Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2016, 12:46   #81
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wil zeker solidair zijn met iedereen die terecht een uitkering heeft maar niet met lapzwansen zoals uw heldin.
Tot spijt van wie het benijdt heeft ze terecht een uitkering. Maar jij beweert dat ze liegt en ons in de doekjes doet...afijn, mij toch. Van twee één.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:49   #82
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jamaar alice, ge verbruikt dan meer voedsel, verplaatsingskosten, meer wassen want werkkledij wordt vuil.
Dan verlies je sociale rechten zoals het verhoogde teruggave en minder betalen bij de elektriciteit en water. Je abonnement.

Weet gij alice, Bem is een alleenstaande. Zij houdt zich moedig recht in deze harde wereld. Ik bewonder dat. Vergeet niet dat zij er weinig voordelen uit raapt.
Tenslotte, zij is geen man die de opvoeding van 5 op een moeder afduwt en onze waarden verwerpt en de ongeborenen steeds langer voor moeten werken.

Nogmaals: richt uw pijlen waar ze horen. Je verliest je tijd en voegt aan de verkeerde zaak energie. Je kan het, ook ik geloof in u.
Kom aan onze zijde staan.
Ze haalt er wel voordeel uit. Iedereen geeft haar aandacht, sympathie en liefde. Als ze mentaal gezond is negeert iedereen haar.

"bembem" is net zoals een alcoholist die haar dagelijkse dosis van aandacht en sympathie komt fixen op dit forum. Als je zo'n ziek iemand in de familie hebt weet je waar ik over spreek, hij/zij wordt de nieuwe dictator van de familie en iedereen moet haar/zijn bevelen volgens zoals een slaaf.

Ik vind dat zulke mensen af en toe ook genegeerd mogen worden en met gerust gelaten worden en af en toe afkicken van hun alcohol (aandacht).
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:55   #83
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hallo? Waaruit blijkt, behalve de bewering van mevrouw dat ze liever een uitkering heeft dan werk, dat ze dit niet zou kunnen?
Wat niet zou kunnen? Ah. Poetsvrouw. Ze heeft het geprobeerd en kan het niet aan.
Citaat:
Deze mevrouw wordt niet uitgebuit, zij buit de sociale zekerheid uit, je kunt trouwens gerust werken en buiten je werkuren naar een psychologe gaan hoor.
De psy oordeelt dat haar aandoening voldoende is om niet t ehoeven werken. Jouw amateurdiagnoses hebben geen enkele waarde. Voor wat uitbuiting betreft zal ik mijn al 100 keer herhaalde formulering straks nog eens aanplakken/edit:

Je moet wel knettergek zijn om aan werk te beginnen waarvan je -uit ervaring dan nog- weet dat je het niet aankan en bovendien voor netto minder of niet meer dan de dop. Zo knettergek is zij nog niet.
Wel heeft ze psy-bijstand nodig.

Ze wordt inderdaad niet uitgebuit omdat ze niet werkt. . En dat is een goede zaak.


Citaat:
Kunt u iets respectvoller u zelf uitlaten over duizenden vrouwen die via dienstencheques een inkomen hebben? Dat verdienen ze, in tegenstelling tot uw heldin zijn ze niet te lui om te werken!
Ik heb respect voor iedereen die een waardig werk doet.
Velen worden uitgebuit. Het is helemaal niet onrespectvol dat te zeggen. Ik heb gezegd hoe mijn kennis daarmee een bijverdienste had boven zijn dop. Dat is geen uitbuiting. Ik zou wel eens bewijzen willen zien wat die poetsvrouwen zoal verdienen voor ik dit statuut aanvaard als non-uitbuiting bij wijze van enige full time job.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 13:00.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:57   #84
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ze haalt er wel voordeel uit. Iedereen geeft haar aandacht, sympathie en liefde. Als ze mentaal gezond is negeert iedereen haar.

"bembem" is net zoals een alcoholist die haar dagelijkse dosis van aandacht en sympathie komt fixen op dit forum. Als je zo'n ziek iemand in de familie hebt weet je waar ik over spreek, hij/zij wordt de nieuwe dictator van de familie en iedereen moet haar/zijn bevelen volgens zoals een slaaf.

Ik vind dat zulke mensen af en toe ook genegeerd mogen worden en met gerust gelaten worden en af en toe afkicken van hun alcohol (aandacht).
Wat jij benoemt is een symptoom van een geest dat anders ontwikkeld is dan wat de mainstream "normaal" acht.
Jullie verstoten het, dat is één optie.
Maar wie vult haar plaats in denk je? Is dat het probleem oplossen of verschuiven?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:00   #85
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tot spijt van wie het benijdt heeft ze terecht een uitkering. Maar jij beweert dat ze liegt en ons in de doekjes doet...afijn, mij toch. Van twee één.
Nee dat heeft ze dus niet, wie een werkloosheidsuitkering krijgt moet werk zoeken. Dat geldt ook voor uw heldin!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:01   #86
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat jij benoemt is een symptoom van een geest dat anders ontwikkeld is dan wat de mainstream "normaal" acht.
Jullie verstoten het, dat is één optie.
Maar wie vult haar plaats in denk je? Is dat het probleem oplossen of verschuiven?
Ik heb helemaal geen zin om de slaaf te spelen van iemand die altijd alle aandacht wil opeisen. Zulke onnozele theatertjes en krokodillentranen zijn niet aan mij besteed.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:02   #87
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee dat heeft ze dus niet, wie een werkloosheidsuitkering krijgt moet werk zoeken. Dat geldt ook voor uw heldin!
Het betreft hier bij mijn weten geen werkloosheidsuitkering meer. Maar wat het precies is weet ik ook niet. Ik dacht dat ze in de ziekteverzekering zat.

Het is mijn heldin omdat ze durft provoceren en zich van de grofste terugslag geen bal aantrekt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 13:04.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:03   #88
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik heb helemaal geen zin om de slaaf te spelen van iemand die altijd alle aandacht wil opeisen. Zulke onnozele theatertjes en krokodillentranen zijn niet aan mij besteed.
Maar dat is omdat jij die belevenis aan de ervaring koppelt.
Het is U die de macht afgeeft, en daardoor uiteindelijk aan de essentie voorbij gaat en energie toewijdt aan materie die geen aandacht vereist.
Strijden tegen je medemens is als strijden tegen jezelf.
Wat zou Jezus doen ?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:03   #89
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat niet zou kunnen? Ah. Poetsvrouw. Ze heeft het geprobeerd en kan het niet aan.
De psy oordeelt dat haar aandoening voldoende is om niet t ehoeven werken. Jouw amateurdiagnoses hebben geen enkele waarde. Voor wat uitbuiting betreft zal ik mijn al 100 keer herhaalde formulering straks nog eens aanplakken/edit:

Je moet wel knettergek zijn om aan werk te beginnen waarvan je -uit ervaring dan nog- weet dat je het niet aankan en bovendien voor netto minder of niet meer dan de dop. Zo knettergek is zij nog niet.
Wel heeft ze psy-bijstand nodig.

Ze wordt inderdaad niet uitgebuit omdat ze niet werkt. . En dat is een goede zaak.
Uw heldin heeft helemaal niets geprobeerd, maar verklaart omdat ze een uitkering heeft , niets te willen proberen!
Ze verdient dan meer en niet minder wanneer ze fulltime aan de slag gaat via dienstencheques.



Ik heb respect voor iedereen die een waardig werk doet.
Velen worden uitgebuit. Het is helemaal niet onrespectvol dat te zeggen. Ik heb gezegd hoe mijn kennis daarmee een bijverdienste had boven zijn dop. Dat is geen uitbuiting. Ik zou wel eens bewijzen willen zien wat die poetsvrouwen zoal verdienen voor ik dit statuut aanvaard als non-uitbuiting bij wijze van enige full time job.
Zoek maar eens op de website van dienstencheque bedrijven!
Uw heldin is zelfverklaard gehandicapt, wil niets en zet iedere dag de calimerohoed op, u bewondert dit, ik vind het een schande om de sociale zekerheid uit te buiten en uit luiheid werk te weigeren wat je wel kunt maar niet wilt.

Wie met dienstencheques werkt wordt niet uitgebuit maar verdienen wel respect, het is geen makkelijke job en hard werken, maar je verdient een volwaardig loon met alle rechten van werknemer. Dat zijn heldinnen en helden, niet uw luiwammes die u maar blijft verdedigen.

Laatst gewijzigd door alice : 19 december 2016 om 13:07.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:05   #90
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hmm ik zou zeggen:

-geen ervaring
-geen connecties
-allochtoon of allochtoons uitzicht
-(te) oud
-onbekwaam
-lui
-geen diploma of onaangepast
-strafblad
-(jonge) kindjes
...


De 3 eerste redenen zijn van toepassing op mij ..

Vul aan pls, thx
foto's openbaar op uw fb plaatsen van door u gebruikt toiletpapier lijkt me ook een efficient middel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:07   #91
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
foto's openbaar op uw fb plaatsen van door u gebruikt toiletpapier lijkt me ook een efficient middel.
Ze hoeft geen extra inspanningen meer te doen. Snuffelen baasjes in ons fb tegenwoordig bij sollicitaties?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:11   #92
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze hoeft geen extra inspanningen meer te doen. Snuffelen baasjes in ons fb tegenwoordig bij sollicitaties?
een naam eens googlen en op fb opzoeken is toch wel een minimum hé.

alsof je zelf iets op t internet zou kopen en niet eerst eens de reviews zou checken van zo'n internethandelaar...

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 december 2016 om 13:12.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:17   #93
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zoek maar eens op de website van dienstencheque bedrijven!
Geef liever eens een op verdiensten geselecteerde link. Ik heb geen zin er tijd in te steken.
Citaat:
Uw heldin is zelfverklaard gehandicapt,
Dat is een evidente onwaarheid.

Citaat:
wil niets en zet iedere dag de calimerohoed op, u bewondert dit, ik vind het een schande om de sociale zekerheid uit te buiten en uit luiheid werk te weigeren wat je wel kunt maar niet wilt.
Ik zie het helemaal niet zo en vind je interpretatie dan ook totaal verkeerd.
Waarom zou ze zich willen laten uitbuiten in jobs die ze niet aankan?


Citaat:
Wie met dienstencheques werkt wordt niet uitgebuit maar verdienen wel respect, het is geen makkelijke job en hard werken, maar je verdient een volwaardig loon met alle rechten van werknemer. Dat zijn heldinnen en helden, niet uw luiwammes die u maar blijft verdedigen.
Moet ik eerst nog zien bewezen worden. Het statuut wordt ook voortdurend veranderd en als ik me niet vergis de laatste tijd teruggedraaid.
Taxichauffeurs worden ook niet uitgebuit, maar ik heb er in vijf jaar tijd al mijn niet onaardige spaarcenten moeten aan desinvesteren. Het equivalent van meer dan 20 maandlonen die ik extra zelf betaald heb.
Ik zou iedereen die zware moeilijkheden heeft op de arbeidsmarkt sterk aanraden van zich 100 keer te bedenken vooraleer zich in een lageloonjob op of onder de armoedegrens te begeven zoals nu dat het geval is met 7% van de Belgische actieven.

Ik heb het op een internationaal forum eens zo gezegd:
Citaat:
worked 5 years full-time in a 100% flexible job in poverty. I turned extreme left as a result of that experience which I consider to be government financial terrorism. Paid 20% taxes and a lot of social security. Workers in poverty should get a much greater free income before taxation....
Begint het jou nog niet te dagen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 13:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:39   #94
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een naam eens googlen en op fb opzoeken is toch wel een minimum hé.
Maar wat slim van de baasjes. Nog een reden voor professionals om op fb weg te blijven.

Citaat:
alsof je zelf iets op t internet zou kopen en niet eerst eens de reviews zou checken van zo'n internethandelaar...
Totaal iets anders...

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 13:39.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:42   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze hoeft geen extra inspanningen meer te doen. Snuffelen baasjes in ons fb tegenwoordig bij sollicitaties?
hoezo "ons fb"?

je kiest toch zelf wat openbaar is en welk beeld fb van je geeft ?

iedereen stelt deze info vrijwillig openbaar (of niet), dus waarom zou een werkgever dit niet mogen gebruiken om even te checken of het beeld van de cv en candidatuur wel overeenkomt ?

ik zou dat nalatig vinden, mocht een potentiële werkgever dit niet doen, uiteindelijk moet die werkgever wel inschatten of de kandidaat in zijn team past, en niet de hele bedrijfscultuur om zeep gaat helpen e.d. ... verantwoordelijk handelen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:11   #96
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar alice, in onze vrije samenleving heeft ook iedereen recht op een uitkering.
Dat is een verworven vrijheid die wij van onze voorouders kregen.
Wij moeten net voor meer vrijheid ijveren en minder slavernij. Meer betrokkenheid via eendracht en onze gezamelijke belangen beschermen. Bem is daar geen bedreiging in, zij is een bliksemafleider waarop de frustratie gekanaliseerd wordt.

Vertoeft U soms in koetjes en kalfjes? Ik ben iemand die graag mensen diagnosticeert en ik verzeker U dat Bem geen neurotypical is.
Welke wereld stellen wij dan tewerk voor mensen als Bem? Welke gevolgen hebben hedendaagse beslissingen voor zij die nog niet geboren zijn?
Ik kijk eens goed naar de wereld rond me heen, ik doorkruis de stad die ik als kind helemaal anders beleefde en in rotvaart veranderde.
We hebben daar een blinde vlek voor ontwikkeld, maar moet Bem daar dupe van worden? Ik pleit te verschillen.
Geef Bem een sociale woning, een volwaardig inkomen en laat ze iets zoeken waar ze zich vrijwillig kan aanbieden.
In een daadwerkelijk vrije samenleving hoef ik geen RSZ en belastingen te betalen voor iemand die zich wentelt in het parasitisme.

Alle respect voor mensen die om een grondige reden niet kunnen werken. Voor zulke mensen draag ik graag mijn steentje bij.

Ik vind het echter enorm frustrerend dat mijn bijdragen ook naar gevallen zoals Bembem gaan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:16   #97
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoezo "ons fb"?

je kiest toch zelf wat openbaar is en welk beeld fb van je geeft ?

iedereen stelt deze info vrijwillig openbaar (of niet), dus waarom zou een werkgever dit niet mogen gebruiken om even te checken of het beeld van de cv en candidatuur wel overeenkomt ?

ik zou dat nalatig vinden, mocht een potentiële werkgever dit niet doen, uiteindelijk moet die werkgever wel inschatten of de kandidaat in zijn team past, en niet de hele bedrijfscultuur om zeep gaat helpen e.d. ... verantwoordelijk handelen.
Tuurlijk, het is publiek. Toch is het mijn fb. Maar ik plaats er zo goed als niks. Het loopt vanzelf vol met dingen waar ik geen invloed op heb. Een van mijn hoofdbezwaren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 14:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:31   #98
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Ik vind het echter enorm frustrerend dat mijn bijdragen ook naar gevallen zoals Bembem gaan.
Persoonlijk geloof ik niet dat ze sociaal fraudeert. Wel dat ze succesvol provoceert.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2016 om 14:31.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:32   #99
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Persoonlijk geloof ik niet dat ze sociaal fraudeert. Wel dat ze succesvol provoceert.
je denkt dat ze liegt ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:33   #100
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Persoonlijk geloof ik niet dat ze sociaal fraudeert. Wel dat ze succesvol provoceert.
Hoezo?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be