Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2015, 20:37   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Nog nooit een dag werkloos geweest, dus ik zou niet weten hoe ik onaanwerfbaar zou zijn.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 20:55   #62
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nog nooit een dag werkloos geweest, dus ik zou niet weten hoe ik onaanwerfbaar zou zijn.
Hoeft ook niet. Ik de eerste 15 jaar van mijn carrière ook niet. Je zou wel eens kunnen afvragen waarom er altijd een onherleidbaar deel van de werkzoekende bevolking niet recuperabel is, of daar ideeën over kunnen hebben.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2015 om 20:57.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 13:26   #63
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Daarnaast vandaag wel iemand over de vloer gehad die kwam solliciteren en die in mijn ogen inderdaad onaanwerfbaar is:

- komt zomaar binnen gewandeld zonder afspraak om "te vragen naar werk"
- vuil en stinken
- al 4 jaar werkloos (hij was er nog geen 35)
- bij zijn vorige baas buiten gegooid wegens diefstal
- bij nog een vroegere werkgever tijdens zijn IBO opleiding buiten gegooid wegens niet komen opdagen
- van de dop afgegooid en zeggen dat hij eerst 365 dagen moet werken eer hij terug kan gaan doppen
- geen rijbewijs
Decorumverlies is ZEKER een reden om onaanwerfbaar te zijn. Het is een psychiatrische toestand.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 14:13   #64
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
neeeeeeeeeee!!

hoezo??

LOL
Hou toch eens op steeds aandacht te eisen via dit forum, ik herinner me dat je had aangegeven niet te willen werken, via dienstencheques, omdat je dan " te weinig overhield" omwille van loonbeslag of een schuldbemiddelaar, iets met gegevens die je niet had vermeld.
Ik zie je vooral als lui, en liever levend van een uitkering dan te werken. Dus zet die eigenschap ook met bij je rijtje.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 18:15   #65
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hou toch eens op steeds aandacht te eisen via dit forum, ik herinner me dat je had aangegeven niet te willen werken, via dienstencheques, omdat je dan " te weinig overhield" omwille van loonbeslag of een schuldbemiddelaar, iets met gegevens die je niet had vermeld.
Ik zie je vooral als lui, en liever levend van een uitkering dan te werken. Dus zet die eigenschap ook met bij je rijtje.
Je kan veel aandacht proberen te krijgen, daarom krijg je hem nog niet. Zij wel.

Jaloers?

Het VDAB vindt haar onaanwerfbaar. De baasjes ook. Waarom jij niet? Aangezien je vindt dat ze lui is, moet je haar wel zeer goed kennen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 13:52   #66
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Je arbeidsongeschikt laten verklaren ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 14:10   #67
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hmm ik zou zeggen:

-geen ervaring
-geen connecties
-allochtoon of allochtoons uitzicht
-(te) oud
-onbekwaam
-lui
-geen diploma of onaangepast
-strafblad
-(jonge) kindjes
...


De 3 eerste redenen zijn van toepassing op mij ..

Vul aan pls, thx
Gestoord zijn ..of ergens zware geestelijke afwijkingen hebben
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 14:28   #68
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 december 2016 om 14:31.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 14:31   #69
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik ga eens een opsomming maken van de vermelde redenen en aanvinken wat op mij van toepassing was. Vermoedelijk. Want het kon ook voor mijn grote neus geweest zijn of vanwege Reinhilde Decleer look-alike .

Ik was eens 17 jaar lang aan het werk, in mijn eerste twee jobs. Toen wist ik ook nog niet wat onaanwerfbaar zijn was.

Dit in antwoord op sommigen die nog nooit een dag werkloos geweest zijn...

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 december 2016 om 14:35.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 14:34   #70
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ga eens een opsomming maken van de vermelde redenen en aanvinken wat op mij van toepassing was. Vermoedelijk. Want het kon ook voor mijn grote neus geweest zijn of vanwege Reinhilde Decleer look-alike .

Ik was eens 17 jaar lang aan het werk, in mijn eerste twee jobs. Toen wist ik ook nog niet wat onaanwerfbaar zijn was.
Is dat nodig ?

Ruim 1/3de van de reacties in deze draad komen al van jou.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 09:43   #71
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Moedige kerel, blijven solliciteren als onaanwerfbare.
Neen, een idioot dat weet weet dat zijn attitude en geur probleem envoor zal zorgen dat hij op de arbeidsmarkt gewoonweg geen job meer gaat kunnen vinden.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:38   #72
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
oops ik had moeten vermelden dat mijn diploma slechts niveau A2 is .. tegenwoordig hebben ze bijna allemaal minstens een bachelor, om nog maar niet van de Masters te spreken .. maw. ik ben zoals ze zeggen "foutu"



lolz, dat gaan ze direct geloven -> bidden en militant VB met een kaart van het ABVV ..

lsd .. hum neeee!



i see ^^



comfortabel? lol

maar ergens heb je gelijk: ik blijf liever in m'n hangmat - hoe sober en modest ook, dan dat ik de dag doorbreng met kuisen -> gewoon omdat het kan, hoe zou je trouwens zelf zijn? zeg me niet dat jij - zolang je rechten op uitkering werkloosheid lopen gaat kuisvrouw spelen .. want ik weet: dat hou ik niet vol i.e. jaren volhouden! Nee! dan nog liever de prostitutie in! OOPS!

maar effe serieus: je beseft toch wel dat het voor personen die 'onaanwerfbaar zijn' geen vrije keuze is van zich in dergelijke positie te bevinden..
Dit slaat toch wel alles, u blijft maar zielig doen dat u " onaanwerfbaar " bent en verklaart tegelijkertijd werk waarvoor u wel geschikt zou zijn niet te willen doen, omdat u de kans hebt in de hangmat te blijven!
U bent dus gewoon een profiteur, en te lui om te werken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:45   #73
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je kan veel aandacht proberen te krijgen, daarom krijg je hem nog niet. Zij wel.

Jaloers?

Het VDAB vindt haar onaanwerfbaar. De baasjes ook. Waarom jij niet? Aangezien je vindt dat ze lui is, moet je haar wel zeer goed kennen.
Wanneer de VDAB denkt dat je niet kunt werken, wordt je doorverwezen naar de arts van de RVA die al of niet bevestigt, en indien ja, kan er bij het Vlaams fonds voor gehandicapten een aanvraag worden opgestart.
Wanneer er gedacht wordt dat je wel kunt werken, maar de werkgever aanpassingen moet voorzien, wordt een procedure voor erkenning arbeidshandicap opgestart, zodat de werkgever middelen krijgt je toch te laten werken.
Bembem vertelt gewoon onzin, ik heb dat door, maar jij niet?
Ze geeft trouwens gewoon toe niet te willen werken omdat ze een uitkering heeft, denkt u echt dat ik daar jaloers op ben?
Ik heb een hekel aan profiteurs, zij geven mensen die wel die uitkering nodig hebben een slechte naam, dus nee, anders dan u heb ik geen respect voor dergelijke mensen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 11:54   #74
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer de VDAB denkt dat je niet kunt werken, wordt je doorverwezen naar de arts van de RVA die al of niet bevestigt, en indien ja, kan er bij het Vlaams fonds voor gehandicapten een aanvraag worden opgestart.
Wanneer er gedacht wordt dat je wel kunt werken, maar de werkgever aanpassingen moet voorzien, wordt een procedure voor erkenning arbeidshandicap opgestart, zodat de werkgever middelen krijgt je toch te laten werken.
Bembem vertelt gewoon onzin, ik heb dat door, maar jij niet?

Ik heb een hekel aan profiteurs, zij geven mensen die wel die uitkering nodig hebben een slechte naam, dus nee, anders dan u heb ik geen respect voor dergelijke mensen.
Wel ik geloof haar als ze zegt dat ze niet werkt. En niet moet werken. En een uitkering heeft. Jij beweert alleen dat dat in geen enkel bekend statuut kan. Maar dat is haar zaak. Misschien heb je iets over het hoofd gezien? Of kan dat niet?

Citaat:
Ze geeft trouwens gewoon toe niet te willen werken omdat ze een uitkering heeft,
Heb ik al 100 keer beantwoord en zal het blijven doen. Je moet gek zijn om te werken voor minder dan de dop. Zo gek was ik. Zij nog niet.

En voor wat luiheid betreft: dat is een scheldwoord. Geen diagnose. Zal ik ook blijven zeggen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 11:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:03   #75
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit slaat toch wel alles, u blijft maar zielig doen dat u " onaanwerfbaar " bent en verklaart tegelijkertijd werk waarvoor u wel geschikt zou zijn niet te willen doen, omdat u de kans hebt in de hangmat te blijven!
U bent dus gewoon een profiteur, en te lui om te werken!
Je moet wel knettergek zijn om aan werk te beginnen waarvan je -uit ervaring dan nog- weet dat je het niet aankan en bovendien voor minder dan de dop. Zo knettergek was ik wel maar zij nog niet.
Wel heeft ze psy-bijstand nodig.

Wat ze doet is volkomen rationeel: zich niet laten uitbuiten. Dat heeft niets met profitariaat te maken noch met lui zijn. We zijn niet meer in het begin van de industriële revolutie hé.

Als we spreken over onaanwerfbaarheid, dan slaat dat op leefbare jobs en niet op het uitbuitingscircuit.

Jij stelt je op als een kampioene van de uitbuiting.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 12:07.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:08   #76
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wel ik geloof haar als ze zegt dat ze niet werkt. En niet moet werken. En een uitkering heeft. Jij beweert alleen dat dat in geen enkel bekend statuut kan. Maar dat is haar zaak. Misschien heb je iets over het hoofd gezien? Of kan dat niet?

Heb ik al 100 keer beantwoord en zal het blijven doen. Je moet gek zijn om te werken voor minder dan de dop. Zo gek was ik. Zij nog niet.

En voor wat luiheid betreft: dat is een scheldwoord. Geen diagnose. Zal ik ook blijven zeggen.
Wanneer je fulltime met dienstencheques werkt verdien je tussen 1300 en 1400 euro dus meer dan " den dop".
U kunt lezen, dus ook de passage waarin Bembem zelf zegt niet te willen werken omdat ze een uitkering heeft en dan liever niet werkt.
Ik beweer enkel dat wie werkloosheiduitkering heeft, werk moet zoeken, en indien dit volledig onmogelijk is de arts van de RVA dit moet vaststellen omdat je dan ook geen recht hebt op die werkloosheidsuitkering, en wanneer je kunt werken mist aanpassingen op de werkvloer, de aanvraag arbeidshandicap dit kan regelen voor werkgevers en werknemers met beperkingen.
Wat anders moet je concluderen, wanneer iemand zelf zegt niet te willen werken omdat ze liever de uitkering heeft, dan dat haar situatie gewoon haar keuze is, omdat ze liever lui dan moet is?
Zegt u het maar hoor, maar wezens a la Bembem geven werklozen die terecht een uitkering krijgen onnodig een barslechte naam!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:11   #77
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Jamaar alice, ge verbruikt dan meer voedsel, verplaatsingskosten, meer wassen want werkkledij wordt vuil.
Dan verlies je sociale rechten zoals het verhoogde teruggave en minder betalen bij de elektriciteit en water. Je abonnement.

Weet gij alice, Bem is een alleenstaande. Zij houdt zich moedig recht in deze harde wereld. Ik bewonder dat. Vergeet niet dat zij er weinig voordelen uit raapt.
Tenslotte, zij is geen man die de opvoeding van 5 op een moeder afduwt en onze waarden verwerpt en de ongeborenen steeds langer voor moeten werken.

Nogmaals: richt uw pijlen waar ze horen. Je verliest je tijd en voegt aan de verkeerde zaak energie. Je kan het, ook ik geloof in u.
Kom aan onze zijde staan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:12   #78
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je moet wel knettergek zijn om aan werk te beginnen waarvan je -uit ervaring dan nog- weet dat je het niet aankan en bovendien voor minder dan de dop. Zo knettergek was ik wel maar zij nog niet.
Wel heeft ze psy-bijstand nodig.

Wat ze doet is volkomen rationeel: zich niet laten uitbuiten. Dat heeft niets met profitariaat te maken noch met lui zijn. We zijn niet meer in het begin van de industriële revolutie hé.

Als we spreken over onaanwerfbaarheid, dan slaat dat op leefbare jobs en niet op het uitbuitingscircuit.

Jij stelt je op als een kampioene van de uitbuiting.
Hallo? Waaruit blijkt, behalve de bewering van mevrouw dat ze liever een uitkering heeft dan werk, dat ze dit niet zou kunnen?
Deze mevrouw wordt niet uitgebuit, zij buit de sociale zekerheid uit, je kunt trouwens gerust werken en buiten je werkuren naar een psychologe gaan hoor.
Kunt u iets respectvoller u zelf uitlaten over duizenden vrouwen die via dienstencheques een inkomen hebben? Dat verdienen ze, in tegenstelling tot uw heldin zijn ze niet te lui om te werken!

Laatst gewijzigd door alice : 19 december 2016 om 12:12.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:18   #79
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jamaar alice, ge verbruikt dan meer voedsel, verplaatsingskosten, meer wassen want werkkledij wordt vuil.
Dan verlies je sociale rechten zoals het verhoogde teruggave en minder betalen bij de elektriciteit en water. Je abonnement.

Weet gij alice, Bem is een alleenstaande. Zij houdt zich moedig recht in deze harde wereld. Ik bewonder dat. Vergeet niet dat zij er weinig voordelen uit raapt.
Tenslotte, zij is geen man die de opvoeding van 5 op een moeder afduwt en onze waarden verwerpt en de ongeborenen steeds langer voor moeten werken.

Nogmaals: richt uw pijlen waar ze horen. Je verliest je tijd en voegt aan de verkeerde zaak energie. Je kan het, ook ik geloof in u.
Kom aan onze zijde staan.
Schat, dit soort gewauwel is aan mij niet besteed! Vrouw zijn, alleenstaande zijn, is geen handicap en verhindert je niet te werken!
Uw heldin heeft geen erkenning bij het Vlaams fonds en bijgevolg dus ook geen korting op nutsvoorzieningen, hoogstens verhoogde tegemoetkoming bij de mutualiteit op basis van laag inkomen wat ziektekosten beperkt.
Uw heldin kijkt neer op duizenden vrouwen, vaak alleenstaande moeders, die via dienstencheques hun kost verdienen, en daar moet ik respect voor hebben? Denk het niet hoor..
Ik wil zeker solidair zijn met iedereen die terecht een uitkering heeft maar niet met lapzwansen zoals uw heldin.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:35   #80
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Maar alice, in onze vrije samenleving heeft ook iedereen recht op een uitkering.
Dat is een verworven vrijheid die wij van onze voorouders kregen.
Wij moeten net voor meer vrijheid ijveren en minder slavernij. Meer betrokkenheid via eendracht en onze gezamelijke belangen beschermen. Bem is daar geen bedreiging in, zij is een bliksemafleider waarop de frustratie gekanaliseerd wordt.

Vertoeft U soms in koetjes en kalfjes? Ik ben iemand die graag mensen diagnosticeert en ik verzeker U dat Bem geen neurotypical is.
Welke wereld stellen wij dan tewerk voor mensen als Bem? Welke gevolgen hebben hedendaagse beslissingen voor zij die nog niet geboren zijn?
Ik kijk eens goed naar de wereld rond me heen, ik doorkruis de stad die ik als kind helemaal anders beleefde en in rotvaart veranderde.
We hebben daar een blinde vlek voor ontwikkeld, maar moet Bem daar dupe van worden? Ik pleit te verschillen.
Geef Bem een sociale woning, een volwaardig inkomen en laat ze iets zoeken waar ze zich vrijwillig kan aanbieden.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 december 2016 om 12:36.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be