Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2022, 07:56   #121
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist ja. Met al die bosbranden tegenwoordig is cannabis kweken een optie die goed is voor mens en milieu.
Bio diesel.
Ge kunt op meerdere verdiepen groeien om grond te winnen.
Innovatie moet de andere kant op dan deze vervuilende en opgedrongen economie toestaat. De economie werkt nu in ieders nadeel op een handjevol na, waarvan de hele politiek ene vinger is. Politici zijn het probleem, niet de drugsgebruikers. De drugsgebruikers hebben een probleem en alle drugs zijn zonder menselijk toedoen onschuldig. Het probleem is de menselijke geest waarin beleid ons forceert. Deze beleidmakers creëren moedwillig chaos om orde te beloven. De politiek en hun experts lobbyen tegen de gehele mensheid om zichzelf te verrijken en hun post te behouden. Het probleem kan nooit de oplossing bieden.

Ik koop nog liever mijn drugs bij een dealer in het zwart dan deze fascisten wiet te laten regelen. Alleen legaliseren en dan handjes eraf. Dat moet gelijk sla gelegaliseerd worden qua kweek.
De drugsdealers zijn als de maffia tijdens de drooglegging. De politiek is nog altijd dezelfde rotzak, die nu wapens dealed aan minderjarigen. Wat zeer verwerpelijk is. Meeste dealers verkopen niet aan minderjarigen. Ge volgt beter niet in de meningen van deze generatie beleidmakers maar laat uw eigen ervaring spreken. Ze liegen aan de lopende band en terroriseren ons met angst in hun beleid. Sociaal darwinisme is nog nooit goed afgelopen, ook niet tijdens een pandemie.
Het was nooit een war on drugs, het was een oorlog tegen onze individuele vrijheid om gepatenteerde rommel aan te bieden als verlossing waarvan een lang termijn effect niet eens erkend wordt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 augustus 2022 om 08:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 08:28   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Quote ipv edit
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 augustus 2022 om 08:29.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 08:28   #123
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Oops quote ipv edit
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 20:00   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Groensel Districtsburgemeester Marij Preneel op Radio 2.

Dat kieken wordt geïnterviewd ivm de aanslagen die wellicht uit de zware drugshoek komen,
en lukt er in om te beweren dat het internationaal probleem best opgelost wordt door de agent op zijn fiets te laten babbelen met de mensen.

Citaat:
Volgens Preneel is de huidige aanpak van de ‘war on drugs’ niet doeltreffend. ‘Het is een internationaal probleem. Er moet stevig nagedacht worden over de hele aanpak van de drugsproblematiek, maar dat is voer voor criminologen. Ik zie vooral wat er in de wijken gebeurt en ik zie de angst bij mijn buren en bij mezelf’, zegt Preneel. ‘Ik denk dat het nodig is dat er werk wordt gemaakt van politie die aanspreekbaar is, de wijkagent van vroeger die de wijk door en door kent en met de fiets of te voet op pad is. Maar dat heeft het stadsbestuur net afgebouwd.’
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220811_91785981
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 23:54   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Groensel Districtsburgemeester Marij Preneel op Radio 2.

Dat kieken wordt geïnterviewd ivm de aanslagen die wellicht uit de zware drugshoek komen,
en lukt er in om te beweren dat het internationaal probleem best opgelost wordt door de agent op zijn fiets te laten babbelen met de mensen.


https://www.standaard.be/cnt/dmf20220811_91785981
Wie schreef hier al altijd dat we beter zouden luisteren naar de wetenschappers ?
Hier de mening van zowat onze beste criminoloog wetenschapper in deze materie. Werkt veel samen met onze bekendste toxicoloog J. Tytgat.
Die weet daar alleszins meer over als ik en volgens mij ook dan jij.

https://www.mo.be/interview/tom-deco...riminalisering

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2022 om 00:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 07:33   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Groensel Districtsburgemeester Marij Preneel op Radio 2.

Dat kieken wordt geïnterviewd ivm de aanslagen die wellicht uit de zware drugshoek komen,
en lukt er in om te beweren dat het internationaal probleem best opgelost wordt door de agent op zijn fiets te laten babbelen met de mensen.
Zolang je niet beseft dat die "zware drugshoek kriminaliteit" er juist is omdat er een war on drugs is, ga je nooit beseffen hoe je die kriminaliteit weg krijgt (als dat al de bedoeling zou zijn, wat ik niet geloof: de overheid WIL zulke criminaliteit en DAAROM voert ze een war on drugs, om die criminaliteit in stand kunnen te houden).

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 augustus 2022 om 07:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 10:00   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zolang je niet beseft dat die "zware drugshoek kriminaliteit" er juist is omdat er een war on drugs is, ga je nooit beseffen hoe je die kriminaliteit weg krijgt (als dat al de bedoeling zou zijn, wat ik niet geloof: de overheid WIL zulke criminaliteit en DAAROM voert ze een war on drugs, om die criminaliteit in stand kunnen te houden).
Uiteraard, wie gaat er anders voor de drugs zorgen.

Drugs is zoals brood, geen brood = rellen, revolutie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 10:37   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard, wie gaat er anders voor de drugs zorgen.

Drugs is zoals brood, geen brood = rellen, revolutie.
Kijk, druggebruik is geen marginale zaak, er is een grote vraag naar vanuit de maatschappij. Die vraag zal in elk geval haar antwoord vinden. Als dat aanbod legaal niet mag, dan gaat het via een criminele organisatie.

Het schoolvoorbeeld hiervan is het experiment van de Drooglegging in de USA geweest. Aangezien er een eeuwenoude vraag naar alcohol bestaat in de maatschappij, heeft die vraag, na het buiten de wet stellen hiervan, uiteraard een antwoord gevonden via een nieuwe criminaliteit. Al Capone en zijn companen zijn gewoon de vrucht geweest van die Drooglegging. Op dit ogenblik, waar alcohol wel zwaar belast, maar legaal is, is er totaal geen criminaliteit meer verbonden met het aanbod van alcohol, omdat de maatschappij aan haar vraag kan voldoen op legale manier.

Met drugs is dat exact hetzelfde. Er is een niet-verwaarloosbaar deel van de maatschappij dat daar een vraag naar heeft. Wil men die vraag legaal beletten van een aanbod te vinden, dan veroorzaakt men de criminaliteit die die vraag zal beantwoorden, meer niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 10:57   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, druggebruik is geen marginale zaak, er is een grote vraag naar vanuit de maatschappij. Die vraag zal in elk geval haar antwoord vinden. Als dat aanbod legaal niet mag, dan gaat het via een criminele organisatie.

Het schoolvoorbeeld hiervan is het experiment van de Drooglegging in de USA geweest. Aangezien er een eeuwenoude vraag naar alcohol bestaat in de maatschappij, heeft die vraag, na het buiten de wet stellen hiervan, uiteraard een antwoord gevonden via een nieuwe criminaliteit. Al Capone en zijn companen zijn gewoon de vrucht geweest van die Drooglegging. Op dit ogenblik, waar alcohol wel zwaar belast, maar legaal is, is er totaal geen criminaliteit meer verbonden met het aanbod van alcohol, omdat de maatschappij aan haar vraag kan voldoen op legale manier.

Met drugs is dat exact hetzelfde. Er is een niet-verwaarloosbaar deel van de maatschappij dat daar een vraag naar heeft. Wil men die vraag legaal beletten van een aanbod te vinden, dan veroorzaakt men de criminaliteit die die vraag zal beantwoorden, meer niet.
Exact hetzelfde inderdaad. De overheid heeft de productie en verkoop van de harddrug alcohol gelegaliseerd.
Dus ze kunnen dat met alle drugs, veel goedkoper trouwens, fabrieken zoals Monsanto, Bayer, BASF, die draaien, ik zeg maar iets, pure coke voor onder 50€ per ton.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 13:12   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Exact hetzelfde inderdaad. De overheid heeft de productie en verkoop van de harddrug alcohol gelegaliseerd.
Dus ze kunnen dat met alle drugs, veel goedkoper trouwens, fabrieken zoals Monsanto, Bayer, BASF, die draaien, ik zeg maar iets, pure coke voor onder 50€ per ton.
Dat gebeurde vroeger al. Coke werd vooral geproduceerd in Indonesië. Coke was een medicijn te koop bij de apotheek begin 20ste eeuw.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 14:58   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Bij ieder draadje over illegale drugs, moet op iedere pagina al weer eens gezaagd worden over toevallig één legale drug, namelijk alcohol.

Heel soms eens over tabak, maar nooit over illegale geneesmiddelen, misbruik van legale geneesmiddelen of goktoestanden. Pertang ook dingen waar je aan verslaafd kan raken.

Dat komt omdat drugslovers losers zijn. Vette losers. Losers hanteren de logica "hij mag stout zijn en wordt nooit gestraft, en ik elke keer, dat is niet eerlijk".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 15:35   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Iedere drug heeft zo wel zijn eigen naar kantje.

De grootste hoop doet de verwachting in sex toenemen. Maar zijn vaatvernauwend dus er zal niet zoveel pret zijn als verwacht was.
Daarnaast heb je de xtc waarbij mensen episch naar een lichtje kijken of uit de bol gaan op strontvervelende liedjes.
En achteraf de depressies.

Uiteraard blijft bij al dat gedoe het werk liggen.
Dus daar loopt het ook goed mis.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 18:43   #133
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij ieder draadje over illegale drugs, moet op iedere pagina al weer eens gezaagd worden over toevallig één legale drug, namelijk alcohol.

Heel soms eens over tabak, maar nooit over illegale geneesmiddelen, misbruik van legale geneesmiddelen of goktoestanden. Pertang ook dingen waar je aan verslaafd kan raken.

Dat komt omdat drugslovers losers zijn. Vette losers. Losers hanteren de logica "hij mag stout zijn en wordt nooit gestraft, en ik elke keer, dat is niet eerlijk".
Goh ja, Schoof, ge kunt gij gerust uw mening daarover blijven posten in elke draad over drugs, maar het objectief feit dat ge er ook ene zijt gaat daarmee niet weg hoor.

Over dat niet eerlijk gaat ge mij niet horen melken. Het is gemakkelijker om aan wiet te geraken dan aan een bak Orval of westvleteren, het wordt gewoon aan huis in de bus geleverd de dag na bestelling.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 19:33   #134
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij ieder draadje over illegale drugs, moet op iedere pagina al weer eens gezaagd worden over toevallig één legale drug, namelijk alcohol.

Heel soms eens over tabak, maar nooit over illegale geneesmiddelen, misbruik van legale geneesmiddelen of goktoestanden. Pertang ook dingen waar je aan verslaafd kan raken.

Dat komt omdat drugslovers losers zijn. Vette losers. Losers hanteren de logica "hij mag stout zijn en wordt nooit gestraft, en ik elke keer, dat is niet eerlijk".
Gaat niet over wie wat mag, maar hoe schadelijk het is drugs aan minderjarigen te verkopen. Alcohol is geen uitzondering.



__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 19:35   #135
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Het is wel degelijk licht verslavend. Laten we ook eerlijk blijven. Overheden overdrijven wel inzake hun beleid over marihuana, sowieso.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 augustus 2022 om 19:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 00:49   #136
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij ieder draadje over illegale drugs, moet op iedere pagina al weer eens gezaagd worden over toevallig één legale drug, namelijk alcohol.

Heel soms eens over tabak, maar nooit over illegale geneesmiddelen, misbruik van legale geneesmiddelen of goktoestanden. Pertang ook dingen waar je aan verslaafd kan raken.
Het is niet onze fout dat jij daar overleest. Zelf heb ik het al vele malen gehad over opiaten en benzodiazepines.
Al vele malen werd hier al geschreven dat je aan van alles en nog wat kunt verslaafd worden en op de eerste plaats al zeker aan de pillen van uwen Doktoor.
Ik schreef zelfs al dat een WZC een oase is van druggebruikers. 98% van de oudjes is verslaafd aan hun benzo's.
Hoeveel keer heb ik al lijsten als deze gepost ?

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/



Uw reacties daarop zijn dan altijd in de zin van dat Mijnheer Doktoor het altijd bij het rechte eind heeft en weet wat goed en of slecht voor ons is.


Maar ik begrijp dat wanneer jij iets (negatiefs)leest over Alcohol direct in uw gat bent gebeten.

Maar ja wie een draad start over een verbod op katapulten zal al snel moeten lezen dat dat bizar is indien riotguns niet verboden mochten zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 augustus 2022 om 01:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 01:06   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iedere drug heeft zo wel zijn eigen naar kantje.

De grootste hoop doet de verwachting in sex toenemen. Maar zijn vaatvernauwend dus er zal niet zoveel pret zijn als verwacht was.
Daarnaast heb je de xtc waarbij mensen episch naar een lichtje kijken of uit de bol gaan op strontvervelende liedjes.
En achteraf de depressies.

Uiteraard blijft bij al dat gedoe het werk liggen.
Dus daar loopt het ook goed mis.
Cannabis is geestverruimend.

Cannabis is de enige drug die bij matig gebruik wel libido verhogend werkt.

Bij matig gebruik verbetert het in de meeste gevallen je seksuele ervaringen.

https://www.nytimes.com/2022/04/01/w...juana-sex.html

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 augustus 2022 om 01:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 07:21   #138
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het is wel degelijk licht verslavend. Laten we ook eerlijk blijven. Overheden overdrijven wel inzake hun beleid over marihuana, sowieso.
Op uw haar bijten is ook verslavend.
Een verslaafde is gewoon snel aan alles verslaafd. Maar om nu iedereen als een verslaafde te behandelen, is schieten met een kanon op een mug. Sowieso is een verslaafde beter af bij een veilige drugs als cannabis dan bij alcohol of chemie.

Binge drinking van vandaag zal morgen meer kwaad teweeg brengen dan cannabis in heel haar bestaan veroorzaakt heeft. Maar het is goed voor de economie dus de jeugd mag zich aan dat gevaar blootstellen, as if anyone cares.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 augustus 2022 om 07:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 12:35   #139
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij ieder draadje over illegale drugs, moet op iedere pagina al weer eens gezaagd worden over toevallig één legale drug, namelijk alcohol.

Heel soms eens over tabak, maar nooit over illegale geneesmiddelen, misbruik van legale geneesmiddelen of goktoestanden. Pertang ook dingen waar je aan verslaafd kan raken.

Dat komt omdat drugslovers losers zijn. Vette losers. Losers hanteren de logica "hij mag stout zijn en wordt nooit gestraft, en ik elke keer, dat is niet eerlijk".
Maar daar gaat het niet over. Zolang er plezante dingen zijn, zullen er ook verslavende dingen zijn, die twee gaan immers samen. Waar het over gaat is een politiek die een remedie is die 100 erger is dan de "kwaal" die ze wil bestrijden, en waarin men volhardt, ondanks de tonnen en tonnen bewijzen daarvoor. Als zoiets het geval is, dan WEET je dat het "bestrijden van de kwaal" niet het motief is.

Kortom, het illegaal maken van zekere drugs ZORGT ER GEWOON VOOR dat er een gigantisch krimineel systeem rond gebouwd zal worden, en dat de criminaliteit die daaruit voortvloeit een gigantisch veelvoud zal zijn van de maatschappelijke problemen die het drugsprobleem met zich meebrengt (en trouwens niet eens door vermeden wordt). Dit is echt zoals met de corona maatregelen, die ook gigantisch veel meer schade veroorzaakten dat corona zelf, en bovendien bijzonder weinig deden tegen corona.

TELKENS zo een idiote handelingen doorgedreven worden, weet men dat er iets anders achter zit, dan de wil om het probleem "op te lossen". Telkens men doordrijft met het maken van 100 keer meer brokken dan wat men doet als oplossing, weet men dat men in de grond de oplossing niet wil.

En wat is dat hier ? Wel, "rechtse" partijen willen uiteraard dat er veel criminaliteit is, want zij voelen zich geroepen om "daartegen te ageren". Als je fond de commerce erin bestaat om zekere dingen te verkopen, dan wil je vooral dat die dingen "nodig" lijken. Als uw fond de commerce erin bestaat om te zeggen dat we "het drugsprobleem willen aanpakken" dan wil je vooral dat er schijnbaar een drugsprobleem IS. Dat is zoals ontwikkelingshulp: als uw fond de commerce ontwikkelingshulp is, dan wil je vooral dat er veel ontwikkelingsproblemen zijn waar uw hulp voor 'geboden' kan worden he.

Hier is dat ook zo: men WIL veel drugscriminaliteit, om daar nadien dan campagne rond te voeren. Maar uiteraard wil men die criminaliteit niet "oplossen" want de dag daarop is uw campagne zinloos geworden.

Je ziet dat perfect met de N-VA die vooral geen onafhankelijk Vlaanderen wil, want anders zouden zij als zogezegde Vlaamsnationalisten niks meer hebben om voor te ijveren. Maar aangezien dat ondertussen een beetje begint duidelijk te zijn, gooien ze zich op andere thema's zoals de war on drugs, en het eerste wat ze daar moeten voor hebben, is veel zichtbare drugscriminelen: iets waar de war on drugs vooral voor zorgt. DAT is een electoraal lucratieve toestand: tegen iets strijden, terwijl het die strijd is die het probleem veroorzaakt. Meer moet dat niet zijn he.

Dat is zoals de brandweerman-pyromaan he, die gaat ook brand steken om nadien zogezegd kunnen komen te blussen. Maar hier is het het blussen zelf dat de brand veroorzaakt. Politiek perfect.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 12:56   #140
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar daar gaat het niet over. Zolang er plezante dingen zijn, zullen er ook verslavende dingen zijn, die twee gaan immers samen. Waar het over gaat is een politiek die een remedie is die 100 erger is dan de "kwaal" die ze wil bestrijden, en waarin men volhardt, ondanks de tonnen en tonnen bewijzen daarvoor. Als zoiets het geval is, dan WEET je dat het "bestrijden van de kwaal" niet het motief is.

Kortom, het illegaal maken van zekere drugs ZORGT ER GEWOON VOOR dat er een gigantisch krimineel systeem rond gebouwd zal worden, en dat de criminaliteit die daaruit voortvloeit een gigantisch veelvoud zal zijn van de maatschappelijke problemen die het drugsprobleem met zich meebrengt (en trouwens niet eens door vermeden wordt). Dit is echt zoals met de corona maatregelen, die ook gigantisch veel meer schade veroorzaakten dat corona zelf, en bovendien bijzonder weinig deden tegen corona.

TELKENS zo een idiote handelingen doorgedreven worden, weet men dat er iets anders achter zit, dan de wil om het probleem "op te lossen". Telkens men doordrijft met het maken van 100 keer meer brokken dan wat men doet als oplossing, weet men dat men in de grond de oplossing niet wil.

En wat is dat hier ? Wel, "rechtse" partijen willen uiteraard dat er veel criminaliteit is, want zij voelen zich geroepen om "daartegen te ageren". Als je fond de commerce erin bestaat om zekere dingen te verkopen, dan wil je vooral dat die dingen "nodig" lijken. Als uw fond de commerce erin bestaat om te zeggen dat we "het drugsprobleem willen aanpakken" dan wil je vooral dat er schijnbaar een drugsprobleem IS. Dat is zoals ontwikkelingshulp: als uw fond de commerce ontwikkelingshulp is, dan wil je vooral dat er veel ontwikkelingsproblemen zijn waar uw hulp voor 'geboden' kan worden he.

Hier is dat ook zo: men WIL veel drugscriminaliteit, om daar nadien dan campagne rond te voeren. Maar uiteraard wil men die criminaliteit niet "oplossen" want de dag daarop is uw campagne zinloos geworden.

Je ziet dat perfect met de N-VA die vooral geen onafhankelijk Vlaanderen wil, want anders zouden zij als zogezegde Vlaamsnationalisten niks meer hebben om voor te ijveren. Maar aangezien dat ondertussen een beetje begint duidelijk te zijn, gooien ze zich op andere thema's zoals de war on drugs, en het eerste wat ze daar moeten voor hebben, is veel zichtbare drugscriminelen: iets waar de war on drugs vooral voor zorgt. DAT is een electoraal lucratieve toestand: tegen iets strijden, terwijl het die strijd is die het probleem veroorzaakt. Meer moet dat niet zijn he.

Dat is zoals de brandweerman-pyromaan he, die gaat ook brand steken om nadien zogezegd kunnen komen te blussen. Maar hier is het het blussen zelf dat de brand veroorzaakt. Politiek perfect.
Goed gezegd.
Ik vraag mij wel af of het legaal maken van drugs zou beletten dat er aanslagen gebeuren tussen drugsbendes. Je weet wel, de bommetjes en zo.
De modale burger heeft dat doorgaans niet zo graag.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be