Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2020, 17:00   #41
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb dezelfde ervaring.

Wat vetzakkerij, redelijk veel alcohol, maar helemaal niets gevaarlijks of extreem.
Bij ons moest je een gevild paardenhoofd kussen. Toen ik die foto's zag, heb ik afgehaakt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 17:21   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, wat is dan veilig.
Cannabis is honderden malen veiliger dan Alcohol. Een overdosis cannabis is zelfs niet mogelijk of je zou op een uur 5000 kilo moeten opeten.

Maar ja dat is verboden....Bartman Bart heeft zelfs een speciaal eskadron opgericht voor mensen te betrappen die daar wat van gebruiken.

Jan Jambon heeft het ook al gezegd....hij kan de hectoliters niet tellen die hij ooit ad Fundum heeft gezopen maar aan een joint heeft hij nooit getrokken ...hij is dan ook tegen drugs.

Hypocrieten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 17:52   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Bij ons moest je een gevild paardenhoofd kussen. Toen ik die foto's zag, heb ik afgehaakt.
Ik weet natuurlijk niet uit welke periode uw ervaringen dateren. En was dat bij een faculteitskring?

Ik werd universiteitsstudent in 2009, dus nog redelijk recent.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 juli 2020 om 17:53.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 20:03   #44
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik weet natuurlijk niet uit welke periode uw ervaringen dateren. En was dat bij een faculteitskring?

Ik werd universiteitsstudent in 2009, dus nog redelijk recent.
Dat was in 1990. Het praesidium organiseerde de doop.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 20:18   #45
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Folter eens een medestudent.

Als je die context van een initiatie erbij weglaat is dit foltering en als ik de berichten geloof gaat de tenlastelegging die kant ook uit. Mensen sloten alcohol doen drinken is al dubieus, die visolie is nog dubieuzer en mensen urenlang in een put met koud water zetten is moorddadig.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 21:30   #46
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Folter eens een medestudent.

Als je die context van een initiatie erbij weglaat is dit foltering en als ik de berichten geloof gaat de tenlastelegging die kant ook uit. Mensen sloten alcohol doen drinken is al dubieus, die visolie is nog dubieuzer en mensen urenlang in een put met koud water zetten is moorddadig.
Volledig akkoord, gelet op het feit dat ze allemaal topadvocaten hebben, ben ik erg benieuwd naar het proces... en de uitspraak van de rechter.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 27 juli 2020 om 21:31.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2020, 01:13   #47
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Water? Niet bullshitten. Deze resultaten worden in zowat elke wetenschappelijke studie gereproduceerd:

Toch is het zo. Water in geconsumeerd in extreme hoeveelheden kan zeer schadelijk zijn voor mensen (en dus ook andere zoogdieren). Het gaat in die zin niet zozeer om een drug, maar het gevolg is wel een gevaarlijke daling in de concentratie van zout en andere stoffen in het bloed. Zoiets heet watervergiftiging en kan dodelijk aflopen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2020, 10:07   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Volledig akkoord, gelet op het feit dat ze allemaal topadvocaten hebben, ben ik erg benieuwd naar het proces... en de uitspraak van de rechter.
Het zal wel zoiets zijn van: ‘meneer de rechter ge gaat de carrière van deze prachtige beloftevolle jonge mensen toch niet compromiteren omwille van deze ongelukkige misstap’.

Zoiets als dit:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200727_93570118
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2020, 15:37   #49
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zal wel zoiets zijn van: ‘meneer de rechter ge gaat de carrière van deze prachtige beloftevolle jonge mensen toch niet compromiteren omwille van deze ongelukkige misstap’.

Zoiets als dit:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200727_93570118
Ja, straf verhaal. Trouwens, de genaamde professor in het artikel ken ik maar al te goed, heb nog les gehad van die kerel. Heeft in mijn jaar zomaar eventjes 96% van zijn bijna 200 studenten gebuisd. Ook gene gewone.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2020, 18:22   #50
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Toch is het zo. Water in geconsumeerd in extreme hoeveelheden kan zeer schadelijk zijn voor mensen (en dus ook andere zoogdieren). Het gaat in die zin niet zozeer om een drug, maar het gevolg is wel een gevaarlijke daling in de concentratie van zout en andere stoffen in het bloed. Zoiets heet watervergiftiging en kan dodelijk aflopen.
Zeg dan gewoon "vloeistof". Water is er dan nog de onschuldigste vorm van voor het menselijk lichaam.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 juli 2020 om 18:25.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2020, 18:30   #51
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zal wel zoiets zijn van: ‘meneer de rechter ge gaat de carrière van deze prachtige beloftevolle jonge mensen toch niet compromiteren omwille van deze ongelukkige misstap’.

Zoiets als dit:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200727_93570118
De rechter die foltering door de vingers ziet is dan mede verantwoordelijk voor de volgende gedode student tijdens zo'n extreme doop.

Eliteclubje ontbinden.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 juli 2020 om 18:31.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2020, 19:01   #52
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De rechter die foltering door de vingers ziet is dan mede verantwoordelijk voor de volgende gedode student tijdens zo'n extreme doop.

Eliteclubje ontbinden.
Of het door de vingers zal worden gezien, durf ik betwijfelen, maar ik vrees dat het één of andere taakstraf of zo zal worden, wat me gezien de feiten toch wel bijzonder licht lijkt.

"Jamaar meneer de juge, die jongens hadden een blanco strafblad". So what, veel van de grootste misdadigers uit de geschiedenis hadden dat ook, alsof dat iets afdoet aan hun misdaden.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 09:53   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

https://www.demorgen.be/nieuws/alexa...aken~b59fab51/

Citaat:
Ik wil er echt een bruut jaar van maken, een gestoord bruut jaar.’ Met die belofte behaalde de toen 20-jarige Alexander G. bij studentenclub Reuzegom voldoende stemmen om te worden aangeduid als ‘schachtentemmer’. Achttien leden van de club riskeren nu tien jaar cel voor de ‘doop’ die eind 2018 Sanda Dia (20) het leven kostte.
Dat is dus goed gelukt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 11:45   #54
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Cannabis is honderden malen veiliger dan Alcohol. Een overdosis cannabis is zelfs niet mogelijk of je zou op een uur 5000 kilo moeten opeten.

Maar ja dat is verboden....Bartman Bart heeft zelfs een speciaal eskadron opgericht voor mensen te betrappen die daar wat van gebruiken.

Jan Jambon heeft het ook al gezegd....hij kan de hectoliters niet tellen die hij ooit ad Fundum heeft gezopen maar aan een joint heeft hij nooit getrokken ...hij is dan ook tegen drugs.

Hypocrieten.
Stop eens met die zever over alcohol vs wiet. Niemand heeft daar boodschap aan in dit topic. Die kerel is zelfs niet gestorven aan een overdosis alcohol.

En ik zal u zeggen dat een cantus met wiet gewoon niet lukt. Ga je elkaar toesmoren of zo? Jongens, toch. Dat riedeltje van u begint serieus de keel uit te hangen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 11:49   #55
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wel zot dat die mannen hun naam tot op vandaag verborgen kunnen houden. Reuzegom was in mijn tijd een vrij bekend clubje en hoewel ik ze niet persoonlijk kende of wilde kennen, waren bepaalde van die namen wel gekend in het Leuvense studentenmilieu.

Het is dan ook bizar dat die namen niet uitlekken en op internet terechtkomen. Ik zou er alvast geen problemen mee hebben om dat ergens op fora te droppen moest ik weten over wie het ging. Weinig sporen van te vinden in elk geval...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 12:43   #56
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Stop eens met die zever over alcohol vs wiet. Niemand heeft daar boodschap aan in dit topic. Die kerel is zelfs niet gestorven aan een overdosis alcohol.

En ik zal u zeggen dat een cantus met wiet gewoon niet lukt. Ga je elkaar toesmoren of zo? Jongens, toch. Dat riedeltje van u begint serieus de keel uit te hangen.
Alcohol uit de wind pogen zetten bij deze dood is ook een loopje nemen met de realiteit zoals we die kennen via de media. Of weet u dat het multiple orgaan falen niets met de alcohol te maken heeft?

Daarbij heeft men nog geprobeerd sporen van de foltering te wissen. Dat zijn verzwarende omstandigheden.

Het sleutelwoord uit de mediaberichten voor de strafmaat gaat hier zijn 'gegoede milieus'. Nadelig voor de folteraars is de media aandacht. Klassejustitie mag niet te opzichtig getoond worden ook weer niet. Maar dat het bestaat in dit land...zonder twijfel.

Het is nog niet beslist of ze voor de rechter zullen verschijnen zelfs. Wie weet zelfs geen strafblad voor de elite leden.

Laatst gewijzigd door Bach : 31 juli 2020 om 12:54.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 13:25   #57
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Alcohol uit de wind pogen zetten bij deze dood is ook een loopje nemen met de realiteit zoals we die kennen via de media. Of weet u dat het multiple orgaan falen niets met de alcohol te maken heeft?

Daarbij heeft men nog geprobeerd sporen van de foltering te wissen. Dat zijn verzwarende omstandigheden.

Het sleutelwoord uit de mediaberichten voor de strafmaat gaat hier zijn 'gegoede milieus'. Nadelig voor de folteraars is de media aandacht. Klassejustitie mag niet te opzichtig getoond worden ook weer niet. Maar dat het bestaat in dit land...zonder twijfel.

Het is nog niet beslist of ze voor de rechter zullen verschijnen zelfs. Wie weet zelfs geen strafblad voor de elite leden.

ze hebben geen alcohol gedronken die dag, lees het hallucinante verslag gewoon van die 2 daagse... Het orgaanfalen lag aan de overdosis zout veroorzaakt door visolie. Hij was ook heel zwaar onderkoeld.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 13:43   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel zot dat die mannen hun naam tot op vandaag verborgen kunnen houden. Reuzegom was in mijn tijd een vrij bekend clubje en hoewel ik ze niet persoonlijk kende of wilde kennen, waren bepaalde van die namen wel gekend in het Leuvense studentenmilieu.

Het is dan ook bizar dat die namen niet uitlekken en op internet terechtkomen. Ik zou er alvast geen problemen mee hebben om dat ergens op fora te droppen moest ik weten over wie het ging. Weinig sporen van te vinden in elk geval...
Pas maar op. Ze hebben dure advokaten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 13:44   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ze hebben geen alcohol gedronken die dag, lees het hallucinante verslag gewoon van die 2 daagse... Het orgaanfalen lag aan de overdosis zout veroorzaakt door visolie. Hij was ook heel zwaar onderkoeld.
En volledig gedehydrateerd waarschijnlijk. Liters sterke drank en dan geen water mogen drinken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 14:37   #60
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En volledig gedehydrateerd waarschijnlijk. Liters sterke drank en dan geen water mogen drinken.
Het probleem van teveel zout is dat je teveel vocht gaat vasthouden, dat zorgt dan uiteindelijk voor orgaanfalen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be