Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Hermes Sanctorum (Groen!) (20 tem 26 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hermes Sanctorum (Groen!) (20 tem 26 april) bioingenieur, lid nationaal partijbestuur en lijsttrekker Vlaams-Brabant

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2009, 11:56   #21
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Als het vervoer gratis wordt dan kan je geen klassen meer handhaven. Iedereen dient gelijkgeschakeld te worden.Iedereen in hetzelfde soort veredeld veevervoer zoals je dat in de derde wereld ook aantreft.
Wat wel over enige tijd nodig zal zijn: aparte afdelingen voor vrouwen (wagons in de trein, bij bussen de achterkant). Het wordt nu nog niet geëist maar dat komt wel. Er zijn in Utrecht al aparte loketten voor vrouwen, er is apart gymnastiekles voor meisjes op school, er is apart zwemmen voor vrouwen, dus apart vervoer voor vrouwen zal er ook wel komen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 19:47   #22
Oberon
Partijlid
 
Oberon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermes Sanctorum Bekijk bericht
Ik ben bijvoorbeeld een grote voorstander van het plan van De Lijn (zie actualiteit deze week). Dit is oplossingen uitwerken voor de files, verkeersslachtoffers en schadelijke uitstoot. Niet bijvoorbeeld het aantal rijvakken op de Brusselse Ring verdubbelen, zoals de Vlaamse regering heeft gepland.

Beste Hermes,

Ik verwacht van een actief politicus, een beetje meer dan hollle frazen.

In bericht 8 citeer ik het rekenhof dat stelt dat De Lijn geen bewijs levert van het voldoen aan de basismobiliteit, ondanks forse investeringen de afgelopen jaren.

Je verklaar jezelf voorstander van het plan van De Lijn. Moet De Lijjn niet eerst bewijzen wat ze met ons geld, jawel ook het mijne, aanvangt vooraleer dat de al riante subsidies opgetrokken worden.

Je beweert heel gratuite dat investeringen in openbaar vervoer minder verkeersslachtoffers tot gevolg heeft. Waar haal jij dat vandaan ? Verkeersonveiligheid is een heel complex gegeven. Ik zou denken, minder files, meer ongevallen want de snelheid verhoogt.

Graag, heel concreet.
Wat is uw reactie op het besluit van het rekenhof.
1. Moet De Lijn niet eerst haar deugdelijkheid bewijzen vooralleer ze nog meer middelen krijgt.
2. Onder druk van het Vlaams parlement komt er een onderzoek naar het besteden van de middelen. Sta je achter dergelijk onderzoek of vind je dit niet nodig.
3. Waar is er enig bewijs te vinden voor uw redenering, meer geld voor De Lijn, minder verkeersslachtoffers. Is verkeersonveiligheid niet heel wat ingewikkelder dan dergelijke simpele redenering die naar mijn mening op niets steunt.

Benieuwd naar uw concreet antwoord.

Laatst gewijzigd door Oberon : 28 april 2009 om 19:49.
Oberon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 19:30   #23
AEvanLoon
Gouverneur
 
AEvanLoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 1.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja. Zo kan ik genieten van een aangename rit in de trein, zonder lawaaierig en ongecultuurd lompenproletariaat dat rond mij zit te tetteren over VTM, en dat maar voor 50% meer van de prijs!
Wat een arrogantie! Maar ik geef toe dat het eerlijke arrogantie is. Nu weet ik beter wie u bent en tot welke soort mensen u gerangschikt wilt worden.

Ik zit (en dikwijls sta ik) dagelijks in 2de-klassewagons tussen mensen die zwijgend hun krant of een boek lezen - als ze al kunnen zitten.
Moest het nog bewezen worden dat 1ste-klassewagons er enkel zijn voor mensen als Flanelcondoom die zich mijlenver verheven voelen boven de gewone man of vrouw.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be