Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2023, 13:52   #621
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alles bij elkaar was ik in het begin gekant hiertegen, maar uiteindelijk...
BIgF is die smeerlap van een brouwer en fleskesfabrikant nog vergeten vermelden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 13:56   #622
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
BIgF is die smeerlap van een brouwer en fleskesfabrikant nog vergeten vermelden.
's maandags ben ik altijd ietsje meer vergevensgezind
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 13:57   #623
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ze bereikt haar doelstellingen niet net omdat de wetgeving niet wordt toegepast noch gehandhaafd.
Ze wordt niet toegepast noch gehandhaafd omdat het te moeilijk is. Men kan geen wet toepassen en handhaven die een groot deel van de bevolking wil omzeilen. Wat je dan doet is gewoon arbitraire sukkelaars slachtoffer maken, die tevens dienen om de lucratieve handel te stimuleren.

Drugs gebruiken is in de grond een persoonlijke zaak, zoals wiskunde oefeningen maken. Het is bepalen hoe je omgaat met uw mentale toestand, uw verbeelding, uw gedachten, uw fantasieen en zo voort.

Dat drugsgebruik U redelijk beschadigt omdat er geen perfecte drugs zijn zonder bijwerkingen, maakt dat dat drugsgebruik via uw beschadigde brein en lichaam, U een wat storend gedrag laat hebben en dus een kleine invloed heeft op de maatschappij is juist. Maar dat is ook zo met mensen die zichzelf op andere manieren graag schade berokkenen.

Het willen verbieden van een groot deel van de bevolking om drugs te gebruiken stoot op zulke grote weerstand en zulke wens tot omzeilen, dat de wettelijke manieren om dat willen door te drukken er niet in slagen om het beoogde resultaat te bekomen. Een wet die niet serieus KAN doorgedrukt worden, omdat teveel mensen er zich aan willen onttrekken, gaat dan altijd aanleiding geven tot georganiseerde misdaad. Dat is hier niet anders.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2023 om 13:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 14:01   #624
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat maak jij er van. Ik pleit er voor om de bestaande regelgeving strikt na te leven. Illegale drugs? Verwijderen uit de maatschappij.
Het is zoals met de drooglegging Skobe,

Als ik morgen geen booz meer mag kopen in den Delhaize, dan ga ik dat gaan halen over de grens.


Als dat te link wordt, zet ik een vat pruimesap op in mijne kelder en stook ik dat tot alchool ergens in nen bos of ik zorg ervoor dat mijn ellentriek in een piek periode niet gebruikt wordt enkel door mijn ellentrieke vuur om mij distilaat in gang te krijgen.

Daarna dik betalen voor nen bokaal pure pruimen moonshine , ze gaan in de rij staan geloof me

Dat is hetzelfde met coke verbied dat en het wordt lucratief om den boel te gaan smokkelen. Losers genoeg die voor een paar duizend euro naar zuid amerika willen vliegen en het risico willen pakken een paar kilo te smokkelen, Borgerhoutenaars genoeg die voor ne kebap en wat enkel geld een paar sportzakken uit ne container gaan halen.

Albanezen genoeg die voor 250 euro die borgerhoutenaars wakken als ze ne sportzak vergeten zijn in de auto van hunne neef.

Joepies genoeg die schandalig veel geld willen geven voor wat lijntjes op hun feestje in hun loft op t eilandje.

Dus if you can't beat them , join them, gooi die shit gewoon in zakskes van 100 gram door de overheid gecontroleerd in uw lokale Aldi en Albert Heyn en verkopen maar. Die die hun eigen kapot snuiven, ja, pech gehad he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 14:14   #625
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is zoals met de drooglegging Skobe,

Als ik morgen geen booz meer mag kopen in den Delhaize, dan ga ik dat gaan halen over de grens.


Als dat te link wordt, zet ik een vat pruimesap op in mijne kelder en stook ik dat tot alchool ergens in nen bos of ik zorg ervoor dat mijn ellentriek in een piek periode niet gebruikt wordt enkel door mijn ellentrieke vuur om mij distilaat in gang te krijgen.

Daarna dik betalen voor nen bokaal pure pruimen moonshine , ze gaan in de rij staan geloof me

Dat is hetzelfde met coke verbied dat en het wordt lucratief om den boel te gaan smokkelen. Losers genoeg die voor een paar duizend euro naar zuid amerika willen vliegen en het risico willen pakken een paar kilo te smokkelen, Borgerhoutenaars genoeg die voor ne kebap en wat enkel geld een paar sportzakken uit ne container gaan halen.

Albanezen genoeg die voor 250 euro die borgerhoutenaars wakken als ze ne sportzak vergeten zijn in de auto van hunne neef.

Joepies genoeg die schandalig veel geld willen geven voor wat lijntjes op hun feestje in hun loft op t eilandje.

Dus if you can't beat them , join them, gooi die shit gewoon in zakskes van 100 gram door de overheid gecontroleerd in uw lokale Aldi en Albert Heyn en verkopen maar. Die die hun eigen kapot snuiven, ja, pech gehad he.
Voila.

Ik vind al diene rommel ook gevaarlijken bucht waar ik niet wil aankomen, maar het is nu eenmaal zo - zoals ge zegt - dat er veel mensen zijn die dat absoluut willen. En ik besef dat als ik een pint pak, ik EIGENLIJK ook behoor tot dat volk, alleen ben ik gewoon van een pint te pakken en niet gewoon van lijntjes te snuiven.

Kortom, oftewel zijn die lijntjessnuivers EIGENLIJK mensen zoals ik die een pint pakken, en ik zie niet in waarom men hun leven zuur maakt OFTEWEL zijn dat loosers die hun leven omzeep helpen, en die een raar gedrag zullen hebben, en dan is dat HUN AFFAIRE.

Zolang het mijn kinderen niet zijn die zulke rommel pakken (en ik besef dat er daar een probleem kan zijn), kan het mij eigenlijk niet schelen dat wildvreemden hun brein naar de vaantjes willen doen.

Maar in elk geval denk ik dat ik daar 100 keer minder last mee ga hebben, dan met al die maffiozen die hen dat poeier willen brengen en daar veel geld mee verdienen en veel riskeren, waardoor die bijzonder brutaal worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2023 om 14:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 14:25   #626
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou die arbitraire huidige wetgeving "de beste" zijn ? Vooral dat we zien dat ze haar doelstelling niet bereikt.

Er is in de grond geen verschil tussen alcohol en andere drugs, en er is in de grond geen verschil tussen de vraag ernaar.
Het verschil ligt in de historie en de bekendheid. Alcohol is goed gekend, zowel door gebruikers als niet-gebruikers. Iets terugdraaien is ook altijd veeeel moeilijker dan iets nieuws tegenhouden.

Als je echt alles wil toelaten moet je ook Flakka en Tranq en Krokodil e.d. toelaten, en dat is veel slechter voor de mensen in de omgeving dan alcohol.
En als je die zombie-dugs wel verbiedt maar cocaine en heroine zou toelaten dan ben je ook geen stap verder.
Dus ik ben voor het toelaten van de oeroude alscohol en alle nieuwigheden verbieden. En nu mag men mij hypocriet en irrationeel noemen. Ik veeg er de schoof zijn kl*ten aan.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 14:28   #627
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila.

Ik vind al diene rommel ook gevaarlijken bucht waar ik niet wil aankomen, maar het is nu eenmaal zo - zoals ge zegt - dat er veel mensen zijn die dat absoluut willen. En ik besef dat als ik een pint pak, ik EIGENLIJK ook behoor tot dat volk, alleen ben ik gewoon van een pint te pakken en niet gewoon van lijntjes te snuiven.

Kortom, oftewel zijn die lijntjessnuivers EIGENLIJK mensen zoals ik die een pint pakken, en ik zie niet in waarom men hun leven zuur maakt OFTEWEL zijn dat loosers die hun leven omzeep helpen, en die een raar gedrag zullen hebben, en dan is dat HUN AFFAIRE.

Zolang het mijn kinderen niet zijn die zulke rommel pakken (en ik besef dat er daar een probleem kan zijn), kan het mij eigenlijk niet schelen dat wildvreemden hun brein naar de vaantjes willen doen.

Maar in elk geval denk ik dat ik daar 100 keer minder last mee ga hebben, dan met al die maffiozen die hen dat poeier willen brengen en daar veel geld mee verdienen en veel riskeren, waardoor die bijzonder brutaal worden.
Iedereen heeft wel een "vice" he, ...

Is het niet zuipen, dan is het wel naar de hoeren gaan, of koffie drinken bvb.

Maar het is inderdaad zo, dat ge ook volgens mij best van dat wit poeier kunt afblijven. Zeker en vast van dat bruin gedoe en van die synthetische prutsen weten ze ook nog niet wat het met uw grijze cellen doet.

Psychedlica pas daar ook mee op, dat kan u helpen, maar voor hetzelfde geld , staat ge van boven op nen building en denkt ge dat ge superman zijt... alleen zijn de wetten van de zwaartekracht nog steeds van tel.

Maar als we het niet op een effectieve manier kunnen stoppen, dan kunnen we het wel aan banden leggen door het gecontroleerd toe te laten.

En het zwarte geld opsporen van de gangsters dat in de zak steken en gebruiken om de put mee te vullen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 14:30   #628
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het verschil ligt in de historie en de bekendheid. Alcohol is goed gekend, zowel door gebruikers als niet-gebruikers. Iets terugdraaien is ook altijd veeeel moeilijker dan iets nieuws tegenhouden.

Als je echt alles wil toelaten moet je ook Flakka en Tranq en Krokodil e.d. toelaten, en dat is veel slechter voor de mensen in de omgeving dan alcohol.
En als je die zombie-dugs wel verbiedt maar cocaine en heroine zou toelaten dan ben je ook geen stap verder.
Dus ik ben voor het toelaten van de oeroude alscohol en alle nieuwigheden verbieden. En nu mag men mij hypocriet en irrationeel noemen. Ik veeg er de schoof zijn kl*ten aan.
Die 3 synthetische die ge daar noemt plus alle chinesen brol die ze op dit moment aan het uitvinden zijn, is inderdaad iets heel vies, Chrystal meth ook trouwens of Crack wat dan weer uit Cocaine komt. Sommige van die prutsen zijn echt vergif.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 14:39   #629
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als je echt alles wil toelaten moet je ook Flakka en Tranq en Krokodil e.d. toelaten, en dat is veel slechter voor de mensen in de omgeving dan alcohol.
Mijn punt is dat als er voor iets, hoe slecht ook voor de gebruiker, harde vraag is, dan is het contraproductief om het te verbieden, want ge ontwikkelt daar gewoon een lucratief illegaal circuit mee.

Nu is de vraag hoeveel van die synthetischen brol er hard zou gevraagd worden, als er voldoende "straffen bucht" LEGAAL kan bekomen worden. Als er harde vraag naar is, dan denk ik dat men het moet toelaten. Als het een marginaal verschijnsel is, dan zou men het kunnen verbieden - maar dan is het misschien zelfs te klein om daar problemen over te maken.

Het wordt inderdaad problematisch als er producten zijn die "monsters" maken. Maar dan zou men die gewoon ook kunnen toelaten van die af te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 14:43   #630
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het verschil ligt in de historie en de bekendheid. Alcohol is goed gekend, zowel door gebruikers als niet-gebruikers. Iets terugdraaien is ook altijd veeeel moeilijker dan iets nieuws tegenhouden.

Als je echt alles wil toelaten moet je ook Flakka en Tranq en Krokodil e.d. toelaten, en dat is veel slechter voor de mensen in de omgeving dan alcohol.
En als je die zombie-dugs wel verbiedt maar cocaine en heroine zou toelaten dan ben je ook geen stap verder.
Dus ik ben voor het toelaten van de oeroude alscohol en alle nieuwigheden verbieden. En nu mag men mij hypocriet en irrationeel noemen. Ik veeg er de schoof zijn kl*ten aan.
Dat soort drugs vindt zijn ontstaan nu net in de illegaliteit. Indien drug-labo's niet ondergronds en in 't duister zouden werken maar gewoon gelijk farmaceutische bedrijven, dan komen zulke schadelijke drugs niet op de markt.. dan ontstaat er een beter aanbod..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 27 maart 2023 om 14:49.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:00   #631
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

En jullie willen die troep hierboven legaliseren en, zoals alcohol en sigaretten, de gebruikers hiervan in de maatschappij op de bevolking loslaten?
T is genoteerd. Dat is alvast niet de maatschappij die ik wens.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:01   #632
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En jullie willen die troep hierboven legaliseren en, zoals alcohol en sigaretten, de gebruikers hiervan in de maatschappij op de bevolking loslaten?
T is genoteerd. Dat is alvast niet de maatschappij die ik wens.
Ik denk dat "de gebruikers op de maatschappij loslaten" een veel en veel kleinere last is dan "de maffiozen die hierbij lucratieve business doen" op de maatschappij loslaten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:04   #633
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Gasten, ik gebruik circa 50 a 100 g per maand wiet.
Circa 15 g coke per maand.
Circa 5g paddo's per maand.
En circa 100L alcoholische dranken per maand.

Maar den dag da ik te weteb kom dan ene levert aan mijn dochters, zal die mysterieus verdwijnen. En das de waarheid.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:05   #634
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat "de gebruikers op de maatschappij loslaten" een veel en veel kleinere last is dan "de maffiozen die hierbij lucratieve business doen" op de maatschappij loslaten.
Pak ze aan.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:05   #635
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gasten, ik gebruik circa 50 a 100 g per maand wiet.
Circa 15 g coke per maand.
Circa 5g paddo's per maand.
En circa 100L alcoholische dranken per maand.

Maar den dag da ik te weteb kom dan ene levert aan mijn dochters, zal die mysterieus verdwijnen. En das de waarheid.
Dat is eigenlijk perfect coherent
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:06   #636
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Pak ze aan.
Dat is het punt juist: dat gaat niet. Het is zoals een draak die twee koppen doet aangroeien telkens ge er ene afkapt.

Hoe harder ge er tegen in gaat, hoe lucratiever het wordt.

En als ge er veel te hard tegen in gaat, wordt uw maatschappij in zijn geheel gewoon een totale dictatuur.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2023 om 15:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:06   #637
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En jullie willen die troep hierboven legaliseren en, zoals alcohol en sigaretten, de gebruikers hiervan in de maatschappij op de bevolking loslaten?
T is genoteerd. Dat is alvast niet de maatschappij die ik wens.
die gebruikers lopen nu al los rond skobe, das net het punt. En raad eens? De maatschappij kabbelt rustig voort
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:09   #638
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Pak ze aan.
ge weet toch dat de stroper altijd een voorsprong heeft op de boswachter.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:09   #639
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
die gebruikers lopen nu al los rond skobe, das net het punt. En raad eens? De maatschappij kabbelt rustig voort
Juist, we evolueren in de goede richting. Naar Amerikaanse toestanden.
Als dat de keuze is van het merendeel van de bevolking is het zo. Tot dan dient men de democratisch gestemde wetten te handhaven.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 15:10   #640
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ge weet toch dat de stroper altijd een voorsprong heeft op de boswachter.
En daarmee is het opgelost?

Als ik het voor het zeggen had werden ze verwijderd, permanent.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 maart 2023 om 15:12.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be