![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop in ieder geval dat moest ik ooit Chinees leren ik er geen arrogant prick door wordt. Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2020 om 03:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet gij dat niet ? Chinese universiteiten hebben dat gemeld. Dat is nadien natuurlijk ook gecensureerd, maar internet archive heeft de nota's nog.
Het is hier al verschillende keren gepost. Ge volgt precies niet goed wat ze in uw paradijs zeggen, he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
Mijn paradijs Patrick, dat is er een zonder koude oorlog en de propaganda. Dat is er een zonder het zwart wit, goeden tegen slechten denken. Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2020 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() Ondertussen doen Cambridge epidemiologen van hun mierenwerk over Corona oorsprong in China zonder te klagen. Negen kansen op tien gaat het hier weer om fake news dat China onderzoek zou verhinderen. Anti China propaganda is zowat dagelijkse kost tegenwoordig. De logica achter deze propagandastrategie is dat bij een tapijtbombardement steeds wel iets blijft hangen.
Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2020 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder 't zijne he. Mijn 'paradijs' is niet Patrick maar meer -ahum- privaat.
![]() |
#168 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tik eens in Google translate (altijd een beetje kramikkig, maar je begrijpt wat er gezegd wordt he): Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 12:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 april 2020 om 12:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Dat komt omdat ge mentaal geblokkeerd zijt voor alle bewijzen die uw politieke denkbeelden aan het wankelen brengen.
Xi Jinping zou het u persoonlijk vertellen, ge zoudt het nog niet geloven. Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 april 2020 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijkbaar nooit gehoord van strategie. Als je wil laten geloven dat een oorlogsdaad geen oorlogsdaad is moet je creatief zijn en wat toegevingen doen. Blijkbaar lukt hen dat aardig. Je kan natuurlijk denken dat in China alleen maar domme mensen wonen niet in staat tot enig denkwerk. Ik denk dat dit de laatste 50 jaar sterk veranderd is.
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij is dat ook zo en ik denk bij veel normale mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementslid
|
![]() Het virus kwam uit de ruimte toen de aarde een meteorenzwerm kruiste!
![]() ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, Wuhan de stad heeft evenveel inwoners als Belgie, het land. 11 miljoen. In Wuhan gaan er dus elk jaar ongeveer 110 000 doden vallen onder normale omstandigheden. Stel dat deze epidemie 30% van de bevolking heeft geraakt, en stel dat het Duitse 0.4% dodelijkheid correct is. Dat wil zeggen dat er ginder iets van een 12000 doden zijn gevallen tijdens de periode van de lockdown. Dat is dus op die maand ongeveer evenveel als er normaal zouden vallen (die erbij komen). Een bevolking zal dat niet merken he, een tijdelijke verdubbeling van de doden, *vooral omdat ze opgesloten zaten*. Maar zelfs in normale omstandigheden merk je dat niet. Als uw tante al niet in een goeie toestand was, en nu is ze dood, en dokters zeggen dat haar kanker haar gehad heeft, dan is dat plausibel. Het is maar twee keer zoveel sterfgevallen als gewoonlijk. Hier en daar een "hartaanval", een ditte een datte. In een familie vallen normaal niet zoveel doden dat je daar "statistisch gevoel" voor hebt he. En ja, je kan zelfs aan 60 000 families zeggen dat ze inderdaad een covid-19 dode gehad hebben, "een van de weinigen" en openbaar zeggen dat er 200 gevallen zijn. Elk van die families zal dan denken dat HUN dode toch wel pech had om bij die 200 te zijn. Als zich dat over de rest van China verspreid heeft, dan zijn daar ook "ongemerkte doden" gevallen. En dat zou bij ons ook het geval zijn mochten we het niet weten. We zouden misschien denken dat de griep dit jaar nijdig was. Als je dit doortrekt naar alle Chinese grootsteden, dan krijg je daar hetzelfde. Het volstaat van ervoor te zorgen dat die mensen niet massaal naar het ziekenhuis trekken, en het valt helemaal niet op. Mochten onze leiders niet al die plattekaas in hun hoofd gehad hebben, dan hadden ze niks gedaan, en was het zo over. En dat is gewoon wat de Chinese overheid wilde doen: dit laten overwaaien. Maar met alle ruchtbaarheid die er ginder aan gegeven is, konden ze dat dus niet volhouden. Dus hebben ze een communicatie gevoerd dat ze het onder controle gekregen hebben toen het al half overgewaaid was. En onze onnozelaars hebben dat allemaal geloofd. Maar natuurlijk werkte die "controle" niet, dat was maar pure show. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat "Wuhan Sea food market" te tikken in Google maps, en dan ook eens Wuhan institute of infectious diseases te tikken. Dat is ongeveer 3 km zuid-zuid oosten van die Sea food market. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Burger
|
![]() Wat de geruchten uit China aangaat, kan je alleen maar vaststellen dat de Chineese overheid weinig openheid aan de dag heeft gelegd. In tegendeel het heeft er alles aan gedaan om het eerst als een binnenlandsprobleem op te lossen, met de meest draconische maatregelen die je gewend kan zijn in een Chinees staatsbestel.
Het is wel raar dat een Brits onderzoekslab meldt dat het virus sinds september aanwezig was in China. Ook de CIA melde in september over dit virus. Frankrijk stapt mee in de discussie en volgens mij gaan die landen niet gezamenlijk over om een internationaal diplomatiek incident te veroorzaken. Je mag iets hebben tegen de Britten, Amerikanen en de Fransen maar dat neemt niet weg dat ze goed onderlegde inlichtingendiensten hebben. Ok ze werken niet voor ons. Je mag er ook van uitgaan dat als het zo is, het geen gewilde uitbraak is. Trump spreekt duidelijk van een fout, wat dit ook mag inhouden. Ik dacht dat er in de jaren zeventig of tachtig er een uitbraak is geweest van het pokken virus uit een Duits lab. Ik ga zeker hier niet de juiste datum hebben. Wel is het zo dat het een uitbraak is geweest met doden en de uitbraak werd bedwongen door vaccinatie, wat we nu juist niet hebben. Dus kan die Chinese directeur correct antwoorden met de stellen dat dit zeker geen gewilde besmetting was, georchestreerd vanuit een Chinees lab of overheid. Bijgevolg blijft er een andere piste over dat een van de medewerkers dit vrijwillig of onvrijwillig gedaan heeft. Je mag ook niet vergeten dat er heel wat kwieten rondlopen die met een dadendrang rondlopen om hun voorspellingen uitkomen. We hebben de incidenten in Thiange en Doel gekend die er toch op gericht waren om een serieus nucleair incident te veroorzaken. Om dit uit te sluiten zal de Chinese overheid meer openheid moeten aan de dat leggen, wat niet eenvoudig is wegen hun dictatoriale staatsstructuur en denken. Wat ze gedaan hebben in de WHO gaat nog gevolgen hebben. Ook sturen ze weinig vertrouwenwekkende boodschappen naar de buitenwereld. Je kan maar door anderen toe te laten in deze labo's (een expertencommissie) enige duidelijkheid brengen in dit verhaal. Hoe langer ze wachten hoe zinlozer controle wordt doordat de bewijzen verdwijnen, hoe meer verdachtmakingen er zijn. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Laatst gewijzigd door Jos_be : 19 april 2020 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Iets over China en de Chinese lullezuigers WHO..:
China & World Health Organization | Zondag met Lubach https://www.youtube.com/watch?v=ii-xXKPxUUc