Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2022, 13:42   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat begrijp ik. Overbevolking van de gevangenissen met alle gevolgen van dien.
Ik heb zo de indruk thuis zitten met een enkelband wordt beschouwd als een vorm van luxe, en het het rechtvaardigheidsgevoel schaadt. Mijn indruk;
Tellen de dagen thuis zitten ook mee voor de regel 1/3 straf uitzitten ?
De mensonwaardige omstandigheden in de gevangenissen hebben niets te zien met een rechtvaardigheidsgevoel. Mensen als dieren behandelen is niet rechtvaardig en Belgie wordt daarvoor aan de lopende band veroordeeld.

Thuis opgesloten zitten met een bandje is gelijkgesteld aan een nacht opgesloten zitten in de gevangenis. De straf is vrijheidsberoving.
Alleen is het zo dat je thuis dagelijks kan douchen/proper ondergoed aan doen, iets dat in de gevangenis raar of zelden kan. Als je dat teveel luxe vindt dan ben je niet mee met het gegeven, de straf is vrijheidsberoving. Er moeten- mogen zelfs geen mensonwaardige toestanden aan te pas te komen. Gevangenen mogen niet meer gemarteld worden, de middeleeuwen zijn voorbij.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 13:44   #42
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het wordt de straf thuis uitzitten met enkelband. Voor de staat goedkoper dan iemand opsluiten, bewaken, en eten en drinken te moeten geven.
Heeft niets met klassenjustitie te maken. Er moet gewoonweg eens worden nagedacht over de strafuitvoering.
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe nauwgezet die enkelbanden gemonitord worden.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 13:53   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe nauwgezet die enkelbanden gemonitord worden.
Niet, er is daar geen personeel voor....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 14:00   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe nauwgezet die enkelbanden gemonitord worden.
Heel nauwgezet.

Ik zat binnen in Wortel, en de schrijver kreeg zijn bandje en ging naar huis. Eén week later was hij terug opgesloten in de gevangenis. Hij was op het communiefeest van zijn kleinkinderen toen zijn sociale assistente langs kwam en hem betrapte op het drinken van een pintje. Gevolg, tuut tuut, klonken de sirenes van de politie die hem de boeien aandeden en hem terug naar de gevangenis brachten.
Een ander persoon zat de laatste zes weken van zijn straf thuis met een bandje. Het was zo geregeld dat hij wekelijks op zaterdag 2 uren de woning mocht verlaten, om te winkelen enz.
Hij deed tijdens die twee uur een ritje met de moto, toen hij daarna thuiskwam bleek dat de sociale assistente hem had gebeld. Toen bleek ook dat hij had moeten afpakken als die hem belde, zelfs als hij aan het rijden was met de motor. Tuut tuut, boeien aan en terug naar de gevangenis.

Toen ikzelf mijn 2 laatste maanden thuis deed met een bandje belde de sociale assistente me op. Ze vertelde me dat ze binnen 20 minuten bij mij in de buurt was, ze ging daarvan gebruik maken om bij mij langs te komen. Met de hoorn in mijn hand tijdens dit telefoongesprek keek ik door de venster, ze stond al tijdens het gesprek voor mijn deur, enkel om me te kunnen betrappen op bezoekers die ik niet mocht zien.
Je weet wel, geen contact met gedetineerden en ex-gedetineerden, wat op ons moeder na zowat iedereen was die ik kende.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 14:12   #45
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat begrijp ik. Overbevolking van de gevangenissen met alle gevolgen van dien.
Ik heb zo de indruk thuis zitten met een enkelband wordt beschouwd als een vorm van luxe, en het het rechtvaardigheidsgevoel schaadt. Mijn indruk;
Tellen de dagen thuis zitten ook mee voor de regel 1/3 straf uitzitten ?
Ja.

Thuis zitten met enkelband geldt ook als vrijheidsstraf en telt dus volledig mee.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 14:18   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niet, er is daar geen personeel voor....
Er is niet genoeg personeel noch zijn er genoeg bandjes, anders zouden er veel meer mensen met een bandje zitten.
De sociale assistentes/assistenten dienen meer om u te proberen pakken dan om sociale zaken aan te pakken. Die weten gewoonlijk ook toeten of blazen van wie ze opvolgen.
Ik werkte aan De Stad toen ik de laatste keer opgepakt werd en veroordeeld, De Stad schorste me.
Toen ik de eerste dag thuiskwam met een bandje- zes maand nadat ik was opgepakt, vertelde mijn sociale assistente dat ik de volgende dag moest gaan werken.
Ik vond het vreemd, die uitleg, vermits in mijn dossier stond dat ik niet kon gaan werken want geschorst door het stadsbestuur.
Ze vertelde me dat ik naar mijn baas moest bellen en dat die moest zorgen dat ik morgen kon gaan werken.
Toen ik haar uitlegde, dat ik het telefoonnummer van Patrick Janssens- de toenmalige burgemeester, niet had om hem op te bellen en te zeggen dat hij die nacht de gemeenteraad moest samen roepen om mijn schorsing op te heffen, begreep ze me niet. Ik moest gaan werken punt.
Ze kende dus helemaal niets van de omstandigheden van mijn zaak.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 14:50   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is niet genoeg personeel noch zijn er genoeg bandjes, anders zouden er veel meer mensen met een bandje zitten.
De sociale assistentes/assistenten dienen meer om u te proberen pakken dan om sociale zaken aan te pakken. Die weten gewoonlijk ook toeten of blazen van wie ze opvolgen.
Ik werkte aan De Stad toen ik de laatste keer opgepakt werd en veroordeeld, De Stad schorste me.
Toen ik de eerste dag thuiskwam met een bandje- zes maand nadat ik was opgepakt, vertelde mijn sociale assistente dat ik de volgende dag moest gaan werken.
Ik vond het vreemd, die uitleg, vermits in mijn dossier stond dat ik niet kon gaan werken want geschorst door het stadsbestuur.
Ze vertelde me dat ik naar mijn baas moest bellen en dat die moest zorgen dat ik morgen kon gaan werken.
Toen ik haar uitlegde, dat ik het telefoonnummer van Patrick Janssens- de toenmalige burgemeester, niet had om hem op te bellen en te zeggen dat hij die nacht de gemeenteraad moest samen roepen om mijn schorsing op te heffen, begreep ze me niet. Ik moest gaan werken punt.
Ze kende dus helemaal niets van de omstandigheden van mijn zaak.
ze noemen dat niet voor niks sociaal accidenten he, ...

nu ja niet iedereen heeft bestuurswetenschappen gehad en weet dat de schorsing van een ambetantenaar (gemeente/stad) enkel via de gemeenteraad achter gesloten deuren kan ongedaan gemaakt worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 16:42   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Velen hebben geen werk en krijgen een uitkering om het thuis zitten met een bandje mogelijk te maken.
Als hij zich absoluut niet maatschappelijk nuttig kan maken, zodat het toch van ver ergens op een straf/boetedoening/.. lijkt, dan wordt het voor mij moeilijker om hem zomaar thuis te zetten.

Je ziet toch mijn basisopstelling: een straf moet een straf zijn, het moet lijken op een straf, en het moet "ambetant" zijn voor betrokkene, in die zin dat hij niet teveel eigen keuzes heeft.
De ultieme doelstelling is: hij moet de innerlijke overtuiging krijgen "dat is hier te ambtenant, ik ga de volgende keer tijdig besluiten om geen misdrijf te plegen".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 16:45   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toepasselijk.

Alleszins, is werken één van zijn voorwaarden? Lijkt me overdreven in het geval van iemand die in de zeventig is.
Ik kan me wel inbeelden dat als hij dat zelf voorstelt als optie, men daar enige gewilligheid voor betoont om hem toch thuis op een enkelband te stellen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 16:47   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
https://www.hln.be/bizar/kijk-omstre...ting~aa379b5f/

Rechter die in lingerie op haar bed vonnist.
Dingen die gebeuren. Ik ken een lerares middelbaar onderwijs die vaststelde dat tijdens een on line les wegens corona, een van de leerlingen de les ostentatief volgde vanuit zijn bed, met zijn liefje naast hem gelegen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 17:02   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het telt gewoon mee bij de 1/3 van de straf, vandaar de fabel dat het maal drie telt.
Het échte probleem is uiteraard waarom het zolang moet duren vooraleer er een proces komt. De moord dateert van begin 2012. De moordenaar is al snel gekend en twee weken later vindt men het lichaam in een put die enkele dagen tevoren gegraven is. Moord met voorbedachten rade dus. Gyselbrecht bekent ook snel dat hij de opdrachtgever is.

En toch duurt het nog tot 2018 voor het proces er komt.

Onlangs zo’n zaak in Nederland. Minder dan een jaar na de misdaad alles afgehandeld en veroordeling uitgesproken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 17:22   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als hij zich absoluut niet maatschappelijk nuttig kan maken, zodat het toch van ver ergens op een straf/boetedoening/.. lijkt, dan wordt het voor mij moeilijker om hem zomaar thuis te zetten.

Je ziet toch mijn basisopstelling: een straf moet een straf zijn, het moet lijken op een straf, en het moet "ambetant" zijn voor betrokkene, in die zin dat hij niet teveel eigen keuzes heeft.
De ultieme doelstelling is: hij moet de innerlijke overtuiging krijgen "dat is hier te ambtenant, ik ga de volgende keer tijdig besluiten om geen misdrijf te plegen".
De straf is vrijheidsberoving, zonder pesterijen en treiteren.

Verder, recidive is in het Belgische 'systeem' zo algemeen voorkomend dat de rechtbanken raar of zelden nog straffen in staat van wettelijke herhaling uitspreken. Het zou alleen maar nog meer gevangenen met langere straffen opleveren, in die mate dat de straffen niet eens meer uitvoerbaar zullen zijn.

De dagelijkse veroordelingen van Belgie, al de miljoenen € die aan dwangsommen betaald moeten worden, vroeg of laat gaat Belgie zich aan de realiteit moeten houden en bijvoorbeeld de EU wetten wat betreft de rechten van gevangenen moeten toepassen.
Men zal dan ongeveer driekwart van wat nu opgesloten zit moeten vrijlaten. Dat komt er van als je al die jaren de realiteit negeert.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 17:24   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het échte probleem is uiteraard waarom het zolang moet duren vooraleer er een proces komt. De moord dateert van begin 2012. De moordenaar is al snel gekend en twee weken later vindt men het lichaam in een put die enkele dagen tevoren gegraven is. Moord met voorbedachten rade dus. Gyselbrecht bekent ook snel dat hij de opdrachtgever is.

En toch duurt het nog tot 2018 voor het proces er komt.

Onlangs zo’n zaak in Nederland. Minder dan een jaar na de misdaad alles afgehandeld en veroordeling uitgesproken.
Nederland heeft andere wetten dan wij, daar moet men, als men u oppakt en in voorarrest steekt, u binnen de drie maand voorbrengen of u vrijlaten.
Belgische fratsen zoals vijf jaar in voorarrest zitten zijn daar verboden.

Het is zoals de VN-rapporten stellen, het voorarrest wordt in Belgie, door het parket, structureel misbruikt om mensen te straffen die niet veroordeeld zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 november 2022 om 17:27.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 17:36   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Huurmoord. Geen bruine deze keer, benieuwd wat onze rechtsen hiervan vinden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221129_97152478

André Gyselbrecht werd in 2019 door het Gentse hof van beroep veroordeeld tot 21 jaar gevangenisstraf voor zijn aandeel in de Kasteelmoord. Hij gaf volgens de rechtbank de opdracht om zijn schoonzoon Stijn Saelens op 31 januari 2012 in zijn kasteel in Wingene dood te schieten.
Wat voor verrekte zever is dat nu weer: “benieuwd wat onze rechtsen hiervan vinden”.
Wel, deze “rechtse” vindt dat je met deze posting jezelf belachelijk maakt.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 22:33   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nederland heeft andere wetten dan wij, daar moet men, als men u oppakt en in voorarrest steekt, u binnen de drie maand voorbrengen of u vrijlaten.
Belgische fratsen zoals vijf jaar in voorarrest zitten zijn daar verboden.

Het is zoals de VN-rapporten stellen, het voorarrest wordt in Belgie, door het parket, structureel misbruikt om mensen te straffen die niet veroordeeld zijn.
Akkoord, behalve uiteraard als het de verdediging is die via een procedureslag alles zit te vertragen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 23:30   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dingen die gebeuren. Ik ken een lerares middelbaar onderwijs die vaststelde dat tijdens een on line les wegens corona, een van de leerlingen de les ostentatief volgde vanuit zijn bed, met zijn liefje naast hem gelegen.
praktijkles sexuele opvoeding, allee jantje ge ligt daar nu toch, toon het maar eens...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 07:26   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(...)
De ultieme doelstelling is: hij moet de innerlijke overtuiging krijgen "dat is hier te ambtenant, ik ga de volgende keer tijdig besluiten om geen misdrijf te plegen".
"innerlijke overtuiging krijgen".
De vraag die je je kan stellen is of die doelstelling wordt bereikt als je wordt opgesloten in een gevangenis. Ik denk het niet. Integendeel. Wat uiteindelijk overblijft na het uitzitten van de straf is schrik om terug in de gevangenis te belanden.
De publieke opinie, daar gaat het oa om. Het publiek wilt dat wie een wanbedrijf of misdaad pleegt ook afziet. Punt is dat er niet genoeg plaats is in de gevangenis.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 08:26   #58
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat voor verrekte zever is dat nu weer: “benieuwd wat onze rechtsen hiervan vinden”.
Wel, deze “rechtse” vindt dat je met deze posting jezelf belachelijk maakt.
dat is de beste wijze om averechtsen te herkennen, Kjoe.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 08:41   #59
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De mensonwaardige omstandigheden in de gevangenissen hebben niets te zien met een rechtvaardigheidsgevoel. Mensen als dieren behandelen is niet rechtvaardig en Belgie wordt daarvoor aan de lopende band veroordeeld.

Thuis opgesloten zitten met een bandje is gelijkgesteld aan een nacht opgesloten zitten in de gevangenis. De straf is vrijheidsberoving.
Alleen is het zo dat je thuis dagelijks kan douchen/proper ondergoed aan doen, iets dat in de gevangenis raar of zelden kan. Als je dat teveel luxe vindt dan ben je niet mee met het gegeven, de straf is vrijheidsberoving. Er moeten- mogen zelfs geen mensonwaardige toestanden aan te pas te komen. Gevangenen mogen niet meer gemarteld worden, de middeleeuwen zijn voorbij.
Helaas.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 08:43   #60
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nederland heeft andere wetten dan wij, daar moet men, als men u oppakt en in voorarrest steekt, u binnen de drie maand voorbrengen of u vrijlaten.
Belgische fratsen zoals vijf jaar in voorarrest zitten zijn daar verboden.

Het is zoals de VN-rapporten stellen, het voorarrest wordt in Belgie, door het parket, structureel misbruikt om mensen te straffen die niet veroordeeld zijn.
5 jaar in voorarrest? wtf?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be