochtoon is. Wel omdat het een intelligente, welbelezen en welbespraakte dame is, perfect geïntegreerd en bovendien meertalig.

En wat Bart De Wever betreft, misschien heb je de uitzending "De Afspraak op Vrijdag" gezien. Daar heeft die man nog eens bewezen dat ook hij een "verrijking" is voor de Vlaamse politieke klasse.

De dag dat ik daarover van mening zou veranderen zal ik het hier ook wel laten weten.
Niet gezien. Wa
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 12:08   #205
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor een politieke partij is Assita Kanko wel degelijk een verrijking. Niet omdat ze allochtoon is. Wel omdat het een intelligente, welbelezen en welbespraakte dame is, perfect geïntegreerd en bovendien meertalig.

En wat Bart De Wever betreft, misschien heb je de uitzending "De Afspraak op Vrijdag" gezien. Daar heeft die man nog eens bewezen dat ook hij een "verrijking" is voor de Vlaamse politieke klasse.

De dag dat ik daarover van mening zou veranderen zal ik het hier ook wel laten weten.
Niet gezien. Was het dat -> Afspraak

Ik begin zelfs te twijfelen of de man wel een verrijking is voor de Vlaamse politieke klasse, wie zijn dat?

Ok, ik hou het hier meestal dan ook op een
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 december 2018 om 12:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 12:27   #206
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik reageerde op het punt dat Assita een verrijking was OMDAT ze een immigratie verleden had. Ttz, dat het een van die voorbeelden is, waar we "chance hebben van immigratie te hebben". Mijn punt is dat dat niet waar is. Assita is een goeie aanwinst voor de N-VA (neem ik aan), maar NET PRECIES omdat ze totaal is geïntegreerd, en zich dus essentieel gedraagt, denkt, ... als iemand van hier. Zij had evengoed iemand van hier kunnen zijn. Het feit van een immigrante te zijn draagt niks bij aan haar "aanwinst zijn" voor de N-VA (tenzij natuurlijk om propagandistische redenen eventueel).

Stellen dat immigratie een verrijking zou zijn, zou erop neerkomen dat we ZONDER die immigratie armer zouden zijn, iets niet snappen,.... Stel bijvoorbeeld dat Tongolezen allemaal wiskunde genieen zijn. Door Tongolezen binnen te halen, krikken we het niveau van ons wiskunde onderwijs sterk omhoog, iets wat we niet hadden gekund zonder die Tongolezen. In dat geval is de immigratie van Tongolezen een echte verrijking. Stel dat Bassovaren een grote cultuur en wijsheid van vrede en geluk hebben, en dat zij bij ons komen, en in elke gemeente groepjes organiseren die mensen echt bijstaan als ze wrevelig zijn, ruzie maken en zo. In dat geval kunnen we zeggen dat Bassovaren een verrijking zijn:
zij brengen ons iets dat we niet hadden zonder hen.

Dat is met Assita niet het geval. Zij is zoals wij. Zij brengt ons niet iets, dat we zelf niet hadden kunnen bedenken, doen, .... Zij is prima. OMDAT ze is zoals wij. WIJ hebben haar verrijkt, zij is perfect geintegreerd, en dat is het. Haar Afrikaans van origine zijn heeft ons als dusdanig niks gebracht dat wij hier niet hadden en dank zij haar nu hebben. Iemand die van hier is, had evengoed haar standpunten, houding, denkvermogen... kunnen hebben.

Wat Assita bijzonder maakt, is spijtig genoeg, dat ze opvalt als goed geintegreerde. Het feit zelf dat we erover praten, is zorgwekkend. Dat een Afrikaanse in de politiek stapt, is zoals wij, zou de meest normale zaak van de wereld moeten zijn. Het feit dat zij van Afrikaanse origine is, zou zelfs niet meer moeten opvallen dan haar schoenmaat.

Maar verrijken OMDAT ze van ginder komt, nee, niet echt, he.
Is het de fout van de gewone mens dat de politiek correct leugen en de media daar omheen alles wat van hier komt denigreert en alles wat van de immigratie komt ophemelt???
En dus, juist omdat ze ook vanuit de immigratie komt snoert zij de mond van alle kniesoren die hier denken het schone weer te moeten uitmaken...
Zij doet hen opbotsen tegen hunne eigen spiegel, één en al leugen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 14:37   #207
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niet gezien. Was het dat -> Afspraak

Ik begin zelfs te twijfelen of de man wel een verrijking is voor de Vlaamse politieke klasse, wie zijn dat?

Ok, ik hou het hier meestal dan ook op een
Ik denk dat je op de site van VRTNWS die uitzending nogmaals kunt bekijken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 20:33   #208
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Migratie is toch een verrijking he? Of is Kanko dat niet?
Migranten kunnen perfect anderstalig zijn en elders opgegroeid zijn. Of is Kanko dat niet?
Migratie kan een verrijking zijn, als ze selectief en gecontroleerd is. Bijvoorbeeld mensen die hoog opgeleid zijn en hier effectief aan de slag gaan en zich tevens aanpassen aan de nieuwe maatschappij waarin ze terecht komen.

Omgekeerd is een vrije instroom van migranten van allerhande slag, ongeacht competenties, opleiding of vaardigheden absoluut ongewenst en nefast.

Dit is het standpunt van de NVA en het voorbeeld van Kanko dat u hier aanhaalt is er de perfecte illustratie van.

Het enige wat je NVA kan verwijten is dat ze dit wat stereotiep tracht toe te passen door mensen als Kanko, Nabilla Ait Daoud en Demir te bevoordelen en daarbij bepaalde functies toe te bedelen. Eerder dan zich louter te baseren objectieve vaardigheidscriteria kan je niet anders dan vaststellen dat migratie achtergrond en het feit dat ze vrouw zijn een doorslaggevende rol hebben gespeeld.

Ik ben dan ook geen voorstander van deze politiek. In dat opzicht doet SPA het beter en is ze meer geloofwaardig met Mohamed Ridouani, iemand met ontegensprekelijk de nodige capaciteiten en vaardigheden én een migratie achtergrond.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 december 2018 om 20:34.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 20:35   #209
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het enige wat je NVA kan verwijten is dat ze dit wat stereotiep tracht toe te passen door mensen als Kanko, Nabilla Ait Daoud en Demir te bevoordelen en daarbij bepaalde functies toe te bedelen. Eerder dan zich louter te baseren objectieve vaardigheidscriteria kan je niet anders dan vaststellen dat migratie achtergrond en het feit dat ze vrouw zijn een doorslaggevende rol hebben gespeeld.

Ik ben dan ook geen voorstander van deze politiek. In dat opzicht doet SPA het beter en is ze meer geloofwaardig met Mohamed Ridouani, iemand met ontegensprekelijk de nodige capaciteiten en vaardigheden én een migratie achtergrond.
Ik ben volledig akkoord.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 20:49   #210
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat je op de site van VRTNWS die uitzending nogmaals kunt bekijken.
Moet je voor ingelogged zijn zeker op de bewuste site + cookies?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 20:49   #211
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

oei dubbel sorry.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 december 2018 om 20:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 21:40   #212
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Migratie kan een verrijking zijn, als ze selectief en gecontroleerd is. Bijvoorbeeld mensen die hoog opgeleid zijn en hier effectief aan de slag gaan en zich tevens aanpassen aan de nieuwe maatschappij waarin ze terecht komen.

Omgekeerd is een vrije instroom van migranten van allerhande slag, ongeacht competenties, opleiding of vaardigheden absoluut ongewenst en nefast.

Dit is het standpunt van de NVA en het voorbeeld van Kanko dat u hier aanhaalt is er de perfecte illustratie van.

Het enige wat je NVA kan verwijten is dat ze dit wat stereotiep tracht toe te passen door mensen als Kanko, Nabilla Ait Daoud en Demir te bevoordelen en daarbij bepaalde functies toe te bedelen. Eerder dan zich louter te baseren objectieve vaardigheidscriteria kan je niet anders dan vaststellen dat migratie achtergrond en het feit dat ze vrouw zijn een doorslaggevende rol hebben gespeeld.

Ik ben dan ook geen voorstander van deze politiek. In dat opzicht doet SPA het beter en is ze meer geloofwaardig met Mohamed Ridouani, iemand met ontegensprekelijk de nodige capaciteiten en vaardigheden én een migratie achtergrond.
Dat is dan de uitzondering, die de regel bevestigt.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be