![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die "astronauten" hadden blijkbaar niets anders te doen. Er waren nog veel andere taken af te werken op die korte tijdspanne "op de maan". Heb je al eens een paar van hun filmpjes bekeken? Sommige zijn echt hilarisch en te belachelijk voor woorden! Struikelpartijen, al zingend en neuriënd rondhuppelen, rare bochten maken met die Rover, enz. Die gasten (vooral van Apollo 17) maken daar een aantal bewegingen die fysiek ECHT niet mogelijk zijn! Ook niet op de maan. Bij momenten hangen die precies vast aan kabeltjes. Bekijk ze grondig aub, ze zijn allemaal makkelijk te vinden op tinternet.
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zou toch interessanter zijn, als je ECHT geïnteresseerd bent om uit te vissen wat nu het meest aannemelijke is, en niet als je gewoon maar uw overtuiging wilt propageren, om naar die beweringen in detail te kijken om te zien hoe ze uiteindelijk een precieze analyse kunnen doorstaan, nee ? Ik ben dat boek aan het lezen, je zou dat ook eens moeten doen. Als er dan nog punten overblijven, die niet gewoon op een buikgevoel van tiens da's bizar toch gebaseerd zijn, maar een heel grondige analyse, dan wordt het interessanter. Maar als het is om altijd diezelfde opgewarmde en ondertussen allang tegengesproken oude kost naar voren te schuiven, dan is het een beetje saai, nee ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Allez, gij uw zin. Ben hem ook aan het lezen.
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Blijf de MSM maar blind geloven, dat voelt waarschijnlijk veilig en vertrouwd aan. Bye bye ...
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 8 september 2022 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou enorme afbreuk hebben gedaan aan de prestige van het Westen. Het feit dat de SU het nooit heeft ontkend, is één van de sterkste bewijzen dat het effectief is gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem met vele mensen die in "samenzweringen" geloven is hun overdreven kritische houding ten aanzien van het "standaard verhaal", en hun ongelofelijke goedgelovigheid ten aanzien van een alternatief. Natuurlijk is het altijd goed van kritisch te zijn, maar men moet dat nog meer zijn ten aanzien van wilde alternatieven he. Je bent bijzonder goedgelovig ten aanzien van mensen die U wijsmaken dat men dit gefaked heeft, en je aanvaardt zomaar zonder blozen statements van de enen, en je gaat beweren dat tonnen zorgvuldig aangegeven materiaal "evident" fake is. Waarom geloof jij het Van Allen belt verhaaltje ? Waarom is dat voor jou zo aannemelijk terwijl de gegevens daarover dat gewoon tegenspreken ? Waarom ben je daar zo goedgelovig tegenover zonder de minste kritische houding ? Kijk, ik zou het normaal gevonden hebben dat de Amerikanen het zouden gefaked hebben om hun winst zogezegd te verkopen, dus het idee dat het gefaked was vind ik a priori eerder normaal. Zoals ik het inderdaad normaal vind dat de Russen gefaked hebben van niet naar de maan te gaan. In de grond was het gewoon een propaganda stunt, dus wat kan ons dat nu schelen. Het lijkt mij normaal dat overheden liegen en dingen vertellen die hen doen uitschijnen van straffe gasten te zijn. Dus het idee zelf van nep maanlandingen vind ik eerder "vanzelfsprekend". Zoals ik het ook vanzelfsprekend vindt dat een land in oorlog wil wijsmaken dat ze over verschrikkelijke atoombommen beschikken, en U daar dus ook vanalles over wijs maken terwijl ze dat natuurlijk niet hebben. Zomaar geloven dat de Amerikanen atoombommen zouden uitgevonden hebben op 3 jaar, en zomaar geloven dat ze 2 Japanse steden daarmee hebben platgewalst is ook op het eerste gezicht uiteraard gefaked. Maar als je in detail gaat kijken zie je eigenlijk dat die dingen eigenlijk vrij logisch waren, dat dat technisch helemaal prima in elkaar zit, en dat er uiteindelijk zoveel materiaal beschikbaar is, dat het evidenter wordt om aan te nemen dat het ook echt gebeurde, dan de a priori evidente houding dat het weer eens, zoals normaal is, gelogen is. Kortom, dat het bewijsmateriaal faken veel moeilijker is dan achteraf bekeken logische zaken gewoon gedaan te hebben zoals het gezegd is. Hoewel het a priori natuurlijk altijd gelogen is, want het zijn overheidsinstellingen die propaganda verkopen. Soms moet je je erbij neerleggen dat overheidsinstanties niet liegen, als het bewijs daartoe enorm is, ook al is dat soms onverwacht. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2022 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2022 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb me heel zwaar verdiept in een aantal historische gebeurtenissen en het is niet dat ik al dan iets wel of niet geloof. 9-11 kon niet hebben plaats gevonden zonder de actieve medewerking van de Bush junta. (punt) Pearl Harbor is gepland met medeweten van Roosevelt. (punt) LHO heeft JFK niet gemold of zat helemaal niet op de locatie vanwaar hij zou geschoten hebben volgens het officiële verhaal. (punt) Indien je hier de uitdaging wil aangaan om me een hedendaagse historicus (die vandaag de dag nog leeft) te vinden die nog steeds beweert dat het LHO was, laat het me weten. ???? Citaat:
"... the Van Allen belt ... an area of dangerous radiation ... we must solve these challenges before we send people to this region of space" zijn compleet nonsens voor jou? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm, je gaat dus voor de full option van conspiracy theories.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, wat is jouw verklaring dan over het gedrag van de SU?
De maanlanding was één van de belangrijkste "overwinningen" van het kapitalisme op het communisme en dus van enorm belang op vlak van propaganda. De SU zou er alles, maar dan ook alles voor doen om te ontkrachten dat het werkelijk is gebeurd. Of je moet al geloven dat heel de Koude Oorlog een toneel was en de VS stiekem kei goede vriendjes was met de SU. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
You could see the strings.
![]() |
![]() |
#153 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zijn al die metingen en al die zwart op wit aangetoonde betrouwbare data waar geen ons twijfel over kan zijn, dat als men door de Van Allen gordels gaat op een uur, men dodelijk bestraald is ? Waar zijn die metingen die aangeven dat je daar 10 of 100 Sv per uur opdoet ? Ik heb er niet "wat twijfels" over, ik weet absoluut zeker dat de dosissen daar, zoals je ze kan vinden, helemaal niet gevaarlijk zijn, laat staan dodelijk, om enkele uren in te verblijven. Al was het maar omdat ik soms zelf ook in zulke omgevingen ga. Niet vaak, toegegeven. De "gele zone" is een zone waar men tot 2 mSv per uur kan opdoen, en daar kom ik soms. In veruit de meeste gevallen is de echte dosis daar lager. Citaat:
Ik heb de data gezien van 25 Sv PER JAAR. Dat is 100 mSv per dag. Dat is 5 mSv per uur. Daar enkele uren verblijven is totaal geen enkel probleem. Om jouw bewering hard te maken, dat men dodelijk bestraald wordt als men door die gordels gaat, moet de dosis daar 200 keer hoger zijn dan ze werkelijk is. En dat is dan als men door het heetste deel van de gordels gaat welke niet eens op het traject liggen van de Apollo banen. Maw, zeggen dat de Apollo vluchten niet plaats konden vinden want dat men dodelijk bestraald zou zijn door de Van Allen belts, is inderdaad een ENORME FOUT. Citaat:
Citaat:
Als er een communiqué zou zijn dat de Amerikanen de oorlog tegen Japan aan het winnen zijn want dat ze een atoombom hebben uitgevonden waar ze twee Japanse steden mee hebben platgegooid, en dat is ALLES WAT JE HEBT, gewoon een statement, dan zeg je toch "pure propaganda" he. Daar geloof je geen ballen van he. Het is dus niet omdat er overheidsblabla is dat je daar an sich enige geloofwaardigheid aan hecht, vooral als het in het voordeel van die overheid zou zijn om die blabla te geloven. Kortom, het was gemakkelijk de maanlandingen te faken: gewoon ZEGGEN dat de astronauten daar geland zijn als een communiqué, EN VOOR DE REST NIKS. Nikske foto's nikske film, nikske stemmen. Gewoon een officieel communiqué: ze zijn op de maan geland. Ze zijn om X uur vertrokken, hebben dit en dat gedaan, en ze zijn om Y uur terug op aarde gekomen. DAT zou een perfect gefakete maanlanding zijn. Enkel maar een stukje tekst van de overheid. Meer niet. Waarom zouden ze zich de moeite getroosten om dingen te doen die ZO GOED ALS ONMOGELIJK te doen zijn in aardse omstandigheden en die 100 keer moeilijker zijn dan echt naar de maan gaan ? Gewoon een verklaring en klaar is kees: maanlanding gefaked. Dat werkt he: er zijn miljarden mensen die in allerlei godsdiensten geloven op basis van zo een stukje tekst, meer moet dat niet zijn. Mij zou zoiets uiteraard niet overtuigen - DAT is wat ik bedoel. Ik zou daar geen ballen van geloven. Maar veel volk zou het geloven. Nee, het zijn de WAARNEMINGEN en de coherentie van de WAARNEMINGEN die maken dat je iets plausibel vindt of niet ; niet omdat het een statement is van een overheidsvertegenwoordiger zonder verder iets. Kortom, a priori geloof je natuurlijk niet dat als ze enkel maar zeggen dat ze op de maan geweest zijn, net op tijd zoals Kennedy had aangekondigd dat zoiets waar is. Mochten er geen beelden zijn, geen waarnemingen, gewoon maar een communiqué van het Witte Huis, dan lach je eens hard he. Als ze komen zeggen dat ze met atoombommen die ze pas uitgevonden hebben, twee Japanse steden hebben platgegooid, dan lach je daar ook mee he. Daarentegen, als je nadien een ganse hoop waarnemingen krijgt die coherent aangeven dat zoiets allemaal klopt, ja dan is het uiteraard overtuigend. Omdat het moeilijker wordt om die coherentie te bekomen ZONDER het aangekondigde effect, dan met. Niet op basis van enige geloofwaardigheid van een overheid die er belang bij heeft dat je haar propaganda zou geloven. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2022 om 18:51. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Iemand die zijn gezond verstand gebruikt in het trachten zo objectief mogelijk de leugens van de main stream media tracht te analyseren. En de zaken die ik hier aanhaalde vormen geen twijfels, absoluet zekerheden.
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
![]() De USSR, Chroesjtsjov voorop, had een geloofwaardigheid van 0.0 in die tijd, ook al zouden ze gecommuniceerd hebben dat de maanlanding fake was, de toenmalige Main Stream Media zou het heel makkelijk kunnen parkeren en verkopen hebben als een leugen, jaloezie, ... want toen hadden we enkel een paar gazetten en enkele nationale zenders. In die reportage wordt alles perfect én correct geschetst, neem er ff de tijd voor de komende week ![]() En jouw laatste punt ... Rusland en de VS, net zoals Europa & China, worden gestuurd door dezelfde mensen, dezelffde families, dezelfde voor ons 'onzichtbare' organisaties ![]()
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarbij gelijk welke lulkoek klakkeloos gaat geloven, van de slag dat het maar overkomt als "ziedetwel".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAT is toch pas onnozel goedgelovig zijn he. Want dat heeft de Russen niet belet van eigenlijk, op de maanlanding na, ALLE successen van de ruimtevaart op te eisen, zonder dat de Amerikanen hen voor leugenaar uitmaakten he. Het is een beetje raar dat die Russen zouden denken dat ze zo ongeloofwaardig zijn dat als ze de waarheid vertellen, ze belachelijk gemaakt worden. Waarom hebben ze dan wel de waarheid verteld toen ze al die andere successen opeisten, en waarom werden ze toen niet belachelijk gemaakt ? Waarom vertelden de Amerikanen niet gewoon dat de Russen weer aan het liegen waren - ze zijn immers totaal ongeloofwaardig - toen ze mensen in een baan rond de aarde stuurden en zo ? Volgens jou volstaat het dat de Amerikanen de Russen tegenspreken, en dat wordt klakkeloos geloofd, meer nog, dat maakt de Russen belachelijk per definitie. Waarom hebben de Amerikanen dan niet gans de tijd de Russen tegengesproken ? Waarom hebben de Amerikanen niet ontkend dat er een U2 was neergeschoten bijvoorbeeld ? Waarom hebben de Amerikanen niet ontkend dat de Russen honden in de ruimte stuurden ? Waarom hebben de Amerikanen niet ontkend dat de Russen mensen in de ruimte stuurden ? Waarom wilden de Russen HUN EIGEN VOLK overtuigen van de lulkoek van de Amerikanen, maar NIET voor de eerdere Russische successen, waar de Amerikanen zo lomp waren om die niet tegen te spreken ? Of meer nog: er is nooit een raket gelanceerd, noch door de Russen, noch door de Amerikanen, en ze hebben alletwee alles gefaked, het was een wedstrijd in faken ? En ze erkenden van elkaar de fake capaciteit om een of andere reden ? Hoe buitenaards moet de gedachtengang niet worden om proberen het verhaaltje staande te houden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Publicatie van 1963. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12056428/ Citaat:
Kortom, er wordt beweerd dat de metingen en berekeningen van 1963 fout zijn, en dat het daardoor evident is dat de astronauten dood zouden zijn en dus dat de maanlandingen niet mogelijk waren. Begrijp je het totaal absurde hiervan ? "aangezien er dodelijke eenhoorns in de ruimte zitten die niemand heeft waargenomen en die mensen in raketten aanvallen, is het toch evident dat de maanlandingen fake waren, want de astronauten zouden door die eenhoorns gedood geweest zijn". Maar, maar... we begrijpen de huidige REGLEMENTITIS wel. Immers wordt daar ook gezegd: Citaat:
Welnu, hoewel dat een dosis is op enkele uren die niet gevaarlijk is, ze is HELEMAAL NIET MEER REGLEMENTAIR. Je mag niet plannen dat iemand zoveel zal opdoen, behalve in een noodsituatie. Het is gewoon tegenwoordig verboden om een normale job te doen als stralingswerker die U meer dan 20 mSv laat opdoen op een jaar. In noodgevallen mag men meer opdoen, maar enkel maar in noodgevallen. Het is dus goed mogelijk dat ze met een reglementitis probleem zitten, en eerst moeten bewijzen dat wat er ook gebeurt, de astronauten geen 20 mSv kunnen opdoen op hun vlucht. DAT is misschien de reden waarom mensen rare uitspraken doen over "het is gevaarlijk". Het spreekt ook vanzelf dat in de jaren 60, zoiets totaal geen probleem was. Ik zie er al ene zeggen ginder "ah, maar let op: de astronauten zouden wel eens meer dan de wettelijk toegelaten dosis kunnen opdoen" ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2022 om 05:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() De westerse democratie haar geschiedenis en heden is 1 sequentie aan leugens waarin plebs loopt dat ge bijna alles kunt wijsmaken. De maanlanding was geen zak anders.
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al stelde: het is niet omdat de overheid het zegt dat men het moet geloven. Dat is eerder een reden om het niet aan te nemen. Het is omdat de waarnemingen bijzonder coherent zijn dat de eenvoudigste een meest plausibele aanname is dat het waar is. Omdat de aanname dat het niet waar zou zijn, moeilijker tot die waarnemingen zou kunnen komen. En ERGENS moet je wel beginnen met geloof te hechten aan een paar fundamenten, natuurlijk, want zo niet kan je evengoed een reptiel zijn waarvan men het brein aan het manipuleren is in een of ander alien ruimteschip. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2022 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |