Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2020, 03:03   #161
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een schande niet?!
Voor de Vlomse Bach moet een Chinese website in 't Kortrijks zijn of niet zijn! Liefst te openen met 'Rutte Scheeve'.
A la bonheur.

Bende idioten.
Ik ken geen chinees. Zo kan ik moeilijker onderzoeken wat hier van aan is. Ik ga mijn tijd niet steken in vertalingen in dit geval.

Ik hoop in ieder geval dat moest ik ooit Chinees leren ik er geen arrogant prick door wordt.

Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2020 om 03:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 03:30   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wie zegt dat de chinese overheid onderzoek verbiedt?
Weet gij dat niet ? Chinese universiteiten hebben dat gemeld. Dat is nadien natuurlijk ook gecensureerd, maar internet archive heeft de nota's nog.

Het is hier al verschillende keren gepost. Ge volgt precies niet goed wat ze in uw paradijs zeggen, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 03:31   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw bewijs is .....een website in het chinees?
Een interne nota in een Chinese universiteit riskeert van in 't Chinees te zijn, ja.
Oud 19 april 2020, 03:33   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat de chinese overheid onderzoek verbiedt? Langley en door haar bevoorrade media? Of de chinese overheid zelf? Of een of andere opgetrommelde Chinees? Een betrouwbare organisatie? Wie?

September zou dat kunnen begonnen zijn denkt de wetenschap nu. Verder onderzoek is nodig. En dat is bezig. Ik hoor die serieuze wetenschappers niet klagen over toegang tot data.
Gij kent de betekenis van het woord censuur blijkbaar niet.
Oud 19 april 2020, 11:11   #165
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Weet gij dat niet ? Chinese universiteiten hebben dat gemeld. Dat is nadien natuurlijk ook gecensureerd, maar internet archive heeft de nota's nog.

Het is hier al verschillende keren gepost. Ge volgt precies niet goed wat ze in uw paradijs zeggen, he.
Chinese universiteiten? Welke? Wie verbiedt wat precies en wie meldt het?

Mijn paradijs Patrick, dat is er een zonder koude oorlog en de propaganda. Dat is er een zonder het zwart wit, goeden tegen slechten denken.

Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2020 om 11:16.
Oud 19 april 2020, 11:43   #166
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen doen Cambridge epidemiologen van hun mierenwerk over Corona oorsprong in China zonder te klagen. Negen kansen op tien gaat het hier weer om fake news dat China onderzoek zou verhinderen. Anti China propaganda is zowat dagelijkse kost tegenwoordig. De logica achter deze propagandastrategie is dat bij een tapijtbombardement steeds wel iets blijft hangen.

Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2020 om 11:44.
Oud 19 april 2020, 11:48   #167
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn paradijs Patrick, dat is er een zonder koude oorlog en de propaganda. Dat is er een zonder het zwart wit, goeden tegen slechten denken.
Ieder 't zijne he. Mijn 'paradijs' is niet Patrick maar meer -ahum- privaat.
Oud 19 april 2020, 11:52   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt de links dus niet gezien ?

Tik eens in Google translate (altijd een beetje kramikkig, maar je begrijpt wat er gezegd wordt he):
Citaat:
Notice on the publication of papers on the achievements of scientific research on new coronary pneumonia and strengthening management
Citaat:
Chen Guoping ([email protected])

College of Information Science and Engineering

Discipline Research Office

Room 416, Science Building

Phone: 65643149
Citaat:
Every teacher:

Now the Academy of Sciences has reissued a notice on the publication of the research results of the new coronary pneumonia research and strengthening management. If you are involved, please follow the instructions.
Citaat:
Notice on the publication of academic papers related to the New Coronary Pneumonia Epidemic

Relevant universities:

According to the requirements of the March 25 meeting of the Public Opinion Team of the State Council ’s New Coronary Pneumonia Epidemic Prevention and Control Mechanism, academic papers related to the New Coronary Pneumonia Epidemic need to be reviewed and filed in a classified manner. The relevant matters are hereby notified as follows:

1. Papers related to virus tracing should be managed strictly. After the paper is reviewed and approved by the academic committee of the college, fill out the traceability paper submission form (Annex 1), scan it into a PDF after the seal of the college, and send it to our contact email. After our company ’s scientific research team traces the source class, it will reply the email notification Submissions can only be made after school.

2. Other papers related to the new coronary pneumonia epidemic should be reviewed by the academic committee of the college, and after the academic value and timing of the papers are in place, put forward opinions on whether to publish them at home and abroad. The submission form of the review opinion of the academic committee for academic paper publication (Annex 2) can only be submitted after being filed in the school's scientific research institute.

3. The publication of papers must adhere to the bottom line of biosecurity, and matters related to the management of human genetic resources must be examined and approved in strict accordance with regulations. The release of the results of the vaccine should be in line with the schedule and cannot be exaggerated; the drug efficacy evaluation and clinical experience should be summed up in time to form a high-quality paper.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 12:01.
Oud 19 april 2020, 12:03   #169
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen doen Cambridge epidemiologen van hun mierenwerk over Corona oorsprong in China zonder te klagen. Negen kansen op tien gaat het hier weer om fake news dat China onderzoek zou verhinderen. Anti China propaganda is zowat dagelijkse kost tegenwoordig. De logica achter deze propagandastrategie is dat bij een tapijtbombardement steeds wel iets blijft hangen.
Ik weet het niet, en niemand hier. Ik lees echter wel op VRT nieuws dat dat Chinees instituut waar het virus vandaan ZOU komen, vlakbij die markt ligt waar dat virus volgens de officiële versie is uitgebroken. Dat lijkt me wel erg toevallig, maar inderdaad: dat bewijst niets, en alles is mogelijk.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 april 2020 om 12:04.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 12:15   #170
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik weet het niet, en niemand hier. Ik lees echter wel op VRT nieuws dat dat Chinees instituut waar het virus vandaan ZOU komen, vlakbij die markt ligt waar dat virus volgens de officiële versie is uitgebroken. Dat lijkt me wel erg toevallig, maar inderdaad: dat bewijst niets, en alles is mogelijk.
Verder phylogenetic onderzoek plaatst de oorsprong van het virus meer in het zuiden van China. Nog niet peer reviewed.
Oud 19 april 2020, 12:16   #171
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt de links dus niet gezien ?

Tik eens in Google translate (altijd een beetje kramikkig, maar je begrijpt wat er gezegd wordt he):
Mager beestje hoor uw bewijs.
Oud 19 april 2020, 14:51   #172
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mager beestje hoor uw bewijs.
Dat komt omdat ge mentaal geblokkeerd zijt voor alle bewijzen die uw politieke denkbeelden aan het wankelen brengen.
Xi Jinping zou het u persoonlijk vertellen, ge zoudt het nog niet geloven.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 april 2020 om 14:51.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 14:59   #173
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom geloof ik dat dus niet. Kijk, hun testen werkten niet goed in januari. Dr Li Wenliang is, terwijl hij heel ziek in het ziekenhuis lag, verschillende keren negatief getest alvorens op 30 januari positief te testen voor de eerste keer ; hij is gestorven op 7 februari.

Zij rekenden alleen maar doden die ook positief getest waren daarvoor. Dus *zelfs* al gaven ze "eerlijke" cijfers door zoals ze die gemeten hadden, dat moet een minieme fractie geweest zijn van wat het werkelijk was.

Het zou totaal logisch zijn dat er in gans China honderden duizenden doden zijn gevallen aan corona, en dat een groot deel van de Chinese bevolking geinfecteerd werd.

Kijk, als het virus 1% doden veroorzaakt, en gans China zou geinfecteerd zijn, dan hadden ze grosso modo 15 miljoen doden moeten hebben. Als ze, zoals het lijkt te zijn, gelijkaardige infectiegraden hebben gehaald als in Europa, dus waarschijnlijk rond de 10%, dan moeten ze 1.5 miljoen doden gehad hebben. Als het virus vriendelijker is, misschien een half miljoen doden.

Er is geen reden dat dat ginder in China veel beter verlopen is tijdens die 2 maanden totale ontkenning, dan in Europa met wat kennis van zaken he.

Volgens mij hebben ze ginder de epidemie gewoon uitgezweet, meer niet
.
1.5 miljoen doden verborgen houden voor de buitenwereld. Knappe prestatie. Zo goed zijn ze nu ook weer niet vrees ik.

Blijkbaar nooit gehoord van strategie. Als je wil laten geloven dat een oorlogsdaad geen oorlogsdaad is moet je creatief zijn en wat toegevingen doen. Blijkbaar lukt hen dat aardig. Je kan natuurlijk denken dat in China alleen maar domme mensen wonen niet in staat tot enig denkwerk. Ik denk dat dit de laatste 50 jaar sterk veranderd is.
Oud 19 april 2020, 15:01   #174
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij mij is dat ook zo en ik denk bij veel normale mensen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 16:06   #175
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Het virus kwam uit de ruimte toen de aarde een meteorenzwerm kruiste!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 16:18   #176
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Het virus kwam uit de ruimte toen de aarde een meteorenzwerm kruiste!
Iemand met jouw fantasie zou moeten een boek schrijven.
Beginnen met een kleine novelle.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 16:37   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
1.5 miljoen doden verborgen houden voor de buitenwereld. Knappe prestatie. Zo goed zijn ze nu ook weer niet vrees ik.
Natuurlijk niet. Dat zijn "normale doden". Want uiteindelijk zien we toch dat niemand het merkt, als er geen TV beelden zijn.

Kijk, Wuhan de stad heeft evenveel inwoners als Belgie, het land. 11 miljoen. In Wuhan gaan er dus elk jaar ongeveer 110 000 doden vallen onder normale omstandigheden. Stel dat deze epidemie 30% van de bevolking heeft geraakt, en stel dat het Duitse 0.4% dodelijkheid correct is. Dat wil zeggen dat er ginder iets van een 12000 doden zijn gevallen tijdens de periode van de lockdown. Dat is dus op die maand ongeveer evenveel als er normaal zouden vallen (die erbij komen). Een bevolking zal dat niet merken he, een tijdelijke verdubbeling van de doden, *vooral omdat ze opgesloten zaten*. Maar zelfs in normale omstandigheden merk je dat niet.

Als uw tante al niet in een goeie toestand was, en nu is ze dood, en dokters zeggen dat haar kanker haar gehad heeft, dan is dat plausibel. Het is maar twee keer zoveel sterfgevallen als gewoonlijk. Hier en daar een "hartaanval", een ditte een datte. In een familie vallen normaal niet zoveel doden dat je daar "statistisch gevoel" voor hebt he. En ja, je kan zelfs aan 60 000 families zeggen dat ze inderdaad een covid-19 dode gehad hebben, "een van de weinigen" en openbaar zeggen dat er 200 gevallen zijn. Elk van die families zal dan denken dat HUN dode toch wel pech had om bij die 200 te zijn.

Als zich dat over de rest van China verspreid heeft, dan zijn daar ook "ongemerkte doden" gevallen. En dat zou bij ons ook het geval zijn mochten we het niet weten. We zouden misschien denken dat de griep dit jaar nijdig was. Als je dit doortrekt naar alle Chinese grootsteden, dan krijg je daar hetzelfde. Het volstaat van ervoor te zorgen dat die mensen niet massaal naar het ziekenhuis trekken, en het valt helemaal niet op.

Mochten onze leiders niet al die plattekaas in hun hoofd gehad hebben, dan hadden ze niks gedaan, en was het zo over. En dat is gewoon wat de Chinese overheid wilde doen: dit laten overwaaien. Maar met alle ruchtbaarheid die er ginder aan gegeven is, konden ze dat dus niet volhouden. Dus hebben ze een communicatie gevoerd dat ze het onder controle gekregen hebben toen het al half overgewaaid was.

En onze onnozelaars hebben dat allemaal geloofd. Maar natuurlijk werkte die "controle" niet, dat was maar pure show.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 16:42.
Oud 19 april 2020, 17:02   #178
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ben eens gaan zien. Het is toch niet echt naast de deur. 3 km.

Het volstaat "Wuhan Sea food market" te tikken in Google maps, en dan ook eens Wuhan institute of infectious diseases te tikken. Dat is ongeveer 3 km zuid-zuid oosten van die Sea food market.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 april 2020 om 17:02.
Oud 19 april 2020, 17:11   #179
Jos_be
Burger

Standaard

Wat de geruchten uit China aangaat, kan je alleen maar vaststellen dat de Chineese overheid weinig openheid aan de dag heeft gelegd. In tegendeel het heeft er alles aan gedaan om het eerst als een binnenlandsprobleem op te lossen, met de meest draconische maatregelen die je gewend kan zijn in een Chinees staatsbestel.
Het is wel raar dat een Brits onderzoekslab meldt dat het virus sinds september aanwezig was in China. Ook de CIA melde in september over dit virus. Frankrijk stapt mee in de discussie en volgens mij gaan die landen niet gezamenlijk over om een internationaal diplomatiek incident te veroorzaken. Je mag iets hebben tegen de Britten, Amerikanen en de Fransen maar dat neemt niet weg dat ze goed onderlegde inlichtingendiensten hebben. Ok ze werken niet voor ons.
Je mag er ook van uitgaan dat als het zo is, het geen gewilde uitbraak is. Trump spreekt duidelijk van een fout, wat dit ook mag inhouden. Ik dacht dat er in de jaren zeventig of tachtig er een uitbraak is geweest van het pokken virus uit een Duits lab. Ik ga zeker hier niet de juiste datum hebben. Wel is het zo dat het een uitbraak is geweest met doden en de uitbraak werd bedwongen door vaccinatie, wat we nu juist niet hebben.
Dus kan die Chinese directeur correct antwoorden met de stellen dat dit zeker geen gewilde besmetting was, georchestreerd vanuit een Chinees lab of overheid.
Bijgevolg blijft er een andere piste over dat een van de medewerkers dit vrijwillig of onvrijwillig gedaan heeft. Je mag ook niet vergeten dat er heel wat kwieten rondlopen die met een dadendrang rondlopen om hun voorspellingen uitkomen. We hebben de incidenten in Thiange en Doel gekend die er toch op gericht waren om een serieus nucleair incident te veroorzaken.
Om dit uit te sluiten zal de Chinese overheid meer openheid moeten aan de dat leggen, wat niet eenvoudig is wegen hun dictatoriale staatsstructuur en denken. Wat ze gedaan hebben in de WHO gaat nog gevolgen hebben. Ook sturen ze weinig vertrouwenwekkende boodschappen naar de buitenwereld. Je kan maar door anderen toe te laten in deze labo's (een expertencommissie) enige duidelijkheid brengen in dit verhaal. Hoe langer ze wachten hoe zinlozer controle wordt doordat de bewijzen verdwijnen, hoe meer verdachtmakingen er zijn.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Laatst gewijzigd door Jos_be : 19 april 2020 om 17:17.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 23:10   #180
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Iets over China en de Chinese lullezuigers WHO..:

China & World Health Organization | Zondag met Lubach

https://www.youtube.com/watch?v=ii-xXKPxUUc

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be